Olen tässä nyt kummastellut suuresti logiikkaa- tällä hetkellä äippärahani nettona n. 1250e
, kaksi lastani muutaman krt/vk päiväkodissa -250e jää 1000e.
Töissä ollessani 2500e palkasta , nettona jää n. 1700-1800, menetän sen jälkeen kotihoidon tuen nettona n. 270e ja lisäksi mahdollisesti uuden päiväkotimaksun korotuksen myötä maksua lastenhoidosta kk 670e = 940, joten käteen jäävä summa n. 800-900e
joten äitiyslomalla tienaan enemmän ja tienaisin siis 1250 e jos lapsukaiset eivät olisi hoidossa..
kummastuttaa vaan moinen , Kuinka moni tekee TÖITÄ 8h/pv 5pv/vk saaden rahaa 800e......
sitten ihmetellään kun " kotiäidit" eivät lähde töihin.....
kyllä sellaiset varmaan lähteekin joilla brutto on sen reippaasti yli 3000e...mutta näin matala palkalla... tuntuu uskomattomalta....työtön saa lähes saman summan tekemättä mitään, kuin minä 8h/pv 5pv/vk...
HERÄTKÄÄ PÄÄTTÄJÄT! -- PÄIVÄKOTIMAKSUT POIS- JOTTA TYÖNTEOSTA TULEE KANNATTAVAA !!!!
Mä en nyt tajua..
sulle pitäisi jäädä nettona liksaa käteen 2500 euron palkasta n. 1850 euroa. Jos olet lasten yh/eronnut, niin et todellakaan maksa täysiä päivähoitomaksuja kahdesta lapsestasi. Eli mikä tuo 670 euroa lastenhoitomaksua on?