V
"vieras"
Vieras
Meillä on yksi vuotias lapsi ja olemme haaveilleet toisesta lapsesta. Olemme ajatelleet yrittää lasta joko suhteellisen pian tai sitten noin vuoden päästä. Tilanteemme on se, että olen vielä kotona. Työsuhteeni määräaikaisuuden vuoksi minulla ei ole työpaikkaa, jonne palata. Melko varmasti seuraava raskaus ei tule olemaan helppo eli saatan joutua sairauslomalle aikaisessa vaiheessa. Seurantaan joudun jokatapauksessa eli henkisesti raskaus tulee olemaan stressaava. Olenkin miettinyt, etsinkö nyt töitä vai jäänkö suosiolla lapsen kanssa kotiin. Jos jään kotiin lapsen kanssani, en häntä todennäköisesti voi pitää kotona sairauslomani aikana. Sukulaisia ei ole lähellä, joten hoitoapua tuskin saan. Jos haen töitä ja päätämme yrittää lasta, joudun uudessa paikassa kertomaan raskaudesta aikaisessa vaiheessa. Mahdollisesti olen silloin koeajalla. Poissaoloja/sairauslomaa todennäköisesti tulee paljon. Kertokaa vastaavassa tilanteessa olleet kokemuksistanne tai muut mitä ajatuksia teille tulee tilanteesta.