Tervetuloa,
Cassis,
Kikati ja
inasofia! Enemmän väkeä, enemmän tulevia vauvoja! <3
M|ra, samaa juuri apteekissa hikoilin, että kyllähän mä nyt yhden Orionin pystyssä pidän näillä ostoksillani. Mulle ei nyt äkkiseltään tule vitamiinien (erityisesti se foolihappo) ja hammaslääkärin (pitäis itsekin uskaltaa tilata aika) lisäksi mieleen muuta kuin se, että terveellisiä elämäntapoja (terveellinen ruokavalio ja sopivasti liikuntaa) on hyvä noudattaa. Pitäisihän sillä olla jo vaikutusta hedelmällisyyteen, mutta erityisesti sitten raskausaikana sikiön hyvinvointiin. <3
Cassis, mä ymmärrän hyvin, että teidän taustalla mielellään aloittaa yrityksen ”ajoissa”. Mulla oli kyllä hirvee (uusi) vauvakuume myös, kun esikoinen oli noin 2-4 kuukautta, mutta ajattelin, että en vielä ole valmis. Nyt sitten, kun aika tuntui kypsältä, miehellä kesti pari kuukautta (eli ikuisuus
) lämmetä ajatukselle ja mun takaraivossa kummittelee ajatus, että olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin, kun kaipuu toiseen lapseen polttelee jo hurjana.
Kikati, mulla myös osa vitamiinivalmisteista aiheuttaa pahoinvointi, luulen, että on jotain yliherkkyyttä ehkä jollekin täyteaineelle tai muulle. Nyt mulla on käytössä hyväksi havaittuja valmisteita, lähes kaikista vitamiineista erikseen, eli mun vitamiinien syönti on ”kourallinen nappeja naamaan”-tyyppistä. Muitakin vesiliukoisia vitamiineja mun on pakko syödä foolihapon lisäksi, muuten esikoinen vetää kaikki vitamiinit ja hivenaineet rinnan kautta.
inasofia, mulla on aikaisemmin ollut Mirenaa vastaava ehkäisyvalmiste käytössä ja sen lopettamisen jälkeen ekat kuukautiset tuli kahden kuukauden päästä ja kierto palasi niin säännölliseksi kuin mulla ylipäänsä voi olla. Toivotaan, että sullakin kroppa ”palautuu” nopeasti!
pumpulipallero, meille ja mulle on ollut tärkeää saada lyhyitä omia hetkiä. En ole käytännössä ollut paljon erossa esikoisesta, eikä hän ole esimerkiksi vielä kertaakaan ollut yökylässä. Todellakin sama kuin inasofialla, että itsellä oli vaikea olla vauvasta erossa, kaipaus heräsi kaupassa käynnin aikana. Kahdestaan saunaan pääsy on meille kullanarvoinen hetki, onneksi toiset mummu ja pappa asuvat lähellä, joten tätä saadaan toteuttaa riittävän usein. Nyt isällä ja pojalla on yhteisiä ”harrastusmenoja” ja mä saan omaa aikaa välillä enemmän kuin tarvis ja välillä taas kaipaisi enemmän.
Mulla on mennyt mielialat tämän vauvakuumeen kanssa ylös ja alas. Välillä oon onneni kukkuloilla ja rennohko, mutta usein myös iskee ahdistus ja pelko siitä, että ei tästä mitään vauvaa tule. Onneksi esikoinen pitää kiireisenä, ettei kokoajan kieriskele suunnilleen itsesäälissä täällä. Tarkoitus ei ole täyttää tätä keskustelua itsesäälissä rypemisellä, mutta tämä kakkosen yrittäminen menee nyt jotenkin enemmän ja syvemmin tunteisiin kuin esikoisen.
Jouduin antibioottikuurille ja ensimmäisenä mieleen iski ajatus, miten lääkekuuri vaikuttaa ovulaatioon. Vastausta ei löytynyt pakkausselosteesta, sillä siinä kerrottiin, ettei ”vaikutusta hedelmällisyyteen ole tutkittu”.
Niin tai näin, nyt on menossa kp 13 ja ovistestit ajattelin aloittaa viikonloppuna. Uskoisin, että ovulaatio olisi jälleen aikaisintaan kp 20 tienoilla kuitenkin. Harvinaista olisi, jos tulisi aikaisemmin, mutta en halua päästää livahtamaan ohikaan. Talletuksia pitäisi jaksaa myös tehdä tasaisesti, mutta kipuilu vie nyt voimat.