Toistakymmentä vauvaa hakataan vuosittain hengiltä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kamala

Aktiivinen jäsen
03.11.2009
3 687
0
36
Karua luettavaa :(

Jopa 200 000 lasta joutuu vuosittain eriasteisen väkivallan uhriksi Suomessa, kertoo Keskisuomalainen.

Noin 300 heistä vammautuu pysyvästi. Kuoliaaksi pahoinpidellään toistakymmentä.

Enemmistö uhreista, peräti 80 prosenttia on alle 2-vuotiaita, puolet ei ehdi nähdä edes ensimmäistä ikävuottaan.

Synkät luvut käyvät ilmi Keskisuomalaisen siteeraamasta meneillään olevasta moniammatillisesta projektissa, joka ruotii lasten kuolemaan johtavaa kaltoinkohtelua ja pahoinpitelyjen ennaltaehkäisyä. Ensimmäinen väitöstutkimus valmistuu syksyllä.

Tutkijan mukaan vanhemmat eivät usein tietoisesti halua vahingoittaa lastaan.

- Varsinkaan nuoret vanhemmat eivät tiedä, miten vähän vauva kestää, dosentti Juhani Merikanto kommentoi Keskisuomalaisessa.

Esimerkiksi vauvan ravistelu voi viedä hengen, murtaa luita tai vaurioittaa aivoja.

Merikannon mukaan pahoinpitelyyn on puututtava ajoissa, että kierre saadaan katkaistua.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031711310863_uu.shtml

Ja jotkut vaan on sitkeästi sitä mieltä, että abortit pitäisi kieltää... Sittenhän niitä pahoinpideltyjä ja hylättyjä lapsia vasta olisikin.

Kamala uutinen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja jotkut vaan on sitkeästi sitä mieltä, että abortit pitäisi kieltää... Sittenhän niitä pahoinpideltyjä ja hylättyjä lapsia vasta olisikin.

Kamala uutinen!

Niinpä. Joskus aborttikin on vastuunsa kantamista.

kaikkia lapsia siis ei hakata hengiltä, pikkulapsia kuolee ravisteluun, kun avuttomat vanhemmat yrittävät ravistaa vauvan hiljaiseksi, eivätkä tajua, miten herkkä vauva on ravistelulle

Kamala uutinen!

Tästä saa nyt ihan sellaisen kuvan että ihminen joak tekee abortin olisi automaattisesti lapsen hakkaaja/ja hylkääjä

Mutta eikös se iänikuinen sanonta mene niin, että "jokainen Äiti on lapselleen se paras Äiti". Ärsyttää se, kun äitiys nostetaan jalustalle ja glorifioidaan, eikä koskaan kyseenalaisteta sitä onko kaikki edes äitiainesta.

Alkuperäinen kirjoittaja en tykkää:

Kamala uutinen!

Tästä saa nyt ihan sellaisen kuvan että ihminen joak tekee abortin olisi automaattisesti lapsen hakkaaja/ja hylkääjä

Ai, mä en ainakaan saanut.

aivan hirveä uutinen, ahdistaa. Mikäköhän siinä on kun tämmöisistä uutisista on tullut niin jokapäiväisiä. Vai osuuko nämä vain minun silmään jotenkin herkemmin?
On vaan niin vaikea uskoa, miten on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ja yhä on niitä jotka hokevat "jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen :heart: " ja pitävät aborttia tuomittavana tekona...

Mietin aina, että missähän pumpulissa sellaiset ihmiset elävät jotka tuota parasäitiä hokevat ja jotka tuomitsevat muiden abortit.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ja yhä on niitä jotka hokevat "jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen :heart: " ja pitävät aborttia tuomittavana tekona...

Mietin aina, että missähän pumpulissa sellaiset ihmiset elävät jotka tuota parasäitiä hokevat ja jotka tuomitsevat muiden abortit.

Ehkä he kokevat sen itsensä kautta. Siis jos he itse tuntevat olevansa täydellisen mahtava äitejä, "aina oikeassa", "kyllähän minä tiedän kun olen äiti"-asenteella liikkeellä, he alkavat ehkä ajatella siitä yleisesti. En tiedä. Ällöttää koko sanonta.

Yhteistyössä