Toiveena vauva 2017-2018

Darni73 mulla taitaa olla meneillään 20 jotain kierronpäivä. Meillä ensimmäinen käynti oli ihan vaan juttelua. Puhuttiin mitä halutaan ja mihin kaikkeen ollaan valmiita. Lääkäri kertoi toimenpiteisä aina inseminaatiosta adoptointiin asti. Samana päivänä kerettiin saamaan aika miehelle verikokeisiin. Ja taidettiin sopia ajankohta milloin mies vie siemennestenäytteen tutkittavaksi. Toisella käynnillä mulla oli perusgyne ja ultra. Tässä välissä mies toimitti sperman mehiläiseen. Kolmas käynti oli vaan siemennesteen tuloksien läpikäynti. Neljännellä kerralla tutkittiin taas mun alapäätä. Katottiin onko munajohtinet auki, onko munasarjat millaset jne. Viides kerta oli taas juttelua ja annettiin ovulaatiota lisäävä joku lääke sille kierrolle ja yritettiin luomuraskautta. Kuudes käynti kerta; lääkäri vaihtui ja hän ihmetteli miks ei viime kierrolla aloitettu inseminaatiohoitoa kun sperma niin huono. No nyt sitten saatiin aika inseminaatioon ja lääkkeet pistohoitoihin ja ajat siemennesteen pesuun jne... en enää oikee muista montako tutkitusta tehtiin saati montako kertaa loppujen lopuksi kävin tuolla naisten osastolla. Tietty noiden lisäksi vielä kaikki labrakäynnit. Niissäkin piti käydä ainakin kahteen vai kolmeen eri otteeseen. Kyllä toi alku oli yhtä lääkärillä juoksemista. Nyt on ollut taukoa hoidoista ja käynneistä, kun sanoin meidän haluavan ivf hoitoon. Koska sitä suositteli lääkäri joka teki inseminaation. Ja suorastaam ihmetteli miksi meille edes on ehdotettu inseminaatiota. Ja netistä olen lukenut noita inseminaation tuloksia. Tosi harva niissä raskautuu. Ja jos raskautuukin niin saattaa mennä kuusikin hoitokertaa.

Näissä lapsettomuushoidoissa sitä viimeistään tajuaa, miten paljon lasta tahtoo. Ja niinkuin olen joskus kuullut, lapsia ei todellakaan tehdä, niitä saadaan.

Lapset ovat lahja ja siunaus.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Kp1 tänään

Oho kylläpä on käyntejä/keskusteluja ennen toimintaa. Pitääpä heti alkuun alkaa vaatii nopeeta toimintaa. Sperma näytteen mun mies anto jo, kun sanoivat että on hyvä jos tulokset luettavissa ensimmäisellä vastaanotolla. Onko noi useat käynnit toteutettu millä aikataululla?
Kyllähän se varmasti aikaa vie kun kaikkea tutkitaan ja tietty kierron tietyillä päivillä. Kävin viime kuussa ultrassa ja kaikki oli ok mutta yritystä niin kauan että suoraan ivf olis meille hyvä. Mitähän lääkärit jos me vaaditaan ettei inssiä tai muita kokeiltais ensin(n) mikäli niitä lekuri ehdottaa? Vaatiikohan suurempia kädenvääntöjä(n)
 
Kp 21 menossa ja dpo 7. Tänään tuntunu mahassa pieniä nippailuja ja muutenkin outoa oloa on ollu koko aamun Painon tunnettakin on alamahassa. Oli pakko käydä ostamassa raskaustesti ja negahan sieltä tuli :( Kyllä harmitti.
 
Aamun testaus toi negatiiviseksi luokiteltavan tuloksen. Hain eilen frsu:n violetin pakkauksen, jonka herkkyys taisi paketin mukaan olla 15. Valoa kohden puikossa ei näkynyt mitään, mutta hiukan pois päin valosta käännettynä luultavasti hyvin haaleasti näkyvä viivanpaikka. Tosin sanottakoon tähän, että olen muutaman saman merkkisen testin tehnyt ja koskaan en ole tätä paljon lukemaani viivanpaikkaa saanut näkyviin testeihin. Tänään dpo13. Uniin tulee tämä homma, viimeisen viikon nähnyt unia kuinka joko oon raskautunut, kaverit kyselee olenko kenties raskaana, tai että pitelen positiivista testiä. Ja kyllähän se tuo pikkusiskon toinen muksu, vajaan viikon ikäinen, saa kuumeen vaan nousemaan! Toissapäivänä katosi kaikki oireet (alavatsa kivut, selkäkipu, huimaus), nännikipu vain jäi ja toisinaan käväisevä huono olo sekä jatkuva nälkä.

Plussatuulia ja tärppionnea!
 
En ottanut.. :/ totesin itse tihrustaessa että ei sitä kännykkäkameralle taida saada. Katsellaan ensi viikolla, jos tähän tilanteeseen ei muutosta tule, eli menkat antavat taas odottaa itseään, tuleeko uusi viivanpaikka jota ihmetellä ;D
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Kp1 tänään

Oho kylläpä on käyntejä/keskusteluja ennen toimintaa. Pitääpä heti alkuun alkaa vaatii nopeeta toimintaa. Sperma näytteen mun mies anto jo, kun sanoivat että on hyvä jos tulokset luettavissa ensimmäisellä vastaanotolla. Onko noi useat käynnit toteutettu millä aikataululla?
Kyllähän se varmasti aikaa vie kun kaikkea tutkitaan ja tietty kierron tietyillä päivillä. Kävin viime kuussa ultrassa ja kaikki oli ok mutta yritystä niin kauan että suoraan ivf olis meille hyvä. Mitähän lääkärit jos me vaaditaan ettei inssiä tai muita kokeiltais ensin(n) mikäli niitä lekuri ehdottaa? Vaatiikohan suurempia kädenvääntöjä(n)

Meille puhuttiin että käytäntöön kuuluu että ensin yritetään inseminaatiota ja edetään "rankempiin" hoitoihin. Me ollaan julkisella puolella niin kaikki on hidasta. Ja onhan tuo inseminaatio edullisempi vaihtoehto kun ivf. Ja ivf hoidoissa taas omat riskinsä esim. lapsen kehityksessa ja vammaisuuskin taisi olla. Meidän lääkärit oli sitä mieltä että kolme inseminaatio yritystä ja sitten ivf. Mutta tokan jälkeen vaadin muuta hoitoa taisin jopa itkeä lääkärissä silloin. Ja meilläkin oli yritystä jo pidempään takana silloin, kun ei menty hoitoihin heti vuoden yrittämisen jälkeen. Tai mentiin mutta silloinen paikkakunnan lääkäri oli osaamaton nuori mies joka suositteli jatkamaan yritystä vielä puolivuotta.

Niin ja IVF jono on meillä puolivuotta. Että senkin takia varmaan noita inseminaatioita haluavat tehdä. Sitä varten kun ei odoteta kuin seuraavaa kiertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Nyt siis viisi päivää kierukan poistosta. Poistopäivänä tuli hieman vuotoa. Kunnes tänä aamuna peittojen heiluttelujen jälkeen taisi kunnon vuoto alkaa kipujen kanssa. Onko kellään kokemusta, et onkohan tämä päivä nyt kp 1? Epäilin et viikko sitten ois voinut olla menkat, kun oli vähän tuhrua ja kipuja. Mut onkohan tää nyt tyhjennysvuotoa vai mitä? Inhottavaa kun ei tiedä mikä kp on menossa!(n)
 
Nyt siis viisi päivää kierukan poistosta. Poistopäivänä tuli hieman vuotoa. Kunnes tänä aamuna peittojen heiluttelujen jälkeen taisi kunnon vuoto alkaa kipujen kanssa. Onko kellään kokemusta, et onkohan tämä päivä nyt kp 1? Epäilin et viikko sitten ois voinut olla menkat, kun oli vähän tuhrua ja kipuja. Mut onkohan tää nyt tyhjennysvuotoa vai mitä? Inhottavaa kun ei tiedä mikä kp on menossa!(n)
Kyllä mä laskisin tän päivän olevan kp1 kun kunnon vuoto alkanut.
 
Moikka pitkästä aikaa! Täällä on ollu kauhee härdelli eikä oo ehtiny tännekkään ja jouluksi ois tarkotus lähtee sos-lapsikylään kaarinaan kattoo yhtä pientä poikaa..

Täällä on nyt menossa kp 33/32 ja ei minkäänlaisia oireita ole havaittavissa.

Palaan myöhemmin lukee juttujanne tänään paremmalla ajalla.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea haaveilija15! :)
Sen verran päivitän tilannettani, että tässä kierrossa yritykset jääneet minimiin, elikkä vain kp15 tuli touhuiltua... Tänään (kp16) oli tuo viisureiden leikkaus, joten tässä toipuessa menee sitten loppukierto. Mutta tsemppiä kaikille, seurailen täältä sivusta kuulumisianne aina välillä (y)
 

Yhteistyössä