Toiveena vauva 2017-2018

Heippa kaikille!

Onnea plussista ja kovasti tsemppiä Yuna! Meillä kanssa alkaa yritystä yhteensä olla takana se n.10kk, tuntuu pitkältä ja väliin mahtunut kysta ja keskenmeno. En olisi koskaan ajatellut että tää raskautuminen voisi olla näin vaikeaa ja vielä kun onnistuttiin niin meni kesken alkumetreillä. Mutta vielä mieli pysynyt hyvänä, tiedän että mies odottaa plussaa yhtä paljon kuin minä ja tsemppaamme toisiamme huonoina päivinä. Yritetty varsinkin alkukesä nauttia ja ottaa rennosti! (y) Nyt lähestyy ovis ja ainakaa yrityksestä ei oo ollut puutetta ja nyt vielä mökille rentoutumaan.

Toivotaan heinäkuulle paljon plussia! :love:
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja tsemppiviesteistä. Erikoisemman tilanteeni takia juttukaverit ja vertaistuki on vähissä (vaikkakin muutama luottoystävä elää projektissa vahvasti mukana) ja siksi mukavaa jakaa ajatuksia muiden vauvasta haaveilevien kanssa. :)

Kiitos Minzku90 vinkistä. Itse asiassa katsoin kyseisen dokumenttielokuvan (First Comes Love) tuossa muutama viikko sitten ystävän suosituksesta ja minuun se toki iski lujaa. Mutta ehdottomasti voin suositella leffaa muillekin vauvakuumeisille. Minulle siitä jäi ainakin erittäin hyvä mieli. ;)

Oma tilanne tällä hetkellä kp 20/26 (dpo 7-8), yk1 ja ei mitään erikoisia tuntemuksia (kuviteltuja kyllä). En tosin oireile juuri millään tavalla menkkoja edeltävinä päivinä muutenkaan, joten en osaa siihen verrata. Hyvin normaali olotila, mitä nyt väsyttää, mutta se johtuu siitä, että olen tämän viikon aamuvuorossa ja herännyt joka aamu klo 4:00. o_O En ymmärrä noista haamuista ja viivan paikoista mitään, joten tein päätöksen, että testaan vasta viikon päästä perjantaina, kun menkkojen pitäisi alkaa (elle ala ennen sitä). Suuria toiveita en elättele, mutta kiva päästä testaaman ihka ensimmäistä kertaa! ;)(y)

Tsemppiä kaikille ja ihanaa viikonloppua! :LOL:
 
Joo siis tuolla ajoittamisella mekin sitä tyttöä yritetään. :love: Olen lukenut vaikka mitä "how to make a girl"- juttuja, mutta en kyllä ala mitään sitruunaa toosaan tunkemaan! :ROFLMAO:

Tyttöä pitäisi siis yrittää juurikin 3-5 päivää ennen ovista jotta hitaat tyttösiittiöt olisi kerenneet sinne pitkälle munasolua odottamaan ja nopeat, lyhytikäisemmät poikasiittiöt jo kuolleet pois. Ja poikaa taas pitäisi tehdä juuri oviksen aikaan.

Sitten on näitä emättimen ph- juttuja että tyttöä varten pitäs olla tosi hapan emättimen ph. Nää on vaikeita, olen löytäny tosi ristiriitasta infoa joissa toisessa kehoitetaan syömään lihaa ja toisessa välttämään. Huuhtelemaan emätintä sitruunavedellä. Sitruuna tappaa siittiötä ylipäätään, että tappaisi ne tyttösiittiötkin. Ostin kyllä jo karpalotablettejakin kun niitä jossain suositeltiin, mutta sitten tajusin, että tässä tulee tää harha, kun ihmiset luulee että sitruuna ja just karpalokin, happamilta kun maistuu - olisivat happamia, mutta näin ei ole. Sitruuna nimenomaan on emäksinen. Saman faktan löysin karpalostakin eli nimenomaan nostaa emättimen emäksisyyttä. Niinpä ne jäi kaappiin :rolleyes:

Eikä nainen saisi saada orgasmia koska se muuttaa ph:ta hetkellisesti emäksisemmäksi eli poikasiittiöitä suosivaksi. Tähän mun on vaikea suostua! Pitkin hampain voin kokeilla :D

Mutta tää nyt on tällasta, en varmaan ala mitään kropan ph:ta muuttamaan vaan mennään vaan tolla ajotusyrityksellä- koska yrittänyttä ei laiteta. Meillä on yksi poika ja se tärppäsi kyllä niin samalla kellonlyömällä kun ovis oli. Mutta mies sanoo että hänen suvussa tehdään vaan poikia ja siltähän se vaikuttaa :ROFLMAO: Eli molemmat koko ajan ajatellaan että "toinen poika sieltä kuitenkin tulee" :p

Täällä on näköjään lanseerattu uusi termi seksille - talletus :LOL: Hyvä! Koska vihaan pupuilu- termiä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Niin no, itse en kyllä usko täysin tuohon ajoitusasiaankaan. Poikani intiaaninimi voisi olla "varmat päivät"... :whistle: Tai sitten se oli vain poikkeus, joka vahvistaa säännön.

Nachsal: Wow!, sinulla täytyy olla lehmän hermot ja uskomaton organisointikyky kun tuommoista 8-lapsista rumbaa pyörität. Tokikin puoliso on siinä varmasti apuna. Itselläni on vain yksi exä jonka kanssa lapseni ovat, ja välillä tuntuu että siinäkin on yksi liikaa :rolleyes: Miehelle olenkin sanonut, että jos hänellä olisi ollut lapsia aiemmasta elämästään, niin en olisi suostunut edes yrittämään yhteistä. Minulle siinä palapelissä olisi ollut jo liian monta liikkuvaa osaa jos olisi ollut tilanne se, että olisi kuviossa mukana sinun ja minun lapset ja exät ja yksi menossa sinne ja toinen tänne. Siihen päälle lauma koiria vielä niin morjens... (siis meillä on tällä hetkellä 4 koiraa :D )

Niin ja tervetuloa mamitas minunkin puolestani, mukavaa kun tänne tulee kokoajan uusia kirjoittelijoita :)
 
Kieltämättä kolme tuntuu todella vähältä kahdeksaan verrattuna :ROFLMAO: Ja jos se minusta olisi kiinni niin todennäköisesti lapsia tehtäisiin enemmän kuin kolme - ei nyt ehkä kahdeksaa mutta neljä olisi kiva tasaluku. Mutta koska miehelläkin on oma mielipide jota kai on pakko kuunnella :)LOL:) niin tämä kolmas nyt olisi sitten viimeinen. Osaan ainakin alusta asti asennoitua niin että tämä on vika kerta, toisin kuin kakkosen kanssa. Siksi olenkin iloinen että mies nyt on näyttänyt alun ehdottoman ein jälkeen vihreää valoa, on varmasti helpompi hyväksyä lapsiluvun jääminen kolmeen kun alusta asti tiedän että on vika kerta meneillään ja aion ottaa siitä kaiken irti. Kakkosen aikaan oli elämäntilanne sellainen etten kerennyt ollenkaan keskittymään raskauteen ja siitä nauttimiseen ja yhtenä päivänä hups vaan! oli vauva sylissä. Tai siltä se ainakin tuntuu :(

Itse en ihan yhtä tarkoin ole tutustunut "tytön tekemiseen" kuin Nuttykitty mutta ajoituksen kanssa yritetään pelata. Aiemmissa yrityksissä en ole seuraillut ovista ollenkaan eli ei ole mitään faktoja heittää pöytään mutta hetki sitten törmäsin aiheeseen netissä ja ajattelin että voitaisiin tehdä oma pieni tutkimus :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Onnitelut plussasta! hyvä että että jollain jo tärppää.
Täällä ei vieläkään mitään. nyt vissiin jo 35kp. Ei juurikaan enää mahakipujakaan, tylsää odottelua vaan.
Tyttöä täälläkin yritetään, olen myös lukenut kaikki mahdolliset sivut, itse pidin sitä ehkä uskottavimpana että täytyy toimintaa olla usein, en nyt muista mihin se perustui, mutta se jos on 2-3pv ennen ovista on riskinä etteivät sittiöt välttämättä elä ovikseen asti. Tätä ainakin mietin itse mahdollisesti syyksi kahella edellisellä kierrolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Hei ihan oikeesti voisko ne menkat jo pikkuhiljaa alkaa :mad: tip tip tiputtelee vaan ruskeaa :cautious: nyt kuitenkin jo kp34/30 ja tätä tiputtelua ollut jo 3 vai 4 päivää :poop: välillä tuntuu kovastikin että vuoto alkais ja oon ottanut parikin buranaa mutta ei.. Nyt luotan että valituksen voima toimii ja vuoto alkaa kohta:D
 
Meillä ei tämä päivä tuonut kuin surua. Folliikkeli ei ollu kasvanu lainkaan eli se ei sisällä edes niitä jotka ottavat pistoksen vastaan joten koko kierto jää välistä. Ovista ei välttis siis tapahdu lainkaan. Kyllä niin harmittaa ja päivä vähän siit lässähti. Joten ensi kiertoa odotellessa. Sinne otetaan sitten lääkitys mukaan varmistamaan oviksen. Huoh!
 
Täällä uusi haaveilija liittyy seuraan:) itse 25v ja puoliso 29v syksyllä, olen toivonut lasta jo parisen vuotta ja viimeisen vuoden ajan ajatuksiin ei oikein muuta ole mahtunut. Nyt puoliso ilmoitti että voitas aloittaa yrittäminen syys-lokakuussa, en malttaisi odottaa! Opiskelukuvioiden takia lykättiin aloitusta vähän jotta saatais la ens kesälle aikasintaan.. Mulla oli ehkäisyrengas käytössä vuosikaudet ja sitten hormonikierukka muutaman kkn ajan, nyt luomuna jo 4-5 kuukautta kun se kierukka ei sopinut mulle ei sit yhtään! Menkat palas heti säännölliseen rytmiin, 30pv kierto ja nyt menossa kp 13.

Täällä ollaan kyl erittäin onnellisia, olen halunnut äidiksi enemmän kuin mitään muuta jo niin pitkään<3 viime aikoina on lähipiirissä alkanut vauvabuumi ja näitä "se vaan tapahtu"- raskauksia on muutama sattunut ja ne on kyllä satuttaneet ihan valtavasti:/ itse kun haluaisi lasta enemmän kuin mitään muuta.. Suvussa on lapsettomuusongelmaa joten se vähän pelottaa, mutta toivottavasti meillä nappais heti!
 
Viimeksi muokattu:
Ollaan kesälomamatkalla, ja kännykällä on aika hankala selailla tätä keskustelua, enkä enää tietty tätä kirjoittaessa muista kuka teki mitä... Mutta uusia näkyy tulleen mukaan, tervetuloa! Ja onnea plussista! Ikäviäkin uutisia on tullut, tsemppiä teille, jotka nyt rämpivät!

Joku kyseli kolmannen lapsen kanssa pärjäämisestä. Meillä esikoinen oli 4,5v, kun kolmas syntyi, ja hyvin on mennyt. Oli noista vanhemmista lapsista seuraa toisilleen, kun vauvaa piti hoitaa, ja olivat jo kuitenkin aika omatoimisia monessa asiassa (päiväkuivia, söivät itse, esikoinen puki itse ulkovaatteetkin jne.). Sitten toisaalta niissä tilanteissa, joissa vanhemman apua tarvitaan, huomaa, että lapsia on enemmän kuin aikuisia, erityisesti, jos vaikka iltapesuja hoitaa yksin toisen ollessa työmatkalla. Meitäkin siinä kolmannen lapsen yrittämisessä huoletti se, onko lapsi terve (samoin nyt neljättä kuumeillessa se on suurin/ainut huolenaihe). Odotusaikanakin tuli mietittyä, että oliko tämä nyt fiksua, kun oli käynyt onni saada jo kaksi tervettä lasta. Ja en todella halua loukata tällä ketään, jonka lapsella on jokin sairaus. Ja tiedän, että myös terveenä syntynyt lapsi voi sairastua. Tuntuu vaan hurjalta riskinotolta, kun asiat on nyt niin hyvin... Tämän takia edellisellä kerralla vannoinkin, ettei koskaan enää. (Ja kolmosen piti olla viimeinen myös viikolle 15 jatkuneen oksentelun, liitoskipujen ja suonikohjujen ym. vaivojen sekä lähes vuoden kestäneen yrittämisen vuoksi, mutta ne olen jotenkin onnistunut unohtamaan... :D ) Mies on sitä mieltä, että tämä on jotain naisen biologiaa, ja uusi vauvakuume tulee vaihdevuosiin asti aina kun edellinen lapsi lähtee kävelemään :D

Ja sukupuoleen vaikuttamisesta sanon, että se on "hevon humppaa ja höpöhöpöjuttua"! Minulle kerran yksi monen lapsen äiti sanoi, että odotusaikana voi tuntua siltä, että vauvan sukupuolella on väliä, mutta sitten kun sen saa syliin, sukupuolella ei ole enää mitään väliä <3 Tokan odotusaikana kuulin tuon kommentin, ja se ainakin meidän kohdalla oli niin totta! Toivottiin tokasta eri sorttia kuin ekasta - ei ollut, mutta ei sillä tosiaan ollutkaan mitään väliä :) Kolmannen kohdalla toivottiinkin "vaan" vauvaa, jotenkaan sukupuolella ei silloin ollutkaan enää väliä. No, samaa laatua oli sitten kolmaskin :D Nyt jos meille vielä yksi tulee, saa kuunnella taas niitä kommentteja, että "pitikö yrittää vielä, jos tulisi sitä toistakin sorttia"...

No mutta pitkäksihän tämäkin viesti meni vaikka piti vaan lyhyesti vastailla! :D Kiva kun täällä saa purkaa ajatuksiaan, kun ei julkisesti todellakaan vielä voi. Onnea matkaan teille, joilla yritys on jo käynnissä, toivotaan kevätvauvoja!
 
Idina: voi miten samoja ajatuksia risteilee omassa päässä vaikka meillä vasta ekaa yritetään. Itse alani puolesta olen vähän liiankin tietoinen siitä kuinka harvinaista on tulla raskaaksi saati sitten että kaikki menee hyvin ja syntyy terve vauva. Meillä toivotaankin kaikki sormet ja varpaat ristissä että saisimme terveen lapsen.

Laskin eilen huvikseni hedelmällisempiä päiviä netin laskureilla, kylläpä vaihteli tulokset!! Pitäisköhän vaikka lämpöjä seurailemalla alkaa etsimään omaa ovista..? Olen haaveillut että meille ei tulisi "vauvantekobisnestä" mutta nytpä näyttää siltä että toisin käy..:/
 
Ei pidä käsittää väärin näitä sukupuolen yrittämisiä, tällaista hömppää, kunhan kokeillaan ;) Vauvaa täälläkin yritetään eikä mitään väliä kumpi tulee kunhan olisi terve :love:

Outo ovis... Siis nyt ehkä dpo 3 ? Jatkuvaa painontunnetta alavatsassa, yleensä ei ole kuin yhtenä päivänä kovat oviskivut, nyt tällaista jatkuvaa :rolleyes:o_O
 
Laskin eilen huvikseni hedelmällisempiä päiviä netin laskureilla, kylläpä vaihteli tulokset!!
Joo oon huomannut saman! Kaikki laskurit antaa eri päivää, tyyliin peräkkäisiä päiviä. Yritä niistä nyt saada sit selkoa (n) :eek: Pitäs varmaan munkin joskus kokeilla noita lämpöjä mittailla, mutta luultavasti alkuhuuma menee nopeaa ohi ja en pääse ovulaatioon asti kun oon jo lopettanut mittailun :ROFLMAO: Pitääkö sen olla pidempi aikaista, vai voiko jo yhdestä kierrosta saada kopin?
 
Kuinka moni täällä tekee noita testejä ennenaikaisesti? Siis ennen kuin kuukautiset edes olisi lähelläkään alkaa? Ja miksi? :rolleyes: Eihän sitä hormonia ala erittyäkään kun vasta kun munasolu on kiinnittynyt eli about yli viikon päästä hedelmöittymisestä? Eihän se tulos ole silloin luotettava, suuntaan tahi toiseen.

Eikö tule vaan turhaa harmia? :unsure:
 
Löysin mun vanhan viestin: oireet oviksen jälkeen :D

DPO1: järkyt oviskivut, limat ja halut. En jaksa tehdä testiä koska niin selvät oireet ja olen päättänyt tässä kierrossa olla stressaamatta.

DPO2-6: ei mitään mainittavia oireita, haluttaa...

DPO7-13: Oireena järkyttävä pissahätä koko viikon, siis sellanen että heti pöntöltä noustessa on uudestaan hätä, vaikeuttaa nukkumista. Lisäksi niskaan ilmestyy kaksi megafinniä, koko niska on kipeä, perusnippailuja alavatsassa, rinnat ei kipeät

DPO14-17: pissahätä loppunut, flunssainen olo, nännit hieman arat, nippailut alavatsassa jatkuu, finnit niskasta laantuneet, huippaa ja heikottaa vaikka olisi juuri syönyt, jotenkin "höntti" olo, vähän kuin olisi hieman humalassa, epäillys raskaudesta alkaa...
DPO18: Vahva plussa pärähtää testiin.

DPO19-21:... samat menkkamaiset oireet jatkuu edelleen päivittäin, nännit ajoittain arat, nämä oireet yleensä pahenee iltaa kohdin, aamuisin on kuin ei edes olis raskaana, välillä saataa tulla hirvea nälkä, mutta sitten mikään ei maistukkaan, tulee paha olo jos syö liikaa, ei pysty syömään kuin pieniä annoksia kerralla, makeaa ei tee mieli, harvinaista mulle

Oon silloin tehnyt testin dpo 18 mutta oli kyllä pidempi kiertokin silloin 34pvä ja esikoisen jälkeen muuttnut 28pvä:ksi.
 
Kuinka moni täällä tekee noita testejä ennenaikaisesti? Siis ennen kuin kuukautiset edes olisi lähelläkään alkaa? Ja miksi? :rolleyes: Eihän sitä hormonia ala erittyäkään kun vasta kun munasolu on kiinnittynyt eli about yli viikon päästä hedelmöittymisestä? Eihän se tulos ole silloin luotettava, suuntaan tahi toiseen.

Eikö tule vaan turhaa harmia? :unsure:
Ei lopun peliin voi sanoa milloin on oikea hetki testata, joidenkin kierto on sekava tai vaikea ennustaa koska on ovulaatio ollut. Jotkut syö myös sellaisia lääkkeitä että mahdollinen raskaus täytyy tietää mahdollisimman pian että lääkitykseen ehditään puuttua mahdollisimman pian. Kaikki ei ole aina niin yksoikosta!
 
DPO 17. Ala jo vuoto. Kp 32. Jotenkin hassu fiilis, että huomenna ne alkaa. En ole testannu sen jälkeen, ku sain haaleamman testin apteekin omaan mitä sitä edellinen päivä oli. Ei oo kovia kuukautismaisia kipuja mitä on ollu heti alusta kaikissa kolmessa raskaudessa. Aaaargh.

Joku pohti miks jotkut testaa aikaisin. Koska on hätäilijä ja testihullu tai sit lääkinnällinen syy. Vaikkapa. Ite oon tykänny alottaa testailun jo tosi aikaisin. Se vaan on viihdyttävää. Pettyy sitä aina niihin negoihin mut sama pettymys se on silti, kun alkaa vuoto. Nyt vaan on eri asia, kun se piti olla iha testitesti eli katsoa mitä pc sanoo, kun sitä on parjattu ja ajattelin etten millään vois olla raskaana. Sit anto apteekin omaki viivan. Tän kierron jälkeen mun testilut on vähäks aikaa siinä. Ei jaksa.

Nää kemialliset raastaa mieltä. Ihan tosissaan niinku mun mieli ois juustoa ja todellisuus raastin.
 

Yhteistyössä