Toiveissa vauva 2021

@Tiukuna

Piti kaivaa vanhoja viestejä, kun en muistanut tehtiinkö sinulle luomukiertoon. Eli ei mitään lääkkeitä tarvinut lisäksi, vai miten menikään? Koko ajan pitää etsiä tietoja hoidoista, kun ihan kohta ajankohtaista. Tautitesteissä ei olla vielä käyty enkä soittanut vielä lääkärille, pitääkö verikokeet ottaa ovulaation varmistamiseksi. Odotan vielä tämän kierron, jos ihme tapahtuisikin.
Joo mulle tehtiin luomukiertoon. Ja jos tää ei nyt tärppäisi niin seuraavakin tehtäisiin. Mahdollisuus olis myös ihan alkukierrossa käyttää niitä letrozoleja mut lääkärin mukaan mulla kypsyy niin hyvin joka kerta jopa kaks follikkelia ja limakalvot on tosi hyvät nii yritetään nyt alkuun ilman. Yks mitä kans voisi käyttää on se ovitrelle eli se joka irrottaa sit munasolun ja lääkärin mukaan käytetään sitä jos ovulaatio meinasi osua viikonlopulle. Ne on alkuun semmoiset "miedoimmat"

Toivotaan teille luomuplussaa vielä ♥

• Rakkaus
Reactions: minttuni
Joo mulle tehtiin luomukiertoon. Ja jos tää ei nyt tärppäisi niin seuraavakin tehtäisiin. Mahdollisuus olis myös ihan alkukierrossa käyttää niitä letrozoleja mut lääkärin mukaan mulla kypsyy niin hyvin joka kerta jopa kaks follikkelia ja limakalvot on tosi hyvät nii yritetään nyt alkuun ilman. Yks mitä kans voisi käyttää on se ovitrelle eli se joka irrottaa sit munasolun ja lääkärin mukaan käytetään sitä jos ovulaatio meinasi osua viikonlopulle. Ne on alkuun semmoiset "miedoimmat"

Toivotaan teille luomuplussaa vielä ♥
Kaverilla oli letrozol ja ovitrelle nyt ensimmäisessä inssissä. Ultrattiinko edellisessä tai jossain aiemmassa kierrossa ja sen perusteella tiedettiin, että voi mennä ilman lääkkeitä? Ja verikokeet oli sinulta otettu myös ovulaation varmistamiseksi. Mietin kuinka kauan pitää varata aikaa tai siis kuinka monta kiertoa menee tutkimuksiin, ennen kuin voi aloittaa. No se kyllä selviäisi, kun soittaisin lääkärille. Toivottavasti teillä on nyt onnistunut ❤

Kaverilla oli letrozol ja ovitrelle nyt ensimmäisessä inssissä. Ultrattiinko edellisessä tai jossain aiemmassa kierrossa ja sen perusteella tiedettiin, että voi mennä ilman lääkkeitä? Ja verikokeet oli sinulta otettu myös ovulaation varmistamiseksi. Mietin kuinka kauan pitää varata aikaa tai siis kuinka monta kiertoa menee tutkimuksiin, ennen kuin voi aloittaa. No se kyllä selviäisi, kun soittaisin lääkärille. Toivottavasti teillä on nyt onnistunut
Joo multa otettiin progesteroni viime kierrossa 7päivää ovulaation jälkeen. Lääkäri myös ultrasi viime kierrossa kp17 ensikäynnillä muutama päivä ennen ovulaatiota. Myös tässä kierrossa oli ultra kp13 (joka osoittautui kyl mulle aivan liian aikaiseksi) jossa tarkastettiin et vastaako kohdun limakalvon paksuus kierron vaihetta ja onko kasvamassa follikkelia. Lähinnä sen ensikäynnin ultran ja progesteroni verikokeet perusteella lääkäri päätti et mennään eka luomuna ja nyt sit tuon inssipäivän ultran (sen yhteydessä tehdyn) perusteella päätti et jos tarvitaan seuraava nii sekin luomuna.

Luulen et yksi kierto pitää olla välissä ennen aloitusta. Tai siis joiltain otetaan myös siinä menkkojen alettua joitain hormoonikokeita. Toki jos lääkäri päättää ettei niitä tarvii nii kuhan olisi käynti lääkärissä ennen ovulaatioo niin se riittää siihen et seuraavassa kierrossa voi aloittaa. Toki nää on varmaan yksilöllisiä mut uskoisin et teilläkin voisi mennä näin. :)

ON: mulla on tänään outoa paineen tunnetta tänään alavatsassa ja paljon vetistä valkovuotoa. En tiedä/en oo kokenut tätä aiemmin et onko oire lähestyvistä menkoista vai siitä et plussa olis tulossa. Se etova olo on hellittänyt tai nyt eilen ja tänään sitä ei oo ollut juurikaan nii mua ehkä vähän huolestuttaa voiko sitä plussaa sit tulla kun se olo loppui.

• Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Santso
Joo multa otettiin progesteroni viime kierrossa 7päivää ovulaation jälkeen. Lääkäri myös ultrasi viime kierrossa kp17 ensikäynnillä muutama päivä ennen ovulaatiota. Myös tässä kierrossa oli ultra kp13 (joka osoittautui kyl mulle aivan liian aikaiseksi) jossa tarkastettiin et vastaako kohdun limakalvon paksuus kierron vaihetta ja onko kasvamassa follikkelia. Lähinnä sen ensikäynnin ultran ja progesteroni verikokeet perusteella lääkäri päätti et mennään eka luomuna ja nyt sit tuon inssipäivän ultran (sen yhteydessä tehdyn) perusteella päätti et jos tarvitaan seuraava nii sekin luomuna.

Luulen et yksi kierto pitää olla välissä ennen aloitusta. Tai siis joiltain otetaan myös siinä menkkojen alettua joitain hormoonikokeita. Toki jos lääkäri päättää ettei niitä tarvii nii kuhan olisi käynti lääkärissä ennen ovulaatioo niin se riittää siihen et seuraavassa kierrossa voi aloittaa. Toki nää on varmaan yksilöllisiä mut uskoisin et teilläkin voisi mennä näin. :)

ON: mulla on tänään outoa paineen tunnetta tänään alavatsassa ja paljon vetistä valkovuotoa. En tiedä/en oo kokenut tätä aiemmin et onko oire lähestyvistä menkoista vai siitä et plussa olis tulossa. Se etova olo on hellittänyt tai nyt eilen ja tänään sitä ei oo ollut juurikaan nii mua ehkä vähän huolestuttaa voiko sitä plussaa sit tulla kun se olo loppui.
Ok, kiitos kun kerrot kattavasti (y) Mitä enemmän tietoa, sitä parempi :) Ja mukava kuulla, miten eri ihmisillä mennyt, saa käsitystä erilaisista tavoista. Ultrattavana olenkin useasti käynyt samalla lääkärillä, kenelle sitten hoitoihin mennään. No ehkäpä seuraavassa kierrossa jo soittelen (y) Tsemppiä sinne, peukut pystyssä!

• Rakkaus
Reactions: Tiukuna
Kiitti kaikille jotka vastasitte tohon mun tyhjennysvuoto-kysymykseen!

Mulla alko pieni rusehtava vuoto pari päivää viimesen pillerin jälkeen ja se kesti muutaman päivän. Ei oikeen tullut mitään kunnollista vuotoa, mutta tollasia ne mun tyhjennysvuodot on ollut liuskojen välilläkin, että kaitpa se oli siinä:unsure:

Kiitti kaikille jotka vastasitte tohon mun tyhjennysvuoto-kysymykseen!

Mulla alko pieni rusehtava vuoto pari päivää viimesen pillerin jälkeen ja se kesti muutaman päivän. Ei oikeen tullut mitään kunnollista vuotoa, mutta tollasia ne mun tyhjennysvuodot on ollut liuskojen välilläkin, että kaitpa se oli siinä
Samanlainen oli munkin tyhjennysvuoto silloin kun pillerit lopetin ja myös seuraavat menkat oli todella vähäistä vuotoa, ihmettelinkin, että oliko edes menkat, mutta oli ne(y)

Hei, täällä tulisi yksi uusi mukaan :)
Oon nyt lukenut tässä noin kahden viikon aikana tätä ketjua sivulta 150 saakka, huh! Tää vaikuttaa niin mukavalta porukalta, että uskaltaudun nyt kirjoittamaan itekin.

Ensinnäkin hurjasti onnea kaikille plussanneille ja suuret pahoittelut keskenmenon saaneille <3

Meillä haaveillaan neljännestä lapsesta. Syksyllä nuorimmainenkin menee kouluun ja mulla vauvakuume sen kun kasvaa kasvamistaan, jos edes enää mahdollista! Oon kuumeillut useamman vuoden ja miestä on todenteolla täytynyt lämmitellä neljänteen. Joskus vuosi sitten myöntyi että jossain vaiheessa se neljäs saa tulla jos on tullakseen, mutta ei osannut vielä sanoa että koska olis valmis yrittämään. Nämä vuodet on itselle ollut välillä tosi vaikeita, kun kuume ja vauvan kaipuu ollut niin järkyttävän kov
Nyt alkaa jo tuntua jännältä, kun kierukka on nyt poistettu ja miehellä on keltaiset päällä, jotka hetkenä minä hyvänsä vaihtuu vihreäksi :D Kovasti ollaan asiasta keskusteltu ja mies on sanonut että kauaa siihen ei enää mene. Jotain henkistä valmistautumista silti näköjään edelleen tarvitsee. Vähän ollaan puhuttu että ehkä kesän jälkeen olis hyvä aloittaa yrittäminen, mutta vielä pieni _ehkä_ .

Joka tapauksessa aloitin jo syömään geleetä ja inositolia, sekä macan otin myös käyttöön.

Tuntuu ettei millään malta odottaa että sais jo aloittaa kaiken tuon jännäilyn!<3
Toki jännittää myös se, että onnistuuko raskautuminen enää samalla tavalla kuin nuorempana, ja meneekö yleensäkin kaikki hyvin. Mulla kaikki kolme raskautta ollut vähän vaikeita raskausmyrkytyksineen ym. Aiemmissa raskauksissa oon ollut 19-25 v. Ja nyt vähän päälle 30.
Mutta turha näitä on etukäteen stressata!

Kiva tulla mukavaan porukkaan mukaan! Vielä en tosiaan listalle tule, mutta sitten kun yrittäminen alkaa :)

On.
Voi hitsit mun juhlimiset jäi kyllä tänään puolitiehen kun alko niin etoo viinit ja oksettaa, join toista lasillista varmaa pari tuntia. Huomiset kemut ois vielä edessä ja mietin jo valmiiksi miten sitä jaksaa juhlia...
Joko on nyt niin että kuvittelen tän kaiken ja mukamas kroppa vaan huijaa oireita tai sit ollaan raskaana. Samoin ikenet vuosi verta hirveesti kun pesin hampaita äsken...kyllä putoo niin korkeelta su. Jos negaa näyttää kun nyt oma fiiliskin alkaa kallistua plussan puolelle...jännittää kyllä nyt ihan toden teolla:eek:

On.
Voi hitsit mun juhlimiset jäi kyllä tänään puolitiehen kun alko niin etoo viinit ja oksettaa, join toista lasillista varmaa pari tuntia. Huomiset kemut ois vielä edessä ja mietin jo valmiiksi miten sitä jaksaa juhlia...
Joko on nyt niin että kuvittelen tän kaiken ja mukamas kroppa vaan huijaa oireita tai sit ollaan raskaana. Samoin ikenet vuosi verta hirveesti kun pesin hampaita äsken...kyllä putoo niin korkeelta su. Jos negaa näyttää kun nyt oma fiiliskin alkaa kallistua plussan puolelle...jännittää kyllä nyt ihan toden teolla
Mulla taas on itelläkin niin ristiriitanen olo, jotenkin tuntuu että vois raskaana ollakkin mut sit taas toisaaltaan ollu tätä flunssaa lukuunottamatta oireeton nyt taas muutaman päivän, ainoo et hormoninäppylät on vähentyny naamasta, jotenkin meen nyt vaan ajatuksella että tehdään nyt sunnuntaina se nega alta pois niin voi siirtää katseen kiertoon missä voi olla mahis toisin kun tässä lopuillaan olevassa kierroksessa..

Mulla taas on itelläkin niin ristiriitanen olo, jotenkin tuntuu että vois raskaana ollakkin mut sit taas toisaaltaan ollu tätä flunssaa lukuunottamatta oireeton nyt taas muutaman päivän, ainoo et hormoninäppylät on vähentyny naamasta, jotenkin meen nyt vaan ajatuksella että tehdään nyt sunnuntaina se nega alta pois niin voi siirtää katseen kiertoon missä voi olla mahis toisin kun tässä lopuillaan olevassa kierroksessa..
Mulla ainakin viime syksyn plussa kierrossa flunssa oli yksi oire :X3:

Käytiin tänään kylpylä reissulla mökkeilyn päätteeksi ja järkytyin vessa reissulla kun nännit muuttaneet väriä viininpunertavaksi niinkuin muissa raskauksissa, toki en osaa sanoa tekeekö ne niin loppukierrossa muutenkin, kun ei niin ole ennen kuumeilua tullut tirkisteltyä. Tein sitten korkeintaan parin tunnin pissasta halpis testin Jonka matkalta löysin pissa tauolla (rfsu herkkä) ja ei siitä nyt osaa sanoa onko siinä viivanpaikka vai mikä. Mutta jotain siinä oli. Siinä muovissa testi alueen päällä oli kauheat naarmut, ja kuvaa oli vaikea saada. Mutta jotain sain kuvaankin ehkä, ellei aijaa syö viivoja.:ROFLMAO:

ja ne kuvat siis olisi oleellinen:ROFLMAO:

https://aijaa.com/Bsl7hF 5min testin teosta

https://aijaa.com/M5hbfk testiajan jälkeen

Käytiin tänään kylpylä reissulla mökkeilyn päätteeksi ja järkytyin vessa reissulla kun nännit muuttaneet väriä viininpunertavaksi niinkuin muissa raskauksissa, toki en osaa sanoa tekeekö ne niin loppukierrossa muutenkin, kun ei niin ole ennen kuumeilua tullut tirkisteltyä. Tein sitten korkeintaan parin tunnin pissasta halpis testin Jonka matkalta löysin pissa tauolla (rfsu herkkä) ja ei siitä nyt osaa sanoa onko siinä viivanpaikka vai mikä. Mutta jotain siinä oli. Siinä muovissa testi alueen päällä oli kauheat naarmut, ja kuvaa oli vaikea saada. Mutta jotain sain kuvaankin ehkä, ellei aijaa syö viivoja.

ja ne kuvat siis olisi oleellinen

https://aijaa.com/Bsl7hF 5min testin teosta

https://aijaa.com/M5hbfk testiajan jälkeen
Hankalasti jotenkin tuo varjo osuu viivoihin, niin en unisilla silmillä ihan tarkkaan nää, mutta ihan kuin siellä pilkistäis toinenkin viiva! Aamulla uusiksi! Tuo nännien tummuminen on kyllä mullakin aina selkeä juttu :X3:

• Tykkää
Reactions: minttuni
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

04.07.2020 - LAUANTAI

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

Haaveilija93....................kp 52/?
Futurmama..................kp 46/29-34
Puolu...............................kp 45/30-32
bellaella22050909..........kp 44/23
Wanti......................kp 41/34-48
Keisarinna85..............kp 37/24-27
Melissa86.....................kp 35/30-36
Mimmi92..................kp 30/26-30
Tiukuna......................kp 30/29-31
Töppönen_....................kp 26/26
Alinna86.........................kp 26/28
Sinisilmät.........................kp 26/27
LaTila...................................kp 25/27
Mamtobe............................kp 25/28
Eeva650.........................kp 24/28-42
Shibali..............................kp 21/24-30
Minttuni...........................kp 20/25
Taikinatonttu.............kp 20/?
Kikkakolmas..............kp 20/28
Goodway.......................kp 19/23
Wbä...................................kp 18/26-28
Minouche……………….kp 17/22
lulube..............................kp 16/29
Lillanna.............................kp 15/28-42
Brunet82.......................kp 15/26-28
Kirjoh89....................kp 11/28
Helmikorvakoru.......kp 10/27-28
Hipposka.....................kp 9/29-32
3milia...............................kp 9/25-28
Jjenn...............................kp 9/29-33
Kasikuus......................kp 9/27-28
Nokare..........................kp 8/29
Napsunen....................kp 8/35-37
Rimaleli..........................kp 8/30
Mäyh.................................kp 7/26-28
Iinesankka....................kp 6/?
Mysteerio.......................kp 5/30
Zennuli..........................kp 4/25-28
Lovecoco.....................kp 4/30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Wanti.....................................dpo 19
Alinna86................................dpo 14
Sinisilmät.............................dpo 13
Latila……………………..dpo 13
Tiukuna…………………dpo 11
Mimmi92...................dpo 9
Eeva650....................dpo 5
Shibali...........................dpo 5
Kikkakolmas..........dpo 3
lulube.............................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Äääää, pääsispä jo tikuttelee ovista. Kaapissa ois 5 liuskaa ja 4 digiä. Niillä pitäs tää kierto pärjätä enkä osta lisää ennen seuraavia menkkoja! Joita ei tuu toivottavasti :D

En kestä kun vaan ajattelen kuin täydellinen ajoitus ois jos tästä tärppäis. Kaikki ois just hyvin. Vaikka kuinka järki huutelee et ei se ekakaan tullu kun vasta yk8.. ni silti tässä näköjään on ihan super optimistinen näin yrityksen alussa. Toivottavasti optimismi kantais pidemmällekin.

Mä tajusin tässä aamusta että mulla on tullu nyt yhtä kiertoo lukuunottamatta sellasta ruskeeta tuhrua 5-4pv ennen menkkoja ja sitä ei kuulu eikä näy, ennemmin eilen illalla tulleen eritteen määrittelisin vaaleenpunaseks valkovuodoks
Jännittää !
sama homma. Ei näy tuhrua ainakaan vielä. Yleensä useampana päivänä ennen kunnon veristä väriä sitä on. Toivotaan, jotta on hyvä merkki.

Tein tänään pc liuskan aamun toisesta pissasta, kun pissata lorotin varhain aamulla onneni ohi. Vasta kun olin käynyt, muistin jotta mähän unohdin koko testin :ROFLMAO: . Menin vielä takaisin nukkumaan. No viivanpaikka siinä vissiin killuu taas mun silmään, joten ei mitään kerrottavaa. Selvösti mä sen siinä näen, mutta huonosti se kuvissa näkyy. Laitan kun saan aijaalle ladattua.

• Rakkaus
Reactions: Santso ja Shibali
Mulle ei kyllä ollut tästä ”rennommasta”, testittömästä, kikattomasta kierrosta mitään hyötyä. Jos mahdollista, niin stressasin vaan enemmän ja olin ahdistunut :D

Seuraavaan kiertoon otan kaikki kikkakolmoset taas käyttöön! Laitoin jo ovistestit ja geleet tilaukseen:LOL:
Minulla meni kaksi ekaa kierron viikkoa niin ärsyyntyneissä mielialoissa uudesta kierrosta, että en ole jaksanut mitään tarkkailla ja olen syönyt ja juonut miten sattuu xD No nyt huomaan, että kierto mennyt aika nopeasti, kun oviksesta ei ole tietoa. Sen verran kuitenkin, että mittasin parina päivänä aamulämmöt, eiköhän ole ovis tapahtunut. Tsemppiä kaikille piinalijoille!

Mullakin monet menkkaoireita loistaa poissaolollaan. Yleensä tässä vaiheessa koskisi rintoihin, olisi ummetusta ja sen lisäksi ainakin painoa olisi tullut 5kg turvotuksen muodossa, mut nää kaikki puuttuu... Tänä aamuna oli taas etova olo ja vähän flunssainen olo, sekä lämmöt on edelleen koholla.

Silti mulla on semmoi olo et ei kai täs oo voinut tätppi käydä. Suurin syy sille on tää ihmeellinen vatsakipu joka on etenkin tänään vaivannut. Mulla ei normaalisti oo kipuja ennen menkkoja. Vasta kun vuoto alkaa nii kivut iskee, mut nyt sattuu. Ei ihan perinteisten menkkakipujen tyyppistä kipua mut jostain syystä koskee :(