Toiveena vauva 2017-2018

Ompas täällä uusia, tervetuloa!

Juu, täällä etelässä oli aamulla siinä 5 töihin lähtiessä semmoin -25. Eipä varmaan oo sellasia lukemia vielä täällä asuessa(~3,5v) ollut! :ROFLMAO: ens yönä kai vielä kylmempää?!

Kyllä täälläkin kaikenmoista haaveilua on. Oon kattellut rattaita, pinnasänkyjä ja toisinaan myös vauvanvaatteita. Säännöllisen epäsäännöllisesti selailen esim.torin vaunuvalikoimaa ja klikkaan parhaat suosikkeihin. ;) Mitään en oo ostanut. Oon kyllä ns.varannut siskolta yhdet rattaat (en ole kuitenkaan vauvapuuhista kertonut) jotka on toistaseks sillä pois käytöstä kun hankki tuplat siltä varalta että 2,5v vetää raivarit keskellä helsinkiä. :D jos se meinaa ne varaamat myydä niin hommaan ne vaikka salaa meille lämpöseen kellariin odotteleen! Tosin sit pitäis ostaa vaunut joita käyttää ekat kuukaudet.. :rolleyes: tässähän on myös taka-ajatus, että voi sanoa miehelle millaiset ois musta kivat tai edes kivannäköset. ;) en tiedä kuinka sitä sit malttaa olla plussan jälkeen ostamatta mitään siihen asti, että eka kolmannes ois mennyt ja keskenmenoriski pienentynyt..:love:

Menkkoja odotellaan, tämä kierto kun oli mitä oli. Ensi kierrossa ajattelin hörppiä mehua! Nyt alkuviikosta kyllä tuli hirmusti valkovuotoa ja vatsaa nippaili, mitähän lie. Pohdin jo että jos se ei ollutkaan ovis+ sillon joskus vaan tuli vasta nyt. En testannut kuitenkaan sit. Ja silloin oli melko kuiva olo. Noh, nähtäväksi jää.
 
Vähän näitä keskusteluja luettuani tuli tosiaan sellainen olo niinkuin Mandee sanoi että täällä tuntuis olevan ryhmähenki kunnossa ja sellaiseen porukkaan on ilo liittyä :) se että saa tarvittaessa tulla tänne jakamaan ihan mikä vain mieltä askarruttaa on ihana ajatus ♡ myös niitä huonoja juttuja on hyvä purkaa ja mikä olisikaan parempi paikka kuin sellainen jossa muut ovat "samassa veneessä" :) ☆☆☆
 
Huh mikä päivä...ja kylmä! Oon nyt Helsingissä käymässä, niin täälläkin näytti -22 astetta pakkasta (n) Tuo viima vielä lisää pakkasen purevuutta. Meinasin jäätyä ku farkut jalassa hipsin joku 500 m hotellille...toppahousut unohtu tietysti hotellille. Asun itse tuolla pohjoisempana, niin siellä oli ollut aamulla -28!! Ja mies ei ollut saanu autoa käyntiin...saa nähä miten se aiko mut kentältä hakea :LOL:

Onko _garnet_ testaillu vielä uusiksi? Jännittää ihan sun puolesta ja peukut pystyssä, että olis pikku matkalainen kyydissä (y)

Ihanaa, huomenna kotiin ja miehen kainaloon nukkumaan :love: saa vielä nukkua pitkään ku viikonloppu :)
 
Meilläkin näyttää mittari -27 ..hyrr!! Sisällä vaivaset vajaa +20. Sähkön hinta on nyt moninkertaistunut. Asutaan ekaa vuotta oktalossa jossa takka. Yritetään säästää mahdollisimman paljon sähkössä, joten lämmitys niin pienellä kun voi ja takkaan vaan puita mahdollisimman paljon. Puu on kuitenkin niin paljon halvempaa kuin sähkö. Ja ollaa onneksi ihmisiä jotka viihtyy viileämmässäkin. Villasukat ja reinot jaloissa on ok. ;)
 
Ihan tyhmää tää menkkojen venailu. Koko aika yrittää tunnustella, mitä mahassa tuntuu..... onks tää menkkakipuu vai jotain muuta kipuilua. Mikä toi nipistys oli. Nyt polttelee nivuseen. Kauhee viilto. Paineen tunne vatsassa. Pissattaa taas. Mitä tää jatkuva nälkä on. Päätä särkee. Lämmöt vielki 37. Oho nyt tuli taas pieru... Miksi?? Miksi oi miksi..

Hajoo pää. Ha hah. :ROFLMAO::confused:o_O:LOL:
 
Nyt on ihan selkeesti alkamassa varsinainen vuoto parin päivän pienen tuhruttelun jälkeen. Jos odottaa vuorokauden vaihtumista niin kierto tasan 28! Tämä on loistavaa, koska kertoo sen että oletettavasti olen täydessä lisääntymisvireessä edelleen.
Nyt kun pikkupoitsu on alkanut saamaan soseita, niin hän syö harvemmin ja tämä on loistavaa. Viime yö meni yhdellä heräämisellä ja se on suorastaan ihme. Minä tuuletan tätä siksi, että saan itse enemmän unta ja jaksan paremmin satsata tähän palautumiseen. Poitsu menee kyl niin aikaisin nukkuu, että en itse ihan samaan aikaan malta vielä mennä.

Oottakaas vaan niitten ostosten kanssa, ku ootte synnyttäny ja toenneet siitä. Sit ku näkee mille käyrälle vauva alkaa kasvaa niin voi ostella jo etukäteen kaikkee esim alesta netistä. Mua melkee hävettää mitä kaikkee oon tilaillu täs viime kuun lopussa. Onneksi satsaan laatuun (ja alennusmyynteihin) niin on kaikki laadukasta ja hienoo. Mut oon mä sen verran höpö ollu, että tilasin Reiman nettikaupasta yhden kirkkaanpunapohjaisen 56 koon potkupuvun/yöpaidan. Se sopii pojalle ja tytölle. Ja ja ja... Mä just tänään ostin käytettynä facekirppikseltä kasan 50-56 koon juttuja. Toivon, että ne ois sellasia pehmeeks kuluneita ja puolipotkareissa vähä löystyny se vyötäröresori. Onneks noi käytetyt on lähes ilmaisia ja vien sit vaatekeräykseen, jos ei mua kaikki miellytä.
 
Helmi1234, Mun mies ja se hyvä ystävä puhuu vauvan teko puuhasta tai sen ystävä puhuu enemmän niitten jutuista kun joutuu käymään lapsettomuus hoidoissa ym. Ja me ei sit viittitä meijän ettei niille tuu paineita enemmän. Mies vaan on kyllä ilmottanut että me yritetään kanssa.
Ja kyllä me tossa miehen kanssa puhuttiin tällä viikolla juuri ja mulle tuli yllätyksenä että tietää suunnilleen koska ovis on, sanoin sille että tälläviikolla pitää ahkerasti harrastaa Sillä on kovempi kuume ja lapsen kaipuu kun mulla! :love:

Tervetuloa uusille! :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet86
Ihan tyhmää tää menkkojen venailu. Koko aika yrittää tunnustella, mitä mahassa tuntuu..... onks tää menkkakipuu vai jotain muuta kipuilua. Mikä toi nipistys oli. Nyt polttelee nivuseen. Kauhee viilto. Paineen tunne vatsassa. Pissattaa taas. Mitä tää jatkuva nälkä on. Päätä särkee. Lämmöt vielki 37. Oho nyt tuli taas pieru... Miksi?? Miksi oi miksi..

Hajoo pää. Ha hah. :ROFLMAO::confused:o_O:LOL:
Mulla on ihan samat fiilikset. Pc:n testiin tuli jo tiistaina semmonen haaleen haalee viiva jossa selvästi väriä. Sen jälkeen kaikki negaa. Nyt sitten koko ajan mietin miks millon mihinki koskee. Onks nä nyt menkkaoireet vai jotain muuta. No maanantaina viimestään pitäs menkkojen tulla jos kierto jatkuu säännöllisenä. Eka pilleritön kierto siis menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: mama?
Jei, tänään posti toi ovis- ja raskaustestejä :LOL: olihan mulla toki muutama jo jotka olin kaupasta ostanut mutta pitäähän niitä ollakin että pääsee testailemaan usein :whistle: eilen siis olen ovista yrittänyt tikuttaa ja jos huomenna sitten taas :D kuitenkin pillereiden lopetuksesta on nyt kulunut 20 päivää...hmm voihan se olla että ovis on tullut jo aiemminkin hmm...mistä mä mitään tiiän :ROFLMAO::rolleyes::p mut jos nää ei oo ovisoireita mitä mulla on ni mitä sitten?! Raskaana tuskin vielä oon (vaikka onhan sekin tietty mahdollista ♡) mut voihan pillereiden lopetuksestakin tietty tulla erinäisiä oireita...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mama?
Pakko huikata väliin, että olen aivan samaa mieltä: Tämä on ihana ja lämminhenkinen kuumeiluketju <3 Te olette ihania naisia!
Minulla sormia syyhyttää usein kirjoitella ja kommentoida vielä täällä :D

Kovasti plussatuulia koko porukalle! Odotan kovasti teitä tuolla odottajien puolella!
 
Vastasyntyneelle mitään vaatteita ei etukäteen ole järkeä ostaakkaan. Kun koskaan ei tiedä, minkä kokonen ihminen sieltä oikeasti tulee. Ilmaseksi ajattelin vauvan vaatteita suurimmaksi osaksi saada. Yks ystävä on jo luvannut antaa säkillisen vaatteita. Ja tässä on aika monta tuttua tällä hetkellä raskaana, keneltä voisi sitten saada lisää vaatteita. Ja kyllä mä ainakin kaikki tutit ja pullot ostan uusia. Isompia vaatteita olen netistä katellut 60cm ylös päin. Enkä mä mitään kalliita merkkivaatteita aio ostaa kasvavalle vauvalle/taaperolle,turhaa rahantuhlausta.

Ollaan tässä muutenkin aika tarkkaan katottu mitkä turhuudet jätetään suoraan kauppaan. :)

Vielä ei mekkoja kuulu. Toivon ettei kuulukkaa. Alkaa jännitää se IVF hoito. Ens kuussa eka tapaaminen niissä merkeissä. :/
 
Nää mun ilmavaivat on ihan järkyttäviä. Ei onneks haise kamalle. Mut jatkuvaa paukutteluan en kerkee edes vessaan. Ihan hirveetä. En tajuu mistä nää nyt johtuu. Jatkunu nyt varmaa sen 4-5 päivää.. Raskaana en usko olevani.
 
Mustakin olisi niin ihana ostella ihan vaan vaikka vauvan vaatteita. Mutta jotenki sen ajattelee rahan menona vielä tässä kohtaa. Tulis se plussa niin saisi huoletta ostaa kaikkea ihanaa.. mulla olis kauhee pesänrakennusviettikin meneillään koko aika mut en kehtaa miehelle vielä ehottaa. Toki huoneen seinät vois maalata ja haluisin noi melkein koko seinän kaapit purkaa pois. Pitäis varmaa sitte laittaa uusi laminaatti. Vaatteita varten haluaisin ihan vaan pari isoa lipastoa. Noi isot kaapit tuntuu kamalan tilaa vieviltä, kun huonekkaan ei ole järin iso. Eikä lasten vaatteet tarvi noin syviä kaappeja ja kun puolet kaapeista vielä hengarikaappeja... olisi kyllä kaikkea mitä haluaisi tehdä.
Mä oon kieroutuneesti ajatellut niin, että kaikki mitä tähän mennessä on hankkinut on säästöä sitten kun vauva joskus ilmoittaa tuostaan :)
Meillä onneksi on miehen edellisen suhteen lapsien jäljiltä pinnasänky,hoitopöytä ja auton turvakaukalo. Vaunut vaadin että ne pitää olla uudet koska kyseessä on mulle ensimmäinen lapsi enkä halua että kaikki on käytettyä...

Tsemppiä kaikille! Nythän on hyvät hetket hyödyntää kylmä ilma lämmittelemällä miehen kainalossa peiton alla :D
 
  • Tykkää
Reactions: mama?

Yhteistyössä