Toiveena vauva 2017-2018

Onnea plussista! :rolleyes:

Mulla keskenmenossa dpo15 kohdalla ei olleet vahvistuneet hailuroista ja osasin jo jotain epäillä...

Tosin onnistuneessa raskaudessa (eka raskaus) sain vaan haalean viivan ja sen jälkeen en ikinä testannut. Eli en oikeastaan osaa sanoa(n)

Täällä odotellaan yhä kuukautisia saapuvaksi. Kp 34/31 taitaa olla. Huoh.

Ihania plussauutisia, onnea kaikille tässä kierrossa plussanneille!

Kp 28/27-32 menossa. Eilen tein elämäni kolmannen raskaustestin, ekan negan! Pitihän tämäkin kokea. Teidän testi-intoilu tarttuu.. Ostin eilen kaksi rsfu-testiä, ja miehen usutuksesta tein heti illalla. Vähän kyllä ärsyttää, kun mies on melkein maansa myynyt kun ei tärppää ja syyttää siitä omia simppojaan. Se on alusta asti ollu sitä mieltä, ettei hänellä kuitenkaan ole kunnollisia simppoja, ja meillä kuitenkin on yhteinen 3-vuotias. Mutta kun hän sai alkunsa yrittämättä ja nyt jo yk7 menossa, niin miehellä menee hermo ennemmin kun mulla, vaikka minä oon yleensä malttamaton. Luulen kyllä, että menkat alkaa parin päivän sisään. Tässä kierrossa ei oo kyllä tullu kuivaa vaihetta oviksen jälkeen, mutta muita oireita ei oikeestaan ole. Jonkin verran on ollu hassuja tunteita mahassa ja 2-3 päivänä on etenkin kyykyssä ollessa koskenu häpyluuhun. Koskeeko muillakin joskus?! Olin varma, että menkat ois alkanu eilen kun tuntu ihan sille kun emättimestä olis tullu semmosia ilmakuplia. Tänään on vähä jomottanu mahaa, mutta jäätävä vitutus loistaa vielä poissaolollaan.

Viimeksi muokattu:
Ääh @emilyyh ja @kirpsakka ! Tosi harmi :notworthy:

Omat kuulumiset samanlaiset. Pari päivää myöhässä olleet menkat alkoi eilen. Sopivasti 5min ennen kun piti lähteä juhliin. Meni vähän fiilis kyllä, kun oli pari päivää ehtinyt herätellä (taas kerran) turhia toiveita.

Nyt oli taas niin outo kierto, että pakko varmaan mennä taas gynekologin pakeille. Dpo 7-9 tiputteli ruskeaa vuotoa, jonka jälkeen tyhjä tauko ja eilen dpo 13 alkoi sitten verinen vuoto(kuukautiset). Tiputtelu yhdistettynä lyhyeen luteaalivaiheeseeb kuulostaisi siltä, etten jaksaisi lähteä taas uuteen yritykseen jos hormoneissa selvästi häikkää. :unsure:

Anteeksi vuodatus. Eka kp on aina näköjään se pahin :cry:

Pikkutakkutukka, mulla kanssa samat fiilikset :cry: joka kuukausi kerkeää jo herättelemään toiveta ja sitten kuitenkin ne menkat sieltä alkaa. Mullakin vuoto alko just äsken. Nyt ens kierrossa aateltiin ottaa rennommin ja testailen vasta jos menkat on myöhässä(saa nähä pystynkö:ROFLMAO:). Greippimehut, vitamiinit ja liikuntaa kehiin niin eiköhän tää taas tästä. Tsempit kaikille muille pettyneille! :love:

Onnea plussan saaneille.

Ja pahoittelut niille joilla uusi kierto alkanut.

Tässä kun jo yli vuosi odotusta ja pertymyksiä niin paljon ettei sitä osaa enään ees ajatella että enään raskautus..

Kp 8 tais olla täällä tänään.. Tänään nippailua vasemmalta että tuliskohan ovis sieltä puolen..

@viipulainen jestas ku sul on tasasta lämpöä. Mulla on kunnon siksakkia. Tietty vuorotyöstä johtuva heräämisajan vaihtelu yms varmasti vaikuttaa mulla. Tässä mun siksak-käyrä. En siis tajunnu heti kierron alusta mitata.
http://aijaa.com/HNweZf
Mulla ainakin vaikuttaa heti asteen kymmenyksellä vaihtelevat herätykset. Ylös tai alas. Yleensä tunnin aikaisempi herätys on heti matalampi. Arkena onneksi aina herään samaan aikaan, että sikäli huomaa aina ne oikeat muutokset oviksessa ja menkkoja ennen.
Silloin kun mittailin kuopuksen yrityksessä, oli tosi vaihtelevat aikataulut arjessa. Otin back upiksi iltapv lämmön seuraamisen. Siinä tosin oli oltava sikäli säntillinen, että siinä pysyis kellon aika samana ja ennen mittausta olin aina huhkimatta tunnin ja esim.ei just syömisen jälkeen.
Luonnollisesti korkeampi mitä aamulämpö, mutta notkahdukset näkyi niissäkin hyvin.

Ja mistä muuten mittaat?
Kainalo on ehoton nounou, suusta mittaaminen on myös hieman huono vaikka parempi kuin kainalo. Varmimmat tulokset saa tuolta alakerran aukoista.:D:D

Hei voitteko vääntää rautalangasta ummikolle miten toi mittailu tapahtuu, mitä se kertoo ja millä mittarilla mittailette ja kuinka usein? Ihan perusmittari? Käykö korvamittari? :ROFLMAO: se olis ainoa juttu mitä en ookkaan testannu vielä :D:D

• Tykkää
Reactions: Elmo11
Hei voitteko vääntää rautalangasta ummikolle miten toi mittailu tapahtuu, mitä se kertoo ja millä mittarilla mittailette ja kuinka usein? Ihan perusmittari? Käykö korvamittari? :ROFLMAO: se olis ainoa juttu mitä en ookkaan testannu vielä :D:D
Mä nyt oon ihan ummikko, mut tosiaan aamulämpö mitataan heti kun on herännyt. Itse mittaan suusta ja ihan perus digitaalisella mittarilla. Uskoisin korvamittarin käyvän. Mulla on joku kiertosovellus puhelimessa mihin merkkaan lämmön ja se piirtää hienoja kaavioita :LOL: ovulaation aikaan lämpötilan pitäisi laskea ja ovulaation jälkeen selkeä nousu. Jos hedelmöittyminen on tapahtunut nii lämmöt pysyy ylhäällä, mutta jos ei niin 1-2 päivää ennen menkkoja pitäis lähteä laskuun. Ilmeisesti myös kiinnittyminen voi näkyä piikkinä alaspäin. En tiiä onko huuhaata mut kyl itellä ainaki on näkyny selkeitä vaihteluita just ovulaation jälkeen lämpö nousi yli puol astetta ja siel on pysynyt(joka aamu pelkään sen laskevan kyl)

• Tykkää
Reactions: emilyyh
No siinä tapauksessa jos se keski-arvo on selkeä niin ei väliä.:LOL:
Mä vaan joka kuu odotan sitä mulle maagista lämpöä joka pysyy aamusta iltaan jos oon raskaana. Mulla se on aina olli 37,3 ja ei siitä pahemmin hievahdakkaan. Minimi aamulämpö ollut raskaana 37,0 ja muuten 37,3 huolimatta milloin mittaa.

Mulla nyt kp6 ja menkat kesti taas säntilliset 5 päivää. Oottelen miestä siis kovasti jo kotiin, huomenna tulee.:LOL:
Vasemmalla tuntuu niitä satunnaisia tuntemuksia. Vähän sama fiilis kuin jos ottaa mahasta, mutta tässä se tunne on vain ja ainoastaan tossa vasemmalla munasarjan kohdalla. :giggle:
Odotan siis että ovis tapahtuu tässä kierrossa vasemmalta. Saa nähä sit tuleeko ne oviskivut vasemmalle.:D

Ja toi greippimehu. Ihanaa kun nenä ei oo enään karrella. En tajua miksi en muistanu tätä hyvää puolta tuossa.
Ja yleensä menkat kun loppuu, oon rutikuiva kuten jo taisin sanoa aiemmin joku päivä. Nyt ei sekään vaivaa.(y)

• Tykkää
No siinä tapauksessa jos se keski-arvo on selkeä niin ei väliä.:LOL:
Mä vaan joka kuu odotan sitä mulle maagista lämpöä joka pysyy aamusta iltaan jos oon raskaana. Mulla se on aina olli 37,3 ja ei siitä pahemmin hievahdakkaan. Minimi aamulämpö ollut raskaana 37,0 ja muuten 37,3 huolimatta milloin mittaa.

Mulla nyt kp6 ja menkat kesti taas säntilliset 5 päivää. Oottelen miestä siis kovasti jo kotiin, huomenna tulee.:LOL:
Vasemmalla tuntuu niitä satunnaisia tuntemuksia. Vähän sama fiilis kuin jos ottaa mahasta, mutta tässä se tunne on vain ja ainoastaan tossa vasemmalla munasarjan kohdalla. :giggle:
Odotan siis että ovis tapahtuu tässä kierrossa vasemmalta. Saa nähä sit tuleeko ne oviskivut vasemmalle.:D

Ja toi greippimehu. Ihanaa kun nenä ei oo enään karrella. En tajua miksi en muistanu tätä hyvää puolta tuossa.
Ja yleensä menkat kun loppuu, oon rutikuiva kuten jo taisin sanoa aiemmin joku päivä. Nyt ei sekään vaivaa.(y)
Yks syy lisää ottaa greippimehu käyttöön. Mulla on aina varsinkin talvella nenä karrella. Oon joutunut käyttään nenäöljyjä. Tää vois olla ratkaisu. Tosin ainaki alapään kosteus lisääntyi heti ku lopetin pillerit mut ehkä kosteus pysyisi loppukierronki ton mehun avulla:D

Mä nyt oon ihan ummikko, mut tosiaan aamulämpö mitataan heti kun on herännyt. Itse mittaan suusta ja ihan perus digitaalisella mittarilla. Uskoisin korvamittarin käyvän. Mulla on joku kiertosovellus puhelimessa mihin merkkaan lämmön ja se piirtää hienoja kaavioita :LOL: ovulaation aikaan lämpötilan pitäisi laskea ja ovulaation jälkeen selkeä nousu. Jos hedelmöittyminen on tapahtunut nii lämmöt pysyy ylhäällä, mutta jos ei niin 1-2 päivää ennen menkkoja pitäis lähteä laskuun. Ilmeisesti myös kiinnittyminen voi näkyä piikkinä alaspäin. En tiiä onko huuhaata mut kyl itellä ainaki on näkyny selkeitä vaihteluita just ovulaation jälkeen lämpö nousi yli puol astetta ja siel on pysynyt(joka aamu pelkään sen laskevan kyl)
Kiitos (y):love:

@emilyyh joo nadine sen sanoikin.
Toki välttämättä ei ekassa mittauskierrossa näe mitään järkevää kaavaa, mutta parissa kolmessa sen näkee jo tosi selkeästi kun vertaa. Toisaalta voi tietty olla ettei ehdi edes kuin sen yhden kuun verran mitata ja siitä raskautuu ja homma jää siihen mikä olis toki aika ihanteellista.:LOL:

Itsellä nousee siitä menkoista aiheutuvasta lämpöjen dippauksesta 36,4 lämmöt. Pysyy siinä ovikseen saakka ja sitten dippaa oviksen tapahtuessa 36,2:n. Sieltä sitten nousee jyrkästi 36,7 parissa päivässä ja nousu jatkuu sen jälkeen notkahtaen 36,9 ja siellä pysyy yleensä.
Kiinnittyminen näkyi kuopuksesta lämmön dippauksena. Lämpö oli oviksen jälkeen tuon 36,9 ja sitten yhtäkkiä se tipahti 36,4 ja seuraavana oli vielä matalalla. Sitten posahti yhtäkkiä 37,3 ja olin varma että oon kipeeksi tullut. Pysyi siellä sitten sen 9kk.:LOL:

Ja greipistä vielä.
Itse nyt kun menkat loppui, juon 2 lasillista päivässä (aamulla 1 ja illalla 1) ovikseen asti.
Menkkojen ajan join 1 lasillisen.

• Tykkää
Mä en tiedä muista, mutta mulle toi lmpöjen mittailu olis kyllä tosi epävarma menetelmä. Aamuyöllä mittailin ”huvikseni” töissä ja sain korvamittarilla useita lukemia molemmista korvista . Siis kaikkea väliltä 36,5-37,0. :D

Yhteistyössä