Toiveena vauva 2017-2018

Minullekin tuli mieleen eläväinen kuva postinjakajaa kyttävästä @Nadine88: sta.

Ja näen kyllä hyvin @viipulainen sinun tarmon vitamiiniasiassa ja kohtaloonsa alistuneen miehen. Reppana joutuu pakotettuna syömään vitamiineja, vaikkei millään tahdo.

ON:
Soitin neuvolaan: hcg-arvo on vielä liian korkea siihen, että kohtu ois tyhjä. Joudun siis käymään uusinta verikokeessa viikon päästä, seuraavat tilannetta. Huippua ettei tänään ole verta vuotanut, vaan pyyhkiessä tuli vain valkovuotoa. Jee.
Hahaha se on miehen osa tällä kertaa niellä (kirjaimellisesti) tämä keissi.:LOL:

Ja voi harmi, toivotaan nyt että lasku olis kiihtynyt tuon uusinta vuodon seurauksena. Ainakin kuulostais lupaavalle jos tänään tullut tavallista vv:a.:)(y)

Mä saan kohta lapset nukkumaan ja sit pidetään palaveri miehen kanssa. Nauran täällä ihan hulluna jo valmiiksi kun mä niin tiedän miehen ilmeen olevan :eek: kun aloitan.:p Wish me luck!:D
 
Ihmettelen nyt vähän ku tilasin aiemmin tuolta raskauskeijulta noita 25mlU liuskoja ja nyt 10mlU ja mun silmään ne näyttää ihan samoille ja pakettiki on sama eikä missään lue tota niiden herkkyyttä. Huijaako ne vai mitä ihmettä o_O
 
Nii ja lisäys. Testi puhdas nega. Kohdunnapukka myös pehmeämpi ja alempana :( No vielä melkein viikko oletettuihin menkkoihin eli en nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Enemmän huolettaa toi Kohdunnapukka ku toi nega testi.
 
Ihmettelen nyt vähän ku tilasin aiemmin tuolta raskauskeijulta noita 25mlU liuskoja ja nyt 10mlU ja mun silmään ne näyttää ihan samoille ja pakettiki on sama eikä missään lue tota niiden herkkyyttä. Huijaako ne vai mitä ihmettä o_O
No toivotaan ettei.
Sillon kuopuksesta käytin kanssa ja ne ekat suht hyvin näkyvät niissä 10mIU testeissä ei toistunu lainkaan 20mIU testissä. Vasta kun 10mIU testi kirkui viivaa, näkyi myös 20mIU ja apteekin omassa testissäkin. 10mIU siis kirkui plussaa, 20mIU näytti selvää viivaa joskaan ei yhtä vahvaa kuin kontrolli ja 25mIU näytti vähän vaaleampaa mutta selkeää sekin.
Että sillon ainakin oli ihan oikeeta tavaraa.
Jos sulla onkin laitettu vahingossa kasa herkkiä.:whistle:
 
Toivotaan että Nadinen nega kääntyy vielä plussaksi. Kuinka aikasin testit voi sen näyttää?

Mulla alkoi menkkajomotukset, että ehkäpä ne sieltä tulee pian. Se ois vaan positiivinen juttu mulle, kun kierukan poiston jälkeen ei ole vielä oikeita menkkoja tullutkaan ja halusin saada kropan toimimaan ennen yritystä, kun oon lukenu niin monen keskenmenoista heti tulleen plussan jälkeen.
 
Voihan ne herkät alkaa näyttää jo varhain, aika usein näkyy jo ihan kivasti jotqin dpo10 noilla herkillä.:)

Juttelu miehen kanssa meni loistavasti. Ilme oli just sellanen ku kuvittelin. "Luennon" lopuks oli hyvä kun kysyi "okei okei. Monta niitä pitää vetää päivässä ja Mihin aikaan päivästä?"
Totesin et yks riittää ja millon vaan päivästä.

"Selvä, no ruoki mut sit yhdellä heti".:LOL::love:

Huhhu, onpahan tämäkin koettu, kuinka saada itsepäinen mies syömään vitamiinilisät.:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Nelliida
@viipulainen Mitä vitamiineja miehen suositellaan syövän? Koitin selailla ketjua taaksepäin mutta en löytänyt ootko jo jossain maininnut asiasta :D Keskuteluhan meni teillä sit oikein hyvin ;)
http://aminohapot.org/hedelmaellisyys/
Ton laitoinki jo mutta mun mielestä tää oli niin hyvin kirjoitettu (mielenkiintoinen). Siellä on mun mielestä hyvin kerrottu kohdennetusti ne tärkeimmät juuri siittiöille ja siemennesteelle.:)
Ja joo, juttelu meni tosi hyvin. Vähän eka meinas alkaa sellaselle "hohhoijaa" linjalle, mutta kun jatkoin mun luentoa, niin kuunteli sit kiltisti kuitenkin. Tehosi se miehisyyteen vetoaminen, eli more is more kun miehelle puhuu miten voi omaa tuotantoa parantaa.:D

Eli siis tärkeimpiä olisi:
Sinkki, B12, E, C, seleeni, Arginiini, Karnitiini ja foolihappo:)
Ja koska prosessi on hitaanlainen siittiöiden ja munasolujen kanssa, tulokset näkyvät vasta 3kk päästä joka menee uusien kehittymisessä.
 
Viimeksi muokattu:
http://aminohapot.org/hedelmaellisyys/
Ton laitoinki jo mutta mun mielestä tää oli niin hyvin kirjoitettu (mielenkiintoinen). Siellä on mun mielestä hyvin kerrottu kohdennetusti ne tärkeimmät juuri siittiöille ja siemennesteelle.:)
Ja joo, juttelu meni tosi hyvin. Vähän eka meinas alkaa sellaselle "hohhoijaa" linjalle, mutta kun jatkoin mun luentoa, niin kuunteli sit kiltisti kuitenkin. Tehosi se miehisyyteen vetoaminen, eli more is more kun miehelle puhuu miten voi omaa tuotantoa parantaa.:D

Eli siis tärkeimpiä olisi:
Sinkki, B12, E, C, seleeni, Arginiini, Karnitiivi ja foolihappo:)
Ja koska prosessi on hitaanlainen siittiöiden ja munasolujen kanssa, tulokset näkyvät vasta 3kk päästä joka menee uusien kehittymisessä.
Mut puhuit yhdestä pilleristä? Onks joku valmiste missä nää on kaikki?
 
Mut puhuit yhdestä pilleristä? Onks joku valmiste missä nää on kaikki?
Nuo löytyy aika pitkälle yhdestä monivitamiinitabusta. Arginiinia saa erikseen tujumpana tabuna, mutta siitä harvoin miehillä on varsinaista puutosta ellei ole vegaani. Sitä saa parhaiten eläinkunnan tuotteista, lähinnä lihasta. Ei ne miehet taida turhaan himota niitä grillikylkiä.:ROFLMAO:
Korjaus..runsaasti arginiinia on myös mm. pähkinöissä ja seesamissa.
Karnitiinia saa lihasta ja maidosta parhaiten.
 
Viimeksi muokattu:
Kp 10..uhraan tänään viimeisen ovistestin ja katon kun käy. Viime kierrossa oli kp 8 samanvahvuset viivat nyt ei oo viä tapahtunu mitään.

Polttaako kenenkään mies tupakkaa? Kuin paljon? Oon tuota omaani yrittäny et ees hitu vähentäs ku polttaa askin päivässä. Mut ei oo suostunu vähentään. Menee 2vk päästä simppa testeihin ja käskin kysyä lääkärin mielipidettä asiaan.
 
Kiitos @viipulainen :love: voishan sitä iteki ajatella kun on ihan korkeakoulussa aihetta opiskellut mut vauvahuurut on sumentanut mun pään  :whistle::whistle:

Mun mies on syöny foolihappoa nyt jo varmaan lähes kuukauden. Ja iteki se oli selvittänyt että sinkki on hyväksi joten sitä syö. Sit meil on b, d, magnesium, omega ja itellä rauta ja viel piimax. Ihan joka päivä mies ei kyl muista noita ottaa mut ainaki joka toinen ja lisäks on kaikkiruokainen eli sinällään toivottavasti saa ruoastaki paljon kaikkee. :D

Mun mies ei polta, enkä ite mut ei se varmaan hedelmällisyyden kannalta oo hyväksi, joten @tänttähäärää tsemppiä. Sun täytyy pitää joku tommonen luento ku viipulainen :ROFLMAO:
 
@Nadine88 siis mulla on nyt vaan aikaa joten ei kiittämistä:love:

@tänttähäärää mies polttaa mutta aika vähän siihen nähden mitä se joskus oli. Meniskö sillä 8-9 tupakkaa työpäivinä, vapaalla tuskin sitäkään. Haen tänään sille korvauspurkkaa, jos nyt sais ainakin alkuun edes nipistettyä vähemmälle työpäiviltäkin, sitten lopulta kokonaan vois lopettaa.
Ja siis hulvatonta tosiaan että saa taistella yksien vitamiinien kanssa jotka ihan maalaisjärjelläkin on vaan hyvästä ja ei muka ois halunnu syödä niitä, mutta samalla kessuttaa ja siitä tietää kaikki että tekee vaan huonoa eikä mitään hyvää.:rolleyes: Logiikka kymppi ja näin.(n):D
 
Kiitos @viipulainen tietopaketista! Vois vihjasta asiasta omallekkii miehelle. Hitsi ku ei oo aiemmin tajunnut, alotin ite jo 5kk ennen yrittämistä vetämään kaikki suosituspillerit mut eipä tullut mieleenkään että miehenki kannattas, ja että niilläki on sama 3kk että alkaa ees vaikutaa..
 
Kiitos @viipulainen tietopaketista! Vois vihjasta asiasta omallekkii miehelle. Hitsi ku ei oo aiemmin tajunnut, alotin ite jo 5kk ennen yrittämistä vetämään kaikki suosituspillerit mut eipä tullut mieleenkään että miehenki kannattas, ja että niilläki on sama 3kk että alkaa ees vaikutaa..
Joo itsekkin syön päivittäin, joskus saatan unohtaa eikä se haittaa, mutta tuo mies kun ei oo syöny lainkaan ja en mitenkään päin usko että joka vitamiinin tarve täyttyy.
Ja oli mullekkin yllätys että miehilläkin kestää kypsyttää sen 3kk, ajattelin että pikemminkin ehkä 3 viikkoa, kun siittiöiden määrä nyt kuitenkin on miehillä normaalitilanteessa aika järjetön miljoonalauma.:D
Ja siis itse olen syönyt jo kauan, kun se on tullut tavaksi lasten myötä.
 
@tänttähäärää peukut ja varpaat pystyyn.(y)

Jos mun munasarjojen rytmi pysyy, niin tästä kierrosta pitäis tulla lyhyempi (28pv) ja oviksen pitäis tapahtua oikealta. Siltä puolelta yleensä ovuloidessa olot on aika messevät. Toivon ettei ovispäivänä tarttis lähteä kyläilemään, koska mun aivot on aivan tiltissä hormoonibuustin takia. Toissa kierrossahan piti mennä appiukkoa moikkaamaan, se reissu oli ihan kamala kun ajatus oli ainoastaan siinä että haluan kellistää mieheni NYT!:ROFLMAO: Onneks kyseessä oli ihan muutaman tunnin kyläily vaan.
 
Dpo 9, on tää odottavan aika pitkä. Huomenna aion testata aamulla herkällä testillä. Odotukset oli korkeella pari päivää sitten, mut jostain syystä nyt oon ihan varma että tiputaan taas kovaa ja korkeelta (n)

Ihailen Viipulainen tota sun asennetta kun oot aina niin positiivinen ja iloinen!! :love: Onnea siis uuteen kiertoon! (y):love:
 
Peukut pystyyn @emilyyh.

Mulla ei edelleenkään kuulu menkkoja eikä mitään harmainta hajua kierrosta. Ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Tapahtuis edes jotain, mielelläni ottaisin ne menkat nyt niin olis vielä aikaa sulatella tätä kolmosen yritystä. Välillä iskee pakokauhu ja välillä oon innoissani.
Esikoisesta tutkitaan adhd:ta ym ja pelottaa jos uudella vauvalla olisi kans jotain häikkää. Onkos kellään muulla vastaavia pelkoja tai mietteitä?
 
Peukut pystyyn @emilyyh.

Mulla ei edelleenkään kuulu menkkoja eikä mitään harmainta hajua kierrosta. Ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Tapahtuis edes jotain, mielelläni ottaisin ne menkat nyt niin olis vielä aikaa sulatella tätä kolmosen yritystä. Välillä iskee pakokauhu ja välillä oon innoissani.
Esikoisesta tutkitaan adhd:ta ym ja pelottaa jos uudella vauvalla olisi kans jotain häikkää. Onkos kellään muulla vastaavia pelkoja tai mietteitä?
Mun esikoisella on tutkittu adhd yms. Käteen ei jäänyt mitään niistä, mutta selkeästi laahaa n.vuoden pari jäljessä mm.agressioiden hallinnassa ja muissa sosiaalisissa taidoissa. Tänä vuonna on tosin menty suurilla harppauksilla eteenpäin. Alku vuodet oli todella raskaita. Hyvä että selvitellään.
Omassa ystäväpiirissä on perheitä joissa vain yhdellä lapsella on tällaisia haasteita. Toki jokaisen kohdalla aina tulee niitä pelkoja eteen, koska onhan tämmönen ihan todella raskasta.
Mulla siis kaksi vanhinta edellisestä parisuhteesta, kolmas nykyiseni kanssa.
Kaikenkaikkiaan, vaikka näitä paniikinpoikasia saa aina välillä kehitettyä, niin silti loppuviimein ajattelen, että kaikesta selviää ja jos vastaava tilanne tulisi eteen, se ei olisi täynnä niitä isoja kysymysmerkkejä ja sitä raskasta huolta tai itsesyytöstä, mitä tuli koettua esikoisen kanssa. Nyt osaisi suhtautua tasaisemmin ja varmasti huomaisi merkkejä herkemmin jo varhain. Itse en osannut ajatella esikoisen varhaislapsuudessa lainkaan ettei käytös ole tavanomaista, kun ei ollut kokemusta muusta.
 
Täällä yksi, joka miettii ja murehtii jo etukäteen, että jos jotain tulisikin. Kaksi tervettä lasta on siis jo, mutta jostain syystä nyt miettii kaiken näköistä kauhuskenaariota :( Oon yrittänyt järjen äänellä itelleni puhua ja miettiny sitä sillai, et kuitenkin tässä elämässä voi tapahtua mitä vaan..oli sitten raskaus ja synnytys mennyt hyvin tai ei. Pointtina siis se, että tuskin ennakkoon murehtimalla pystyy varautumaan elämän pahimpiin kuoppiin. Miten te toiset ootte rauhotellu itteenne? Kaikki vinkit otetaan vastaan :)

Onnea kaikille piinailijoille testeihin(y)
 
@Fiona86 Itse ainakin yritän vaan ottaa asenteen, että se tulee mitä on tullakseen. Kaikilla on omat vastoinkäymisensä elämässä, isommat ja pienemmät, eikä niitä kannata ennalta pelätä. Totta kai olisi erittäin raskasta jos omalla lapsella olisi vakava sairaus ym., mutta eihän siihen oikein voi itse vaikuttaa... (Mitä nyt tietty perus alkoholiton ja savuton raskausaika ym.) Tärkeintä kuitenkin on lapselle tulla rakastetuksi omana itsenään ja saada elää parasta mahdolllista elämää niistä lähtökohdista, mitkä on suotu. :) Ja todennäköisyydet on kuitenkin sen puolella, että kaikki sujuu hyvin ja normaalisti.

Täällä olen edelleen ihan kummissani, enkä edes lopulta tiedä, onko ovista ollut vai ei, ja jos on niin milloin :oops: Ehkä parempi tämän kierron jälkeen vähän himmailla kyttäämistä ja katsoa, jos muutaman kk päästä olisi kroppa jo enemmän normaalitilassa ja lähettäisi ymmärrettävämpiä viestejä. Mutta tämä kierto on toki kytättävä loppuun, kun on aloitettukin:geek:

Tänään menossa kp22. Runsasta voidemaista valkkaria tullut tänään ja vatsa ollut menkkojen tapaan hieman kipeä. Myös vatsa toiminut melko "liukkaasti" nyt muutaman päivän. Muuten olo varsin hyvä. Lämmötkään ei ole koholla. Ehkä ovis vasta tuloillaan, vaikka luulin olleen jo kp16... mutta mitä se kolmen päivän ruskea tiputtelu sitten olis ollut? o_O En ymmärrä. Melkeinpä toivon niitä menkkoja jo pian, niin pääsen ihmettelemästä :alien::alien::ROFLMAO:
 

Yhteistyössä