Täällä on kyllä niin vilkas viestiliikenne, ettei perässä meinaa pysyä. Plussia on tullut useita, onnea niistä, ja toivotaan kevätvauvoja teille!
Ja tsemppiä jälleen uuteen kiertoon joutuneille!
Kunnon kinttaat on hyvä ja tekee raskaustestin! Toivotaan, että vuoto olisi ollutkin hämäystä vaan, ja ovistesti näyttäisi raskauden takia plussaa!
Viime aikoina on tullut taas tosi paljon mietittyä tätä lisääntymistä - meillä siis minä tosi paljon kuumeilen neljättä, ja mies vähän vielä haraa vastaan, välillä on ajatuksessa mukana, mutta välillä on sitä mieltä, että eiköhän tämä perhe ole tässä. Luin tänään tämän artikkelin, ja ajatukset oli kyllä niin samoja kuin itsellä, vaikka tässä jutussa odotetaankin kolmatta. Meillä ei kylläkään ole lapsilla ollut mitään kummempaa sairautta tai muuta haastetta, kuten tässä perheessä.
www.vauva.fi/artikkeli/sina/vanhemmuus/kahden_lapsen_aiti_halusin_viela_yhden
Meillä asiat on sillä lailla mallillaan, ettei vauva aiheuttaisi muutoksia esim. asunnon tai auton suhteen. Eikä pelota omien voimavarojen riittäminen, vaikka onkin vähän samanlaista ajatusta, että vielä vähemmän kehtaa valittaa arjen haasteista tai pyytää apua, kun lapsia on tullut enemmän. Jotenkin tuntuu siltä, että oikeus urputtamiseen on mennyt siinä, kun lapsia on tullut ihan omasta tahdosta lisää. Lähinnä se pelottaa, että jos jokin meneekin pieleen tai lapsella on vaikea vamma, ja sitten perus lapsiperheen arki onkin jotain ihan muuta...
Te, kenellä on ennestään jo lapsi(a), miltä muiden vauvauutiset ovat nyt yrittäessä tuntuneet? Aloin tätä pohtia, kun kesällä on kuultu kahdesta tulevasta vauvasta, ja ainakin nyt, kun yritys ei vielä ole päällä ja omia lapsia jo on, niistä osasi olla vain iloinen. Ehkä asiaan vaikutti myös se, että nämä molemmat on perheen ensimmäisiä vauvoja. Ja toisaalta, kun lähipiirissä on myös lapsettomuudesta kärsiviä, olen miettinyt, että miten ikinä kehtaan kertoa (jos koskaan siihen pisteeseen päästään), että meille tulee jo neljäs? Voi tulla kyllä muutenkin puun takaa tämä uutinen, kun eihän meidän enää pitänyt...
Minulla siis on edelleen kierukka, ja pidetäänkin se ainakin vuoden loppuun, mutta olen nyt jo tarkkaillut kiertoa, joka näköjään on pari päivää pidempi kuin luomuna, mutta ihan säännöllinen. Ja sarjassamme huvittavia kuviteltuja raskausoireita: alkukesästä minulla tuntui pientä nykinää alavatsalla, ja sitä jatkui pari päivää. Elohiireksi tulkitsin, mutta pakko oli tehdä raskaustesti varmuuden vuoksi, kun olisihan se ihan hirvittävän noloa, jos ne olisikin olleet pieniä potkuja, eikä tajuaisi olevansa raskaana...
En edes miehelle kehdannut tunnustaa...
Lämpimiä kesäpäiviä kaikille, toivotaan plussatuulia!