Toiveena vauva 2017-2018

KYSYMYS!!! Nouseeko naisen lämpö aina joka kuukausi, kun mennään kohti kierron loppua. Tyyliin viikko ennen kuukautisia??
Mulla kolmatta päivää lämmöt 37 vähintään. En oo joka kuukausi mittaillut. Täytyis varmaa ruveta et oppis kunnolla tuntemaa oman kehon .
Oviksen jälkeen lämpö nousee ja laskee ku kuukautiset alkaa/alkamassa.
Kopsasin toiselta palstalta tän->

Lämpöily johtuu progesteronitason noususta eikä suoranaisesti ovulaatiosta. Munarakkulasta irtoaa munasolu =ovulaatio ja loppuosa rakkulasta jää keltarauhaseksi, joka tuottaa progesteronia. Kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun, sen tuottama korionkonadotropiini (HCG) lisää keltarauhasen progesteronituotantoa, kunnes istukalla itsellään on riittävä HCG-tuotanto. Siis lyhyesti, kun keltarauhanen tai istukka tuottaa progesteronia, on lämmöt koholla!
 
Moikka!

Olen seurannut keskusteluanne taustalta, mutta nyt uskalsi liittyä mukaan jännäilemään, kun mies lupasi, että voidaan alkaa yrittämään :) Esikoista haaveillaan ja voi, että miten jännittää :LOL: Vihdoinkin monen vuoden vauvakuumeiluista tulee (toivon mukaan, jos hyvin käy) totta!

Nyt ainoa ärsyttävä juttu on nyt, että missä hän meikäläisen menkat luuraa?! Normaalisti kierto ollut 28-30 päivää, niin nyt on menossa...öö, 38? Luulen kyllä, että ovis olis ollu myöhemmin (kivuista päätellen), että kaippa ne sieltä joku päivä ilmaantuu :) Ja ei, en oli raskaana valitettavasti (parit testit on jo kerennyt tekemään :ROFLMAO:)

Onko täällä muita, joilla epäilynä tai diagnoosina endometrioosi? Onko vaikuttanut mitenkään hedelmällisyyteen? Mulla vahva epäily oireiden perusteella, mutta ei vielä laitettu lähetettä lapaskopiaan, kun oireiden kanssa pärjään vielä :)

Jenetsu (27) | 38/28-30 | 1.lapsi | ya 1/2016
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Kaikilla ei ruumiinlämpö nouse ollenkaan hormonien vaikutuksesta. Itse kuuluin näihin ainakin tuossa ekassa raskaudessa. Mittasin ihan huvikseen lämpöjä n viiden päivän ajan, kun olin tehnyt plussatestin ja ei mitään muutosta. Oli melkeempä alempi lämpö, kun mihin olin mittarilukemana tottunut.
Mulla eka raskausoire oli tissien kipeytyminen, menkkoja edeltävät jomotukset alavatsalla ja sit mun vatsa turpos, pieretti ja ummettiki vähä. Sitä turvotusta ja piereskelyä jatkuki ihan riittävän pitkään. Ummetus tuli vasta keskiraskauden jälkeen ja se oli inhaa. Vedin huolella kauraleseitä ja jätin maidon juomisen pois, ni pärjäilin.
 
Pjawla: mäkin tässä taas tuntevinaan nippailuja ja viiltelyä mahassa... viikonloppuna odotan kuukautisten alkavan. Niin oon vähä ihmetelly mitä toi nipistely on ollut. Saattaa olla että kuvittelen vaan.

Oot RASKAANA!?!?! :D :D

Jenetsu, miulla vois hyvinkin olla. Kipuilen jonkun verran yhdynnässä... En oo käyny tutkituttamassa vielä, mutta menossa kopeloitavaksi :) mitä oireita sinulla on?
 
Autumnn: En varmana ole. En usko. Ollaan niin kauan yritetty. Mulla on kerran aikaisemminkin ollut tommosta nippailua ja viiltelyä. Selviä "oireita" olivat. Ja menkat kuitenki alko. Mä en luota yhtään näihin mun "tuntemuksiin"... päänsärkyäkin mulla oli neljänä iltana ja välillä päivälläkin peräkkäin.. mistähän sekin johtuu. Lämpöä tasan 37. Neljättä päivää.
 
Moikka!

Olen seurannut keskusteluanne taustalta, mutta nyt uskalsi liittyä mukaan jännäilemään, kun mies lupasi, että voidaan alkaa yrittämään :) Esikoista haaveillaan ja voi, että miten jännittää :LOL: Vihdoinkin monen vuoden vauvakuumeiluista tulee (toivon mukaan, jos hyvin käy) totta!

Nyt ainoa ärsyttävä juttu on nyt, että missä hän meikäläisen menkat luuraa?! Normaalisti kierto ollut 28-30 päivää, niin nyt on menossa...öö, 38? Luulen kyllä, että ovis olis ollu myöhemmin (kivuista päätellen), että kaippa ne sieltä joku päivä ilmaantuu :) Ja ei, en oli raskaana valitettavasti (parit testit on jo kerennyt tekemään :ROFLMAO:)

Onko täällä muita, joilla epäilynä tai diagnoosina endometrioosi? Onko vaikuttanut mitenkään hedelmällisyyteen? Mulla vahva epäily oireiden perusteella, mutta ei vielä laitettu lähetettä lapaskopiaan, kun oireiden kanssa pärjään vielä :)

Jenetsu (27) | 38/28-30 | 1.lapsi | ya 1/2016

Mulla todettiin kanssa viime keväänä lievä endometrioosi mutta täällä ei ainakaan ollut mitään vaikutusta kun tokasta kierrosta tärppäs heti :)
 
Autumnn: En varmana ole. En usko. Ollaan niin kauan yritetty. Mulla on kerran aikaisemminkin ollut tommosta nippailua ja viiltelyä. Selviä "oireita" olivat. Ja menkat kuitenki alko. Mä en luota yhtään näihin mun "tuntemuksiin"... päänsärkyäkin mulla oli neljänä iltana ja välillä päivälläkin peräkkäin.. mistähän sekin johtuu. Lämpöä tasan 37. Neljättä päivää.
Näö olikin taas näitä "kyllä se sieltä tulee" kommentteja :) tietysti toivon että oisitkin raskaana ja ymmärrän ettei hevillä usko oireisiin. Miten kauan ootte yrittäny?

Itehän malttamattomana tein raskaustestin juuri. Ja tuijotan tässä vahvistuvaa negaa :D en tiijä pitäiskö itkee vai nauraa. Ylihuomennahan niitten menkkojen pitäisi alkaa vasta... lähempä tästä ostamaan jo persrättejä kaappiin valmiiksi.
 
Näö olikin taas näitä "kyllä se sieltä tulee" kommentteja :) tietysti toivon että oisitkin raskaana ja ymmärrän ettei hevillä usko oireisiin. Miten kauan ootte yrittäny?

Itehän malttamattomana tein raskaustestin juuri. Ja tuijotan tässä vahvistuvaa negaa :D en tiijä pitäiskö itkee vai nauraa. Ylihuomennahan niitten menkkojen pitäisi alkaa vasta... lähempä tästä ostamaan jo persrättejä kaappiin valmiiksi.
2 vuotta 5 kuukautta
 
Ilmottautuisin myös mukaan:). Ikä 37 ja kolmas lapsi toiveissa. Ennestään 2 ja 7 vuotias lapset. Aloitettiin yritys kesäkuussa ja heinäkuussa olinkin raskaana. Keskenmeno tuli kuitenkin rv 8 ja uudestaan tässä sitten yritellään:unsure:. Mulle voisi merkitä siis MeaMinnis, 37 v. kp 5/25, ya 6/15 (km 9/15).
 
Viimeksi muokattu:
Hei,taidanpa liittyä tähän ketjuun kun yritys saatu aluilleen eikä oma kuumeilu ole enää mitään pientä. ;)
Eli viidettä lasta koitetaan saada aluilleen. Nyt siis eka yk ja piinaviikko menossa. Maa antaina pitäs menkkojen tulla jos kierto pysyy samana ehkäsyn jäätyä pois. Ja kun olen tyyppiä "kaikki mulle heti" niin hätäisenä testasin jo tänään.:unsure: Hyvin hailakka viiva sieltä tuli mutta noilla marketintesteillä se ei lukemani perusteella merkkaa mitään. Samanmoisia viivoja saanu yks jos toinenki vaikkei raskaana olisikaan ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Välil tuntuu, että pitäis omaa kehoa huijata jotenkin. Ettei muka ajattelis koko vauvakuumetta. Tänään ainakin ajattelin ottaa kuoharia telkkarin ääressä... moni varmasti paheksuu. Mut hei, jos koko ajan ajattelisin etten voi nauttia alkoholia niinkuin ekojen yrityskuukausien (10kk) aikana, koska saatan olla raskaana. Olisin ollu kohta kolme vuotta tipatta. :D
 
Hei,taidanpa liittyä tähän ketjuun kun yritys saatu aluilleen eikä oma kuumeilu ole enää mitään pientä. ;)
Eli viidettä lasta koitetaan saada aluilleen. Nyt siis eka yk ja piinaviikko menossa. Maa antaina pitäs menkkojen tulla jos kierto pysyy samana ehkäsyn jäätyä pois. Ja kun olen tyyppiä "kaikki mulle heti" niin hätäisenä testasin jo tänään.:unsure: Hyvin hailakka viiva sieltä tuli mutta noilla marketintesteillä se ei lukemani perusteella merkkaa mitään. Samanmoisia viivoja saanu yks jos toinenki vaikkei raskaana olisikaan ollut.
Katsoinkin toisesta pinosta sun testiä ja kyllähän se plussaa pukkaa jos kerran väriäkin on, eihän niihin "viivanpaikkoihin" väriä käsittääkseni ilmesty lainkaan. Elikkäs onnittelut paikallaan(y)
 
Plussatuulia odottavat:
heartbeat-163709__180.jpgpregnant-422982__180.jpg baby-256857__180.jpg puzzle-654957__180.jpg banner-940636__180.jpg

-tanjuska (21) | kp 11/26 | 1.lapsi | ya 1/-13

inasofia (26) | kp 6/29-30 | 2.lapsi

Darni73 | kp 8/25 | 4.lapsi | ya -12

taaperotx5 (33) | kp ?/32-46 | 6.lapsi

susanmaaria | kp 10/23-26 | 3.lapsi | yk 7

mama? (24) | kp 25/26-28 | 1.lapsi | ya -13

Nonsk | kp 30/34 | 1. lapsi | yk 4

Vuorikristalli | kp 18/27-28 | 6.lapsi | yk 6

kunnon kinttaat (30) | kp 23/28 | 2.lapsi | ya-15

Selkkis (36) | kp 8/30 | 3.lapsi | yk 2

Juliet86 (29) | kp 3/26-28 | 2.lapsi | yk 3

Chuislean (22) | kp 18/38 | 1.lapsi | ya-14

Mandee (22) | kp 17/28-31 | 1. lapsi | ya 11/-15

_garnet_ (24) | kp 19/27-30 | 1. lapsi

mirajalapset | kp 13/28 | 4. lapsi | ya 12/-15

Mintzuli (32) | kp 39/26-30 | 2. lapsi | yk 2

jenna91 (24) | kp 9/33 | 3. lapsi | yk 3

haaveet-89 | kp 80/28 | ya -15

Pjawla (25) | kp 20/28 | 1.lapsi | ya -15

Unelmia2016 (32) | kp 10/28 | 2. lapsi | yk 4

Autumnn | kp 25/27 | 1. lapsi | yk 8

jenetsu (27) | kp 38/28-30 | 1.lapsi | ya 1/-16

MeaMinnis (37) | kp 5/25 | 3. lapsi | ya 6/-15

kairan (29) | kp 24/28 | 5. lapsi | yk 1


Hetken vielä taustalla kuumeilevat:

s4nnn (30) | 2. lapsi | ya 2/-16
Helmi1234 (39) | 2. lapsi | ya 4/-16
diadora (28) | 2. lapsi | ya 4/-16




Plussanneet: :love:
font-326357__180.jpg

♡ 28.10.2015 pumpulipallero (29) | 1.lapsi | yk 4
♡ 30.10.2015 Marpa (27) | 2.lapsi | yk 2
♡ 31.10.2015 Kuhmura (27) | 2.lapsi | ya 8/15
♡ 07.11.2015 Evemum | 4. lapsi | yk 1
♡ 11.11.2015 Hendu79 (35) | 3.lapsi | ya 09/15
♡ 16.11.2015 Joie (32) | 3.lapsi | yk 4
♡ 16.11.2015 Nessu87 (28) | 2.lapsi | ya 6/-15
♡ 17.11.2015 hampula (27) | 2.lapsi
♡ 22.11.2015 Elsa84 | 4.lapsi | yk 2
♡ 06.12.2015 Haaveilija15 (22) | 1. lapsi | ya 11/-15
♡ 11.12.2015 Gazell (29) | 2. lapsi | yk 1
♡ 16.12.2015 Lindu (25) | 2. lapsi | yk 1
♡ 20.12.2015 trady (24) | 1.lapsi | ya 12/-15
♡ 26.12.2015 M.Aili | 1. lapsi | ya 12/-15



Plussanneiden kuulumisia voit lukea Odotusajan puolella 'Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet' -ketjussa. Tervetuloa!
baby-19003__180.jpg


Linkki tässä: http://kaksplus.fi/threads/toiveena-vauva-2016-2017-n-plussanneet.2462936/
 
Viimeksi muokattu:
Ohoh, uusia yrittäjiä pukkaa mukaan (y)
Täällä on nyt kaikki voitava tehty, parit tallettelut tässä kp 15-17 ja 7-9 mut se nyt oli liian aikasta... Luulenpa silti ettei ovulaatiota ole tapahtunut/tule tapahtumaan lainkaan, kun ei mitään siihen viittaavia oloja ole. Ja särkylääkkeitä napsein kp 12-14 elikkäs.. :( tais olla taas "turha" kierto. Kovat oli odotukset, et jess nyt päästään alottaa tää touhu, mut sit aloin taas sairastelee ja stressaamaan sitä sairastamist viel kaupanpäällisiks. Jäi ne ovistestitkin lojumaan kaappiin, ei ollut fiiliksiä tehdä. Mut on kyllä ihanaa seurailla muitten kuulumisia ja pähkäilyjä täällä :)
 
Välil tuntuu, että pitäis omaa kehoa huijata jotenkin. Ettei muka ajattelis koko vauvakuumetta. Tänään ainakin ajattelin ottaa kuoharia telkkarin ääressä... moni varmasti paheksuu. Mut hei, jos koko ajan ajattelisin etten voi nauttia alkoholia niinkuin ekojen yrityskuukausien (10kk) aikana, koska saatan olla raskaana. Olisin ollu kohta kolme vuotta tipatta. :D

En edes viitsinyt joulu glögi-punaviini keskusteluun ottaa kantaa, Mutta jokainen tavallaan. Itse ainakin otan lasillisen tai kaksi-kolme. Niin tein ensimmäisen ja toisen kanssa, kun ei voi tietää koska nappaa. Tässähän pitää lopettaa muuten eläminen. Älkää ottako itseenne :oops::love:
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska ja mama?
Ja niin taas ottaa päähän tää kaikki, kaikki "oireilu" ilmavaivoja ollut monta päivää. Alavatsan turvotusta ihmettelin _ TÄNÄÄNKIN_ miehelle. Mä en tajua miten mun koko kroppa voi olla yhtä valetta näissä merkeissä!!!! Aina kuitenkin ennemmin tai myöhemmin kuukautiset alkaneet.
 
Autumn, endo oireilee mulla yhdyntäkipuina (ajoittain, riippuu vähän, esim. lähellä kierron loppua tuntuu enemmän), suhkot kovina kuukautiskipuina ja jo ennen menkkoja oon monesti jo kipeänä. Menkkojen aikaan myös vessassa käynnit on melko ikäviä ku sattuu :sick:

Välillä kironnu naisena oloa ku joutuu kivuista kärsimään. Mulla nää oireet on pahentunut tässä 3 vuoden aikana aika rajusti. Teininä ollut suurin piirtein ku vähän maha hellänä o_O vuoto on kyllä ollut aina melko reilua...

Ja mulle voi päivittää KP 1
Vai onko se jo KP 2 ku vuorokausi vaihtunut :) Nyt sitten oviksen tikutteluun (aattelin alotella KP 9-11 välillä) ;)
 

Yhteistyössä