Toiveissa vauva 2021

Tää on kyllä varmasti raskasta teille keillä seisoo hoidot koronan takia, sillä se lapsen kaipuu ei mihinkään katoa. Tsemppiä hurjasti! Ja siis mun mielestä tuo sun kilpparilääkitys juttu oli ihan pyllystä. Koska itse siis oon ainakin kuullut, että nimenomaan jos kilppariarvot ei ole kohdillaan niin on haastavampaa pudottaa painoa. Ja kun se painon pudottaminen ilman terveyshaittojakaan ei oo mikään helppo projekti kellekään. Oliko niin, että meinasit vielä konsultoida sitä sun omaa lääkäriä asian tiimoilta? Ku ite jotenkin aattelee, että eihän se nyt noin voi mennä. Tässä vielä kun hoidotkin seisoo niin ois aikaa laittaa ne kilppariarvot kohilleen, että pääsis sit mahd. nopsaa alottaa hoidot kun tää korona on ohi. Hurjasti tsemppiä teille ja muillekin keillä hoidot seisoo! <3 Meilläkään ei oo enää kauhean montaa kuukautta, ennen kuin mekin päästään tarkempiin tutkimuksiin, aika jännittävää.
Kiitos tsemppaavasta viestistä ja teille myös tsemppiä tutkimuksiin ja tulevaan <3 Kysyn muutaman viikon sisään varmasti uudestaan asiasta, en tiedä yhtään kauan se meidän lääkäri on lomalla. Mutta minä olen myös lukenut, että kilpirauhasen vajaatoimintaan voi liittyä haasteita painonhallinnssa. Hoitaja laittoi viestiä, että voin olla yhteydessä, jos tarvitsen neuvoa painonhallintaan. Oon kyllä ollut niin monissa tukiryhmissä ja muissa elämän aikana, että tietoa ei ainakaan puutu. Nytkin koko päivän syönyt terveellisesti, säännöllisesti ja lenkille pian lähdössä :) Tosiaan se osui arkaan paikkaan, kun yhdistyy pettymys siitä että lääkitystä ei nostetakaan ja nämä ikuiset haasteet painonhallinnassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
@minttuni mä kyllä komppaan @Millimetrii että toi sun kilpparilääkityshomma on ihan syvältä. Ei tossa oo mun mielestä mitään järkee. Pystytkö tosiaan saamaan jonkun toisen lääkärin mielipiteen asiaan? Mulle itelle kävi niin, että oli tsh vaan vähän koholla, reilu 5 mutta sain sitten kuitenkin tapeltua itelleni lääkityksen vaikka aluks lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvi noin lievässä tapauksessa. Kun selitin että raskautta yrittäessä ei esim. hoitoihin pääse jos on yli 2,5 niin lääkäri alkoi sit myöntymään. Selvitteli sit asiaa joltain kokeneemmalta lääkäriltä Naistenklinikalta joka oli puoltanut lääkitystä, niin sain sit aloittaa lääkityksen. Ja samalla aloitin rautakuurin kun ferritiini oli kyllä viiterajoissa mutta turhan alhanen (35). Ehdin käydä testeissä ennen tätä koronaa ja oli aika nopeesti pudonnut tsh arvoon 2,4. Oon kuullu että rauta-arvojen parantaminen auttaa usein myös kilppariarvoihin joten veikkaan et se on auttanu siihen et arvot parani aika nopeesti parissa kuukaudessa. Pitäs käydä taas testaan mutten oo uskaltanut nyt lähtee mihkään labraan... Mutta pointti oli lähinnä se, että yritä ihmeessä saada toisenkin lääkärin mielipide tuohon että saisit kilpparilääkitystä nostettua, varmasti auttaisi siinä painonpudotuksessakin Ja en nyt muista että onko sun ferritiini kunnossa?
Ferritiini on 80. Ollaan yksityisellä lapsettomuustutkimuksissa, joten oletan lääkärin olevan perillä asiasta. Ehkä siksi pitäisi päästä puhelimeen, ennemmin kuin lukea vain yksi lause, jossa kerrotaan, että painonhallintaan tulee kiinnittää nyt huomiota. Tai miten se nyt menikään, mutta sisältö kuitenkin se, että nyt samalla annoksella ja painoa alas. Kiitos sinullekin tsemppaavasta viestistä ja omien kokemustesi jakamisesta :) Ja siinä ei sanottu mitään siitä, että milloin seuraavan kerran verikokeisiin. Eli jäi monta asiaa auki, mutta selvitän ehdottomasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Siis ei oo totta!!

Tein extempore r-testin ja selkee haalea viiva!! Apua apua apua! Kädet tärisee ja sydän hakkaa..

Ei juuri mitään oireita, flunssamainen olo ollut aamusin ja turvottanut usein, thats it! En voi uskoa tätä!!
Eikä, ihanaa! Toivotaan parasta että lähtee vahvistumaan! Mä oon aina miettiny että onkohan yleistä ettei juuri ole oireita, mites te jotka ootte ollu raskaana? Musta tuntuu että jos mulla ei oo poikkeuksellisen kipeet tissit, itkuherkkä, ärtyny, kylmissäni ja mitä näitä oireita nyt on sillon ku menkkojen pitäis alkaa, niin en voi olla raskaana :D En siis oo ikinä ollu, mut semmonen "ajatus" mulla jotenki on xD Vaikka siis hyvinkin tiedän, ettei välttis oo oireita vielä tossa vaiheessa, mutta mietin kuinkahan yleistä se on..
 
Siis ei oo totta!!

Tein extempore r-testin ja selkee haalea viiva!! Apua apua apua! Kädet tärisee ja sydän hakkaa..

Ei juuri mitään oireita, flunssamainen olo ollut aamusin ja turvottanut usein, thats it! En voi uskoa tätä!!
Iiks,ihanaa!!
Mä yritän jaksaa viel oottaa la asti.. melkeen lähin kyl jo tekee testiä ku luin sun viestin,mut sit tajusin jot kävin vessas vajaa puoli tuntia sitte. Jotta huh,ei tullut tehtyä testiä. Ja huomenna nyt sit pitäs menkkojen alkaa...
 
Tää on kyllä jännä miten malttamaton olo tulee kun lukee näitä juttuja, oispa kiva heti päästä yrittämään! Mutta meillä siis esikoinen nyt 10 kk ja haluttaisi ikäeroa mieluummin vähän enemmän kun 1,5 vuotta, mut varmaan se on kohta jo käytävä hommiin

Seksiä meillä on nykyään melko harvoin eikä sitä kumpikaan varsinaisesti enempää kaipaa. Hyvä jos pari kertaa kuussa. Huomaan kyllä, että mulla ainakin haluja on selvästi enemmän oviksen tienoilla mutta toteutus ei aina oo niin helppoa kun tää lapsi roikkuu käytännössä koko ajan mun jalassa kiinni eikä liikaa nuku päiväunia eikä illalla monesti vaan jaksa. Mutta tiedostan että tää tilanne varmasti paranee, kun ei oo pieniä lapsia perheessä eikä se oikeastaan edes haittaa, kun asiasta ollaan avoimesti puhuttu. Mut varmasti sit kun aletaan yrittää toista lasta, niin hätä keinot keksii!

Mun mies on kova jääkiekkofani ja harmitteli, kun mm-kisat jäi tänä vuonna väliin. Sinne olisi tietysti toiveissa reissata ens keväänä, joten saatan salaa toivoa että meillä olis seuraavan vauvan laskettu aika hyvin lähellä toukokuuta, eikä kisareissuun pystyiskään lähtemään...
 
Hoksasin että listalla on mulla kp väärä, tällä hetkellä mun laskujen mukaan kp 17, mutta voin olla että oon itekki laskenu väärin.. :D Toissapäivänä, eilen ja tänään vähän enemmän alaselän oikea puoli on jomotellu.. Flo sovelluksen mukaan ovis ois tänään, täytyypäs lenkin jälkeen pistää peitto heilumaan. Sopivasti eilen postissa tuli huippukivalta vähän piristystä, sitä pitäis testata, hihihi :)
 
Tervetuloa uusille ja täällä saa kirjoitella kaikenlaiset yrittäjät! Mikään pakko ei todellakaan ole syödä extroja tai tikuttaa oviksia, vaan tjottailijatkin on mun puolesta tervetulleita. :heart: @Uudarimama ihanaa! Toivottavasti testi vahvistuu!!

Meillä on peitto heilunut normaalisti n. kahdesti viikossa joskus useamminkin, mutta nyt kun mies ei pääse nostamaan salille raskaita painoja, niin selkeästi vaikuttaa vähintäänkin psykologisesti ja kyllä varmaan hormonitasoihinkin.

Mulle voi päivittää 23.4. kp 1 jostakin syystä kierto lyheni suurin piirtein normaaliin mittaansa eli tallettelutkin oli sitten huomattavasti myöhässä. Harmillista, mutta eikun uuteen kiertoon vaan! Ja perkeleen nopeaan tämä koronatilanne nyt ohi, jotta mies pääsee salille :D :D
 
Täällä yksi taustailija ilmoittautuu vahvuuteen! Luen palstoja joka päivä ja ajattelin nyt ihan vertaistuen vuoksi alkaa itsekin kirjoitella. Yritetty on jo 1.5 vuotta eli melkein koko yhdessäolon ajan. Yhteinen lapsi tuli aika lailla heti puheeksi.
Oireita ollut tyyliin joka kierrossa mutta ei tärppiä. Nyt otin käyttöön flon ja aloin seurailemaan lämpöjä. Tissit olleet jo useammassa kierrossa kipeät joten siihen en luota ollenkaan.
Nyt on ollut muutaman päivän kipeä olo ja vilunväristyksiä ja nenän tukkoisuutta ja naama kuumottaa ja punoittaa. Kuumetta ei kyllä ole mutta lämmöt koholla normaalista.
Ikää on mulla 34 ja mies 10v. vanhempi. Yritän olla mahdollisimman aktiivisesti mukana ja toivon itseni lisäksi plussia kaikille!
Minut saa lisätä listalle jos osaan käyttää tätä oikein
Keisarinna85 yk18? Kp15/26-28
 
Eikä, ihanaa! Toivotaan parasta että lähtee vahvistumaan! Mä oon aina miettiny että onkohan yleistä ettei juuri ole oireita, mites te jotka ootte ollu raskaana? Musta tuntuu että jos mulla ei oo poikkeuksellisen kipeet tissit, itkuherkkä, ärtyny, kylmissäni ja mitä näitä oireita nyt on sillon ku menkkojen pitäis alkaa, niin en voi olla raskaana En siis oo ikinä ollu, mut semmonen "ajatus" mulla jotenki on xD Vaikka siis hyvinkin tiedän, ettei välttis oo oireita vielä tossa vaiheessa, mutta mietin kuinkahan yleistä se on..
IItseasiassa itsellä juurikin se plussaan päättynyt kierto oli sellainen, etten todellakaan arvannut olevani raskaana. Tein testin vaan, koska oli tulossa viikonloppuna juhlia ja halusin varmistaa. Edellisissä kierroissa keksin kyllä kaikki oireet. :LOL:Toki sitten kun alkoi miettimään, niin muutamia erilaisia oireita oli kuten juuri pieni flunssa kiinnittymisestä asti, mutta kaikki repäisykivut ym. loistivat poissaolollaan.
Paljon onnea @Uudarimama :love:
 
@Uudarimama ihanaa!!! <3

@Vindy millaiset arvot sieltä tuli? Olen siinä ymmärryksessä, että lääkitys aloitetaan raskautta toivovalle. Ilmeisesti muutoin saattaa joutua tappelemaan lääkkeen aloitusta. Jospa tuo olisi nyt selitys, ettei ole onnistunut ja saisitte pian vauvan alulle <3 Minulla lääkitys on auttanut oireisiin, mutta arvot eivät tosiaan ole vielä tarpeeksi hyvät.

@Keisarinna85 tervetuloa :)

Minut voi päivittää huomiselle (pe 24.4.) kiertopäivälistalle kp1/26 ja poistaa dpo-listalta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Uudarimama
Siis ei oo totta!!

Tein extempore r-testin ja selkee haalea viiva!! Apua apua apua! Kädet tärisee ja sydän hakkaa..

Ei juuri mitään oireita, flunssamainen olo ollut aamusin ja turvottanut usein, thats it! En voi uskoa tätä!!
Kuten jo moni yllä totesi, niin samaten myös mulla oli, että ei ollut mitään oireita, vaan tein testin kun tiesin että dpo10 saattais jotain näkyä ja plussahan se oli. Toivottavasti nyt vahvistuu! <3
 
Täällä yksi taustailija ilmoittautuu vahvuuteen! Luen palstoja joka päivä ja ajattelin nyt ihan vertaistuen vuoksi alkaa itsekin kirjoitella. Yritetty on jo 1.5 vuotta eli melkein koko yhdessäolon ajan. Yhteinen lapsi tuli aika lailla heti puheeksi.
Oireita ollut tyyliin joka kierrossa mutta ei tärppiä. Nyt otin käyttöön flon ja aloin seurailemaan lämpöjä. Tissit olleet jo useammassa kierrossa kipeät joten siihen en luota ollenkaan.
Nyt on ollut muutaman päivän kipeä olo ja vilunväristyksiä ja nenän tukkoisuutta ja naama kuumottaa ja punoittaa. Kuumetta ei kyllä ole mutta lämmöt koholla normaalista.
Ikää on mulla 34 ja mies 10v. vanhempi. Yritän olla mahdollisimman aktiivisesti mukana ja toivon itseni lisäksi plussia kaikille!
Minut saa lisätä listalle jos osaan käyttää tätä oikein
Keisarinna85 yk18? Kp15/26-28
Millon ootte alottanu siis yrityksen? kk/vuosi? Niin laitan listaan
 
Näin viime yönä unta taas että olin synnyttämässä, taas uudelleen mökillä. Maha oli iso, mut sit yhtäkkiä tajusin siinä että en oo tuntenut vauvan liikkeitä ja säikähdin. Tyttönä sen vauvan ajattelin. Ja sitten mietin että eihän sen ny vielä pitäs ees syntyä. No sit yhtäkkiä mun maha oliki n. Puoliväliraskauden kokoinen ja aloin tuntemaan liikkeitä. Kaikki olikin hyvin. Enkä synnyttänytkään. :D voi apua, mistähän nääkään kertoo. Viime viikolla unessa siis olin synnyttämässä mökillä kans, ja syntyi iso kokoinen poika, jonka unessa mietin et piti olla pieni tyttö, no sehä vauva vaihtui pieneksi tytöksi. Ihme unia. Mut hyvällä fiiliksellä unet vaikka vähän hämmennystä sisältääkin välillä. Toivottavasti nyt ei oikeesti ala missään mökillä syntymään jos täs raskaaksi kunnolla tuun. :D vietetään nimittäin aikaa paljon mökillä ympäri vuoden ja sinne on vähän alle tunnin ajo matka.
Esikoinen kun syntyi, oli tarkoitus samana päivänä lähteä mökillä, hän siis syntyi viikko ennen laskettua aikaa, ja just neuvolassa sanottu edellisenä päivänä, ettei tuu syntymään varmaan ees laskettuna aikana, vaan menee yli. Ja sellane fiilis oli itelläki. Tuliki 5tuntia vesienmenosta. Tosin piti oksitosiinilla sit vähän nopeuttaa ku sydänäänet laski, ja napanuora 1,5 kertas kaulanympäri. Ehkä mulla on sit jotain piilevää jännitystä jäänyt synnytyksestä, jotka tulee noin uniin, vaikka kaikin puolin on positiivinen kokemus, ei pelota tai ei pahaa muistoa.
Ja Anoppi alkuvuodesta sano että hän hänki unta ku olin pyytänyt apua tytön vaatteiden ompeluun, olin ollu raskaana siinä unessa. Kovasti on vaaleanpunaiset unet :D tyttöä kovasti pohjustettu. tietty sukupuolella ei väliä, kuhan joskus syliin asti vauvan sais <3
Sormustestin mukaan pitäs pojan lisäksi tulla jopa 3 tyttöä.
 

Yhteistyössä