Toiveena vauva 2017-2018

jenetsu ja Autumn, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta:unsure:. Mä olen kirjoitellut välillä tuonne keskenmenon jälkeen yrittäjät-palstalle, mutta siellä ymmärrettävästi puheet pyörivät paljon tämän asian ympärillä enkä halua koko aikaa sitä mörköä muistella tai pohtia:oops:.
täällä huolena lyhentynyt kierto, 24-25 nykyisin. lienee ikä tehnyt tehtävänsä, silloin kierto kuulemma lyheneeo_O.

toivoa pidän kuitenkin yllä vaikka ikää 37, sillä edellisessä onnistuneessa raskaudessa oli myös välillä näitä lyhyitä kiertoja ja tulinhan minä heti yk 2 kierrolla nytkin raskaaksi, meni vaan kesken rv8. Toiveessa oli kovasti kesävauva, mieskin pystyisi kesällä pitämään helpommn vapaita (yrittäjä). mutta ei nyt ihan onnistunut sitten. Nämä nyt on näitä toiveita vaan, yleensä ei mene kuin strömsössä:LOL:. että kelpaa ihan mikä kuukausi vaan:). jotenkin itselle olen kuitenkin asettanut "maagisen aikarajan" yritykselle, eli vauvan pitäisi syntyä ennenkuin 39 pärähtää mittariin. Eli viisi kertaa on nyt vielä mahdollista yrittää tämän kaavan mukaan:rolleyes:.
 
Voih, täällä nähtiin ihanaa unta, että olin viimeisilläni raskaana... :( Aamulla totuus tuli kuitenkin vastaan. Höh.

Kp 8 meneillään, yk 3. Ovistestit ekaa kertaa tulossa kokeiluun, kunhan paketti saapuisi. :) Mies on vaikuttanut ihmeen haluttomalta petipuuhiin, mikä ärsyttää. Mutta onneksi oviskaan nyt tuskin on vielä ihan heti käsillä.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Ei vielä harmita ku uus kierto alkoikin ku tässä kuussa vasta aloitellaan yritystä :) Oon vaan iloinen ku nuo menkat vihdoinkin alkoi! Ja just sopivasti ku lähin reissuun (n) Koko päivän napsinu särkylääkettä ku niin ihanat kivut taas...no, jospa sauna vähän auttais näihin kipuihin :giggle:
 
Tervetuloa uusille! :)

Tänne ei kuulu oikeastaan mitään uutta, ei raskausoireita eikä kyllä minkäänlaisia menkkaoireitakaan. Tällä hetkellä toivon oikeastaan vaan, et menkat tulis ajallaan :) Sain ajan papa-kokeeseen ja kait ne myös ottaa tavallisimmat sukupuoltautitestit, kuulemma sen perusteella sit laittavat lähetettä tarkempiin tutkimuksiin. Ihan mukava, et on jotenkuten saanu asiat nyt rullaan vaikka tuskin kovin ripeää etenemistä on turha ootella, julkisessa terveydenhuollossa kun asioidaan mut keventää mieltä kun on tiedossa, et asiat etenee. Edes hitaasti, kunhan etenee :)
 
Monet miehet ei oikeen tykkää siitä, että nainen "ottaa paineita" lapsenteosta ja on asian kanssa niin tosissaan. He eivät välttämättä ymmärrä alkuunkaan sitä miksi ovista pitää testata ja päiviä fanaattisesti laskea. Ennen kiva asia (seksi) muuttuu jollain tapaa suorittamiseksi. Ois hyvä juttu, jos sen rentouden pystyis säilyttämään kun silloin parisuhdekin voi paljon paremmin. Ja miehet ei näistä jutuista yleensä kenellekään puhu (tai me naiset kiellämme puhumasta) niin kyllähän se alkaa koppaa kiristää.
Olenko mä ihan hakoteillä, kun luulen miesten kokevan jotain tuollaista?

Mä en nyt iha tiiä, että onko mulla kiertopäivä 27 vai 25. Viime kuukautisissa tuli pientä tuhrua torstaina ja perjantaina ja vuoto sit alkoi pe-la yönä. Laskin siis kuukautisten alkaneen lauantaista. Jään siis odottamaan milloin nyt tulee verta ja lasken siihen asti.

Onko teistä kenelläkään kokemusta siitä miten tuo tuhruvuoto lasketaan? Onko se kierron alku vai loppu?
 
Täällä yksi neljännestä kuumeileva joka heiti tänä aamuna pillerit roskiin :) meillä on 3 rakasta poikaa jotka syntyneet 07/11, 01/13 ja 03/14 :) vauvakuume on ollut pitkään mutta joku päässä laittanut vastaan ja tänä aamuna tuo ajatus oli täysin kirkas :D Täytän tässä kuussa 32 ja mieheni on 30v. Olemme seurustelleet 8.5v ja naimisissa olleet 4.5 vuotta!
 
Meillä yritystä niin paljon takana, että mies on itsekkin lukenut paljon kaikesta aiheisiin liittyvistä. Me ei kumpikaan oikeestaan puhuta kenellekkään koko asiasta, keskenään vaan puhutaan. Mä olen se joka asian ottaa rankemmin. Kyllä mieskin on alkanut ilmaista tunteitaan asiaa kohtaan paremmin, kun olen kehottanut puhumaan. Ennen joulua pari kertaa viikossa olin ihan maissa ja itkin vaan koko päivän. Saatoin olla päivän sängyssä mitään tekemättä. Pienikin väärä sana mieheltä mulle ja kävin itkemään. Nyt olen jaksanut vähä skarpata. Mutta kyllä aina kierron loppua kohti kun mennään olo aika maihin matelee. Tääkin päivä menny taas murehtien ja peläten kuukautisten alkua.

Kyllä mä uskon että miehetkin keskenään puhuu asioista. Tai riippuuhan se aina ihmisistäkin. Eihän kaikki naisetkaan juoruile ja lörpötä omia juttuja. En mä puhu mun yksityisasioista kaikille naisystäville. Enkä avaudu kenellekkään kaikesta täysin. Enkä utele heidän asioitaan. En haluu olla tunkeileva ja utelias. Kyllä mulle puhutaan jos halutaan.

Eikä sen puoleen meillä ainakaan ole tuttuja ketkä olis samaa käynyt läpi. Ei ehkä ymmärtäisi. Yhdelle ystävälle olen haaveestamme puhunut, eikä hänkään mitään oikein sanonut. Muutakun, että kyllä se lapsi sieltä vielä tulee... ja just tommonen tuntuu niin typerältä kuulla ihmisiltä keiden ei ole tarvinnut edes yrittää. Ei ne ymmärrä miltä musta/meistä tuntuu tai mitä käyn läpi pääni sisällä.
 
Ensimmäistä me yritettiin lähes 4 vuotta! Nuo kaksi onkin sitten saanut alkunsa hyvä kun ei miehen alushousujen pesusta :D minä kun tosiaa aamulla ne pillerit heitiin roskiin ja päätin että tulee jos on tullakseen niin joopa.. tuolla sitä hommien jälkeen makasin 20 minuuttia jalat taivasta kohti het ku muka nyt vois heti iskeä kiinni :D
 
  • Tykkää
Reactions: mama?
Terve kaikille, täällä yksi uusi (vanha) yrittäjä ilmoittautuu. Edellistä vauvaa tehdessä odotettiin ekaa plussaakin yli 10kk, joten nyt en aio kuumeilla ainakaan yksin. Mukava lukea teidän muiden ajatuksia ja tietty käytännön vinkkejä; mikä tärkeintä jännätä niitä plussia ja onnistumisia. :)

Lyhyesti minusta:
Kotikiss@ (30) | kp 10/28 | 4. lapsi | ya 10/-15

Eli neljäs pieni olisi meillä (enemmän varmaan minulla) toiveissa. Ensimmäiset kaksi tyttöäni tullut ihan leikiten, mutta kolmas tyttö (s. 12/-14) on tekemällä tehty. Siksipä otankin tämän "vakavasti" heti alusta pitäen ja oma ikäkin alkaa "tuntua".

Rintaruokinta loppui viime Elokuussa, joten kierto käynnistyi Syyskuussa. Teroluttin aloitin heti Marraskuussa ja nyt jos ei kolmeen kiertoon plussaa tule niin otetaan Clomifen siihen rinnalle; nämä molemmat olivat käytössä edelliselläkin kerralla.
Vasemman puolen munasarjan toimintakyky on rakkulaisuudesta johtuen erittäin alhainen (jos lainkaan) ja olen sairastanut yhden pitkittyneen kohtutulehduksen, joten näistäkin syistä lääkkeet on hyvä olla alusta alkaen.

Peukkuja nyt meille kaikille yrittäjille; erityisesti jaksuja niille jotka ovat jo pidempään olleet mukana. Palataan!
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin nään _garnet_ sun testissä jotain! Noista rfsu:n testeistä kuullu, että ne näyttää huonommin ku esim. pregchek tai se viiva on vaaleampi...vahvistumista! :)

Tuohon, että miten ukot suhtautuu yrittämiseen...oma mies empi pitkään, mutta lämpesi pikku hiljaa ku alkanu kaverit ympärillä lisääntymään ja nähny, kuinka haluan olla äiti.
Tykkään lapsista ja mielellään touhunnu kavereiden lasten kanssa, niin ehkä näki siinäkin, että ehkä mää lapsien kanssa pärjään :)

Tietysti taloudellinenkin puoli huolestutti, mutta nyt ku valmistu ja pääsi heti oman alan töihin, niin nähnyt, että kyllä me pärjätään rahallisestikin. Eikä se pikku vauva ymmärrä materian päälle...kunhan saa ruokaa, rakkautta ja hoivaa, niin on tyytyväinen :) ja oon huomannu, että käytettynä saa lähes uuden veroisia esim. vaunuja ja turvakaukaloita (varmaan ollut tyyliin yhdellä lapsella tms.), niin uskoisin, että kyllä sitä rahallisestikin pärjää ihan hyvin.

Ootteko te muuten (varsinkin esikoisen yrittäjät) ostaneet jo jotain vauva juttuja? Ite löysin kirppikseltä aivan ihanan 74 cm "jääkarhu puvun" ja oli todella hyvä kuntoinen vielä! Niin ja onhan noita bodeja ja pari paitaakin jo valmiina kaapissa oottamassa :ROFLMAO:
 
Minäkin nään _garnet_ sun testissä jotain! Noista rfsu:n testeistä kuullu, että ne näyttää huonommin ku esim. pregchek tai se viiva on vaaleampi...vahvistumista! :)

Tuohon, että miten ukot suhtautuu yrittämiseen...oma mies empi pitkään, mutta lämpesi pikku hiljaa ku alkanu kaverit ympärillä lisääntymään ja nähny, kuinka haluan olla äiti.
Tykkään lapsista ja mielellään touhunnu kavereiden lasten kanssa, niin ehkä näki siinäkin, että ehkä mää lapsien kanssa pärjään :)

Tietysti taloudellinenkin puoli huolestutti, mutta nyt ku valmistu ja pääsi heti oman alan töihin, niin nähnyt, että kyllä me pärjätään rahallisestikin. Eikä se pikku vauva ymmärrä materian päälle...kunhan saa ruokaa, rakkautta ja hoivaa, niin on tyytyväinen :) ja oon huomannu, että käytettynä saa lähes uuden veroisia esim. vaunuja ja turvakaukaloita (varmaan ollut tyyliin yhdellä lapsella tms.), niin uskoisin, että kyllä sitä rahallisestikin pärjää ihan hyvin.

Ootteko te muuten (varsinkin esikoisen yrittäjät) ostaneet jo jotain vauva juttuja? Ite löysin kirppikseltä aivan ihanan 74 cm "jääkarhu puvun" ja oli todella hyvä kuntoinen vielä! Niin ja onhan noita bodeja ja pari paitaakin jo valmiina kaapissa oottamassa :ROFLMAO:
Mä joskus vuosi sitten kävin kaikki nettikaupat läpi ja ylös kirjotin mitä misyäkin ostan. Pinnasängyt kattelin ja vaunut ja kaikki. Kaupoissa olen monet kerrat ihastellut pieniä sukkia ja bodeja. Ja kaikenmaailman haalareita. Tutteja ja tuttipullojakin olen katsellut. Ja lastenhuoneen tapetteja. Mitään en ole uskaltanut ostaa. :/

Pitäis varmaa antaa mennä vaan ja ostaa vaikka tapetit tonne huoneeseen ja pikkuhiljaa huonekaluja. Pelottaa vaa mitä sanoa kun joku sukulainen näkeekin huoneen. :D
 
Tervetuloa taas uusille kuumeilijoille! :)

Aika kylmän kolea keli tänään, aamulla oli -28,2, nyt "enää" -25,5 :confused: Mites teillä muilla? Uutisista luin, että on muualla pakkasta ollut paljon enemmänkin mutta kylmä on silti. Torkkupeitto ja villasukat kova sana kun ei ole tänään mihinkään menoa :rolleyes:

Oltiin appivanhempien luona miehekkeen kanssa uutena vuotena (rivitaloasunto) ja naapurista kuului puolen yön jälkeen vauvan itkua aivan selvästi.. luulin tulleeni hulluksi, mutta vauva siellä seinän toisella puolella asusteli :) Itkuhan siinä tuli sitä kuunnellessa, kaikki kelat lähti päässä pyörimään. Kävin kaikki kauhukuvitelmat mielessäni läpi ja ruoskin itseäni ajatuksella etten ikinä saa lapsia. Toisena iltana kuuntelin vauvan itkua ja mietin miten ihanaa olisi herätä siihen ääneen joka ikinen yö Kyllä nämä tunnemyrskyt on niin kummallisia. Toisaalta täysin ymmärrettäviä, mutta kuitenkin tuntuu ettei tunnista niistä itseään.
Tulipa pitkä ja sekava sepustus, pakko oli purkaa ajatuksia :)

_garnet_ minäkin nään sinun testissä toisen viivan, toivottavasti lähtee vahvistumaan! :)

Mukavaa torstaita!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mama?
Kirjoitan tännekin uutena:)
3/2015 pillerit jäivät ja siitä lähtien on ollut yritys. Ikää on 32,ja välillä tuntuu että oon jo niin vanha ettei sen takia ole tärpännyt:(
Olin aluksi niin varma että tärppää pian,mutta totuus olikin karumpi.. Siitä huolimatta vauvan vaatteita ja tarvikkeita olen hommannut Ikea kassillisen verran odottamaan kaappiin koska eihän niitä suloisia pieniä vaatekappaleita myydä sitten kun oikeasti tarvitsee... Eipä:D
Kohta pitäisi taas alkaa hedelmällisin aika,ja toiveet korkealla. Hurahdin nimittäin kokeilemaan gelee royaleita, bio-folineita ja greippimehua.
 
  • Tykkää
Reactions: mama? ja -tanjuska
Mustakin olisi niin ihana ostella ihan vaan vaikka vauvan vaatteita. Mutta jotenki sen ajattelee rahan menona vielä tässä kohtaa. Tulis se plussa niin saisi huoletta ostaa kaikkea ihanaa.. mulla olis kauhee pesänrakennusviettikin meneillään koko aika mut en kehtaa miehelle vielä ehottaa. Toki huoneen seinät vois maalata ja haluisin noi melkein koko seinän kaapit purkaa pois. Pitäis varmaa sitte laittaa uusi laminaatti. Vaatteita varten haluaisin ihan vaan pari isoa lipastoa. Noi isot kaapit tuntuu kamalan tilaa vieviltä, kun huonekkaan ei ole järin iso. Eikä lasten vaatteet tarvi noin syviä kaappeja ja kun puolet kaapeista vielä hengarikaappeja... olisi kyllä kaikkea mitä haluaisi tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minmar83
Yksi kuumeilija liittyy joukkoon :) pikkukakkonen olis nyt haaveena, elokuussa 09 syntyi eka lapsi meille ja siitä on vähän vierähtänyt jo aikaa mutta nyt se kuume vasta on noussut tuossa n.puoli vuotta sitten <3 Oon 29v ja tilanne on nyt se, että jätin pillerit pois 19.12 (silloin otettu viimeinen illalla) ja nyt sitten odotellaan :) ei oo vielä menkkoja tullut lopetuksen jälkeen, nyt olen yrittänyt viime päivinä ovista bongata ja tänään aamulla sain hieman tummemman viivan testiin mutta nega se silti mun mielestä vielä oli...on kyllä ollut oireita (nännit tosi arat nyt pari päivää ja viikon verran alamahaa "poltellut") joten jospa se ovis sieltä tulisi :D onko täällä muita jotka ovat hiljattain lopettaneet pillerit ja haaveilevat nyt? :)
 
Plussatuulia odottavat:
heartbeat-163709__180.jpg pregnant-422982__180.jpg baby-256857__180.jpg puzzle-654957__180.jpg
banner-940636__180.jpg

-tanjuska (21) | kp 14/26 | 1.lapsi | ya 1/-13

inasofia (26) | kp 9/29-30 | 2.lapsi

Darni73 | kp 11/25 | 4.lapsi | ya -12

taaperotx5 (33) | kp ?/32-46 | 6.lapsi

susanmaaria | kp 13/23-26 | 3.lapsi | yk 7

mama? (24) | kp 28/28-30 | 1.lapsi | ya -13

Nonsk | kp 33/34 | 1. lapsi | yk 4

Vuorikristalli | kp 21/27-28 | 6.lapsi | yk 6

kunnon kinttaat (30) | kp 26/28 | 2.lapsi | ya-15

Selkkis (36) | kp 11/30 | 3.lapsi | yk 2

Juliet86 (29) | kp 6/26-28 | 2.lapsi | yk 3

Chuislean (22) | kp 21/38 | 1.lapsi | ya-14

Mandee (22) | kp 20/28-31 | 1. lapsi | ya 11/-15

_garnet_ (24) | kp 22/27-30 | 1. lapsi

mirajalapset | kp 16/28 | 4. lapsi | ya 12/-15

Mintzuli (32) | kp 16/26-30 | 2. lapsi | yk 3

jenna91 (24) | kp 12/33 | 3. lapsi | yk 3

haaveet-89 | kp 83/28 | ya -15

Pjawla (25) | kp 23/28 | 1.lapsi | ya -15

Unelmia2016 (32) | kp 13/28 | 2. lapsi | yk 4

Autumnn | kp 3/27 | 1. lapsi | yk 9

jenetsu (27) | kp 3/28-30 | 1.lapsi | ya 1/-16

MeaMinnis (37) | kp 8/25 | 3. lapsi | ya 6/15 (km 9/15)

kairan (29) | kp 27/28 | 5. lapsi | yk 1

Illuminated (26) | kp 10/29-31 | 1. lapsi | yk 3

anu84 (32) | kp ?/? | 4. lapsi | ya 1/-16

Kotikiss@ (30) | kp 11/28 | 4. lapsi | ya 10/-15

Minmar83 (32) | kp ?/? | ya 3/-15

elokuuvauva09 (29) | kp ?/? | 2. lapsi | yk 1


Hetken vielä taustalla kuumeilevat:

s4nnn (30) | 2. lapsi | ya 2/-16
Helmi1234 (39) | 2. lapsi | ya 4/-16
diadora (28) | 2. lapsi | ya 4/-16




Plussanneet: :love:
font-326357__180.jpg


♡ 28.10.2015 pumpulipallero (29) | 1.lapsi | yk 4
♡ 30.10.2015 Marpa (27) | 2.lapsi | yk 2
♡ 31.10.2015 Kuhmura (27) | 2.lapsi | ya 8/15
♡ 07.11.2015 Evemum | 4. lapsi | yk 1
♡ 11.11.2015 Hendu79 (35) | 3.lapsi | ya 09/15
♡ 16.11.2015 Joie (32) | 3.lapsi | yk 4
♡ 16.11.2015 Nessu87 (28) | 2.lapsi | ya 6/-15
♡ 17.11.2015 hampula (27) | 2.lapsi
♡ 22.11.2015 Elsa84 | 4.lapsi | yk 2
♡ 06.12.2015 Haaveilija15 (22) | 1. lapsi | ya 11/-15
♡ 11.12.2015 Gazell (29) | 2. lapsi | yk 1
♡ 16.12.2015 Lindu (25) | 2. lapsi | yk 1
♡ 20.12.2015 trady (24) | 1.lapsi | ya 12/-15
♡ 26.12.2015 M.Aili | 1. lapsi | ya 12/-15



Plussanneiden kuulumisia voit lukea Odotusajan puolella 'Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet' -ketjussa. Tervetuloa!

baby-19003__180.jpg

Linkki tässä: http://kaksplus.fi/threads/toiveena-vauva-2016-2017-n-plussanneet.2462936/
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä