Toispuoleinen lantiokipu raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ------------------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

------------------

Vieras
Oikealle puolelle lantiota, siihen luuhun mikä on, niin jomottaa, tai vihloo.. Säteilee ehkä vähän pakaraan, ja kävelykin pikkuisen sattuu. Minnekään muualle ei satu. Normaaliako? Onko aihetta huoleen?

on ihan normaalia, ja etenee loppuraskautta kohti. hormonit saavat aikaan lantion luuliitosten löystymistä, ja kasvava kohtu rasittaa sitä omalta osaltaan. panadolia kannattaa ottaa yöksi ainakin. :) ja kylkimakuulla pitää tyyny polvien välissä, tsemppiä!

se on kauhean yksilöllistä, mistä ketäkin kolottaa. ja yleensä se kipupiste on jommalla kummalla puolella tai jossain yhdessä kohtaa. riippuu niin ryhdistä, rakenteistasi, kohdun asennosta, kaikesta. on se ihan normaalia. siellä on joku hermo vähän pinteessä. voit kokeilla uimista, ja yleensä jumppapallon päällä istuminen ja keinuttelu auttaa.

mulla tuntuu kakkan takia lantiossa kipua, ei tarkoita että ois ees ummetusta vaan jostain syystä viimeksi tänään hankala ja kivulias olo lantiossa ja vaikka kävi kakkalla monta kertaa niin pepusta tuli ekalla kerralla normi kakka ja myöhemmin kivun jatkuessa vaan pyllylimaa... en oo raskaana enkä muutenkaan sairaana joten voi kyllä olla koviakin kipuja ilman että mikään olisi vialla. mulla jatkuu pyllyliman tuleminen koko päivän jos alkaa.

Itselläni vasemmalla kipu ja loppuraskaudesta kipua myös häntäluun ympärillä varsinkin pitkään istuessa. Voit rajoittaa lantiokipua kävelemällä niin vähän kuin suinkin. Minulla se tarkoittaa etten saa kävellä kuin kotona. Kauppareissut tekee mies ja imuroinnit yms. tekee mies koko loppuraskauteni ajan.
Lääkärin ja neuvolan mukaan ei mitään syytä huoleen.

Uimisesta:
Kokeilin säännöllistä uimista kahden kuukauden ajan nimen omaan lantiokivun takia. Jouduin lopettamaan koska uimisessakin joutuu käyttämään yleensä jalkoja ja lantiota ja se lisäsi vain kipua lopulta.
Lepo siis paras lääke.