Toiveena vauva 2017-2018

Paljon ihania uutisia tullut viikonlopun aikana :) onnea plussista ja ketjun ensimmäisestä vauvasta <3 myös jaksamista ja tsemppiä haasteiden kanssa kamppaileville.. Kiitos listan päivityksestä :) tuntui kivalta nähdä oma nimike listalla.. Vielä kun malttaisi odottaa ovista..... Jospa perjantaina tulisi niin saa aloittaa jännäämisen ;)
 
Onnittelut plussista ja vuvasta! :love: Ja tsemppiä meille muille!

Ajattelin ensikertalaisena kysäistä teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta, että mistäköhän voisi johtua nyt jo kolmatta päivää jatkunut kipuilu oikealla alavatsassa? Mulla nyt menossa kp24/26, dpo11-12 ja edelliset kaksi päivää kipuilu on ollut vain ajoittasta ja ihan siedettävää, ehkä enemmän sellaisia lyhyitä vihlaisuja. Tänä aamuna alkoi kuitenkin tuntumaan pistävä kipu, joka on kyllä siedettävä, mutta se tuntuu ihan koko ajan ja istuminen tässä työpisteellä on aika epämukavaa. Harkitsen jo, että otan kohta särkylääkkeen.

Vaikka vannoin, että en testaa ennen perjantaita, kävin kuitenkin eilen ostamassa pregcheck liuskatestejä Cittarista ja tein testin, joka oli puhdas nega, kuten arvelinkin... ei minkäänlaista merkkiäkään viivasta.

Minulla ei yleisesi ottaen ole menkkoja edeltäviä oireita oikeastaan ollenkaan ja menkkojen aikaankin ainoastaan lievää alaselkäkipua ensimmäisenä vuotopäivänä, joten en oikein tunnista tätä kipua oireeksi lähenevistä menkoistakaan... Tietysti joku umpisuolen tulehdus... :sick:
 
Tervehdys kaikille,
Jos sopii,liityn joukkoonne. :) Olen joitakin kuukausia seuraillut ketjuja täällä taustalla, mutta nyt on pakko tulla mukaan. Kaipaan ihmisiä,jotka tietää miltä tuntuu elää vauvakuumeessa,joka on lähes koko ajan mielessäsi jollain tasolla.
Jotenkas..lyhyt esittely:
Olen ( jo ) 35 vuotias nainen ja mieheni vuoden vanhempi. Olemme olleet naimisissa nyt vuoden verran ja suurinpiirtein saman verran yritetty raskautua.
Minulla aiemmasta parisuhteesta 13v. poika ja miehellä kaksi tytärtä edellisestä suhteesta.Alamme panikoimaan,että emme saa yhteisiä lapsia ja ikääkin vaan kertyy...:eek:
Jonotamme lapsettomuustutkimuksiin,minulle tehty jo verikokeita yms. ja minusta ei ole syytä löytynyt.Seuraavaksi mies joutuu tutkimuksien kohteeksi. Toivomme kuitenkin, että lääkäriin saakka meidän ei tarvitse mennä,vaan raskautuisin pian.

anyway..nyt siis alkoi yrityskierto 13. Pian odottelen ovulaatiota,meneillään kp 9/27.

Oikein mukavaa päivää kaikille ja toivotan sydämeni pohjasta kaikille vauvaonnea.:love:
 
Tuo on tuttu tunne @MamaBlue , sitä aina vannoo ettei testaa, mutta loppujen lopuksi ei vaan malta odottaa sinne suunniteltuun :D. Vaikkakin tässä kierrossa olen nyt vakaasti päättänyt etten testaa ennen oletettua menkkojen alkua. Uskokoon ken tahtoo :whistle:

Onnittelut plussista ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Niin ja tsempit @Iltatähti 76 , toivottavasti clomit auttavat toivottuun lopputulokseen!

Ovis lähestyy, oletettavasti on ensi viikon alussa. La jos vaikka alkaisi testailemaan sitä. Jotenkin nyt in ihan puhti pois koko yrittämisestä eikä huvittaisi mikään. Miettinyt jo sitäkin, että pitäisikö antaa olla koko vauva-haaveen? Kaipa tämä menee ohi ja on vaan työstressiä tai jotain...
 
Onnittelut plussista ja vuvasta! :love: Ja tsemppiä meille muille!

Ajattelin ensikertalaisena kysäistä teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta, että mistäköhän voisi johtua nyt jo kolmatta päivää jatkunut kipuilu oikealla alavatsassa? Mulla nyt menossa kp24/26, dpo11-12 ja edelliset kaksi päivää kipuilu on ollut vain ajoittasta ja ihan siedettävää, ehkä enemmän sellaisia lyhyitä vihlaisuja. Tänä aamuna alkoi kuitenkin tuntumaan pistävä kipu, joka on kyllä siedettävä, mutta se tuntuu ihan koko ajan ja istuminen tässä työpisteellä on aika epämukavaa. Harkitsen jo, että otan kohta särkylääkkeen.

Vaikka vannoin, että en testaa ennen perjantaita, kävin kuitenkin eilen ostamassa pregcheck liuskatestejä Cittarista ja tein testin, joka oli puhdas nega, kuten arvelinkin... ei minkäänlaista merkkiäkään viivasta.

Minulla ei yleisesi ottaen ole menkkoja edeltäviä oireita oikeastaan ollenkaan ja menkkojen aikaankin ainoastaan lievää alaselkäkipua ensimmäisenä vuotopäivänä, joten en oikein tunnista tätä kipua oireeksi lähenevistä menkoistakaan... Tietysti joku umpisuolen tulehdus... :sick:
Vatsakivun syitä voi olla lukemattomia.
Oliko sulla mitään ehkäisyä siis aiemmin käytössä? Vatsa voi tietysti tuntua ihan erilaiselta nyt kierron eri vaiheissa, jos aiemmin olet käyttänyt esim hormonaalista ehkäisyä.
Yksi tietysti toivottava vaihtoehto voisi olla Alkion kohtuun kiinnittymiskivut..
Ikävämpi vaihtoehto esim kohdun ulkopuolinen raskaus---> kivut kyllä voimistuvat ja sitten äkkiä lääkäriin, tais sit umppari, yleensä lisäksi lämpöä/kuumetta/oksentelua yms. Ja sitten on tietysti lukemattomia muita gynekologisia vaivoja :/
 
Hah, mä oon jo päättänyt että testaan lauantaina. Kaikkia oireita oon tässä muka huomaavinani; koko viime viikon närästys, alavatsalla painontunne ja tuntemuksia molemmilla puolilla jo viikon, lämpö tänään aamulla 37,3 vaikka niin se kai oviksen jälkeen nousee. Kylmä ja hajut...

Vaan niin tiedän kokemuksesta esikoisen yrittämisestä että silloin olin niissä kierroissa joissa ei tärpännyt NIIN raskaana, että!! Paskan marjat, sitten se kierto josta oikeesti tärppäs ei ollut juuri mitään oireita o_O:ROFLMAO:
 
Uusi viikko ja uudet kujeet :whistle:

KP 3 ja ensimmäinen clomikuuri alkaa (y)
Aika jännää, toivottavasti säästyn inhottavilta sivuoireilta :ninja:
Mä en muista mitään sivuoireita mutta saattaa aika kullata muistot. Söin kaksi kiertoa ensin mutta kun ei auttanut niin sovittiin että syön yhden vielä tupla annostuksella ja sitten muihin hoitoihin. Lähdettiin siinä kierrossa Thaikkuihin enkä odottanutkaan enää clomien tehoavan mutta kotiin tullessa tein postiivisen testin. :)

Varpaat ja sormet ristiin että sulla tehoaa heti ja plussa pätkähtää tästä kierrosta. :)

Voi Isabellaella, mietein just että ootkohan mahtanu tehdä testin nyt aamusta mutta ei sitten vissiin tarvi. :(

Mulle voi varmaan jo laittaa kp 14/30 ja dpo 1
Testistä oli viiva häipynyt jo ihan haaleaksi ja aamulämpö nousi
36.3 -> 36.7 Oli kyllä kauhean aikaisin ovis mulla, melkeen meni ohi. Mutta ihanaa nähdä että kroppa jotenkin vissiin toimii, viimeksi kun käytin ovistestejä ne näytti mulla vahvaa plussaa 30 päivää kuukaudessa..
 
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82
Ha ha! @Akkuporakone :D Juu, ei ainakaan helpota yhtään kun lukee tätä ketjua ja erityisesti kun käy välillä vilkuilemassa tuota hätähousujen pinoa. Mutta tämän kerran sorruin ja nyt vaan odottelen menkkoja. Lähden onneksi viikonlopuksi mökille ja siellä en voi edes testailla, kun en pysty sitä oikein salassa muilta tekemään.

Kiitos vastauksesta @Maria82. Mulla on ollut ehkäisynä Cerazette-merkkinen minipilleri, mutta viimeisen pillerin nielaisin viime vuoden joulukuussa. Mulla jäi menkat pois kokonaan pillereiden syönnin aikana, mutta lopetuksen jälkeen kierto palautui normaaliksi hyvin pian ja mulla on ollut siitä asti tosi säännöllinen kierto, 26-28pv. Kipu ei ole muttunut tässä muutaman tunnin aikana pahempaan tai parempaan suuntaan. En ole ottanut särkylääkettä ainakaan vielä. Täytyy nyt seurailla tätä oloa ja kuulostella muuttuuko pahemmaksi.

Tämä asia on varmasti käsitelty jo useampaan otteeseen tässäkin ketjussa, mutta kysyn silti, että näkyykö nuo kohdun ulkopuoliset raskaudet testeissä?
 
:love: Kyllä se plussa tänään testiin tuli eli haamu sunnuntaina ei oo enää pelkkä haamu :love:
Lisäks kun laskeskelin niin onhan mulla sit kuitenkin jo 3 päivää kuukautiset myöhässä. Ensimmäiset oireetkin nostaa jo päätään :sick: On tää vaan niin ihmeellistä ja ihanaa! Olis jo maaliskuu ja menis ny kaikki hyvin! Mut mä hyppään ny plussanneisiin ->

Onnea kaikille yritykseen ja seuratkaahan pian perässä!
 
  • Tykkää
Reactions: Qia ja Liinu_
Ha ha! @Akkuporakone :D Juu, ei ainakaan helpota yhtään kun lukee tätä ketjua ja erityisesti kun käy välillä vilkuilemassa tuota hätähousujen pinoa. Mutta tämän kerran sorruin ja nyt vaan odottelen menkkoja. Lähden onneksi viikonlopuksi mökille ja siellä en voi edes testailla, kun en pysty sitä oikein salassa muilta tekemään.

Kiitos vastauksesta @Maria82. Mulla on ollut ehkäisynä Cerazette-merkkinen minipilleri, mutta viimeisen pillerin nielaisin viime vuoden joulukuussa. Mulla jäi menkat pois kokonaan pillereiden syönnin aikana, mutta lopetuksen jälkeen kierto palautui normaaliksi hyvin pian ja mulla on ollut siitä asti tosi säännöllinen kierto, 26-28pv. Kipu ei ole muttunut tässä muutaman tunnin aikana pahempaan tai parempaan suuntaan. En ole ottanut särkylääkettä ainakaan vielä. Täytyy nyt seurailla tätä oloa ja kuulostella muuttuuko pahemmaksi.

Tämä asia on varmasti käsitelty jo useampaan otteeseen tässäkin ketjussa, mutta kysyn silti, että näkyykö nuo kohdun ulkopuoliset raskaudet testeissä?
Mun tietämyksen mukaan näkyy testissä
 
  • Tykkää
Reactions: MamaBlue
Onpa ihanaa lukea kuinka monen toiveet ovat tässä ketjussa muuttuneet todeksi. Itsekin olen täällä pari kertaa näitä käynyt vilkuilemassa, mutta nyt tuntui, että olisi aika itsekin liittyä mukaan keskusteluun.

Mulle iski vauvakuume ihan yllättäen tosi kovaa alkuvuodesta (30 vuotta tuli täyteen ja tajusin etten enää voi olla 20-kymppinen ensisynnyttäjä niinkin aina kuvittelin) ja nyt mieskin vihdoin näytti vihreää valoa. Nyt menossa yrityskerta 1 ja kiertopäivä 16/28. Esikoinen siis toiveissa. Perheen perustaminen on ollut tavallaan mielessä jo pitempäänkin, mutta ensin oli vuorossa naimisiinmeno (viime kesänä) ja siitä pitäen olen ensin vähän vihjaillut miehelle asiasta (mutta kun eihän ne miehet vihjeitä ymmärrä..) ja sitten kevät keskusteltiin ihan vakavasti asiasta. Yhdessä on oltu kuitenkin jo 8 vuotta.

Nyt siis malttamattomana odotellaan että pian pääsisi tekemään positiivisia testejä. Mulla kun on ollut koko vuosi sellainen tunne että tässä hukataan aikaa, mitä on vaan pahentanut se, että kavereita ympärillä on saanut perheenlisäystä.. Mutta päällimmäisenä tällä hetkellä ehdottomasti on ilo siitä, että on otettu se askel eteenpäin ja päästy yrittämään!
 
Mukavaa Liinu_ että olette nyt päässeet yrittämään. Tehän pääsette kohta jännäilemään. :)

Itseä vähän turhauttaa kun nyt olis ovis ainakin tuntemusten perusteella, kp 14 taitaa olla meneillään ja mies ei vielä näyttänyt vihreää valoa vauvan suhteen. No eipä sitten tarvi hommailla ollenkaan. :D
 
Hei, onnea plussanneille :love:
Täälläkp 3/28 eli kyllä varmaan miehen leikkaus ja kovat särkylääkkeet taisivat tehdä tepposia viime kierrossa - ei ihan viitsinyt juuri leikkauksesta tullutta miestä vaatia hommiin kun oli lääkkeistäkin ihan tokkurassa :LOL:
Mulla on lähipiirissä tullut kuukaudessa 2 ihanaa vauva uutista ja lisäksi kuulin la että myös paras ystäväni&miehensä ovat aloittaneet yrityksen - ihanaa olis olla samaan aikaan mammiksella parhaan ystävän kanssa :love::love::love:

Puhaltelempa plussia täältä Turun tuulisesta saaristosta aikusten lomamatkalta :whistle:
... Ovis osuukin siten sopivasti koko perheen lomareissun ajalle , kun majoitus on asuntovaunussa (2 tallettelevaa aikuista, 2 alakuoluikäistä poikaa ja 2 koiraa) :ROFLMAO:
 
Mä en muista mitään sivuoireita mutta saattaa aika kullata muistot. Söin kaksi kiertoa ensin mutta kun ei auttanut niin sovittiin että syön yhden vielä tupla annostuksella ja sitten muihin hoitoihin. Lähdettiin siinä kierrossa Thaikkuihin enkä odottanutkaan enää clomien tehoavan mutta kotiin tullessa tein postiivisen testin. :)

Varpaat ja sormet ristiin että sulla tehoaa heti ja plussa pätkähtää tästä kierrosta. :)

Voi Isabellaella, mietein just että ootkohan mahtanu tehdä testin nyt aamusta mutta ei sitten vissiin tarvi. :(
.
Niinpä. :( Vähän jo ehti toivoa, että josko nyt olisi tärpännyt, mutta testata en tosiaan vielä ehtinyt. Toisaalta ajoitus ei tainnut tässä kierrossa osua kohdalleen, kun juhannuksen aikaan tuli pidempi väli talletteluissa (oltiin reissussa).

No ei muuta, kuin uuteen kiertoon ja uutta yritystä vaan. Koko ajan sitä yrittää itsellekin vakuutella, ettei tässä kiire ole, mutta kyllä sitä plussaa niin toivoo joka kuukausi.
 
Plussiakin tullut, onnittelut! Meillä on ollut sukulaisperhe kylässä joilla on kolme lasta ja on käynyt mielessä että mitenhän käy oman jaksamisenn kanssa..mutta meillä lasten ikäerot kuitenkin suurempia. Vieläkään ei kierto lopu, nyt 39kp eikä juuri menkkakipuakaan, en viitsi testailla uudestaankaan koska testissä olisi pitänyt viime viikolla jo varmasti näkyä. Mielessä käy jo joutuuko alottamaan taas terolutin kierron tasaamiseksi.
Ostin jo valmiiksi uusia ovistestejä niitä kahden hormonin, onko kokemuksia? ne ilmeisesti näyttää muutaman hedelmällisen lisäpäivän?
Jaksamista kaikille uusille kiertolaisille
 
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82
Tuossa iltasella mies halusi että teen raskaustestin niin tein sitten, testissä ei silloin näkynyt oikein mitään ja jätin sen sitten pöydälle lojumaan. No mulle tuli sit kuskinhommia ja äsken kotiin tullessa vilkaisin testiä ja jotain viivan poikasta siinä näkyi. Viivanpaikka tai haamujen haamu, en osaa sanoa, pregchekin liuskatesti kyseessä. :oops:
Lisään vielä tähän että koskaan ei ole minkäänlaista väriä tai "viivanpaikkoja" tullut :eek: pidetään peukkuja!
 
Hiiih!! Tuleekohan kuva näkyviin.. :love: Mutta tuommosen dippasin tänään tulleella testillä.. olin kyllä lukenu, että nuo sofit antaa herkästi väriä.. mut tuo tuli kyllä hetkessä ja miusta enemmän väriä ku ns viivanpaikassa..? Testaan illalla ja aamulla vielä uudestaan kyllä.. :D:D mutta ees jonniimoinen toivonkipinä sytty kyllä..
 

Attachments

Mitähän minä nyt oikein säädän tämän luurin kanssa... poistelen turhat viestit. Tekniikan ihmelapsi ilmoittautuu..! :D
Lumirinsessa, puhelin hukkaa mulla haamujen värit, en osaa sen tarkemmin sanoa.. testaa uusiksi vielä myöhemmin tsi huomenna!

Vielä samaan syssyyn ON.. kovasti toivon oviksen menevän vasta sunnuntaille, niinku tuo sovellus laskee keskimääräisen kierron pituuden avulla. Jos laskis sillä mitä nyt on muuten ollut niin ois pe/la. Ei oo mitään oireita, eikä limoja. Kovasti haluisin yrittää tästäkin oviksesta, mutta en tiedä tajuaako mies laskeskella, että sitten multa menis mökkireissu sivu suun jos kävis tärppi. Ei hotsittaisi nimittäin lähteä, eli mua ei kyllä haittaisi :D toivottavasti ot-plussa osuisi suotuisasti, luultavasti ei.. miekkonen mökkeilemässä pe-su

vielä yksi muokkaus. Ehkäpä joku ylempi taho kuunteleekin toiveita, kun ot ei ollut kyllä lähelläkään plussaa, niin hailuraa että hyvä kun huomasi. :rolleyes: Jospa jospa jospa vain. Voi oma napa..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä