Mulla alkaa yleensä tippua 1-2vrk ennen. Yleensä asteen kymmenyksen verran. Sitten kp2-3 yleensä "romahtaa" lämmöt kunnolla.Kuinka paljon ennen menkkoja teillä yleensä lähtee aamulämmöt laskuun?
Mulla ainakin vaikuttaa heti asteen kymmenyksellä vaihtelevat herätykset. Ylös tai alas. Yleensä tunnin aikaisempi herätys on heti matalampi. Arkena onneksi aina herään samaan aikaan, että sikäli huomaa aina ne oikeat muutokset oviksessa ja menkkoja ennen.@viipulainen jestas ku sul on tasasta lämpöä. Mulla on kunnon siksakkia. Tietty vuorotyöstä johtuva heräämisajan vaihtelu yms varmasti vaikuttaa mulla. Tässä mun siksak-käyrä. En siis tajunnu heti kierron alusta mitata.http://aijaa.com/HNweZf
Mä nyt oon ihan ummikko, mut tosiaan aamulämpö mitataan heti kun on herännyt. Itse mittaan suusta ja ihan perus digitaalisella mittarilla. Uskoisin korvamittarin käyvän. Mulla on joku kiertosovellus puhelimessa mihin merkkaan lämmön ja se piirtää hienoja kaavioita ovulaation aikaan lämpötilan pitäisi laskea ja ovulaation jälkeen selkeä nousu. Jos hedelmöittyminen on tapahtunut nii lämmöt pysyy ylhäällä, mutta jos ei niin 1-2 päivää ennen menkkoja pitäis lähteä laskuun. Ilmeisesti myös kiinnittyminen voi näkyä piikkinä alaspäin. En tiiä onko huuhaata mut kyl itellä ainaki on näkyny selkeitä vaihteluita just ovulaation jälkeen lämpö nousi yli puol astetta ja siel on pysynyt(joka aamu pelkään sen laskevan kyl)Hei voitteko vääntää rautalangasta ummikolle miten toi mittailu tapahtuu, mitä se kertoo ja millä mittarilla mittailette ja kuinka usein? Ihan perusmittari? Käykö korvamittari? se olis ainoa juttu mitä en ookkaan testannu vielä
Yks syy lisää ottaa greippimehu käyttöön. Mulla on aina varsinkin talvella nenä karrella. Oon joutunut käyttään nenäöljyjä. Tää vois olla ratkaisu. Tosin ainaki alapään kosteus lisääntyi heti ku lopetin pillerit mut ehkä kosteus pysyisi loppukierronki ton mehun avullaNo siinä tapauksessa jos se keski-arvo on selkeä niin ei väliä.
Mä vaan joka kuu odotan sitä mulle maagista lämpöä joka pysyy aamusta iltaan jos oon raskaana. Mulla se on aina olli 37,3 ja ei siitä pahemmin hievahdakkaan. Minimi aamulämpö ollut raskaana 37,0 ja muuten 37,3 huolimatta milloin mittaa.
Mulla nyt kp6 ja menkat kesti taas säntilliset 5 päivää. Oottelen miestä siis kovasti jo kotiin, huomenna tulee.
Vasemmalla tuntuu niitä satunnaisia tuntemuksia. Vähän sama fiilis kuin jos ottaa mahasta, mutta tässä se tunne on vain ja ainoastaan tossa vasemmalla munasarjan kohdalla.
Odotan siis että ovis tapahtuu tässä kierrossa vasemmalta. Saa nähä sit tuleeko ne oviskivut vasemmalle.
Ja toi greippimehu. Ihanaa kun nenä ei oo enään karrella. En tajua miksi en muistanu tätä hyvää puolta tuossa.
Ja yleensä menkat kun loppuu, oon rutikuiva kuten jo taisin sanoa aiemmin joku päivä. Nyt ei sekään vaivaa.
KiitosMä nyt oon ihan ummikko, mut tosiaan aamulämpö mitataan heti kun on herännyt. Itse mittaan suusta ja ihan perus digitaalisella mittarilla. Uskoisin korvamittarin käyvän. Mulla on joku kiertosovellus puhelimessa mihin merkkaan lämmön ja se piirtää hienoja kaavioita ovulaation aikaan lämpötilan pitäisi laskea ja ovulaation jälkeen selkeä nousu. Jos hedelmöittyminen on tapahtunut nii lämmöt pysyy ylhäällä, mutta jos ei niin 1-2 päivää ennen menkkoja pitäis lähteä laskuun. Ilmeisesti myös kiinnittyminen voi näkyä piikkinä alaspäin. En tiiä onko huuhaata mut kyl itellä ainaki on näkyny selkeitä vaihteluita just ovulaation jälkeen lämpö nousi yli puol astetta ja siel on pysynyt(joka aamu pelkään sen laskevan kyl)