Toiveissa vauva 2021

Täällä alkoi nyt tiputtelu tänä aamuna. Sain pitkästä aikaa cb:n digiin oviksen kiinni (viimeksi helmikuussa viimeksi saanut oviksen kiinni) ja hommailtiin ovisplussa -päivän, eli vaan kerran. Yritin houkutella miestä vielä toisenakin päivänä, muttei enää jaksanut. Oon niin väsynyt tähän. Ostetaan kalliita testejä ja koko ajan kuulostelen omaa kroppaa kierron läpi ja kun VIHDOIN saan oviksen kiinni ja seksiä pitäisi harrastaa niin hän ei halua/jaksa/väsyttää/turvottaa/huono olo/päätä särkee jne.
Mitenköhän saisin kiltisti sanottua, että tämä vauvan teko VAATII vähän enemmän seksiä? Hän on puhunut, että aikataulutettu seksi ahdistaa. Miehellä on haluttomuutta muutenkin, eli seksiä ei ole hirveän paljon muutenkaan. En tiedä mitä tässä tekisi. Hän oli alussa hyvin mukana, mutta nyt on alkanut keksimään syitä miksi seksi ei kiinnosta.
Ja en tiedä onko minun mahdollista edes raskautua luomusti. Tämäkin kierto uhkaa jäädä 20-21 päivän pituiseksi vaan... Pitäisköhän meidän mennä jo käymään jossain, että saataisi apua meidän tilanteeseen? Surettaa niin paljon tämä koko juttu, että tekis mieli vaan luovuttaa :cry:
Onko muilla kokemuksia mitä tehdä?

Mulla alkoi lauantaina vereslimainen vuoto. Eilen tuli vähän kokkareista vuotoa ja kipuja, nyt on kipuja ja vähän yltyvää vuotoa, ei vielä ihan normimenkkojen tasoista, mutta kipu on samaa ja vuotokin, varmasti kohta. Tänään pitäs olla rv 11+0 mutta kesken tääkin varmasti menee :(
Meidän yrititys jää kyllä tähän, ainakin pitkäksi aikaa jos ei kokonaan.
Oudon tunteeton olo, ei itketä, eikä tunnu oikein miltään. Vielä, ehkä se suru tulee sitten taas kun tää vuoto show on ohi.
Vaikka olin varma, että tästä raskaudesta tulee meille vauva helmi-maaliskuussa :( mutta viime viikolla tissikipu katos, ja paha olo vähän helpotti.

Kolmas keskenmeno, viides jos kemialliset lasketaan.

Viimeksi muokattu:
Mä oon täällä muutaman kerran valitellut tätä pitkää kiertoa (nyt kp 45). Edellisen negatestin tein torstaina ja sen jälkeen jo luovutin taas hetkeksi. Viikonloppuna mulla alkoi flunssa ja koko ajan ajattelin, että menkat alkaa. Noh vieläkään tätiä ei näkynyt tein nyt sitten tänään plussatestin kääk.. flon mukaan talletteluja on ollut niin, että tää plussa näyttäis näkyvän ihan super myöhään

Onnea plussasta! <3 tää antaa mulle hei niiiin paljon toivoa! Kierrot huitelee siellä 40 päivän toisella puolella, ehkä mullakin siis kuitenkin mahdollista raskautua :D

vierailija
Täällä alkoi nyt tiputtelu tänä aamuna. Sain pitkästä aikaa cb:n digiin oviksen kiinni (viimeksi helmikuussa viimeksi saanut oviksen kiinni) ja hommailtiin ovisplussa -päivän, eli vaan kerran. Yritin houkutella miestä vielä toisenakin päivänä, muttei enää jaksanut. Oon niin väsynyt tähän. Ostetaan kalliita testejä ja koko ajan kuulostelen omaa kroppaa kierron läpi ja kun VIHDOIN saan oviksen kiinni ja seksiä pitäisi harrastaa niin hän ei halua/jaksa/väsyttää/turvottaa/huono olo/päätä särkee jne.
Mitenköhän saisin kiltisti sanottua, että tämä vauvan teko VAATII vähän enemmän seksiä? Hän on puhunut, että aikataulutettu seksi ahdistaa. Miehellä on haluttomuutta muutenkin, eli seksiä ei ole hirveän paljon muutenkaan. En tiedä mitä tässä tekisi. Hän oli alussa hyvin mukana, mutta nyt on alkanut keksimään syitä miksi seksi ei kiinnosta.
Ja en tiedä onko minun mahdollista edes raskautua luomusti. Tämäkin kierto uhkaa jäädä 20-21 päivän pituiseksi vaan... Pitäisköhän meidän mennä jo käymään jossain, että saataisi apua meidän tilanteeseen? Surettaa niin paljon tämä koko juttu, että tekis mieli vaan luovuttaa
Liian lyhyt kierto, siihen saat yleislääköriltä tai gynekologilta esim. Terolut kuurin tukemaan kiinnittymistä. Tuohon seksiasiaan, suosittelen ilmaisia Nuorten Ystävien tai kirkon perheterapiatuokioita. Kuulostaa hirveen viralliselta, mut monilla noiden tahojen terapeuteilla on seksuaaliterapeutin koulutus tai vähintään rutkasti kokemusta asiasta. Eikä monestikaan tarvi useita käyntejä, pari riittää, niin että saatte oman keskustelun alulle... Voisko miehen haluttomuus olla stressiä? Kyvyttömyyttä puhua mieltä painavista asioista? Masennusta? 30- tai 40 kriisiä (teidän ikiä tietämättä). Myös paino (rasvakudoksen estrogeeni vähentää testosteronitasoja), tupakointi, kilpirauhasen ongelmat, liiallinen alkoholi, riippuvuudet, terveysliikunnan puute, masennus ym vähentää seksihaluja. Miehesikin voisi hyötyä yleislääkärin tsekkauksesta. Eri asia toki, miten mies houkutelleen lääkäriin, seksuaali/perheterapeutista puhumattakaan.... Tsemppiä kovasti! Ette ole yksin näiden ongelmien kanssa!!

@Krippis Mä haluaisin lohduttaa sua, että ei siinä mitään himojyystämistä tarvita vaan kyllä se yks kerta oikeaan aikaan riittää, jos raskaus muuten on alkaakseen ja kaikki on kohdillaan. :) Siittiöt elää hyvinkin kaks-kolme päivää. Toki uskon että tilanne on hankala, jos se yksikin kerta on työn ja tuskan takana ja stressaa molempia hirveästi. :/

Niin no siis todella kyl on mielenkiintoista, koska muissakaan ei oo lääkärin mielestä mitään vikaa. Limakalvot on aina priimaa ja follikkeleitakin on hyviä aina sen 1-2 eli itse sen ovulaation kanssa ei oo ollu ongelmia. On ollut vaan hitaampaa se kehitys

Oon siis kyl onnellinen jos tuo nyt aikaistaa sitä ovulaatioo. Onhan se jo kun mun kierto on kestänyt n. Viikon pidempään kuin monella nii eipähän tarvii odotella niin paljoa Mullahan siis lääkäri sanoi et ei mun periaatteessa tarviisi sitä syödä mut ei siitä haittaakaan ole.

Mikä päivä sulla oli se ultra? Oon tosi iloinen teidän puolesta että pääsette vihdoin hoitoihin! Toivotaan et molemmilla tää eka hoitokierto/lääkehoito kierto olis se tärppikierto
Torstaina on ultra, jännittävää ja mukavaa, kun alkaa tapahtumaan. Peukut pystyssä ja teille myös toivon onnistumista tästä kierrosta :) ❤

Joo nää on kyllä jänniä. Mulla siis just meni/menossa ekat menkat pillereiden jälkeen (lopetin kesäkuussa). Kp 2-3 aivan jäätävän runsasta vuotoa, oon kans käyttäny kuukuppia niin paljon useemmin piti tyhjentää kun pillerimenkoilla. Noh, nyt sit kp 4-6 ollu vähäistä, just ku luulet että nyt ne loppu niin vielä tulee jotain, mutta niin vähän että ei oikeestaan tarvii ku pikkuhousunsuojaa. Luulin jo että kesto 4 päivää niinku aiemmin ketjussa kommentoin mutta, kyl nää kestikin vähän pidempään, nyt siis 6 päivä.,.

Onko teillä muuten tällästä, aina kun edellisestä stressin aiheesta selviää niin aina tulee joku uus tilalle. Eka huolestuin että millon ne luomumenkat alkaa. Sit ku ne tuli, niin heti aloin miettimään että noh millonhan ne seuraavat sitten tulee (ellen tule raskaaksi), millaiseksi kierto muodostuu. Mielikin ollut aika myllerryksessä pillereiden lopetuksen jälkeen, johtunee hormoneista.. Voi mies raukkaa, välillä mietin miten se jaksaa mua. Itkut ollut aika herkässä, niin hyvästä kuin pahasta. Kauankohan menee läpi tää "johtuu varmaan hormoneista" selitys
Heh, täällä ei meinaa mennä enää läpi tuo selitys :D Mutta siis joo, koko ajan voisi olla jostain huolissaan. Pitää yrittää ottaa rennosti, mutta aina se ei onnistu. Tsemppiä! :)

• Tykkää
Reactions: kakkulapio
Ja en tiedä onko minun mahdollista edes raskautua luomusti. Tämäkin kierto uhkaa jäädä 20-21 päivän pituiseksi vaan... Pitäisköhän meidän mennä jo käymään jossain, että saataisi apua meidän tilanteeseen? Surettaa niin paljon tämä koko juttu, että tekis mieli vaan luovuttaa
Kyllähän sitä voisi mennä käymään, saattaisi auttaa jutella tilanteesta jonkun ammattilaisen kanssa. Me kävimme ensikäynnillä reilu puoli vuotta yrityksen aloittamisen jälkeen. Uskon, että se auttoi kumpaakin ymmärtämään tilannetta ja syitä sille, miksi ei onnistu. Tsemppiä ❤

• Tykkää
Reactions: Krippis
Mulla alkoi lauantaina vereslimainen vuoto. Eilen tuli vähän kokkareista vuotoa ja kipuja, nyt on kipuja ja vähän yltyvää vuotoa, ei vielä ihan normimenkkojen tasoista, mutta kipu on samaa ja vuotokin, varmasti kohta. Tänään pitäs olla rv 11+0 mutta kesken tääkin varmasti menee
Meidän yrititys jää kyllä tähän, ainakin pitkäksi aikaa jos ei kokonaan.
Oudon tunteeton olo, ei itketä, eikä tunnu oikein miltään. Vielä, ehkä se suru tulee sitten taas kun tää vuoto show on ohi.
Vaikka olin varma, että tästä raskaudesta tulee meille vauva helmi-maaliskuussa mutta viime viikolla tissikipu katos, ja paha olo vähän helpotti.

Kolmas keskenmeno, viides jos kemialliset lasketaan.
Suuret pahoittelut, jos todella on nyt menossa kesken :( ❤

• Rakkaus
Reactions: Titi-Love
@Iinanen Kannattaa käydä testissä jos yhtään siltä tuntuu. Itse 34 niin en kyllä haluisi uskoa että siitä ois kyse mut kuulemma hyvin mahdollista, ikävä kyllä:sneaky:
@Krippis Onpa kurja tilanne :cry:
Ehkä olis hyvä mennä yhdessä tutkimuksiin ja lääkäri siellä selittäisi niin jospa siitä ois apua.
Toivottavasti teillä kuitenkin tämä yksi kerta toisi plussan (y):)
Meillähän mies ei ensin halunut mitään tutkimuksia vaan oli et tulee jos on tullakseen ja jos ei niin ei oo tarkotettu. Mut niin se mieli muuttui kun asiasta keskusteltiin. Kun syy voi olla joskus hyvinkin pieni. Huomenna siemenneste tutkimus ja mulla omat ultrat.
Tsemppiä tilanteeseen!
@Titi-Love Voi kauhee jos taas enteilee huonoa, pahoittelut :cry:
Oisko sul mahdollisuus päästä ultraan jo? Kävitkö varhais ultrassa?
Tsemppihalit ❤
Omaanapaa.
Ovistestissä tasavahvat viivat (mihin ees tarviin noita ku näköjää tiiän):ROFLMAO:
Testaan viel illal ja luultavasti huomises ultrassa nyt näkyy sopivasti ovis, kun kipuja ei vielä ainakaan oo ni tuskin ehtii irrota, yleensä mul tulee dpo1 tai 2 kivut. Tosin viime kierrossa kipuja ei ollut laisinkaan.

Suuret pahoittelut, jos todella on nyt menossa kesken
Tein myös herkän raskaustestin, nii en saanut ees tasapaksuja viivoja enää :/ joten eiköhän tää oo keskeytynyt jo aijemmin, nyt vasta vuoto.
Kuitenkin samaiseen testiin sain välittömästi kontrollia vahvemman viivan rv 5,nyt testiviiva tuli vähän jälkijunassa :/

Onnea ihanista plussista, onpa jännittävää:love:
Pahoittelut @Titi-Love , voimia suruun :cry:

Mulla on menossa kp31 (dpo17), menkat olis pitäny alkaa lauantaina. Flokin sanoo et myöhässä päivän. Tein lauantaina (dpo15) nega testin. Kolme vuotta oon pitäny kirjaa kiertojen pituuksista tuolla appilla ja vaan kerran ollu 31 pv kestävä kierto. Keho tarkoituksella kettuilee, että saan harmaita hiuksia. o_O

Pahoittelut ja voimia @Titi-Love <3 oletteko vielä päässeet tutkimuksiin useista keskenmenoista?
Kolmannesta sairaalassa todetun keskenmenon jälkeen pääsis, meillä tää tulee oleen vasta toinen, kun ekasta keskenmenosta rv 6 ei otettu ultraan, koska hoitui ilman komplikaatioita.
Ja itse en jaksais lähteä mihinkään tutkimuksiin. Nää ku on sellasia asioita johon ei voi kauheesti vaikuttaa. Laaja verenkuva otettu alkuvuodesta muusta syystä ja kilpirauhasarvot ym oli ok, rautavarastot oli sillon vielä huonot, johtuen joulukuun keskenmenosta, missä tuli verenhukkaa, mutta sekin korjaantui puolenvuoden rautakuurin aikana just ennen tätä raskautta.

Ehkä tää olikin tuulimuna, koska en saanut digiin sillon rv 6 alussa 3+ ja sen jälkeen en digiä ees enää tehnyt. Ja kerran raskaustestikin lähti haalenee vaikka vuotoa on ollut aika vähän.
Kivut on menkkojen luokkaa ja vuoto on ihan kuin menkoista, tosin hyytymiä ei vielä oo paljoa ollu.

Me päätettiin miehen kanssa jo kesän alussa että pidetäön yritystaukoa, ja sit siitä vikasta yrityskierrosta lähti tää raskaus.
Ja että jos raskaus menee kesken nii jatketaan elämää 3 henkisenä perheenä ainakin jonkun aikaa, ilman yrittämistä. Keskitytään esikoiseen.

Sen kyllä oon pistänyt tässä raskaudessa huomiolle, ettei kohtu tuntunut kasvavan, kun edellisessä raskaudessa kohtu tuntui koko ajan. Tässä on kyllä välillä ollu paineentunnetta alamahalla, mutta muuten olo on ollu aika "tyhjä". Nippailua oli välillä paljonkin, varsinkiin rv 7 oli hirveitä kipuja.

Edellinen raskaus tais keskeytyä jonkun pöpön takia, olin sillon muutenkin kipeä, poskiontelotulehdus ym. Ja sai sillon lievään kohtutulehdukseen antibiootit. Kohtutulehdushan voi auheuttaa keskenmenon.

Neuvolaan soittelin ja sielä oltiin sitä mieltä että voi odotella siihen np ultraan ja sit katsoa onko kohtu tyhjä. Paitsi jos kivut tai vuoto yltyy liikaa nii menee päivystykseen. Eli ei pakosta saa tästäkään tietää oliko tuulimuna vai keskeytynyt vaan kehitys.

Sen kyllä oon pistänyt tässä raskaudessa huomiolle, ettei kohtu tuntunut kasvavan, kun edellisessä raskaudessa kohtu tuntui koko ajan. Tässä on kyllä välillä ollu paineentunnetta alamahalla, mutta muuten olo on ollu aika "tyhjä". Nippailua oli välillä paljonkin, varsinkiin rv 7 oli hirveitä kipuja.

Edellinen raskaus tais keskeytyä jonkun pöpön takia, olin sillon muutenkin kipeä, poskiontelotulehdus ym. Ja sai sillon lievään kohtutulehdukseen antibiootit. Kohtutulehdushan voi auheuttaa keskenmenon.

Neuvolaan soittelin ja sielä oltiin sitä mieltä että voi odotella siihen np ultraan ja sit katsoa onko kohtu tyhjä. Paitsi jos kivut tai vuoto yltyy liikaa nii menee päivystykseen. Eli ei pakosta saa tästäkään tietää oliko tuulimuna vai keskeytynyt vaan kehitys.
Milloin sulla on se nt ultra? Onpa jännä ettei heti pääse tarkistukseen, viikkoja kuitenkin noin monta...meil pääs 2päivän viiveellä mut ite en jaksanut odottaa vaan menin yksityiselle joka totesi et on keskeytynyt km. Tämä viikolla 12. Ja sit siitä 2päivän kuluttua katottiin uudestaan ja todettiin sama. Pääsi heti tekemään surutyötä..epätietoisuus ja odottaminen on kyllä pahinta.
Voimia❤

• Tykkää
Reactions: Titi-Love
Onnea @wbä , aivan ihanat viivat! Paljon tarrasukkia <3

Täällä ollaan luovuttu raskaushaaveesta tämän kierron osalta, nyt alkoi menkkoja edeltävät vatsakivutkin. Muut raskaustestit täysin negoja, apteekin herkässä jälleen selkeä viiva, muttei yhtään vahvempi kuin eilen. Uskon, että kemiallinen kyseessä, muuten nousisi hcg jo paremmin ja näkyisi muussakin testissä.

Ylhäällä la, keskellä eilinen eli sunnuntai ja alimpana tämän päivän testi. En usko kuitenkaan että testit voi olla noin susia, että syyttä suotta antaisivat tuollaista viivaa, mutta kemiallinen aivan varmasti. Kyllä sitä tuli itkua tänän väännettyä. Olisi ollut ihan ok, jos tämä kierto olisi ollut selkeä nega, mutta nämä kemialliset on kyllä tosi raskaita, kun saa toivoa, mutta sitten mitään ei tapahdukaan

Tsemppiä kaikille tähän päivään! <3

Muoks. en huomannutkaan aiemmin, ihanaa ja onnea @Napsunen!
Mun mielestä ihan hyvää näyttää noille sun dpo päiville, eikai sen vielä tarvis olla tummempi? :unsure:
Mulla ainakin oli raskausoireena menkkakivut, eivät siis nekään välttämättä tarkoita mitään(y)
Toivon kovasti että sulla raskaus on oikea ja etenee :love:

Milloin sulla on se nt ultra? Onpa jännä ettei heti pääse tarkistukseen, viikkoja kuitenkin noin monta...meil pääs 2päivän viiveellä mut ite en jaksanut odottaa vaan menin yksityiselle joka totesi et on keskeytynyt km. Tämä viikolla 12. Ja sit siitä 2päivän kuluttua katottiin uudestaan ja todettiin sama. Pääsi heti tekemään surutyötä..epätietoisuus ja odottaminen on kyllä pahinta.
Voimia
Ens viikon tiistaina ku pitäs olla rv 12+1.

Mutta sekin muuttuu ihan vaan onko kohtu tyhjentynyt kokonaan tarkistukseksi, kun joku aika sitten tuli kaikkinensa pönttöön :/ ei mitään n. 5 cm vauvan alkuun viittaavaa, mutta limakalvoa ja istukkaa tms. Varmaan oli. Kivut ollu menkkakipujen luokkaa, en oo tarvinnut ees särkylääkettä, joten oon varma että tässä kehitys on vaan lakannut ennemmin ja nyt vasta itsekseen tyhjeni. Nyt jatkuu normi menkkavuotona.
Toisaalta "hyvään aikaan" tuli tuo tyhjentyminen, ku vihdoin ollaan vaan kotona, että saatiin kesälomareissut suoritettua ilman vuotoja, paitsi joskus rv 7 tuli ihan vähän sitä vaaleanpunaista. Liekö sekin sit viitannut tähän lopputulokseen.
En vaan ymmärrä itseäni, miksi on näin tunteeton olo. Shokkia vai mitä. Sitten jossain vaiheessa iskee todellisuus ja itkut, varmaan kun esikoinen menee keskiviikkona kouluun ja jään yksin kotiin.