Toistakymmentä pikkulasta pahoinpidellään vuosittain hengiltä Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
:o KAUHEATA! Kuka tuollaista tekee?! Päihdeäiditkö?!:(

Ihan normaalit väsähtäneet äidit myös.

niin. tässä kohtaa olis myös mietittävä nyt abortin vastustajien omia mielipiteitään, kannattaako oikeesti synnyttää lapsi jos ei halua. (kuten joka ikisessä keskustelussa aborteista mammat paasaa kuinka se rakkaus sit tulee ku salama kirkkaalta taivaalta ja kuinka ruusuista elämä sit on ja kuinka huono ihminen on jos tekee abortin ja plää pläää..... )

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja täällä minä:
ymmärrän helvetin hyvin..ei kaikki jaksa jos ei tukea,mummuja ym,ympärillä..turha taivastella!!!!!
Samoin! En ymmärrä miks täällä tuota ihmetellään!

Suvi Ahola ja Eve Mantu ainakin ovat puhuneet kirjoissaan äidin aggressiivisista tunteista ja teoista, ja viimeksi taisi olla Meriläisen feministikirjassa jossa oli lainaus että ihme ettei pikkulapsia tapeta enemmän kun tietää millaista se vauva-aika voi olla!

Kyllä mä ainakin sanon että kun herää viidettä kertaa saman yön aikana rauhoittelemaan itkevää vauvaa niin pitää olla joko ite rauhoittavien lääkkeiden alainen tai aivokuollut jos ei käy mielessä nuijanukutus yhtenä vaihtoehtona!

Kyllä meilläkin esikon kanssa nukuttiin 1-2h yössä vuorotellen kun lapsi huusi ensimmäiset 3kk kurkku suorana yötä päivää, mutta ei mulla tullut mieleenkään sitä tappaa! Voi helvetti miten sairas paska voi olla että se on se vaihtoehto!!

Jos ei itse ymmärrä apua hakea, sais saada perinteisen Siperia-elinkautisen jos väsymyksen takia oman lapsensa hengiltä pahoinpitelee. Kyllä Suomessa apua saa jos sitä vain uskaltaa pyytää, pitää vaan liian usein pitää niitä vitun kulisseja pystyssä, eihän me nyt neuvolassa voida näyttää että menee huonosti.

Nyt keittää ja pahasti joten anteeksi ilkeät sanani mutta niitä en todellakaan peru |O

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja täällä minä:
ymmärrän helvetin hyvin..ei kaikki jaksa jos ei tukea,mummuja ym,ympärillä..turha taivastella!!!!!
Samoin! En ymmärrä miks täällä tuota ihmetellään!

Suvi Ahola ja Eve Mantu ainakin ovat puhuneet kirjoissaan äidin aggressiivisista tunteista ja teoista, ja viimeksi taisi olla Meriläisen feministikirjassa jossa oli lainaus että ihme ettei pikkulapsia tapeta enemmän kun tietää millaista se vauva-aika voi olla!

Kyllä mä ainakin sanon että kun herää viidettä kertaa saman yön aikana rauhoittelemaan itkevää vauvaa niin pitää olla joko ite rauhoittavien lääkkeiden alainen tai aivokuollut jos ei käy mielessä nuijanukutus yhtenä vaihtoehtona!

Kyllä meilläkin esikon kanssa nukuttiin 1-2h yössä vuorotellen kun lapsi huusi ensimmäiset 3kk kurkku suorana yötä päivää, mutta ei mulla tullut mieleenkään sitä tappaa! Voi helvetti miten sairas paska voi olla että se on se vaihtoehto!!

Jos ei itse ymmärrä apua hakea, sais saada perinteisen Siperia-elinkautisen jos väsymyksen takia oman lapsensa hengiltä pahoinpitelee. Kyllä Suomessa apua saa jos sitä vain uskaltaa pyytää, pitää vaan liian usein pitää niitä vitun kulisseja pystyssä, eihän me nyt neuvolassa voida näyttää että menee huonosti.

Nyt keittää ja pahasti joten anteeksi ilkeät sanani mutta niitä en todellakaan peru |O
Eihän sun sanat ole mitenkään ilkeitä :D

Tietysti pitää hakea apua, mutta pelkät ajatukset tuskin on kenellekään vaarallisia! Ihmiset ON erilaisia! Toiset vaan on aggressivisempia kuin toiset, eikä aggressiivisuus sinänsä ole pahasta, siinä on paljon positiivista energiaa! On vielä ihan jättiaskel siitä että tekisi mieli heittää vauva seinään siihen että oikeasti tekee niin!

Lisäksi on valtava kynnys myöntää itselleen että tarvitsee tässä asiassa apua. Entä jos ne ottaa lapsen pois? Entä jos joudun tarkkailuun? Entä jos ne ei usko kun sanon etten ole vielä koskenut lapseen?

Alkuperäinen kirjoittaja .....:

niin. tässä kohtaa olis myös mietittävä nyt abortin vastustajien omia mielipiteitään, kannattaako oikeesti synnyttää lapsi jos ei halua. (kuten joka ikisessä keskustelussa aborteista mammat paasaa kuinka se rakkaus sit tulee ku salama kirkkaalta taivaalta ja kuinka ruusuista elämä sit on ja kuinka huono ihminen on jos tekee abortin ja plää pläää..... )

Täh? Siis ei ollut varmaan minulle suunnattu viesti?

Alkuperäinen kirjoittaja minä täällä:
yrrärrän väsyneitä äitejä..enkä todellakaan peru puheitani

Vaikka olisi kuinka väsynyt, niin ei se oikeuta puolustuskyvytöntä vauvaa pahoinpitelemään tai tappamaan. Vaihtoehtoja on. Vauvan voi antaa huutaa ja itse vaikka nukkua kuulosuojaimet päässä toisessa huoneessa.

Tosin.. Ei ole normaalia hakata vauvoja vaikka olisi kuinka normaalin väsynyt.
Lähes kaikki vauvojen äidit tai isät väsyvät välillä äärimmilleen ja silti vain murto-osa koittaa tappaa lapsiaan hakkaamalla. Sanoisin ettei siinä ole mitään normaalia....

Väsymys ei ole tekosyy väkivaltaan. Aikuinen tuntee rajat 100% varmuudella. Olisihan kamalaa jos esim. töissä väsynyt pomo hakkaisi hengiltä alaisiaan burn outissa aina.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Vaikka olisi kuinka väsynyt, niin ei se oikeuta puolustuskyvytöntä vauvaa pahoinpitelemään tai tappamaan. Vaihtoehtoja on. Vauvan voi antaa huutaa ja itse vaikka nukkua kuulosuojaimet päässä toisessa huoneessa.
Totta!

Olen miettinyt kuinka paljon vanhempia mahtaa stressata tämä nykyään painotettu lapsentahtisuus ja huudattamiskielto! Unikoulu huudattamalla on kuitenkin ehkä se helpoin ja nopein vaihtoehto repaleisiin öihin, ja monessa tilanteessa se on se pienempi paha :/

Korvatulpat on kuitenkin parempi kuin se seinään heitto :(

Sääli ettet ole itsekriittinen :) Vaarallista ja itsekeskeistä ajattelua "minä täällä" nimimerkiltä...
Huomaa ettet ole ikinä tavannut lasta jota on hakattu tai tavannut jotakuta joka on nähnyt kun vauva hakataan tajuttomaksi kehtoon.

Tai pahin.. olet itse sellainen h****?

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:

Sääli ettet ole itsekriittinen :) Vaarallista ja itsekeskeistä ajattelua "minä täällä" nimimerkiltä...
Huomaa ettet ole ikinä tavannut lasta jota on hakattu tai tavannut jotakuta joka on nähnyt kun vauva hakataan tajuttomaksi kehtoon.

Tai pahin.. olet itse sellainen h****?
Sulle on tullut tuohon salasana ennen kysymysmerkkiä, näkyy meille tähtinä!

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:

Tosin.. Ei ole normaalia hakata vauvoja vaikka olisi kuinka normaalin väsynyt.
Lähes kaikki vauvojen äidit tai isät väsyvät välillä äärimmilleen ja silti vain murto-osa koittaa tappaa lapsiaan hakkaamalla. Sanoisin ettei siinä ole mitään normaalia....

Väsymys ei ole tekosyy väkivaltaan. Aikuinen tuntee rajat 100% varmuudella. Olisihan kamalaa jos esim. töissä väsynyt pomo hakkaisi hengiltä alaisiaan burn outissa aina.

Niin mutta jos väsähtää totaalisesti ja menee hermot toiseen täysin, niin monikin saattaa lyödä. Jos lyöt murkkuikäistä lasta, lapsi ehkä karkaa kotoa, jos lyöt vauvaa, lapsi ehkä kuolee. En usko että ovat suunniteltuja tekoja vaan hetken mielenhäiriössä tehtyjä niinkuin suurinosa tapoista muutenkin.

Eihän sun sanat ole mitenkään ilkeitä :D

Tietysti pitää hakea apua, mutta pelkät ajatukset tuskin on kenellekään vaarallisia! Ihmiset ON erilaisia! Toiset vaan on aggressivisempia kuin toiset, eikä aggressiivisuus sinänsä ole pahasta, siinä on paljon positiivista energiaa! On vielä ihan jättiaskel siitä että tekisi mieli heittää vauva seinään siihen että oikeasti tekee niin!

Lisäksi on valtava kynnys myöntää itselleen että tarvitsee tässä asiassa apua. Entä jos ne ottaa lapsen pois? Entä jos joudun tarkkailuun? Entä jos ne ei usko kun sanon etten ole vielä koskenut lapseen?

No varmasti monilla käy mielessä vaikka ja mikä äärimmäisen väsyneenä, mutta se että oikeasti haluaa lastaan satuttaa ja oikeasti sitä lähtee toteuttamaan on vaan itselle liian vaikea käsittää.

Avun hakeminen on varmasti vaikeaa, en osaa asettua siihen asemaan niin voin vain naivisti kuvitella mikä kynnys siinä on, mutta aika pelottavaa on että sitä apua olisi tarjolla, ja kuinka moni piipussa oleva äiti ei neuvolassa suutaan avaa koska esim. tällaisilla palstoilla on peloteltu miten lapset huostaanotetaan samantien kun sanot olevasi väsynyt.. :(

Satunpa tietämään tapauksia, joissa lapsen "normaalista" toiminnasta syntyneet vammat on myös luokiteltu vanhempien aiheuttamaksi. Esimerkiksi Oulun sairaalan lastenosaston vanhempien viestivihkoa lukiessa alkaa oksettaa. Jos äiti on alle 30-vuotias niin aina lapsen vammat johtuvat lääkärien mielestä vanhempien pahoinpitelystä. Tuli juteltua myös kahdenkin eri äidin kanssa joiden lapsille oli tullut hiusmurtumia, toinen tippunut sängyltä ja toinen hoitopöydältä. Molemmat äidit olivat sairaalassa odottamassa sosiaalitanttojen saapumista, koska lääkärin mukaan lasten vammat eivät ole voineet syntyä muusta kuin äidin hakkaamisesta!
Voi, voi, hulluja on joka lähtöön, mutta käsittääkö noi puolijumala lääkärit mitä helvettiä ne voi tehdä ihmisten elämästä, kun kuvitellaan et jokainen ei-lestaadiolainen alle 30-vee äiti on hullu narkkari hakkaaja!!

miksi lapsia pahoinpidellään. joillakin äideillä ei ole kuin neuvola tukena lastekasvatuksessa!Yksin on erittäis raskasta jaksaa kasvattaa lasta. Kuka nyt oikeasti uskaltais neuvolassa myöntää että ei jaksa? ei varmasti kovinkaan moni. Nykyään on niin kauhea kilpailu siitä että kenen lapsi saa parhaimman kasvatuksen, ja kuka huonoimman.

Minun mielestäni tuo luku kertoo aika paljon siitä, että kuinka paljon pienten lasten vanhempia tuetaan. Niin rahallisesti kuin muutoinkin. Ja mitähän nuo luvut kertovat huostaanotoista..Itse en ole pahoinpidellyt lapsiani, mutta tiedän kyllä miltä tuntuu kun on äärettömän väsynyt, ja lapsi vain ei rauhoitu. Onneks itselläni asuu vanhemmat ja appivanhemmat lähellä. Ja onneksi on mies joka voi tuurata yöheräilyissä.

Surullista on vaan se, että kaikki pitää oppia näin kantapään kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Satunpa tietämään tapauksia, joissa lapsen "normaalista" toiminnasta syntyneet vammat on myös luokiteltu vanhempien aiheuttamaksi. Esimerkiksi Oulun sairaalan lastenosaston vanhempien viestivihkoa lukiessa alkaa oksettaa. Jos äiti on alle 30-vuotias niin aina lapsen vammat johtuvat lääkärien mielestä vanhempien pahoinpitelystä. Tuli juteltua myös kahdenkin eri äidin kanssa joiden lapsille oli tullut hiusmurtumia, toinen tippunut sängyltä ja toinen hoitopöydältä. Molemmat äidit olivat sairaalassa odottamassa sosiaalitanttojen saapumista, koska lääkärin mukaan lasten vammat eivät ole voineet syntyä muusta kuin äidin hakkaamisesta!
Voi, voi, hulluja on joka lähtöön, mutta käsittääkö noi puolijumala lääkärit mitä helvettiä ne voi tehdä ihmisten elämästä, kun kuvitellaan et jokainen ei-lestaadiolainen alle 30-vee äiti on hullu narkkari hakkaaja!!

Mielummin noin päin, kuin se, että pahoinpitelevä vanhempi onnistuu selittämään vammat vahingoilla.

Mä en ymmärrä missään määrin sitä, että esim. vauva huutaa ja äiti/isä tappaa vauvan, jotta hiljenee. Mutta esim. ravistajaa ymmärrän jossain määrin. Itsekin melkein hietin 2v taaperon seinään, se että tajusin toisen olevan pieni hauras lapseni, eikä posliiniesine, jollaisen voi ostaa uuden, vain sai minut keskeyttämään. Ei ravistajan ole aikomus tappaa lastaan, se vain tapahtuu hermostuksissa. Itselläni onneksi noi isommat oli helppoja vauvoja, joten en koskaan heidän vauva-aikaan hermoillut ja nyt olen iänmyötä jonkin verran rauhallisempi, mutta siis jonkunverran ymmärrystä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:

Täh? Siis ei ollut varmaan minulle suunnattu viesti?

ei, ihan yleisesti. pisti vaan silmään väsyneet äidit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mielummin noin päin, kuin se, että pahoinpitelevä vanhempi onnistuu selittämään vammat vahingoilla.

Mutta kyse oli iästä, eli kuinka törkeää on epäillä tietyn ikäistä enemmän..

joissa äiti on valittanut neuvolassa huonojen öiden jälkeen väsymystä. Neuvola ohjannut heti sosiaalitoimistolle!?! Kuka lähtee kertomaan asioista oudoille ihmisille, kun heti aletaan kummitteleen sossulla?! Ei mee kyllä ihan oikein.. aika erikoista tukemista..

Ja joillekin täydellisille tiedoksi: Negatiiviset ajatukset eivät ole kiellettyjä. Ne teot kylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta kyse oli iästä, eli kuinka törkeää on epäillä tietyn ikäistä enemmän..

Aikuinen selviää niistä epäilyistä ja vääristä syytöksistä paremmin, kuin se hakattu lapsi, jota ei auteta.

Yhteistyössä