Toiveena vauva 2017-2018

Pampuli, Mulla alkoi tyhjennysvuoto 7.3 illalla ja rengas lähti 5.3. Oli tosi niukka vuoto ja pärjäsi ihan vain pikkuhousunsuojilla mut niin tais edellinenkin kerta olla. Ehdin käyttää vaan kolme rengasta ja sitä ennen oli hormonikierukka kymmenen vuotta. Eli ton tyhjennysvuodon perusteella menkat vois alkaa viikon päästä jolloin mennyt se kuukausi. Tiedä sitten.

Tosin luulin et ovis oli jo 15.3 ja siks jo testaillut. Mut saattoi olla myöhemminkin jos sitä edes oli.

Niinhän se on et pitäis vaan antaa asioiden tapahtua omalla painollaan. Ehkä senkin oppii tässä kantapään kautta. ;) Tänä aamuna vaan alkoi ahdistamaan koko tilanne ja positiivisesta ajattelusta ei tietoakaan. Menee näköjään vuoristorataa nää tunnetilat. Aina ei jaksa olla positiivinen mutta sekin on varmaan ihan sallittua ja normaaliakin.:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PAMPULI
Tsemppiä marrasmai! Toivottavasti käynti menee hyvin ja pääsette kokeilemaan inssiä.

Ja tsempit myös piinailijoille! Liityn pikkuhiljaa teidän joukkoon taas, vaikkei oviksesta niin tarkkaa tietoa olekaan. :rolleyes: Periodtrackerin mukaan tänään olis 12 päivää menkkojen alkamiseen, ja yritän nyt jo miettiä, miten pitäisin ajatukset jossain muualla mahdollisimman paljon siihen asti. Tuskinpa onnistuu :D
 
Moikka kaikille!

Olen uusi täällä, mutta hartaana toiveena olisi vauva vuodelle 2017 :)
8.3 otettiin kierukka pois ja kahden päivän päästä alkoi tyhjennysvuoto, joka oli tosi niukka (Neitonen82:sen kanssa siis suunnilleen samoissa mennään!). Nyt odotellaan innolla ekoja menkkoja, että saisin kierron käyntiin. Meillä on jo kaksi lasta ennestään (-11 ja-12 syntyneet), jotka molemmat tarttuivat mukaan heti ekasta kierrosta. Katsotaan miten tällä kertaa käy. Nyt ajatus oli, että "tulee jos on tullakseen", mutta voi kauhea miten sitä on kärsitmätön näissä asioissa. Itse kuumeilin jo loppu kesästä, mutta vasta nyt päästiin miehen kanssa yhteisymmärrykseen kolmosen yrittämisestä ja tuntuu, että raskauden pitäisi alkaa just nyt eikä vasta ensi kuussa :barefoot:

Onko teillä kokemusta raskaustesteistä? Olen ostanut noita apteekin omia, mutta ovat aika kalliita. Saako netistä jostain halvemmalla luotettavia testejä, jotka eivät anna viivanpaikkaa ja turhia haamuja? Jos kierron alku venyy (esikoisen aikaan meni puoli vuotta ehkäisyn lopetuksesta siihen, kun kierto käynnistyi...) niin luulen, että muutama negatesti tulee tehtyä tulevien kuukausien aikana :whistle:

Onnea Catharinille plussasta! Oon seuraillu sua ja muita hätähousuja ja himotestaajia pidemmän aikaan (y)
 
Moikka kaikille!

Olen uusi täällä, mutta hartaana toiveena olisi vauva vuodelle 2017 :)
8.3 otettiin kierukka pois ja kahden päivän päästä alkoi tyhjennysvuoto, joka oli tosi niukka (Neitonen82:sen kanssa siis suunnilleen samoissa mennään!). Nyt odotellaan innolla ekoja menkkoja, että saisin kierron käyntiin. Meillä on jo kaksi lasta ennestään (-11 ja-12 syntyneet), jotka molemmat tarttuivat mukaan heti ekasta kierrosta. Katsotaan miten tällä kertaa käy. Nyt ajatus oli, että "tulee jos on tullakseen", mutta voi kauhea miten sitä on kärsitmätön näissä asioissa. Itse kuumeilin jo loppu kesästä, mutta vasta nyt päästiin miehen kanssa yhteisymmärrykseen kolmosen yrittämisestä ja tuntuu, että raskauden pitäisi alkaa just nyt eikä vasta ensi kuussa :barefoot:

Onko teillä kokemusta raskaustesteistä? Olen ostanut noita apteekin omia, mutta ovat aika kalliita. Saako netistä jostain halvemmalla luotettavia testejä, jotka eivät anna viivanpaikkaa ja turhia haamuja? Jos kierron alku venyy (esikoisen aikaan meni puoli vuotta ehkäisyn lopetuksesta siihen, kun kierto käynnistyi...) niin luulen, että muutama negatesti tulee tehtyä tulevien kuukausien aikana :whistle:

Onnea Catharinille plussasta! Oon seuraillu sua ja muita hätähousuja ja himotestaajia pidemmän aikaan (y)
Kiitos ja tsemppiä yritykseen ❤ ehdottomasti suosittelen pc:tä! Paljon halvempi ja tuntuu olevan kaikista herkin. Perus marketeissa kaks liuskaa maksaa pari euroa :)
 
Moikka kaikille!

Olen uusi täällä, mutta hartaana toiveena olisi vauva vuodelle 2017 :)
8.3 otettiin kierukka pois ja kahden päivän päästä alkoi tyhjennysvuoto, joka oli tosi niukka (Neitonen82:sen kanssa siis suunnilleen samoissa mennään!). Nyt odotellaan innolla ekoja menkkoja, että saisin kierron käyntiin. Meillä on jo kaksi lasta ennestään (-11 ja-12 syntyneet), jotka molemmat tarttuivat mukaan heti ekasta kierrosta. Katsotaan miten tällä kertaa käy. Nyt ajatus oli, että "tulee jos on tullakseen", mutta voi kauhea miten sitä on kärsitmätön näissä asioissa. Itse kuumeilin jo loppu kesästä, mutta vasta nyt päästiin miehen kanssa yhteisymmärrykseen kolmosen yrittämisestä ja tuntuu, että raskauden pitäisi alkaa just nyt eikä vasta ensi kuussa :barefoot:

Onko teillä kokemusta raskaustesteistä? Olen ostanut noita apteekin omia, mutta ovat aika kalliita. Saako netistä jostain halvemmalla luotettavia testejä, jotka eivät anna viivanpaikkaa ja turhia haamuja? Jos kierron alku venyy (esikoisen aikaan meni puoli vuotta ehkäisyn lopetuksesta siihen, kun kierto käynnistyi...) niin luulen, että muutama negatesti tulee tehtyä tulevien kuukausien aikana :whistle:

Onnea Catharinille plussasta! Oon seuraillu sua ja muita hätähousuja ja himotestaajia pidemmän aikaan (y)
Aika samoissa mennään joo. :) Mulla ei ollut menkkoja kierukan kanssa ollenkaan ja isompi tyhjennysvuoto tulikin renkaan alotuksesta.

Meillä oli myös ajatus että tulee kun on tullakseen eikä mikään kiire sen suhteen kun oli tarkoitus ensin vasta kesällä jättää ehkäisy. Mutta tässä sitä ollaan oltu piinailemassa hätähousuna pahemman kerran. :D Mulle ehkä se epätietoisuus on pahinta. Kun ei tiedä koska tärppää vai tärppääkö ollenkaan. Oma koulunsa se on tämäkin. ;)

Tsemppiä yritykseen! :)
 
Sieltähän ne menkat sitten alkoikin, ilman mitään oireita tai ennakkovaroitusta. Luteal-vaihde jäi sitten vain 8 päivän mittaiseksi :(

Kolmet edelliset menkat on nyt alkaneet useamman päivän etuajassa, ja se on tosiaan aina ollut tuosta luteal-vaihteesta pois. Ovulaatiot testattu. Lueskelin vähän googlesta kokemuksia, ja ymmärsin, että noin lyhyellä lutealvaiheella on turha toivoa alkion ehtivän kiinnittyä. Mihinkähän kannattaisi ottaa yhteyttä asiasta, käydäkö yksityisellä gynellä, vai neuvolassa, vai missä? Kuudes yrityskierto tosiaan lähti tästä, jos kierto on näin päin prinkkalaa, tuntuu tyhmältä edes yrittää..
 
Tänne iski hirveä flunssa. Ei paljon vauvatouhut kiinnosta. Oletteko muuten koskaan miettineet ajankohdan merkitystä sukupuoleen? Kun sanotaan tyttö siittiöiden olevan hitaita, mutta kestäviä ja pojat toisin päin. Itse kannan sellaista kromosomi häiriötä, että karkeesti puolet poika sikiöistä menee kesken/on elin kelvottomia. Tämä laittaa toivomaan tyttöä. Muuten aivan sama, koska löytyy jo 2xtyttö ja 2xpoika.
 
Sieltähän ne menkat sitten alkoikin, ilman mitään oireita tai ennakkovaroitusta. Luteal-vaihde jäi sitten vain 8 päivän mittaiseksi :(

Kolmet edelliset menkat on nyt alkaneet useamman päivän etuajassa, ja se on tosiaan aina ollut tuosta luteal-vaihteesta pois. Ovulaatiot testattu. Lueskelin vähän googlesta kokemuksia, ja ymmärsin, että noin lyhyellä lutealvaiheella on turha toivoa alkion ehtivän kiinnittyä. Mihinkähän kannattaisi ottaa yhteyttä asiasta, käydäkö yksityisellä gynellä, vai neuvolassa, vai missä? Kuudes yrityskierto tosiaan lähti tästä, jos kierto on näin päin prinkkalaa, tuntuu tyhmältä edes yrittää..
Mulla oli pitkään luteaalivaihe myös lyhyt, 8-9 päivää. Mä oon saanut sitä vähän pidennettyä (tai siis ovista aikaistettua) akupunktiolla ja akupunkturistin määräämillä kiinalaisilla yrttilitkuilla. Litkut on aivan kammottavia, maistuu about keitetyiltä huonekaluilta, mutta tuntuu toimivan. Nyt oli jo 11 päivää luteaali, vaikka kierto jäi vain 25 päivän mittaiseksi. Meillä tosin ongelma on miehen simpoissa, mutta ei inssikään tai ivf toimi jos mun kierto on päin peetä. Lämpimästi suosittelen tuota akupunktiota siis! :)
 
Hei, täälä epätoivoinen piinailija huutelee tuskaansa. Lukenut jo montaakin ketjua pidemmän aikaa mutta nyt on pakko saada purkaa tuntoja jonnekkin. Esikoista yritetty alulle n. 8kk. Nyt kierto loppupuolella, kp 22 (25-30).

Ovista en tikkuun saanut bongattua täysin mutta suunnilleen on tiedossa, eli nyt vois olla jo dpo 12-13. Mahakipua ja pissalla hyppäämistä ollu mutta en millää uskalla tehä r-testiä ku pelottaa että se on nega. Muutamassa kierrossa ollu varma olo raskaudesta ja testi nega.. Haluaisin vaan elää siinä uskossa että raskaana ollaan, tosi fiksua tiiän.

Tiiän ettei kukaan voi näytön välityksellä sanoo että olenko raskaana vai ei, enkä sen takia kirjotakkaan. Mut viimeistään loppuviikosta testaan jos ei sitä ennen mitään tapahdu.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Dino En tosiaan osaa sanoa oletko raskaana vai et mutta peukut mulla on pystyssä sille, että vauva olisi masussa! (y)

Mulla on tänään kyllä ollu tosisti palliton olo. On mieli heitelly niin naismaisesti, kun olla ja voi. Ja piti tehdä vielä silti testikin ja joku haamulainen siellä taas näkyi. En taida enää tilailla noita tukkupakkauksia testejä. Ostan apteekista Apteekin omia joilla oon edellisetkin saanu testattua niin ettei oo tarttenu arpoa. :sneaky:

Mutta en silti raskauteen usko. Eiköhän lie oo jotain viivapaikkaa tai jotain muuta vastaavaa.

Nyt jatkan sohvalla makaamista ja jääkiekon vahtaamista. Voisin myös hieroskella olemattomia pallejani ja sylkeä lattialle.
 
Moi kaikille ja onnea plussanneille :)!

Liityn nyt uutena kuumeilijoiden joukkoon kun takana on kolme tärppäämätöntä yrityskiertoa ja vertaistuen tarve alkaa olla melko iso. En halua kertoa vauvatoiveistamme läheisilleni, koska pelkään sen lisäävän paineita... Eikä tätä näköjään yksinäänkään kestä, joten täällä ollaan ;)!

Mulla on vähän samantapainen pulma kun Shakalakalla - oon alkanut tuhrutella jo pitkän aikaa ennen menkkoja ja pelkään sen olevan tosi huono juttu tärppäämisen kannalta. Tässäkin kierrossa vuoto alkoi jo dpo7 eli viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamista. Lisäksi lääkäri epäili mulla kipujen takia endometrioosia, joten alan pikkuhiljaa olla melko varma että turhaan tässä yritetään :(.. Tuntuu pahalta ajatella että kestäis vielä yli puol vuotta ennen kun pääsis edes tutkimusjonoon kun samalla on lähes varma että jotain on pielessä! Oon tikuttanut ovista ja sen löydänkin yleensä aika hyvin (ja kierto on melko säännöllinen). Ollaan saatu ajotettua peiton heiluttelut ihan nappiin, mutta silti ei oo mitään tulosta tullut. Kierto toisensa jälkeen se tuntuu yhä raskaammalta, varsinkin kun aivot tietysti kehittää mitä ihmeellisempiä "raskausoireita" joka kerralla.. Ikääkin meillä alkaa jo olla jonkun verran - ite oon 32 ja mies 36.

On ollut kivaa lukea näillä foorumeilla muiden vastaavassa tilanteessa olevien fiiliksiä! Oon kuitenkin alkanut toivoa kohtalotoveria myös kahdenkeskiseen ajatustenvaihtoon, joten jos jollain on samaa fiilistä ja tilityskaverin tarvetta niin laita ihmeessä viestiä tulemaan :)! S-postini on vimea83(at)gmail.com.

Tsemppiä kaikille plussaa odottaville!

kp26/29, dpo11, yk4
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Nonni,nyt alko tiputtaan verta eli olisko ne menkat sit alkamassa. Siinä tapauksessa kierto jäi 21 päivään. Pienesti toivon et jos oliskin kiinnittymisvuotoa jos mulla olikin ovis myöhemmin mut en jaksa uskoa. Tänään taas päätä särkenyt ja itkettänyt niin luulen et on oireilua menkoista. Mut kohtahan sen näkee jos vuoto lisääntyy vai jääkö tähän muutamaan tippaan. ;) onneks toisaalta jotain alko tapahtuun johonkin suuntaan kun en tiiä olisinko enää viikkoa kestänyt tätä piinaa. Ja just kun tänään ehdin sanoa miehelle et alkais edes ne menkat niin pääsis tästä piinasta. :D
 
Lindanen, kiva kuulla kohtalotoverista! Vaikkei itse ongelma kiva olekaan. Mulla on myös ollut aiemmissa kierroissa tuhruvuotoa useamman päivän ennen menkkoja, kaipa nuo aika hyvin kertoo, ettei kaikki toimi ihan niinkun pitäisi. On tämä vaan älytöntä, 15 vuotta menkat oli säännölliset ja tuli just niinkuin pitikin, olipa ilman ehkäisyä tai ehkäisyllä, ja nyt kun vihdoin haluaisi raskautua, tuleekin samantien kaikkea mahdollista ongelmaa. En ymmärrä, turhauttaa niin satasella. Mietin stressinkin vaikutusta, mutta ei sitä nyt niin paljoa ole ollut, että voisi suoraan sen piikkiin laittaa. Täytynee varata gynelle aikaa, mikähän aika kierrosta olisi paras tarkastukselle?
 
-dino- ja Lindanen ei sitä pää kestä yksin tätä kaikkea! Tervetuloa tänne vain, itse olen kokenut tänne kirjoittelun hyväksi tuolle aivotoiminnalle. :) Ja Lindanen, mulla oli helmikuun alussa gyne. Hän sanoi että päällisinpuolin kaikki ok, että syksyllä kun vuosi tulee täyteen ja ei oo tärpännyt niin uudelleen käymään ja katsotaan TARVITSEEKO lähteä tutkimaan tai ottamaan jotain lääkettä että kierto lyhenis normaalimmaksi tai tasoittuisi (edelleen ties mitä, 9/15 asti olen ollut ilman pillereitä) . Tosin kunnallinen, että mitäpä odottaa saattoi..

Tosiaan tänään olot olleet vielä huonommat kun eilen, en ole kuitenkaan vielä oksentamassa käynyt vaikka lähellä on ollut. Oon kuluttanut päivän googlettamalla millon raskauspahoinvointi on ihmisillä alkanut ja millasia viivoja on dpo10-12 saatu, voi kai vapaan näinkin kuluttaa. :D Vatsassa kurisee vaan, tosin viime aikoina oon saanut helposti ilmaa vatsaan, että se voi olla sekin vaan mikä etsii tietään vapauteen. Alavatsa ei tykkää kun aivastelee tai yskäisee. Myöskään mikään venyttely tms ei ole sen mielestä hyvää. Tissit tuntuu erittäin täyteläisiltä, pitää pyytää miestä kokeileen, vaikka se varmaan tyylii nauraa mut suohon ja totee en minä tiedä. :ROFLMAO: Mutta sitten taas ja edelleen, en tiedä onko tää oireilu jotain lievähköä vatsatautia ja mielen tuottamaa, kun niin toivoo jotain mukavaa ja ihanaa tälle suhteelle. Luultavasti vain joku uusi muoto menkkoja edeltävistä päivistä. :D

Huomenna ois kai dpo11-12, uskaltaiskohan sitä pc:n uittaa aamulla ennen töihin lähtöä. :eek: Mutta erityisen kovasti toivoen ja ylipositiivisesti ajateltuna: siinä on sitten se vaara, että työnteosta ei tuu mitään ja lapset jää muiden huollettavaksi kun oon ihan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi ja fabula
miss_piggy
Mulla on nyt dpo 7-8 ja turvottaa sekä pistelee. Pojasta oli samanlaista joskus dpo 11 ja seuraavana päivänä plussasin.. Jos en nyt tästä kierrosta raskaudu niin ympäristön paineesta saattaa olla että homma laitetaan jähihin joksikin aikaa.. Esim. mun vanhemmat (luetaan lähinnä isä) on sitä mieltä että ei toista lasta missään nimessä kun mies on työtön niinku minäki. Siis mies on pitkäaikaistyötön. Vituttaa, en ihan huvikseni noita lääkkeitä syö ja musta taas työttömyys ei oo mikään este lasten hankkimiselle. Etenkin kun mulla se ei kovin helposti onnistu muutenkaan.
 
Palliton kiitos tästä piristyksestä :LOL::ROFLMAO:
Neitonen toivottavasti jäis vaan tiputteluksi :rolleyes:
Ja kiva kun tullu tänää paljon uusia yrittäjiä, selvästi kevättä rinnassa, tervetuloo :love::love:

Täälä ei mitään uutta, ehkä vasen tissi kipeä tiedä sitten miksi :geek: sanoin miehelle et mitäs jos ei tuu vauvaa vieläkään niin hän sano et heilutellaan peittoa 2x päivässä :ROFLMAO::ROFLMAO: ihanaa et haluaa myös olla täysillä mukana!
 
Jos minäkii ku muutkii :)

Tjottailu siis alkanut ylipäätään jo kohta 2 vuotta sitten. Yrittämällä yritetty ollaan reilu vuosi.. Mulla 3 omaa lasta ja miehellä 1. Yhteisestä haaveiltu siis pitkään!

Väliin mahtuu 1 tuulimuna 10/15.

Tällä hetkellä meneillään kp 24/26-28. Keskeytyksen jälkeen kierto ollu ihan outoo ja joka kierrossa ollu toiveet korkeella tärpistä. Aina saanu pettyä yhä uudestaan ja uudestaan :/ Mulle on tullu oviksien jälkeen todellaki alkuraskauden oireita joka kierrossa nyt joulukuusta lähtien. Tämä meneillään oleva kierto on aivan eri!
Vielä kolme päivää sitte ei minkään valtakunnan oireita! Sit alko alamahan nippailut ja sellanen vihlonta molemmilla puolin, valkkari lisäänty, ja on sellasta voidemaista. Sitä ennen aivan kuivaa. Nyt on parina aamuna ollu hiukan etova olo. Maha turvonnu ihan hulluna ja nännit pystyssä kokoajan..
Ja äsken huomasin kun tähä sohvalle mahalleen asetuin et tuntuu paine tossa oikeella alhaalla. Mullahan on ainakin lekurin puheiden mukaan kohtu hiukan oikeelle kallellaan ni kuvittelisin tuntevani sen paineen kohdun kohdilla..
Saapa nähä. Meneillään nyt siis dpo9 ehkä. Ovista en ole koskaa tikutellu ihan siks ettei aiheuta viel enemmän ressiä.
Testin tein tänää aamulla viimeks ja joku viivanpaikka siihen kai muodostu mut ei mitää väriä mihinkää suuntaan. Mulla plussat ollu plussia aiemmista raskauksista vasta sitte ku menkat ollu jonku päivän myöhässä, joten toiveet korkeella vielä jos ei menkat nyt ala huomenna tai ylihuomenna. En tiiä. Jännittää hitokseen!! Tää tunne on nyt niin erilainen..
Tsemppiä kaikki!! :)
 
Täällä malttamaton teki tänään (kp26) nega testin. Mieli maassa vaikka vasta ensimmäinen yritys menossa. :(
Toki voihan tulos vielä muuttuakkin, varsinkin kun kaksi aiempaa lasta on ilmeisesti saanut alkunsa kierron puolen välin jälkeen, koska ultrassa molemmissa la siirtyi eteenpäin.
Onko monella teistä tullut täysin negatiivinen tulos näin loppu kierrosta ja ollut kuitenkin raskaana?
 
Tervetuloa kaikki uudet piinailijat :)

Lindanen, mulla ikää 34 ja miehellä 35, esikoista yritetty tässä puolisen vuotta. Tunnistan sun tuskan, itsellä on tuntunut oikeastaan koko yritysajan vain ja ainoastaan ihan hirveältä koko prosessi, vaikka kivaahan tän pitäis olla. Aloitettiin yritys melko samoihin aikoihin läheisen ystävän kanssa, ja hän tietysti raskautui melkein heti. Ollaan lisäksi samassa työpaikassa, joten joka päivä saan tuijotella raskausmahaa, ja vaikka totta kai olen onnellinen hänen puolestaan (tätä tuskaa en toivois missään nimessä kenellekään), niin vääntäähän se silti veistä haavassa. Olin niin kuvitellut että sitten työnnellään yhdessä vaunuja. Eipä vaan mennyt niin.
Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä hirveämpi tuska ja paniikki iskee päälle.
Meillä siinä mielessä "onnea", että mulla oli kierron kanssa ongelmia ja sitä sitten selvitettiin, ja kun musta ei mitään hormonaalista eikä rakenteellista vikaa löytynyt, niin ruvettiin testaamaan miestä. Ja sieltähän se ongelma sitten löytyi. Huomenna eka tapaaminen lapsettomuusklinikalla.
Mutta mulla siis oli melkein heti alusta tunne että tästä tulee vaikeaa, ja sitkeästi vaadin että gyne tekee kaikki mahdolliset testit. Ihan kamala ajatus että oltaisi vuosi vaan tahkottu (olisin ehtinyt täyttää jo 35 siinä vaiheessa) ennen mitään tutkimuksia. Eli jos on itsellä sellainen olo että jotain on vialla, kannattaa sitkeästi vaan vaatia testejä. Tai jos likviditeetti antaa myöten, mennä yksityiselle testattavaksi.

Tulipas pitkä avatuminen :oops: Mutta pointtina siis että täältä löytyy kohtalotoveri!
 
Ainakaan tuo pc ei antanut haamuviivoja, saatika selkeää viivaa. Olo kyllä jatkuu edelleen ja kummalliset vatsanipistelyt ja tuntemukset, mitä ei oo ennen ollut. Kai tämä joku vatsataudin poikkeama sit on.
 

Yhteistyössä