Peikonpoikanen: Meillä myös rakenneultrassa golfpallolöydös. Sikiö on ollut koko raskausajan la:ta pienempi, välillä enemmän (max. 4pv) ja välillä vähemmän. Alussa oli viikon pienempi, mutta sen jälkeen ei niin paljoa. Riippuu näköjään mittaajasta. Rakenneultrassa oli reisimitta vähempi kuin viikkoja la:n mukaan mutta pää oli enempi. Eikä kumpikaan (minulle tehtiin kaksi kertaa) ultraaja mitenkään ihmetellyt tai sanonut tuon olevan erikoista.
Sikiöllä siis oli yksi ultraäänimerkki, eli golfpallo sydämessä. Kaikki muu oli täydellistä, sydän, aivot, munuaiset, maksa, virtsarakko yms. yms. Ensimmäisen rakenneultran jälkeen sain päättää haluanko lapsivesipunktioon, riski oli kuulemma 1:600. Halusin vaikkei lääkäri sitä suositellutkaan. Menin siis henkisesti valmistautuneena punktioon, siellä oli toinen lääkäri joka kysyi että mitä oikeastaan teen täällä? Sanoin että olen huolissani ja hän sanoi että ihan turhaan, niitä golfpalloja on ja niitä tulee olemaan, ne ei yksistään tarkoita mitään. Eli siis menemättä jäi... Nyt kuitenkin mietin että oisko pitänyt käydä, kun sitä kuitenkin miettiin aika paljon. Mutta tämä viimeinen lääkäri oli niin vakuuttava että kaikki on kunnossa että menemättä jäi... Eikä meillä ainakaan tuo reiden lyhyys tehnyt toista ultraäänimerkkiä.
Netistä on löytynyt paljon kokemuksia golfpalloista, jossa onkin kaikki hyvin. Yritän siis luottaa siihen, vaikka vaikeaa se onkin.
Toivoisin Peikonpoikanen kuulevani vastauksesi punktiosta kun tilanteesi on kuitenkin aika samanlainen kuin minulle. Ja toivottavasti sieltä tulee terveet kromosomit.
Käykääs kattoo www.verneri.fi, siellä on kysymyspalsta lääkärille kehitysvammaisuuteen liittyen. Siellä on hyviä vastauksia!
Kaikille muillekkin tsemppiä ja kiitos hyvästä ketjusta, jota olen lueskellut mutta en aiemmin kommentoinut..
Piitu rv 27+1