Toiveena vauva 2017-2018

No siihen lopputulokseen mäkin oon nyt tullut, että se ensimmäinen ovis ei sitten ihan lähtenytkään, ja ovulaatio tulikin vasta nyt sitten sillon kp26 ->. Tai ei tullut sillonkaan, mutta yritti tulla. Jokatapauksessa mistään kp26 oviksesta tuskin raskaaksi tulen, johan se munasolu on homeessa siinä vaiheessa :D Joten nyt odotan uutta kiertoa kun kuuta nousevaa. Mutta tosi ärsyttävää! Kaks kertaa mulla on menkat ollu ikinä myöhässä ja molempina kertoina oon ollu raskaana, ja nyt on joku ihmeellisyys käynnissä.
 
No siihen lopputulokseen mäkin oon nyt tullut, että se ensimmäinen ovis ei sitten ihan lähtenytkään, ja ovulaatio tulikin vasta nyt sitten sillon kp26 ->. Tai ei tullut sillonkaan, mutta yritti tulla. Jokatapauksessa mistään kp26 oviksesta tuskin raskaaksi tulen, johan se munasolu on homeessa siinä vaiheessa :D Joten nyt odotan uutta kiertoa kun kuuta nousevaa. Mutta tosi ärsyttävää! Kaks kertaa mulla on menkat ollu ikinä myöhässä ja molempina kertoina oon ollu raskaana, ja nyt on joku ihmeellisyys käynnissä.

homeessa :LOL::D:ROFLMAO:
toivotaan että toi sun tilanne ratkee pian, mutta jos tosiaan jää anovulaariseks kierroks niin sillonhan se heittelee .. onko sulla ollu minkää ovis + jälkeen ovis oireita?
 
mmmarie, no on mukamas kaikkien! Mulla alkaa normaalisti ihan jäätävät kuukautiskivut reisissä päivä ennenkun kuukautiset alkaa. Kuopuksen alkuraskaudesta muistan semmosen "tietoisuuden" kohdusta/munasarjoista tms. Pieni paineentunne, nippailu yms oviksesta plussaan asti. Semmonen samanlainen paineentunne ja tietoisuus noista lisääntymisvehkeistä on nytkin. Se pistää mut epäilemään että on siellä jotain edes koittanut tapahtua, siis ovis koittanut tulla tms, koska mun logiikka sanoo että jos ois ihan hukkakierto niin mitään fiiliksiäkään ei olis. Hmph, ärsyttävää. Kuinkahan pitkäksi semmonen kokonaan ovuloimaton kierto voi oikein venyä? Laskin että jos se kp26 ovisplussa ois viitannut ovikseen, niin menkkojen pitäs alkaa about viikon päästä..
 
No siihen lopputulokseen mäkin oon nyt tullut, että se ensimmäinen ovis ei sitten ihan lähtenytkään, ja ovulaatio tulikin vasta nyt sitten sillon kp26 ->. Tai ei tullut sillonkaan, mutta yritti tulla. Jokatapauksessa mistään kp26 oviksesta tuskin raskaaksi tulen, johan se munasolu on homeessa siinä vaiheessa :D Joten nyt odotan uutta kiertoa kun kuuta nousevaa. Mutta tosi ärsyttävää! Kaks kertaa mulla on menkat ollu ikinä myöhässä ja molempina kertoina oon ollu raskaana, ja nyt on joku ihmeellisyys käynnissä.
Älä nyt, mulla oli tässä kierrossa todennäköisesti ovis vasta joskus kp 30 -32 ja niin vaan sain kp 43 plussan testiin! Ja viiva näyttäisi vahvistuvan :)
Huomenna teen viikkonäyttödigin ja pitäkää peukkuja että tulis se 2-3... Tasan viikko ekasta haamusta siis silloin.
Olen toiveikkaana tietty kytännyt olisko jotain oireita ja ehkä tosiaan tissit on vähän arat. Turvonneet ne ei kyllä vielä oo, sais kyllä vähän turvota, pienirintaisena oon niin tykännyt kun raskaus-ja imetysaikoina mulla on kerrankin ollut rinnat :LOL:
Jos huomenna ois hyvä tulos niin uskaltaisin ehkä siirtyä odotuspuolelle.

Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! Ja @mmmarie ja @saaruska86 teillähän on ainakin tässäkin kierrossa vielä kaikki mahikset joten plussatuulia!
 
  • Tykkää
Reactions: Reirei85
@Sokeripala, tietkö, mä luin just iltapäivällä ketjua taaksepäin ja huomasin sun tilanteen! Valehtelisin jos väittäisin, etten olis googletellut myöhäisestä oviksesta plussanneita, mutta se tuntuu heti jotenkin todennäkösemmältä kun nyt joku täällä, kun joku jossain perhekerhon foorumilla v. 2006 on sanonut sen olevan mahdollista :ROFLMAO:

Paitsi että menkat ehkä kuitenkin tekee tuloaan. Vaalenpunaista pyyhittäessä. Kerran. Yleensä mulla alkaa kyllä kertarysäyksellä niin että ei jää todellakaan arvailujen varaan, mutta tää kierto nyt muutenkin on niin ihmeellinen. Jätän mainitsematta, että niistä ovisplussista laskettuna nyt ois dpo6 enkä myöskään paljasta pohtineeni mahdollista kiinnittymisvuotoa :whistle:
 
Mä oon niin kyllästynyt noihin negatiivisiin raskaustesteihin!:cautious: Kp 31/28-30 ja juuri nega testattu. Tekisi mieli karjua, mutta mies nukkuu vielä :LOL: Nyt ihan oikeesti ne menkat kehiin, niin olis tämäkin piina taas ohi. Ja tämä ikuinen veivaaminen: voiko juoda pari siideriä ja voiko tehdä sitä ja voiko tehdä tätä JOS kuitenkin olisin... :cautious: Anteeksi avautuminen, nyt vaan ottaa taas päähän... Mä jotenkin loppukierrosta aloin liikaa kuvittella meille sitä jouluplussaa.
 
Tää pidempään yrittäminen huonontaa meidän seksielämää. :cry: Ihan liian harvassa onnistuneet kerrat, miehellä vissiin jotain paineita kun ei välillä onnistu ja nyt se viettää jotain melkein viikon kestänyttä selibaattia. Mä en jaksa enää tehdä aloitteita kun tuntuu että oon ainoa joka haluaa. Miten tän vauvakuumeen saa pois ettei tunnu niin huonolta koko ajan. :cry::cry:

Sori silkkaa omaanapaa sisältävä viesti, vitsit vähissä.
 
Täällä olikin nyt useammalla negatestejä tai muuten huonoa fiilistä :( pahoittelut ja tsempit kaikille, toivottavasti olo pian parantuu <3

Mä olen ihan pihalla tästä kierrosta, tänään kp16 ja olen alkanu epäillä oliko ovis ollenkaan silloin kun kuvittelin. Aamulämmöt aion tämän kierron jälkeen unohtaa, en saa niillä ovista kiinni kun heräilen aamuisin lasten kanssa samaan aikaan (eli milloin sattuu).
Tällä hetkellä on aika hyvä ja leppoinen fiilis tästä kaikesta, en jotenkin jaksa uskoa että plussaa tulee mutta mieli on silti rauhallinen. Katotaan loppukierrossa taas millanen hermoraunio täällä kirjottelee :ROFLMAO:
 
Mä oon niin kyllästynyt noihin negatiivisiin raskaustesteihin!:cautious: Kp 31/28-30 ja juuri nega testattu. Tekisi mieli karjua, mutta mies nukkuu vielä :LOL: Nyt ihan oikeesti ne menkat kehiin, niin olis tämäkin piina taas ohi. Ja tämä ikuinen veivaaminen: voiko juoda pari siideriä ja voiko tehdä sitä ja voiko tehdä tätä JOS kuitenkin olisin... :cautious: Anteeksi avautuminen, nyt vaan ottaa taas päähän... Mä jotenkin loppukierrosta aloin liikaa kuvittella meille sitä jouluplussaa.
mäkin ehdin jo ihan liikaa elätellä toiveita jouluplussasta, nyt dpo 11 / dpo 12 ja taas ihan blanco nega testasttu aamulla.. olen ihan varma että tää oli tässä ja kyllähän ketuttaa ja oon aivan varma etten saa ikinä lasta :mad:

@Lumi87 täälläkin mies pihtaa, sillä muutenkin haluja joka viides joulu että tuntuu kun yrittäisin yksin tässä sitä lasta tehdä, aiheesta ei saa myöskään puhua koska sitten alkaa ärsyttää jos siitä " jauhetaan liikaa" kai tuo olettaa mun sikiävän pyhästä hengestä tms :ROFLMAO:
:LOL: tässä kierrossa sain sen ihme kyllä juuri oikeeseen aikaan kellistettyä eikä silti tärpänny :cautious: su tai ma pitäis tädin tulla , riippuen nyt siitä laskenko tasavahvat o-testi viivat dpo -1 vai dpo -2 kun sitä seuraavana päivänä todella räikyvä + o-testiin
 
@Lumi87 ja @mmmarie meillä oli ihan sama ongelma kun esikoista yritettiin 1,5v. Yritys tuntui olevan täysin mun vastuulla eikä mistään ovulaatiosta voinut puhua koska mies sai hirveät paineet. Itkin tuhat kertaa sitä kun tuntui että taas meni otolliset ajat harakoille. Nyt sitten ei olla oikeastaan puhuttu yrittämisestä enkä aijokaan miehelle mistään ovulaatiosta puhua tai edes yrittämisestä. Meillä on ikään kuin sanaton yhteisymmärrys et lapsi saa tulla jos tulee. Mennään tjot tyylillä mut mä vähän itsekseni seuraan ajoitusta ja itsekseni masentelen niinä kuukausina kun ei osu puuhaailut oikein kohdilleen....en puhu kovasta vauvakuumeesta miehelle mitään koska tiedän että sit sille tulee liian kovat paineet.
 
Viimeksi muokattu:
@mmmarie voi miten lohdullista kuulla, etten ole yksin näiden asioiden kanssa. Mä en oo voinut miehelle puhua ovisasioista mitään (tosin niistä ei oo puhumista kun en saa ikinä ovisplussaa) ja muutenkin parempi olla vaan hiljaa. Jotenkin surullinen olo. Mä oon viisi vuotta jo odottanut, että aletaan yrittää toista lasta ja nyt tää odotus vaan jatkuu eikä näy valoa tunnelin päässä. Tähän päälle vielä epäsäännölinen kierto, todennäköinen ovuloimattomuus useissa kierroissa ym. En edes uskalla miehelle mainita miten usein seksiä olisi hyvä harrastaa. Ja kun kierto on mitä on niin ei ole edes mikääm viikko kuukaudesta kun pitäis osua vaan monta viikkoa potentiaalista aikaa...

@Tiituu kiitos sinullekin kokemuksen jakamisesta. Mä otan nyt tästä eteenpäin linjan etten puhu mitään, se on vaan vähän surullista kun maaliskuussa tulee vuosi täyteen yritystä ja saatais lähete eteenpäin. Kai näistä asioista pitää puhua ennen hoitoja??

Meillä meni puoli vuotta ihan ok yrittämisen suhteen, nyt vaikea vaihe. Mulla on tammikuulle varattu gyneaika ja toivon että ovisasiaa selvitettäisiin, mutta en tiedä onko järkeä selvittää saati aloittaa mitään lääkitystä jos ei oo varmuutta että edes talletukset osuu kohdilleen?

Lisäksi ahdistaa jos hoitoihin joudutaan... miten ihmeessä mies sais vaikka inssiaamuna annettua näytteen jos paine vaikuttaa niin ettei onnistu? Eikö me ikinä saada lasta. :cry:

Meillä ei ole aiemmin ollut tämän sortin ongelmia joten uskon että paine nyt vaikuttaa. Meillä kuitenkin jo yksi lapsi ja elämäntilannekin paljon vakaampi kuin esiklisen vauva-aikana 7 vuotta sitten. En siis usko että empii toista lasta vaan tää yrityksen pitkittyminen stressaa. Voi kun tää piina loppuis joskus ja saatais normaali makkarielämä takaisin.
 
Täytyy myöntää, että kyllähän se välillä vähän väkisin yrittämistä on. Yritettävä on, vaikka ei jaksaiskaan peuhata, kun ei se pikkuinen sieltä iteksiään tuu :geek: Alkuunhan vauvan yritys oli jännää, mutta nyt jo välillä turhauttaa. Odotan oikein sitä, että seksi olis taas ihan vaan seksiä :ROFLMAO: Ja sitten varmasti joku saattaa ajattella, että hulluja, kun tekevät itselleen tuommoset paineet. Mutta semmosta se on, kun ei raskaudukaan ihan pelkästä ajatuksesta ekalla yrityskierrolla :D
 
Laitan ny tämän tähänkin ketjuun.

Tiistaista asti tikuttanut haaleaa viivaa (ovis) ja nyt sit kai olis ovis?!?

En oo ikuna oviksia tikutellut.Nyt vaan tuntuu kierto olevan sekaisin pillereitten jäljiltä.
http://aijaa.com/hmOsnh

Jokojokojoko..Siis jokohan se ovis vois olla päällänsä? Tänään kp 13/24? tuli samanvärinen viiva vai mitä te muut näätte?

Eilen ei jaksanu hommailla mutta keskiviikkona on.Ja ny si kai pitää tänäänkin suoriutua :)

Vasempaan alakylkeen (jenkkakahvojen kohtaalla) nippaillut ja pistellyt koko aamun

Täällä siis kp 13/24?
Yk 3 menossa
Jos nyt ovis onko tää dp 1 vai dp0?
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Laitan ny tämän tähänkin ketjuun.

Tiistaista asti tikuttanut haaleaa viivaa (ovis) ja nyt sit kai olis ovis?!?

En oo ikuna oviksia tikutellut.Nyt vaan tuntuu kierto olevan sekaisin pillereitten jäljiltä.
http://aijaa.com/hmOsnh

Jokojokojoko..Siis jokohan se ovis vois olla päällänsä? Tänään kp 13/24? tuli samanvärinen viiva vai mitä te muut näätte?

Eilen ei jaksanu hommailla mutta keskiviikkona on.Ja ny si kai pitää tänäänkin suoriutua :)

Vasempaan alakylkeen (jenkkakahvojen kohtaalla) nippaillut ja pistellyt koko aamun

Täällä siis kp 13/24?
Yk 3 menossa
Jos nyt ovis onko tää dp 1 vai dp0?
kyllä tuo taitaa plussa olla , eli sulla on tänään dpo -1, ovispäivä eli huominen dpo 0 jne. nyt vaan hommiin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: tänttähäärää
Masennuinkin enemmän km jälkeen mitä luulin. vaikeaa aikaa ollut parisuhteellekin. Odotan juuri jälkitarkastusta, tuntuu niin turhalta sekin, tyhjä mikä tyhjä. En tiedä miten jaksaa alkaa taas alusta, ovistestit ei vielä innosta. ehkä se tästä kun uusi kierto nyt alkaisi. Kyllähän yrittäminen vie suhteelta voimia ja normaali petielämä katoaa mutta se taitaa olla yleistä.
Voimia kaikille ja yrittäkää nauttia joulunajasta
 
Nyt oon kyllä vähän pihalla tilanteesta vielä mutta kävin tänään km ultrassa jossa todettiin että siellä köllötteli tyypi ihan oikeassa paikassa ja sydän tykyttäen!! Viikkoja on vielä vähän mutta kolmen päivän vuoto ja särky ei merkinnytkään mitään ainakaan vielä! Tekis mieli vaan hyppiä ilosta :LOL: Minut voi siirtää plussanneisiin! Katsotaan sitten tuunko maitojunalla takasi mutta nyt ei voi murehtia!

Tsemppiä piinailuun ja pidän peukkuja kaikille muillekin jouluyllätykseen!! :love:
 
@Rivaa ihana uutinen :love:

@teris :( jaksamista. Ehkä kun jälkitarkastuskin vielä ohi niin pääsee asiassa eteenpäin....Mulla menny km jälkeen mieliala tän yrityksen suhteen ihan vuoristorataa. Välillä vetää ihan mustiin mutta nyt kun uus yk alkamassa niin ehkä vähän taas jaksaa toivoa...mutta kohta varmaan taas synkistelen, huoh
 
  • Tykkää
Reactions: Rivaa
Mut voi myös siirtää plussanneisiin :)
En kyllä edes katsonut listasta oonko jo :LOL:
Tänään antoi digitesti sen kaivatun "Raskaana 2-3" ja näyttäisi siis hormonitasot nousevan.
Siirryn nyt toiveikkaana tuonne odotuspuolelle, kunpa ei tarttis palata!

Toivon ihan superpaljon tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille (y) Käyn kurkkimassa mitä teille kuuluu ja toivotaan kaikille meille vauva vuodeksi 2017!
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituu ja Mijau
Heippa vaan kaikille!

Pahoittelut keskenmenon kokeneille, varmasti sitä pitää käydä pohjalta hakemassa uusia voimia, jotta taas jaksaa <3

ja onnea paljon plussanneille!

Minä olen höhhöö. Seuraillut juttujanne puolen vuoden ajan. Mulla on kaksi teini-ikäistä lasta edellisestä suhteesta, tästä "uudesta", 7 vuotta kestäneestä suhteesta on yksi kohta 5-vuotias ja nyt sitten vielä vanhoilla päivillä haluttaisiin kovasti vielä yksi lapsi. Ikää mulla jo kohta 36, eli vanha käppänä tähän puuhaan. Mutta yrittämällähän se selviää, syntyykö tulosta. :)

Nyt on yk 4 menossa. Ensimmäistä yhteistä tehtiin vuoden päivät, joten en ihan heti plussaa nytkään odota. Nyt on menossa kp 24/28-31, ovis oli tässä kierrossa vasta kp 18. Mähän olen nyt, dpo 7(?) testannut negan ja varma, ettei siellä mitään ole :D

Toisaalta olen ihan hurjan hyvä mielikuvittelemaan kaikki oireet itselleni. Nyt on mm. kohtu arka seksin jälkeen tänään. Jatkuva paineentunne ja repäisevät kivut liikkuessa vähän rivakammin tai esim. aivastaessa. Nälkä ja jano. Eli täsmälleen samat, kuin joka ikinen negakierto. Pessimistihän pettyy silti, koska pilvilinnat rakentuu aina loppukierrosta suuriksi. Että miksi sitä ei sitten voisi olla nyt tyytyväinen kolmeen ihanaan lapseen? Niin isoja ja helppoja. Noh: Sain nuorena nuo ekan liiton lapset (18 ja 20v.) ja sitten tämän elämäni miehen kanssa tämän yhteisen viisveen. Ja nyt kun katson taaksepäin, niin elämähän ei ole koskaan niin täyttä, kuin silloin, kun keittiön pöydän alla on tahmaisia pieniä varpaita. Silloin, kun ei jaksa ja silloin kun jaksaa. Se elämä on niin täyttä ja ihanaa siinä hetkessä lasten kanssa. Niinkuin on teinienkin kanssa. En minä sitä. Haluan niitä teinejäkin lisää. Niitä saa kasvattamalla niitä vauvoja. Kaikki nuo on minun ja mieheni aarteita, joka on isä näille mun teineillekin.

Talon rakennus on käynnissä (asumme kyllä jo siinä, vaikka vielä on vaiheessa olevia huoneita, vaiheessa oleva kodinhoitohuone, vaiheessa oleva sauna..). Unelmani asua maalla omassa talossa on siis toteutunut. Olen saanut elämältä niin paljon sen jälkeen, kun erosin, tein kahta työtä, opiskelin ja kasvatin kahta lasta. En nukkunut, koska piti olla voita lasten leivän päälle. Huoli oli läsnä jokaisessa päivässä. Että miten minä tästä selviän. Elämä on muuttunut niin totaalisesti. Vakityö, miehellä hyvin menestyvä firma, lapset ihania kaikkine hankaluuksineenkin. Rakkautta. Lämpöä. Seksiä. Joten sitten sitä aina se vanha höhhöö sieltä kuiskii, että et kyllä ansaitse enää neljättä lasta ainakaan. Liikaahan tässä on jo hyvää yhdelle ihmiselle. Silloin mies kuiskaa mun korvaani, että "rakas, se on nyt meidän vuoro". Ehkä se on, en tiedä. Ei kai elämää voi elää silleenkään vihko kourassa, että mitä on menettänyt ja mitä saanut. Ja että aina pitää olla vähän miinuksen puolella, koska suomalainen kasvatus. Mutta semmosta pikkuista pohdintaa. Toivottavasti ette heti minua täältä lemppaa :D Ensi kerralla perehdyn miettimään enemmän teidän tilanteitanne. <3 Vertaistuki olisi kuitenkin tarpeen. :)
 
Ihania uutisia @Rivaa ! :love:
@teris <3
@Tiituu ovistestin plussapäivä on dpo-1 :)
@Sokeripala tulehan kertomaan ainakin ultrakuulumiset :love:
Tervetuloa mukaan @höhhöö ! Ihan varmasti ansaitset kaiken hyvän mitä elämä tuo tullessaan ;)

@MamaBlue, mulla on myös ollut lämmöt ihan ketuillaan tässä kierrossa. Luulin oviksen olleen jo viikko sitten mutta nyt FF:n mukaan olisi vasta menossa dpo3. Oireina pelkkä lämpö (eilen nousi 37.0 ja tänä aamuna normi 36.4...). Ei ovisajan himoja ollenkaan toisin kuin kp8-9 millon eka "ovis" oli. Ja jos ovis tosiaan oli vasta nyt kp14 niin meni tallettelut aika huonosti, dpo-3 ja dpo1, FF:kin sitä mieltä että score:low :cry:
:cry: nyt lievästi sanottuna v*tuttaa koko juttu! Ja joo, tuohan on pelkkä appi mutta silti ärsyttää tuommosta heti aamusta katella! Ajattelin seuraavaksi kokeilla päivälämmön mittausta koska heräilen lasten mukaan joka aamu eri aikaan. Jotkut ovat saaneet päivälämmöistä oviksen kuulemma paremmin kiinni.
(Mukana lämpötaulukko jos osasin sen lisätä :ROFLMAO:)

20161217_065601.png
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rivaa
Ooh, nyt kahden päivän jälkeen tää palsta haluaa taas tehdä yhteistyötä, sain kuvat lisättyä! Tuossa siis ma ja ke tehdyt testit. Digit ei tulleet eilen postissa joten vielä täytyy alkuviikkoon ootella testausta, en kestä odottaa niin kauan..ehkä käyn nyt viikonloppuna taas apteekissa.

Harmillista lukea monien negafiiliksistä :( kai sitä on aina pohjalla käytävä että fiilis paranee. Meillä oli kans pitkän aikaa ettei vauvoista saanu (tai kannattanu) puhuakaan. Lopulta päätin että minun ahdistava olo puhumattomuudesta saa nyt vähän helpottua ja kirjotin miehelle kirjeen. Se auttoi aikalailla, siinä että nyt sain luvan alkaa oikeasti kirjoitella tällä palstalla haaveilusta ja yrityksestä. Paljon tsemppiä siis kaikille tasapuolisesti!
Ja muoks. En siis mieheltä saanut lupaa alkaa kirjoittaa tänne:LOL: vaan siis yleisesti luvan alkaa puhumaan haaveista

Voi @Rivaa ihania uutisia! Paljon onnea :love: millä viikoilla olet?

Ja tervetuloa uudet! Ihanasti olit kirjoittanut @höhhöö :)
 

Attachments

Huomenta ja ja hurjasti onnea taas uusista plussista! :love:

Joo @Mijau eikö ole raivostuttavaa...? :mad: Joku kehotti nakkaamaan lämpömittarin roskiin, mutta en sitä halua tehdä, kun tähän saakka (lukuunottamatta edellistä surullisenkuuluisaa kiertoa) se on joka kierrossa mielestäni näyttänyt selkeästi lämmön nousun ja näin ollen oletan oviksen tapahtuneen.:cautious:
 
@teris halaus ja voimia. Uskon, että ottaa koville. Ja ymmärrän tuon ajatuksen, että väsyttää aloittaa alusta. Toivottavasti saatte nopeasti uuden, pysyvän plussan.

@Rivaa ihania uutisia! Onnea!!

@höhhöö tervetuloa, ihanasti kirjoitit. Minäkin valoisina hetkinä mietin saaneeni elämältä vaikka mitä - hyvän miehen ja upean tyttären, kivan työn yms. Mutta mulla on sellainen kauhea kaipuu toiseen lapseen ja tuntuu, että jos sen saan niin olen saanut elämältä kaiken mitä olen ikinä uskaltanut toivoa. Sitä hetkeä odotellessa, vaikka se itseään nyt antaa odotuttaa.

Kaikille plussanneille kaikkea hyvää matkaan, toivottavasti teistä ei kukaan palaa tänne. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Rivaa

Yhteistyössä