Toiveissa vauva 2021

mulle gyne sano että voi alkaa myös läpi samoihin aikoihin kun luomuna alkais menkat.. mulla ei kuitenkaan oo alkanu vaan useamman päivän viimesen kapselin jälkeen..
mut ilmeisesti sekin vaikuttaa käyttääkö suunkautta vai paikallisesti..
Mulla on ohjeena käyttää paikallisesti, koska imeytyy näin ilmeisesti paremmin. Täytyy odotella ja katsoa mitä tapahtuu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mulla on ohjeena käyttää paikallisesti, koska imeytyy näin ilmeisesti paremmin. Täytyy odotella ja katsoa mitä tapahtuu.
ite käytän kanssa paikallisesti, imeytyy kuulemma kohdealueelle paremmin ja pienemmät haitat, jos ylimäärästen ulos valumista ei laske haitaks..:rolleyes:
Mulle se tekee vaan raskausoireita vaikka ei raskaana oliskaan :( saa nähdä onko tää rintojen turvotus ja kipukin vaan siitä johtuvaa :(
 
ite käytän kanssa paikallisesti, imeytyy kuulemma kohdealueelle paremmin ja pienemmät haitat, jos ylimäärästen ulos valumista ei laske haitaks..
Mulle se tekee vaan raskausoireita vaikka ei raskaana oliskaan saa nähdä onko tää rintojen turvotus ja kipukin vaan siitä johtuvaa
Mulla taas ei ole mitään oireita. Paitsi tänään tuli nää menkkajomotukset. Jotenkin en uskalla testatakaan, kun pelkään et petyn niin pahasti :( ehkä loppuviikosta testailen, jos ei oo menkat alkanut lugeista huolimatta. Milloin sä ajattelit testailla? :)
 
Täälläkin kovasti raskausoireita (tai ainakin oireita mitä ei aiemmin ole ollut). Vatsaan ja alakertaan tuikkaili kovasti pari päivää sitten, samoihin aikoihin alkoi kova röyhtäilyn tarve/närästys.. en ole varma millon kuukautisten pitäisi alkaa kun eka kierto yritystä nyt ja kierukka juuri poistettu, mutta ehkä viikonloppuna voisi olla hyvä aika testailla.
 
Meikäläinen on täällä eilen ja tänään aamulla testaillut maailman haaleimpia haamuja. Eilen Sofin testillä sain näkyvämmän haamun ja laitoinkin siitä kuvan tonne himotestaajiin. En kestä itteeni :D tää on kauheeta kun saa näkyviin testiin JOTAIN ja sitten testailu lähtee ihan käsistä. Vika terolut tosiaan otettu sunnuntaina ja nyt odotellaan tuleeko eka oikea kuukautisvuoto minipillereiden jälkeen... Edellinen vuoto alkanut 7.1 mutta gynen mukaan se oli vain tyhjennysvuoto eikä kuukautiset (vaikka menkkakivut kyllä oli). "Kierto" ollut mulla pillereiden aikaan nyt pari viime kertaa 45pv... Ilman pillereitä ollut aikoinaan semmonen 30pv
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mulla taas ei ole mitään oireita. Paitsi tänään tuli nää menkkajomotukset. Jotenkin en uskalla testatakaan, kun pelkään et petyn niin pahasti ehkä loppuviikosta testailen, jos ei oo menkat alkanut lugeista huolimatta. Milloin sä ajattelit testailla?
mä meinasin noin viikonpäästä testata.. sunnuntaina alkais luomukierrossa menkat ja ensviikon to olis virallinen testipäivä, et siinä välissä jossain :) ite en testailis ees enään jos lääkkeen jatkon takia ei pitäis, pelko negaa kohtaan on kasvanu jo niin isoks :(
 
Meikäläinen on täällä eilen ja tänään aamulla testaillut maailman haaleimpia haamuja. Eilen Sofin testillä sain näkyvämmän haamun ja laitoinkin siitä kuvan tonne himotestaajiin. En kestä itteeni tää on kauheeta kun saa näkyviin testiin JOTAIN ja sitten testailu lähtee ihan käsistä. Vika terolut tosiaan otettu sunnuntaina ja nyt odotellaan tuleeko eka oikea kuukautisvuoto minipillereiden jälkeen... Edellinen vuoto alkanut 7.1 mutta gynen mukaan se oli vain tyhjennysvuoto eikä kuukautiset (vaikka menkkakivut kyllä oli). "Kierto" ollut mulla pillereiden aikaan nyt pari viime kertaa 45pv... Ilman pillereitä ollut aikoinaan semmonen 30pv
toivon kovasti sun puolesta ettei ala vaan viivat tummuu <3
 
vierailija
Täällä on dpo12 eikä niin mitään oireita. Lueskelin tuossa flowta ja viime kierrossa on tässä vaiheessa ollu kaikenlaisia raskausoireita. Etovaa oloa, mahan nippailua, väsymystä, huimausta, vihlontaa alapäässä, hengästymistä jnejne ja sillon ei ollut vielä edes yritystä raskautua joten menkathan sieltä sit tuli.
Kuulun siis näihin jotka ei oireista voi päätellä kyllä yhtään mitään, aiemmissakin raskauksissa vasta plussa testi on kertonut raskauden, jännä nähdä miten nyt käy kun meinasin testata vasta sit jos menkat ei ala
Vastaan nyt tähän omaan parin päivän takaiseen viestiin. Eilen illalla dpo13 tein parin tunnin pidätyksellä testin johon tuli kaksi viivaa <3
Vieläkään ei mitään kummempia oireita oo, pientä ajoittaista menkkajomotusta lukuunottamatta.
Enemmän raskausoireita oli tosiaan tuossa edellisessä kierrossa jossa yritystä ei oltu vielä edes aloitettu.
Tää on nyt siis minun neljäs raskaus ja kaksi lasta on, edellinen eli kolmas raskaus päättyi geneettiseen keskeytykseen lokakuussa vauvan kromosomipoikkeaman vuoksi rv 17, joten tässä elellään nyt aikalailla hetki kerrallaan, toivotaan parasta ja koitan olla täysin sekoamatta huolesta. Tän vauvan laskettuaika näyttäisi olevan tuon edellisen keskeytyksen vuosipäivänä ja sekin aiheuttaa suuria tunteita suuntaan ja toiseen.

Tsemppiä ihan jokaiselle, toivottavasti saisitte kaikki vauvat turvallisesti syliin asti <3
 
Hitto kun on tylsää, ei mitään tapahdu, ei saa ees kuviteltua itelleen mitään oireita :D Jospa loppuviikosta alkais tapahtuun <3 Mullahan on tälläiset päiväni romanttisessa komediassa -ajatukset että teen ystävänpäivänä ekan testin dpo9, siellä tietenkin sitten jo näkyy jotain ja saan miehen yllätettyä :) Voi menisipä joskus elämä niinkuin elokuvissa :D <3
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA Ilmoitathan
PUNAISELLA päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

9.2. 2021 tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
+ Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
+ Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
+ Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
+ Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
+ Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
Jennie, ya 2/21, 1.lapsi
Neitperhoinen, ya 2/21, 5.lapsi
Äitionnellinen ya 2/21? 3. Lapsi
Hulda ya 2/21? 3. Lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Wanti...........................kp 37/35-48
Toivojatintti.............kp 36/31
Persikka123.............kp 31/33
Nuunuu-84...............kp 31/30
Liilja.............................kp 31/28-33
Toive23.....................kp 30/27
Neitperhoinen............kp 27/30-31
Petronella09................kp 24/25-26
SandraB..........................kp 23/26
Iinanen.............................kp 20/23-24
Mamtobe......................kp 20/28
Chili_............................. kp 17/28-29
Jennie..........................kp 17/?
Kirjoh89....................kp 14/28
Daisy01.....................kp 13/34
Iinesankka.............kp 11/28-31
Sinisilmät...............kp 10/30
Krippis......................kp 6/22-24
Lavender_............kp 5/25
Spekulaattori82.........kp 5/28-36
Suhveli......................kp 3/27
Hulda_84..................kp 2/26-30



★★★★★★★★★★★★★★★★★

Toive23...........................dpo 17
Nuunuu-84.................dpo 17
Wanti.............................dpo 16
Petronella09..............dpo 13
SandraB.......................dpo 10
Mamtobe....................dpo 9
Iinanen.........................dpo 7
Chili.................................dpo 4
Äitionnellinen........dpo 3
KirJoh89................... Dpo 0



★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Hitto kun on tylsää, ei mitään tapahdu, ei saa ees kuviteltua itelleen mitään oireita Jospa loppuviikosta alkais tapahtuun <3 Mullahan on tälläiset päiväni romanttisessa komediassa -ajatukset että teen ystävänpäivänä ekan testin dpo9, siellä tietenkin sitten jo näkyy jotain ja saan miehen yllätettyä Voi menisipä joskus elämä niinkuin elokuvissa <3
Hah! Mä toivon salaa samaa että ystävänpäivänä sais kertoa miehelle ja sitten kaiken lisäksi oletettu laskettuaika olisi sama kun äidin syntymäpäivä :unsure:
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja chili_
Heippa!

Muutaman asian tässä oppineena ajattelin vielä jakaa teille tätä loppumatkaamme, joka johti plussaan. Kaikki ei ehkä ole lukenut päivityksiäni tuolta kauempaa, joten tähän alkuun pieni yhteenveto. Ollaan naispari. Takana kolme inseminaatiota IVF-hoito ja kolme pakastealkionsiirtoa, joista viimeisestä sain eilen plussan. Tätä plussaa aiemmin ei tullut edes hailakkaa viivaa. Minulta siis löydettiin tutkimuksissa oireeton kohtutulehdus loka-marraskuussa. Samalla todettiin ettei maitohappobakteereita ole kohdussa ollenkaan (pitäisi olla paljon). Tulehdus hoidettiin ja nyt olen vetänyt maitohappoja molemmista päistä. Seuraavissa testeissä todettiin että tulehdus oli poistunut, mutta maitohapot eivät olleet löytäneet perille. Niinpä vedin uuden kuurin maitohappoja ylä ja alakautta. Plussa tuli heti sen jälkeen.

Tosiaan kohdun bakteeritulehdus oli aivan täysin oireeton eli, jos olet yrittänyt jo kauan, niin tämä voi olla mahdollisen epäonnistumisen syynä ja ilmeisesti tutkimusten mukaan jopa 30% lapsettomuudesta voi selittyä tällä. Bakteeritulehdus aiheuttaa myös keskenmenoja. Maitohappobakteerien kannalla on myös väliä eli oikea on lactobasillus crispatus, joka löytää perille kohtuun. Nyt jatkan maitohappobakteerikuuria ja toivotaan ettei tulehdus enää iske!
 
Maitohapot oli tilattava ulkomailta. Suomestakin jotain saa, mutta ilmeisesti ei niin laadukkaita, koska yksityinen lapsettomuushoitoklinikka ei niitä suositellut. Itse tilasin Physioflor (Flore vaginale) nimisiä kapseleita. Ne ovat reseptivapaita.
Tulehdukseen söin antibioottia sekä käytin bakteerivaginoosiin tarkoitettuja puikkoja, jotka sai reseptivapaana. Lisäksi ilman lääkärin suositusta ostin apteekista Femilor maitohappovalmistetta, jossa on Lactobacillus rhamnosus bakteereja, joita kohdussa myös yleensä on.
 
Jotenkin nyt kun käytän tota lugesteronia niin oon tarkkaillut itteeni paljon vähemmän mitä normaalisti. Tänään dpo7 ja ainoot jutut on pienet nippailut sekä tajuton väsymys.
Ens viikon keskiviikkona on viimeinen lääkepäivä. Aion kyl testata ennen sitä, en mitenkään malta olla noin kauan testaamatta. :D

Onnea kaikille plussanneille. ❤ Aikun täältä vielä tultais perässä.
Jos ja kun tää kierto ei tärppää, on tälle vuodelle vielä 2 mahista saada vauva.
 
Ääh onks kellekkää käyny näin. Mulla ollu tosi säännöllinen kierto. No tässä kierros En saanu tikutettuu ovista, mut kyl me koitettii talletella silti. Jossai välis kiertoo tuli pyyhittäes ihan vähä verta. No menkkojen ois pitäny alkaa perjantaina-la, ei alkanu. Ihan innolla tein testin su aamuna kun olin varma et menkat alkaa kun oli nii sellaset kivut mahas. No kun tein testin ni oli nega. Menkat ei oo edelleenkää alkanu. Kysymys siis :D ootanko ny vaa uutta ovista seuraavaa kiertoo niihi päivii ku pitäis normisti olla?s attuko mulla ny vaa jäämää välistä Ihmetyttää vaa ku ei sen suurempaa stressiä täs oo ollu eikä paino oo tippunu enkä raskasta liikuntaakaa harrastanu.
Minulle käynyt kerran elämässä niin, että yhtäkkiä jäi menkat välistä, ei mitään muutoksia elämässä suuntaan tai toiseen. Pitkiä ovuloimattomia kiertoja ollut joskus, kun kova stressi ja esim. paine siitä, että ei tule raskaaksi.. minä oottelisin sinuna, tekisin testiä uusiksi, jos vaikka näkyisi vasta myöhemmin testissä tai ovis ollut myöhemmin. Se oiski ihana yllätys, jos olisi kyse raskaudesta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Onnea plussanneille! :love:

Minulla olisi kysymys lugesteronia käyttäneille. Onko mahdollista, että menkat alkaa näiden läpi vai alkaako ne vasta, kun kuurin lopettaa? Minulla nyt dpo9 ja erittäin menkkamainen olotila. Lugeja olisi tarkoitus laittaa siis 3pv oviksen jälkeen 12pv ajan. Vielä olisi siis 6pv jäljellä lugeja... Ei ole ollut mitään raskausoireita, joten kai ne menkat sieltä kurvailee kylään jossain vaiheessa.
Minulla joskus alkanut vuoto lugejen läpi, joskus vasta muutama päivä lopetuksen jälkeen. Mutta aina dpo11 paikkeilla menkkakivut, eli siinä kohtaa missä oikeastikin menkat alkaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Paatuska
Ja tulehdus todettiin EMMA-testillä. Se oli yksityisellä kallis ja on siis lapsettomuuden syytä tutkiva testi. En tiedä olisiko julkisella puolella joku halvempi ja yksinkertaisempi testi jolla selvittää mahdollinen kohdun bakteeritulehdus.
Kiitos infosta! Huikeaa, että teillä nyt onnistunut :) Minä täällä jo kuumeisesti googlaan tulehdusta, eli oireeton voi olla, ei huomata noin vain? Mietityttää tietenkin, mistä meillä kiikastaa, mahdollisia syitä on varmasti tuhansia, mutta aina kiinnostaisi selvittää ja tutkia. Ehkä yks kierros ivf ja toivottavasti joku siirto, ja sit mietitään, mille aletaan, jos ei onnistu..?
 

Yhteistyössä