Toiveena vauva 2017-2018

Onnea Not alone ja Catharin!!!!

Täällä menkat vuorostaan myöhässä, nyt kp 26/25. Normaalisti kiertoni on ollut 28-29 päivää, mutta kaksi edellistä kiertoa on ollut tuon 25 päivää, joten ota nyt sitten selvää, mikä se oikea kierron pituus on. Normaalisti ennen menkkoja tulee pientä tuhruvuotoa jopa nelisenkin päivää, nyt ei ole tullut mitään. Aivan rutikuivaa siellä suunnalla...:confused: Luulen, että ovulaatio oli tässä kierrossa viikon myöhässä, vasta kp 18, eli siitä syystä menkatkin antavat odottaa itseään. Nyt dpo7. (?) Torstaina tuli paperiin pyyhittäessä ihan pienesti jotain ruskeaa tuhrua, sen jälkeen ei mitään. Sopisi kiinnittymisvuodoksi, mutta saa nähdä. Ei ole ainakaan yhtään tärpännyt olo, päinvastoin olen epäillyt itselläni kaikkea hiivatulehduksesta kohtutulehdukseen, omituisten jomotusten ja vihlonnan takia...
 
Heippa! Ehkäpä se on itsekkin tänne mukaan hypättävä. Meidän perheessä on neljä alle kouluikäistä ja pitkään ajateltiin odotella vuosia eteenpäin, kunnes voitaisiin vielä iltatähtönen yrittää. Nyt kuitenkin on kuumeilua ollut rankasti useita kuukausia ja tultiin siihen tulokseen, että yritetään nyt, eikä kolmen vuoden päästä. Jännittää, pelottaa ja osittain jopa arveluttaa. Raskauteni eivät ole mitään hehkua olleet ja liitoskivut melko sietämättömiä, mutta onhan ne sitten taas ohi aikanaan. Vauva haaveista en ajatellut, enkä halua läheisilleni puhua. Melko moni kyseenalaisti jo nelosenkin saamisen, vaikka ollaan aina hyvin katrastamme jaksettu paimentaa. Voin vaan kuvitella millaisia kommentteja mahdollinen viiden saa aikaan...:unsure:

JonMa / yk1 / kp10/28-30 / 5. lapsi toiveena
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille! :)

Shakalaka
, toivottavasti kuitenkin olis tärpännyt. Et ilmeisesti kuitenkaan ole vielä testaillut?

Harmittaa, etten ostanut ovistikkuja, kun nyt ei taas yhtään voi tietää, onko se ollut tässä jokin päivä vai ei. :confused: Perjantaina tuli siis hiukan ovislimaa, minkä jälkeen nousikin sitten kuume. Jos mulla olis kierto pidemmällä, luulisin varmaan olevani raskaana: väsyttää, välillä paleltaa ja yöllä hikoilen, nenä tukossa, eikä mikään ruoka maistu. Mutta flunssasta siis tosiaan tässä kohtaa kyse. :ROFLMAO: Peitto on siitä huolimatta heilunut, toivottavasti olis siis ollut se ovis ja tärppi käynyt!
 
Ehkäpä minäkin voin uskaltatua taustakuumeilijoista yrittäjien puolelle. Ovista en tikuttele eikä muutenkaan toimita laskelmoivasti (vaikka useimmiten kyllä tunnistan itsekin oviksen), mutta ehkäisy on nyt historiaa ja vauva saa tulla. Kiertopäivistä en ole ihan varma, kun viime menkat alkoivat kierukan vielä ollessa paikoillaan enkä ole ihan varma oliko ne normaalit kuukautiset. Puoliksi arvaamalla siis:

yk1 / kp 12/28-32 / 3. lapsi toiveena
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska ja Nonsk
JonMa Täällä haaveissa neljäs ja mielessä pyörii kovastikin, ettei taideta saada onnitteluja vaan kauhisteluja jos joskus se neljäs ihmeemme alulle saataisiin. Ei varmaan ees kertomalla kerrota asiasta. Saavat huomata omaa tahtiaan / kuulla "juoruja". Jo kolmannesta kertoessa ne onnittelut oli "no onnea nyt sitten". :mad:
 
Kuulostaa hyvinkin tutulta tuo,ettei uskalla kertoa lähipiirille vauvasuunnitelmista ja vähän kauhulla kans odotan mitä tulevat sanomaan. Pommina se ainakin tulee ja ajattelevat varmaan että hullujako ollaan et näin äkkiä ja miten jaksetaan jne. Ja tosiaan kolmas lapsi olisi mulle ja eka oma miehelle. :D
 
Liityn minäkin mukaan kuumeilemaan. :) Ikä on tehnyt tehtävänsä, aiemmin ei ole lapset tuntuneet omalta jutulta mutta niin se vaan vauvakuumeen iski meillekin ja kun ikää on jo 31v niin parempi pistää nyt heti toimeksi ;) Taustalta olen keskustelua lueskellut jo tovin ja nyt jää meilläkin sitten pillerit pois vajaan viikon päästä. Hurjan jännää! o_O

Eli mukaan Pieni haave yk1 / kp vasta lähdössä ensi kuun alussa / esikoinen aviomiehen kanssa toiveissa :love:
 
Onnea kaikille plussanneille!

Täällä ei mitään ihmeellistä, odottelua että tulisi jotain tuntemuksia oviksesta.
Mulla viime kierrossa oli ovulaatio tosi aikaisin, ja nyt mietin että oliko se niin että jos aikainen ovulaatio niin huonommat mahdollisuudet raskautua? Viime kierrossa testasin ja oireet oli oikeassa ja siis se ovulaatio oli tosi aikaisin. Tänään oli vähän sellaisia tuntemuksia ja testasin, mutta en saanut mitään näkyviin.

Täytyy nyt seurailla että miten nää kiertot menee, mutta kovin luottavaisin mielin en siis usko plussaan ihan nopeasti.
 
Onnea kaikille plussanneille!

Täällä ei mitään ihmeellistä, odottelua että tulisi jotain tuntemuksia oviksesta.
Mulla viime kierrossa oli ovulaatio tosi aikaisin, ja nyt mietin että oliko se niin että jos aikainen ovulaatio niin huonommat mahdollisuudet raskautua? Viime kierrossa testasin ja oireet oli oikeassa ja siis se ovulaatio oli tosi aikaisin. Tänään oli vähän sellaisia tuntemuksia ja testasin, mutta en saanut mitään näkyviin.

Täytyy nyt seurailla että miten nää kiertot menee, mutta kovin luottavaisin mielin en siis usko plussaan ihan nopeasti.
Mones kierros menossa teillä? Ja kuinka aikasin sun ovis oli viime kuussa? Epäilen et mullakin oli ovis tosi aikasin tässä kuussa vaikken tikkuun saanutkaan mitään plussaa silloin mutta tosiaan olis ollut kp 8 tai jotain. Nyt on sitten testailtu negaa ja huomenna vielä toisen kerran testailen. Noin viikon sisään luulis menkkojen alkavan jos ei oo tärpännyt. Ja yk 1 menossa. Omasta kierrosta ei mitään hajua kun jäi vasta ehkäisy pois.

Mä taas kuullut et myöhäinen ovis olis huonompi kun ei välttämättä ehdi kiinnittyä kohtuun. Aikaisesta oviksesta en sitten tiedä.
 
Mä oon ajatellut et myöhempi ovis olis huonompi jos luteaalivaihe jää lyhyeksi, eli se ei ehdi kiinnittyä. Mut eihän sekään mitenkään mahdottomuus mun tietääkseni ole vaikka myöhäinen ovis olisikin.
Mulla ovis voi oireilla monta pv ennen kun on, tosin mulle on tullu todella kipeet oviskivut et siitä ei voi erehtyä et koska ovis on. Mut siis limat, nippailut yms voi tulla jo aiemmin ja jatkua ovikseen asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Mones kierros menossa teillä? Ja kuinka aikasin sun ovis oli viime kuussa? Epäilen et mullakin oli ovis tosi aikasin tässä kuussa vaikken tikkuun saanutkaan mitään plussaa silloin mutta tosiaan olis ollut kp 8 tai jotain. Nyt on sitten testailtu negaa ja huomenna vielä toisen kerran testailen. Noin viikon sisään luulis menkkojen alkavan jos ei oo tärpännyt. Ja yk 1 menossa. Omasta kierrosta ei mitään hajua kun jäi vasta ehkäisy pois.

Mä taas kuullut et myöhäinen ovis olis huonompi kun ei välttämättä ehdi kiinnittyä kohtuun. Aikaisesta oviksesta en sitten tiedä.
Meillä vasta virallisesti ensimmäinen yritys menossa. Eli ei pitäisi vielä hätiköidä. Mutta ainahan sitä kuitenkin jo valmiiksi murehtii.
Viime kierrossa mulla oli ovis kp 6-7, tosin kiertokin oli aika lyhyt mutta se nyt muutenkin ollut aina mitä sattuu. Mutta nyt tosiaan en kyllä saanut testiin mitään, viime kuussa oli ihan selvä plussa. Eli odotellaan, tsemppiä teillekin yritykseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Onnet viivoista ja tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Tänään on ollut turhautumista olojen kanssa. Huonovointisuutta ja pala kurkussa kun on nälkä, kun syö niin ei tilaan muutosta. Juominenkaan ei mainittavasti oloa paranna. Tästä seurauksena oonkin syönyt tyyliin 3h välein jotain pientä ja kattonut telkkua :D Alavatsalla tuntuu menkkamaisia tuntemuksia, sekä kumartelu/venyttely/kropan kääntäminen pienesti että lantio on paikallaan, tuo tunteen että ois tehnyt jonkun jumppatreenin. Jotenkin tunne että paikat on "jumissa" vaikkei tähän pitäis olla mitään syytä. Väsynyt olo, vaikka oon taas nukkunut suht hyvin. Lämpö korkeempi kun mulla normaalisti, mutta ei kuitenkaan kuumeen puolella, 36.7. Nämä nyt on kyllä oireina joskus olleet ennen menkkoja, mutta nyt tunnun kroppaa taas tarkkailevan aivan liian paljon. Toisaalta taas oon kyllä aika oireeton verrattuna aiempiin kiertoihin, esim tissit ei oo vieläkään kipeytyneet niin kun ovat muutaman kierron tehneet ovuloinnin aikana ja pysyneet herkkinä menkkoihin asti.
Tiedä nyt tässä mitä pitäis ajatella, kauheasti toivoo tärppiä mutta mieli yrittää toppuutella vähän. No, huominen vielä ja sit pääsee töihin ja saa ajatukset muualle kun omaan kroppaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Tänään kaiketi DPO 10. Väsyttää, palelee ja nälkää pukkaa jatkuvasti. Mutta taitanevat olla vaan oireita ennen kuukautisia.

Illuminated ONNEA! :love:

Nonskille toivon suuresti plussaa! (Kuten tietysti kaikille täällä).

Tervetuloa uusille! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: PAMPULI
Huomenta täälä taitaa olla nyt dpo12 en mitää ihmeempiä oloja huomannut, ehkä turvottaa mahasta normaalia enemmän niinku olis 5kk raskaana :LOL: kovasti tekisi mieli tikuttaa yksi testi tänään mutta saas nyt nähdä..:ninja:
Mä en tiedä mitenn toi aikanen ovis ja sen mahdollisuudet mutta lopetin ehkäsyn -15 syyskuussa, aluksi oli 2vk välein menkat ja nyt vuoden vaihteesta normaalit about 27kp. Mutta oviksen tikutin tosiaan tässä kierrossa ekaa krt ja oli kp8. Nyt odotellaan viikonloppuun sitten.:ROFLMAO::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi ja Neitonen_82
Huomenta täälä taitaa olla nyt dpo12 en mitää ihmeempiä oloja huomannut, ehkä turvottaa mahasta normaalia enemmän niinku olis 5kk raskaana :LOL: kovasti tekisi mieli tikuttaa yksi testi tänään mutta saas nyt nähdä..:ninja:
Mä en tiedä mitenn toi aikanen ovis ja sen mahdollisuudet mutta lopetin ehkäsyn -15 syyskuussa, aluksi oli 2vk välein menkat ja nyt vuoden vaihteesta normaalit about 27kp. Mutta oviksen tikutin tosiaan tässä kierrossa ekaa krt ja oli kp8. Nyt odotellaan viikonloppuun sitten.:ROFLMAO::whistle:
Suosittelen testaamista vasta loppuviikosta sinuna ettei tarvitsisi turhaan pettyä jos ei vielä näytäkään mitään. Mulla ainakin tuli niin paska fiilis kun testaillu tässä parina päivänä ja negaa vaan näyttää. Mut sulla tietty on selkeämpi tilanne kun tiedät varmuudella millon sun ovis ollut. Ja monillahan näkyy jo tossa vaiheessa testeissä jos on raskaana. :) Mut jos haluat säästää itseäsi turhilta pettymyksiltä niin odota vielä muutama päivä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: PAMPULI
Suosittelen testaamista vasta loppuviikosta sinuna ettei tarvitsisi turhaan pettyä jos ei vielä näytäkään mitään. Mulla ainakin tuli niin paska fiilis kun testaillu tässä parina päivänä ja negaa vaan näyttää. Mut sulla tietty on selkeämpi tilanne kun tiedät varmuudella millon sun ovis ollut. Ja monillahan näkyy jo tossa vaiheessa testeissä jos on raskaana. :) Mut jos haluat säästää itseäsi turhilta pettymyksiltä niin odota vielä muutama päivä. :)
Mulla tosiaan nousee normaalia huonommin noi hormonit niin esikoisestakin näky vasta viikkoa myöhemmin kun menkat olisi pitäny tulla eli 36kp. Sillon tein syntymäpäivänäni tuon ekan testin kun oli 29kp ja näytti puhdasta negaa, sillon vasta petyinkin ja itkin koko päivän :mad: nyt olisi taas ke juhlapäivä mutta en ajatellut testailla ennenku jäävät tosissaan pois, ehkä siksi tämä onki todellista piinaa :((n)
mutta isot tsempit muille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
täällä ihastelen muiden viivoja <3 Ärsyttävää, kun tässä odottelen ovista ja näyttäisi (minulle tyypilliseen tapaan) tulevan kohtuu myöhässä. Nyt kai kp13 eikä vielä merkkiäkään oviksesta. Veikkaan, että on tässä kierrossa vasta n. kp 18. PLÄÄH!
 
Ehkä mullakin on vielä toivoa tässä kierrossa. Muistelen aikasemmissa raskauksissa testanneeni tyyliin sinä päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa ja saanut hailakan viivan ihan apteekin omaan testiin. Eli sillä kokemuksella ei mullakaan varmaan kovin aikasin näy. Mutta uskon et tällä viikolla ratkeaa suuntaan tai toiseen. :) Täytyy vaan yrittää pitää mieli korkealla. :D
 
Onnea kaikille plussanneille! :love:

Meillä on huomenna ensimmäinen käynti lapsettomuuslääkärillä. Oon yrittänyt pitää vähän positiivisempaa mielialaa, että jospa se miehen simppatilanne ei niin vaikea oliskaan, vaan että voitais ainakin ekaks kokeilla inssiä pari kertaa. IVF-jono on n.8kk julkisella puolella, eikä yksityisiin hoitoihin ole varaa. Inssi sen sijaan on täällä aika halpa, joten sitä olisi varaa kokeilla yksityisellä puolella parikin kertaa. Jännittää ja pelottaa kuitenkin samalla että jos tuomio onkin huono ja suuntana suoraan ivf tai icsi.
 

Yhteistyössä