Toiveissa vauva 2021

Tästä tulikin aasinsiltana mieleeni, että onko @minttuni teille annettu ohjeeksi vielä inssin jälkeen varmistella kotona? Meille ei sanottu siitä mitään, mutta jos mies käy aamulla antamassa näytteensä niin vähän luulen ettei samana päivänä enää kovin helpolla innostu :D
Seuraavana päivänä vielä kotona! Meillä inssin tehty ennen ovulaatiota, joten periaatteessa voisi ehtiä vielä silloin inssipäivän jälkeen, ehkä. No, eipä oo vielä ehtinyt siittiöt mihinkään mitenkään päin. Ja nyt vielä tuli tää välikierros, huoh :D
 
@Vihreähuone Ite antaisin mennä vaan, raskauden alkamiseen vaikuttaa niin miljoona muutakin asiaa että tuskin on tuosta kiinni. Alota nyt tikutus hyvissä ajoin vaikka viis päivää ennen sitä arviota niin ei pitäs mennä ohi :D Mulle on riittänyt aina kerta päivässä, joillain kai lh-huippu on niin nopea että voi mennä ohi jos testaa vaan kerran.

@minttuni Okei, erilaista ohjetta siis vähän paikasta riippuen! Jos inssi tehdään ennen ovista niin olisko toi ohje siksi, kun ne pestyt siittiöt kai elää lyhyemmän aikaa? Mä pistän ton irrotuspiikin niin, että munasolun pitäis just irrota inssin aikaan tai vähän ennen sitä. Ymmärrän sun turhautumisen, olisin tosi pettynyt jos tää nyt peruuntuis... Oikein särkee sieluun ajatella sitäkin, että vaikka nyt kaikki ajotukset menis ihan nappiin, niin silti on about tuhat asiaa joihin ei voida vaikuttaa ja jotka määrittää sen, tärppääkö vai ei.....
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Tervetuloa uudet!❤
@IinesAnkka82 Toi on kyl niin perseestä suorastaan ettei kotrollia oo eikä mitään, itsehän ramppasin 3 x kun oli tunne ettei kaikki tullut pois ja niinhän se olikin. Jos olisin jäänyt vaan kotiin( kun lopulta olikin jo tulehdusta ennen imukaavintaa )olis mulla kuulemma ollu hengenlähtö lähellä :rolleyes:
Mut mistä näitä kukaan tietää ku itsekin aattelin et koitan vaan kärsiä mut joku vaisto käski kuitenkin mennä polille näytille onneks.
Rohkeesti vaan soittoa sinne jos yhtään epäilyttää. Itse sain lopulta sen hcg kontrollin, sekin jotenkin helpotti kun sai tiedon että se laskee oikeaoppisesti kun raskaustestit näytti niin monta viikkoa plussaa ettei ne kertonu mitään.
Voimahalaus:love:

Omaa napaa.
Eilen alko hedari joka jatkunut tänään migreenityylisesti, eli ennustaa mulla ovista aina. Teinkin testin ja on tosiaan vahvempi kuin eilen, kyllähän tuon jo plussaksi tulkitsisin(y)
[url=https://aijaa.com/aOgxUr][/URL]

Eli tänään vielä varmistukseksi pregnyl irrotus piikki, ja piinalistalle vihdoin ja huomenna lääkärin määräyksestä miehen kaato :ROFLMAO:
Eli meillä nyt tallettelut ovat dpo-2 ja dpo 0.
(Ehkä varmistellaan vielä dpo 2) nyt kokeillaan näitä päiviä mitä ei oo vielä kokeiltu :D
Olen tyytyväinen :X3:
 
Täällä kans oviksen bongaus menossa! Nyt ollut aika samaa tummuutta kuin sulla jo 3 päivää.. Nyt alkaa olemaan ovisolo itellä, joten voisin luulla et huomenna tulis jo plussaa

Muoks. Mulla ei näköjään nuo hymiöt halua toimia puhelimella.. :)
Toivottavasti siellä pian on! Itselläni ei oikein ole minkäänlaisia oloja, mutta viiva on vihdoin pykälää tummempi. Kuten yöllä veikkailin, niin tosiaan huomenissa voisi vihdoin tulla positiivinen ovistesti. Hyvä että ainakin jollain meistä tällä saralla kehitystä tapahtunut, ping @Alinna86.

Miten onkin tuntunut, että ovulaation odotus on kestänyt ikuisuuden tässä kuussa, vaikka ehkä ihan ajallaan tuleekin? Piinaviikoista tulee epäilemättä ennätyspitkät. :D
 
Voi vitsit mikä sattuma taas. Itse uskon että kaikella on tarkoitus ja valinnat ja päätökset johdattaa meitä meidän poluille. Ja varmasti tuntuu jos joskus saahaan yhteinen lapsi ollaan sitä mieltä että juuri hänen pitikin syntyä maailmaan.
Katsoin vuotta takaperin ja mulla oli ovulaatio just samoihin aikoihin kun nytkin ja sain silloin siitä kierrosta positiivisen raskaustestin josta onnellisesti nähtiin syke ja alkio varhais ultrassa..ja se näky kyllä sulattaa sydämen❤
Mutta kuitenkin seuraavassa nt- ultrassa syke oli sammunut ja toivo yhteisestä lapsesta vietiin pois sillä sekunnilla.
Tämän laskettu aika olisi ollut tänä kesänä ja se kun läheni olikin raskasta aikaa kun luulin jo että siinä kohtaa uusi raskaus olisi jo alkanut, vaan ei.
Tänään kuitenkin toiveikkaana irroituspiikki pistetty ja nyt on irtoomassa 2 follikkelia ja katsoin testipäivää niin se on aivan sama kuin viime vuonna tähän aikaa! Jotenkin hurjaa, jos tästä nyt pysyvä plussa tulee niin laskettu aika on myös sama kuin menetetyn ❤
Tulipas vuodatus❤
 
Tästä tulikin aasinsiltana mieleeni, että onko @minttuni teille annettu ohjeeksi vielä inssin jälkeen varmistella kotona? Meille ei sanottu siitä mitään, mutta jos mies käy aamulla antamassa näytteensä niin vähän luulen ettei samana päivänä enää kovin helpolla innostu :D
Minäkinpä vastaan tähän. Et meille on aina annettu ohjeeksi inssin jälkeen talletella heti samana iltana ja myös seuraavina päivinä ahkerasti mikäli vaan jaksaa :D ohje ollut sama olinpa pistänyt ovitrellen tai en tai oliko ovulaatio tapahtunut vai vasta tulossa.
 
Täälä vielä podetaan menkkoja. Aattelin tässä kierrossa testailla ovista, millon ootte alkanu testailla? Oletettu tärppi viikko alkais 19.10. tuon flo sovelluksen mukaan.

Mulla tosiaan loppu maanantaina menkat ni alotin heti testaileen, kun ei oo mitään käryä tosta kierrosta ni varmuuden vuoks aattelin nyt jo alkaa ettei vaan mee sit parhaimmat päivät ohi
Voi olla et turhan aikaisin aloin testaan, mut tuleepahan testattua
 
@Vihreähuone Ite antaisin mennä vaan, raskauden alkamiseen vaikuttaa niin miljoona muutakin asiaa että tuskin on tuosta kiinni. Alota nyt tikutus hyvissä ajoin vaikka viis päivää ennen sitä arviota niin ei pitäs mennä ohi :D Mulle on riittänyt aina kerta päivässä, joillain kai lh-huippu on niin nopea että voi mennä ohi jos testaa vaan kerran.

@minttuni Okei, erilaista ohjetta siis vähän paikasta riippuen! Jos inssi tehdään ennen ovista niin olisko toi ohje siksi, kun ne pestyt siittiöt kai elää lyhyemmän aikaa? Mä pistän ton irrotuspiikin niin, että munasolun pitäis just irrota inssin aikaan tai vähän ennen sitä. Ymmärrän sun turhautumisen, olisin tosi pettynyt jos tää nyt peruuntuis... Oikein särkee sieluun ajatella sitäkin, että vaikka nyt kaikki ajotukset menis ihan nappiin, niin silti on about tuhat asiaa joihin ei voida vaikuttaa ja jotka määrittää sen, tärppääkö vai ei.....
Ohjeet voi vaihdella riippuen lääkäristä/paikasta, mutta varmaan myös tilanteesta, miksi hoitoja tehdään. Miehen iän mukaan annettiin tuo pidättäytymisaika. Ja tosiaan en kyllä tiedä, ehtiikö kehittyä seuraavaksi päiväksi mitään, mut silti ollaan vielä harrastettu seksiä seuraavana päivänä. Tosiaan ne inssit on ajoitettu niin, että heti ovisplussapäivänä. Ja ultrassa näkynyt, että ovista ei ole vielä tapahtunut. Nyt ei tehty, kun oli selkeästi jo puhjennut rakkula ja limakalvo ohut, litteä reunoilta, tai jotain sellaista.
 
Miten rinnat voi olla näin turvonneet ja verisuonia tullut voimakkaammin näkyviin (ollut jo varmaan viikon näkyvissä noin voimakkaasti). Rinnat on myös olleet arat silleen, että jos jokin esim. Töissä vahingossa osuu rintoihin vaikka hipaisulla, se aristaa ja tuntuu ilkeältä. Lämpö nyt ollut mittarin mukaan taas sitä 36.8. Aspirinia aion syödä joko plussaan/menkkojen alkuun saakka. Kova toive olisi plussasta, mut jotenkin tuntuu siltä, ettei tääkään kierto ollu meidän kierto. Vaikka rintaoireilua ollutkin. Jotenkin yritän ajatella, että rintaoireilu olis voinu johtua siitä aspiriinista, jota en aiemmin ole käyttänyt.

@Titi-Love :n plussa herkässä testissä tietysti nosti myös omat toiveet tosi korkeelle, et samaan aikaan oviksen jälkeisillä päivillä vois molemmat plussata <3
 
No ei! Käsky vaan tehä raskaustesti 4vk päästä, jos plussa niin sit uus 1-2vk päästä ja jos se edelleen plussa ni sit ehkä tuurilla pääsee uusintaultraan Tätä oon "vähän" marissu tässä kaikille jotka jaksaa kuunnella, että ois hirveen kiva kun ois ees joku kontrollisoitto, se jo auttais ihan hirveesti kun joku soittais ja kysyis että miten menee. Kun ei kipuja eikä ihmeempiä, niin ei sit viitti kuitenkaan soitella sinne naikkarille ja kuormittaa niitä, mutta selkeä tarve ois puhua asiasta ja kysellä kaikkea. Että tässä ois kyllä hussilla petrattavaa (no tässäKIN). Mutta ei auta kun odottaa ja toivoa että valuu sieltä nyt kaikki eikä niin että sit kuukauden päästä uusintaultrassa todettais että jotain on jäänyt ja kaikki ns.alusta..
Mulle ei sanottu edes mitään ohjetta tehdä raskaustestejä keskenmenon jälkeen :eek: Ohje oli, että kun vuoto loppuu niin saa yrittää uusiksi. (Pitäisköhän mulla kaivaa vielä ohjeet esille ja tarkistaa tää vielä...) En yhtään muista millanen tilanne sulla on ollut, että onkohan erilaisiin ohjeisiin syynä se miten kohdun pitäis tyhjentyä, vai mikä:unsure:
 
  • Surullinen
Reactions: KirJoh89 ja Vehkis
@wbä meillä tosiaan ohje että seksiä vasta kun vuoto loppuu ja testi nega. Periaatteessa sitä saa kuulema kyllä vuodon loputtua hommailla halutessaan, mutta jos raskaustoive niin ei ns.hyötyä ennen negaa. Toki muuta hyötyä kyllä :D eli testi pitäis tehä 4vkn päästä tyhjennyksestä, jos edelleen plussa ni sit uus testi 1-2vkn päästä ja jos sekin plussa ni sit saa soittaa perään et pääseekö tarkistusultraan.. en kyllä tosiaan vaan aio ite odotella..

Meillä siis kehitys pysähtyi 5+5 viikoille ja keskeytynyt keskenmeno.
 
Mulla on vähän ristiriitaiset tunnelmat oonko raskaana vai en. Nyt on tosiaan dpo 6. Mulla on koko ajan kauhea nälkä. Mutta onko nää vaan aikaista pms oireita. Vatsaa turvottaa. Eilen oli kyllä tiputtelu vuotoa hiukan. Välillä on menkkamaista vihlontaa. Helkutin naisen kroppa joka ehkä valehtelee. Miksi ei ole testiä joka kertoisi heti että on tärpännyt.
Mulla on ihan samanlaiset olot.. nyt dpo5. Eilen tuli ihan pieni tippa verta ja vähän rusehtavaa sen jälkeen. Menkkajomotusta, pahaa oloa. Tällaista muistan kuopuksen ajalta myös ennen kuin plussasin. Mutta voi hyvin olla, että mieli vaan tekee temppuja kun kuuntelee oloja herkästi. Ja googletan nyt koko ajan kaikkea.. on tää jännää.
 
Toivottavasti siellä pian on! Itselläni ei oikein ole minkäänlaisia oloja, mutta viiva on vihdoin pykälää tummempi. Kuten yöllä veikkailin, niin tosiaan huomenissa voisi vihdoin tulla positiivinen ovistesti. Hyvä että ainakin jollain meistä tällä saralla kehitystä tapahtunut, ping @Alinna86.

Miten onkin tuntunut, että ovulaation odotus on kestänyt ikuisuuden tässä kuussa, vaikka ehkä ihan ajallaan tuleekin? Piinaviikoista tulee epäilemättä ennätyspitkät. :D
Voi vitsit mikä sattuma taas. Itse uskon että kaikella on tarkoitus ja valinnat ja päätökset johdattaa meitä meidän poluille. Ja varmasti tuntuu jos joskus saahaan yhteinen lapsi ollaan sitä mieltä että juuri hänen pitikin syntyä maailmaan.
Katsoin vuotta takaperin ja mulla oli ovulaatio just samoihin aikoihin kun nytkin ja sain silloin siitä kierrosta positiivisen raskaustestin josta onnellisesti nähtiin syke ja alkio varhais ultrassa..ja se näky kyllä sulattaa sydämen❤
Mutta kuitenkin seuraavassa nt- ultrassa syke oli sammunut ja toivo yhteisestä lapsesta vietiin pois sillä sekunnilla.
Tämän laskettu aika olisi ollut tänä kesänä ja se kun läheni olikin raskasta aikaa kun luulin jo että siinä kohtaa uusi raskaus olisi jo alkanut, vaan ei.
Tänään kuitenkin toiveikkaana irroituspiikki pistetty ja nyt on irtoomassa 2 follikkelia ja katsoin testipäivää niin se on aivan sama kuin viime vuonna tähän aikaa! Jotenkin hurjaa, jos tästä nyt pysyvä plussa tulee niin laskettu aika on myös sama kuin menetetyn ❤
Tulipas vuodatus❤
Voi, onpa oikeastaan ihan tosi kaunista, että olisi sama päivä. Bitter sweet.❤ Sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta.❤❤❤
 
Menkat ei oikein meinaakaan alkaa. Eilen kp1 /25-30, alkoi illalla ruskeaa pyyhittäessä tulla kuten menkkojen alkaessa mutta se ei ole tänään runsastunut, vaan vähentynyt, tuskin havaittavaksi.

Voi itku jos menee menkatkin "pilalle", eikä päästä ensi viikolla yrittämään. Useita päiv on ollut tuntemuksia kohdunseudulla, ihan kuin kunnon menkat olisi menossa, ja sitten tälläistä jonnin joutavaa tuhrua.

Tein r-testin maanantai aamuna (cb viikkonäyttö) ja se oli nega.
 
Menkat ei oikein meinaakaan alkaa. Eilen kp1 /25-30, alkoi illalla ruskeaa pyyhittäessä tulla kuten menkkojen alkaessa mutta se ei ole tänään runsastunut, vaan vähentynyt, tuskin havaittavaksi.

Voi itku jos menee menkatkin "pilalle", eikä päästä ensi viikolla yrittämään. Useita päiv on ollut tuntemuksia kohdunseudulla, ihan kuin kunnon menkat olisi menossa, ja sitten tälläistä jonnin joutavaa tuhrua.

Tein r-testin maanantai aamuna (cb viikkonäyttö) ja se oli nega.
Niin unohtui sanoa että tämä kierto näytti olleen siis 25päivää pitkä. Ja oviksesta olisi ollut noin 10-14pvä, kun nämä onnettomat menkat alkoi.

Saapa nähdä lähteekö nämä käyntiin, vai onko kierto hukattu r-testiä lienee turha tehdä enää
 
Täällä maailman surkein palstailija hei! Aina välillä käyn lueskelemassa mutta vastaaminen jää...

huomasin että muutama täällä pohti km jälkeistä hoitoa. Tosiaan mullakaan ei sillon pari vuotta sitten mitään jälkitarkastuksta ollut ja alueena varsinais-suomi. Testi oli nega muistaakseni 3.5 vkon jälkeen. Olihan se vähän outoa että abortin jälkeen ultrataan mutta ei km :/

No mutta. Täällä varmaan menossa sitten jo piinapäivät. Kierrosta en edelleenkään ole varma, mutta sanoisin, että vkloppuna oli ovis. Eli nyt voisi olla jotakin dpo 3-4. Mitään oireita ei ole, esikoista tunsin kiinnittymisen muistaakseni dpo 5-6 todella kovana hetkellisenä kipuna. Ajattelin viikon päästä testata. Harmittaa, että omat ruokailutottumukset ovat olleet kyllä todella surkeat ja painoa kertynyt... Onneksi 17 pv alkaa fitfarmin fitmama valmennus että jospa sillä sais hommaan kuria.
Tsempit piinailijoille!
 
Täällä välillä taustalla teidän juttuja jännäilen. Nytkin kun uni pakeni liian aikaisin muualle. Itsellä nyt tuloillaan neljäs lapsi, la on maaliskuulle.

Tuota aspiriiniasiaa ajattelin kommentoida. Itsellä ei siis siitä varsinaista kokemusta, ainoastaan omat vanhemmat syö niitä sydämen vuoksi... enkä itse olisi kyllä varmaan uskaltanut niitä omatoimisesti napsia. Mutta ehkä tähän samaan veren "paksuuteen" liittyen, minulla tärppikierto on aina sattunut sen jälkeen kun olen käynyt verenluovutuksessa. Se on ollut kahden ensimmäisen raskauden kanssa vähän sellainen juttu, että kun ei oo plussaa alkanut kuulua vaan aina vaan menkat niin oon päättänyt tehdä kaikkea mitä voi tehdä vielä kun ei oo raskaana. Ennen 3. lasta sitten jo vähän aavistelin yhteyttä asioiden välillä ja tämä 4. raskaus sai alkunsa jopa aika "suunnitellusti" : ennen juhannusta verenluovutus, ja heinäkuun puolenvälin paikkeilla tuplaviivat raskaustestiin.

Ei toki varmaan kaikilla toimi just näin enkä halua turhia toiveita nostattaa, mutta jos muuten terveys ja hB kestää verenluovutuksen niin itsellä siitä ainakin on ollut hyötyä. Ja hyötyyhän siitä lahjasta toki sitten luovutetun veren saaja ainakin.

Toivottavasti kaikkien täällä kuumeilijoiden ja taustailijoidenkin vauvahaaveet toteutuisivat mahdollisimman pian
 
Missä vaiheessa ovis tulisi jos kierto on ns ”normaali”? Mulla on menossa kp15 ja edelleenkää ei tikuttaessa näy ovulaatio eikä ole kropassa tuntemuksia.. mietin vaan että mihin asti kierrossa on ns normaalia vielä että ovis tulisi ja olisi siitä mahdollisuus raskautua? Kun pohdin sitä että vaikka yritystä on vasta muutaman kuukauden ollu niin jos tää kierto alkaa olemaan enemmän kun 30 pvää niin voiko sitä soittaa lääkäriin asiasta ja saada apuja jo ennen sitä vuoden yrittämistä?
 

Yhteistyössä