Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

marja No voihan rähmä! Työsuojeluasiamiehelle vaan puhelua! Ei ne sua voi saikulle pakottaa, mitäs ottivat sijaisen yli sun sairasloman, oma vikansa. Ihme touhua..

Kiinnostaa kyllä sama kuin Avelinaa, missä olet töissä? En oo koskaan kuullut tollaisesta.
 
jeeni
marja se on voi voi, jos on työnantaja mennyt sijaisen hakemaan, vaikka sairasloma ei jatku. sijaisella on oikeus saada palkkansa, jos työvuorosta on jo sovittu ja niin on käsittääkseni sinullakin oikeus mennä töihin, koska ei ole mitään syytä jäädä pois. työnantajan moka, maksakoon molempien palkan. näin luulisin asian menevän. pyydä sitä työterveyslääkäriä kirjottaa lausunto, että olet työkykyinen :)

jeeni
 
Vakituinen olen...

Liiton kanta oli selvä, että hakevat taloudellista hyötyä ja että voidaan katsoa syrjinnäksi tämä tilanne. Työnantaja ei saa raskaustapauksessa määrätä lääkärintarkastukseen koska hoito on jo erikoissairaanhoidossa. Ainoastaan silloin jos kyse muusta syystä olevasta pitkästä sairaslomasta tai työpanoksen huonontumisesta. Sitten se pointti, että työnantajan on järjestettävä työolosuhteet sen mukaisiksi, että pystyn työskentelmään siellä loppuajan. Liitto sanoi myös, että työvuorolistoilla pitää näkyä vuorot äitiysloman alkuun asti. Sanoi myös, että jos työnantaja ei halua, että menen töihin, niin voin olla kotona, mutta ne on palkanmaksuvelvollisuus.

Työterveyslääkäri ei tiennyt mitään tuloni syystä ja sanoi kanssa kun kerroin tilanteen, että hakevat taloudellista hyötyä. Ja ellei mulla ole vaivoja, ei kirjoita saikkua vaan työnantajan käskystä ja ei voi erikoissairaanhoidon kantaa kumota.
Kirjoitti todistuksen, että olen sopiva työhön:) Siis maanantaina töihin...
 
Päivän asioilla lapsien kanssa juosseena ja joo puhelimella taistellu työasian kanssa. Ilmotin lääkärin kannan, niin johan alkoi vittuilu suoraan sanoen. Lähiesimies oli mulle työvuorot jo laittanut, mutta iso pomo kumosi ne ja ilmoitti, että teen uuden työntekijän työvuorot, sekä lähiesimiehen on vahdittava, että olen normaalivahvuudessa ja en tee kevyempiä töitä kun muut... No multahan riemu repesi ja annoin sit palaa oikein huolella..Kerroin liiton kannan asioihin, sekä oman mielipiteeni...(yleensä olen hyvin kiltisti hiljaa, enkä halua tapella, ellei syytä ole kunnolla) Pääluottamusmies kävi myös pomojen juttusilla...Tää ei voi olla totta!
Ja hauskinta oli, että olin sopinut yhden lauantain vapaaksi, niin nyt lähiesimies ilmoitti, että pomot ovat kieltäneet antamasta mulle vapaata... Olisin todennäkösesti päässyt helpommalla jos saikun olisin ottanut...tämä on tätä kostoa ja vittuilua nyt sitten, koska en tehnyt heidän tahdon mukaan :( Ei ole kauheen hyvät fiilikset mennä töihin tiistaina...
 
Voi itku millasta menoa merja76! Nyt vaan annat takaisin ja pidät oikeuksistasi kiinni!

Mä olen myös joskus aikoinaan esikoisia odottaessa saanut työpaikallani kevyempiä töitä kun en pystynyt täysipainotteisesti tekemään "omaa" työtäni. Tämä oli silloin myös pomoilleni täysin selvä asia eivätkä yhtään nurisseet. Siis niin kurja kyllä tuo sun tilanne :(
 
No johan täällä on tapahtunut kun en ole muutamaan päivään kerenny käydä lukemassa teidän kuulumisia! marja76 aika inhottavaan tilanteeseen olet joutunut :( Ei ole kovin aikuismaista käytöstä sun pomolta kostaa tolla tavalla :hug:
 
marja76 Pää pystyssä menet töihin ja pidät omista oikeuksistasi kiinni! Tiedän että pomon kostaminen vapaiden menetyksillä on rankkaa mutta sulla on kakki laki ja oikeus sun puolella! Pidät vaan työsuojelun ja luottamusmiehen ajan tasalla etkä anna pomon talloa sua! Rankkaa touhua kyllä siellä.. Huh. Voimia!
 
Meillä on rakenneultra maanantaina, hemmetti kun jänskättää. Olo on kauhunsekaisen innostunut. Jännittää ja on ihana nähdä pikkuinen mutta silti vähän takaraivossa kummittelee se tosiasia että sitä niskaturvotusta oli ja vaikka kaksi muuta ultraa on näyttänyt hyviltä niin ei ole 100% etteikö sieltä jotain yllätyksiä löydy. Olen yrittänyt tsempata itseäni sillä että pieni tuntuu mukavan jäntevältä potkuineen ja selvästi kasvaa koko ajan, ja tosiaan hyviä uutisia saatiin viimeksi. Olen yrittänyt myös keskittyä jännään saadaanko sukupuoli selville, mutta silti ajatus välillä harhailee.. Tulen infoamaan kuulumiset sen ultran jälkeen.
 
En sitten mennyt töihin kun tuli niin järkyttävää juttua lisää viikonloppuna...hain maanantaina saikkua...päänsärkyjä ollut ja nukkuminen tosi huonoa...tosin olo kyllä hiukan parani, kun sai stressin pois...terveyskeskuslääkäri kirjotti 10pvää eli keskiviikolle kun on kanssa kontrolliultra...

Tsemppiä ultraan ja toivotaan, että uutiset pysyvät hyvinä:)
 
Susimieli ja Avelina tsemppiä ultriin :)

Kiva kuulla marja76 että siellä voidaan ainakin hieman paremmin :)

Tuli juuri liityttyä tuonne keskenmenon jälkeen kuumeilevat kesällä- ketjuun. Kai se on käytävä vielä täälläkin lukemassa teidän kuulumisia, kun ei malttaisi pois pysyä :D
 
Kiva Toukka että olet täällä taas :) Onko nyt sitten ajatuksissa heti uutta yrittämään? Mä kävin mustikkametsällä vanhimman neidin kanssa ja saldona oli 12kg mustikkaa...nyt kyl maha kivikovana ja selkä huutaa armoa:) Mutta ihana olo, kun tehnytkin jotain:)
 
Kyllä sitä pitää nyt alkaa yrittää ku vauvakuumetta pukkaa oikee kunnolla päälle. Sain ton miehenkin taivuteltua uuteen yritykseen ;) On tää yrittäminen vaan aina niin jännää ku oottaa koska sen plussan näkee testissä :)

marja76 mustikat on kyllä niin hyviä tuoreena. Tuli tossa pari päivää niitä syötyä oikein urakalla!
 
Juuri tuli mieleen että Susimielellähän on tänään ultra. Tsemppiä sinne! Kohta varmaan kuullaankin miten siellä on mennyt. Toivottavasti kaikki on parhain päin :)

Itse olen juuri lähdössä mökillä käymään, mutta palailen jo illemmalla takaisin :)
 
Mukavaa kun Toukka olet täällä taas ja onnea uuteen yritykseen!

Meillä oli tänään se rakenneultra, kaikki mitä saattoi nähdä oli kuulemma normaalia ja kunnossa mikä on tietysti maailman paras uutinen!:heart: Tosi pitkään ja tarkkaan katsoi sydäntä.

Muuten olikin sitten kaikinpuolin nihkeä tunnelma koko ultran ajan, ensinnäkin oli puol tuntia myöhässä ja heti meidän käynnin alussa siinä kävi hoitaja huoneessa ja neuvotteli ultraajan kanssa jotain työjuttuja, hirveä kiire ja ruuhkaa kuulemma ja sen huomasi, aika liukuhihna-käynti oli, ultraaja ei paljon puhunut, oli selvästi pinna kireellä ja koko ajan oli sellainen olo että meidän pitää äkkiä mennä tieltä pois.
Kysyin lopuksi viitsiikö kurkata sukupuolta meille, vilautti lapsen lantionsuuntaan ultralla ja totesi ettei ala nyt katteleen kun on sellaisessa asennossa että pitäisi alkaa zoomaileen ja on niin kiire ettei ala nyt kattoon.

Oli eri ultraaja kuin viimeksi, ja aika pettymys. Ei mua se niinkään haittaa ettei saatu sukupuolta selville tai ettei saatu kuvia mukaan, vaan lähinnä se että tota oli itse niin odottanut niin olisi ollut kiva jos se ois voinut olla vähän lämpimämpi tilanne.

Koska mun kahdella veljellä on sydämessä vikaa (toinen kuoli vauvana sydänvikaan) ja se riskiseula silloin alussa hälytti niin ne haluaa vielä varmuuden vuoksi tsekata sydämen kolmen viikon päästä. Eli 15.8 päästään vielä yhdelle extraultraukselle. Se sopii, mukava saada varmuus ja jos olisi vähän kivempi reissu muutenkin..

Tuli kyllä tuolla käynnillä mieleen että jos meillä olisi vaan kaksi utraa, nt ja toi niin olisi kyllä päässyt itku kun toi oli niin nihkee. Nyt olo on vähän pettynyt mutta pääasia että ipana on kunnossa.

Susimieli ja Pieni 20+1
 
Susimieli ikävää että sattu "huono" ultraaja :( Mutta kuten jo sanoit onneksi oli vauvalla kaikki hyvin :) Ekaa lasta kun odotin mulle ois ollu ihan hirvee pettymys jos en ois saanu rakenneultras sukupuolta selville, mutta nyt tän keskenmenon jälkeen mulle on ihan sama vaikka synnytykseen asti joutuisin odottaa. Jotenkin sillon ekalla kerralla sitä oli niin naiivi, enkä edes osannu pelätä et mitää pahaa kävis. Toisaalta se oli myös hyvä et pystyin nauttii raskaudesta täysin siemauksin. Nyt jos tuun vielä raskaaksi niin on varmasti koko ajan pelko läsnä vauvan syntymään asti.
 
Hinoja uutisia Susimieli :heart: Varmasti jäi hiukan pahamaku suuhun tuollaisesta ultraajasta :(

Tänään olisi itsellä klo 12 varhaisrakenteiden ultra ja heti näin aamusta mahaa vääntää jännityksestä.

toukka09 hienoa ja ihanaa lukea sun positiivisia kuulumisia!

marja76 :hug:
 
Kiitos tsempeistä!

Sikiössä ei näkyvää turvotusta! Pää oli voimakkaasti koukistuneena mutta liikkui normaalisti. Tuo miksi pää oli tuossa asennossa en tiedä, ei ehkä mitään ihmeellistä kuitenkaan. Rakenteet olivat normaalit mutta molemmissa kammioläpissä oli reilua vuotoa. Tuo vuoto saattaa olla normaalia, se selvinee ehkä rakenneultrassa tai vasta kun syntyy. Eli mitään akuuttia rakennevikaa ei löydetty, rakenneultran jälkeen ehkä vielä viisaampia. Sydämessä näkyi myös kalkkeumaa mikä viittaa että sikiöllä olisi ollut jokin virus, se selittäisi myös tuon hydropsen.

Rakenneultraa odotellessa, ja siihen on 4 viikkoa.

Paremmilla mielin odotus jatkuu vaikkei huoli ole kokonaan poistunut :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: toukka90
Avelina Mukava kuulla että siellä on kaikki melkolailla kunnossa!
Eiköhän siinä rakenneultrassa sit saada sydämestäkin enemmän tietoa, meillä ainakin näkyi ihan selvästi sydämen kammiot jne nyt rakenneultrassa, kun taas siinä varhaisrakenneultrassa ei vielä näkyneet niin hyvin.

Yhden tutun muksulla oli tota kalkkeumaa ja lisäksi vielä aivoissa jotain samantapaista ja hällä on ihan terve vuoden ikäinen lapsi!

Olipa mukava lukea hyviä uutisia, ihan jännitti avata ketju kun näin että olit kirjoittanut.
 
Onnea hyvistä uutisista!

No nyt käyty äitiiyspolilla ja kuulumiset ei olleet kauhea kivat:(
Ensinnäkin neidin painoarvio huimat 2,5kg ja siis viikkoja nyt 30+6...Istui tukevasti pyllymaassa...mahanympärys näytti rv 35+6 eli todella makrosomiselta.
Sisäsuulle auki ja pehmeä. Kanavaa 2 cm.
Istukka ruvennut kalkkeutumaan. Epäilivät myös että alkamassa olisi raskausmyrkytys ja olisivat ottaneet osastolle, mutta en halunnut jäädä. Soittavat perään jos verikokeissa jotain ilmenee. Paineet ovat kohonneet. Alapaine oli 90 alimmillaan. Turvotus ++ ja painoa tullut 2 viikossa 4 kg:(
Ja sitten sain ateriainsuliinin vielä lisäksi...Huh, Huh!!!
 
Apua, mistähän tuota aloittas kirjottelemaan, kun en ole pitkään aikaan tiällä käynyt kirjottelemassa,,,,ensinnäkin kaikille ikävien uutisten saaneille paljon voimahalauksia ja jaksamista :hug:.

Tiällä ootellaan kahen viikon päästä odottavaa ultraa, jossa tsiikaillaan tuas otuksen kasvua, joka on alkanut jätättämään pikkasen enemmän mitä aikasemmin oli. Rakenteet näytti olevan kunnossa viime ultran mukkaan (sillon oli viikkoja 28). Melkosta arpapeliähän tämä välillä tuntuu olevan, kun jossain ultrassa näytti läpät hiukan vuotavan ja nyt taas ei ja mitä tuas seuraavalla kerralla jne jne. Mutta suloinen pieni kaveri siellä joka tapauksessa on tulossa :heart:. Lääkärille viimeks nauroinkin, että meijän sekalaiseen seurakuntaan mahtuu vielä yksi erikoinen otus mukkaan, oli hää "minkämoinen" tahansa :)

Marja76 tosi ikävää tuo teijän tilanne, toivottavasti kokeet oli kunnossa ja suat olla lasten kanssa kotosalla. Tsemppiä ja voimia sinulle!!!

Kaikille tuloksia/ultria odottaville ja jännittäville paljon tsemppihalauksia!!!!

Juuliska ja Otus 30+2
 

Yhteistyössä