Malla: Huh, helpostuta, lopulta! Paljon onnea niistä edes heikosti normaaleista tuloksista
:flower: . Onpa kyllä tuokin, etteivät aikaisemmin voineet sanoa tulosten näyttävän alustavasti normaaleilta..? Sitähän tuloksia odottavan mieli keksii kaikenlaista. No mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!
Ja tuntui tutulta tuo päätöksesi ostaa tytölle vaatteita :heart: . Minä tein aikanaan samanlaisen, se oli jonkunlainen käännekohta: aloimme oikeasti odottaa tyttöä saapuvaksi emmekä vain ihmetelleet ja jossitelleet.
Kiitos, kun kerroit noista liikkeistä! Niistäkään ei kuitenkaan ilm. silloin esikoisen odotusaikana huolestuttu? Meilläkin esikko oli todella rauhaisa liikuskelija masussa, vaikka terve poika onkin. Ekat liikkeet tosin tunsin silloinkin jo joskus rv 15, mutta koko raskaus oli juuri tuota liikkeitten odottelua, mies ei niitä juurikaan saanut edes tuntea ja kerran käväistiin sairaalassa mutka, kun liikkeitä ei tuntunut enää yhtään jne. Hän oli kyllä myös pt:ssa alusta loppuun; kääntyi sentään itse rv 36 paikkeilla. Tämä toinen on ihan toista maata, meillä myös liikkeet tuntuneet nyt masun päälle jo muutaman viikon.
Hei ja vielä onnea rakenneultraan! Kerrohan sitten siitäkin kuulumiset
.
Puella: Ikä tosiaankin nostaa riskilukua niin, että jää helposti seulaan. Voi hyvin olla, että pelkästään se on aiheuttanut teille tuon seulahälytyksen. Me jäimme veriseulassa kiinni riskiluvulla 1:110 (minulla ikää 31 vasta). Np-tulos oli 1,4mm ja se laski luvun 1:250:n, mikä on juuri se riskiraja. Kävimme kuitenkin istukkanäytteessä ja terveet kromosomit löydettiin :heart: . Ymmärsin, että ikä saattaa vaikuttaa myös niskaturvotuksen määrään: lääkäri kun sanoi, että tulos 1,4mm on
minun ikäiselleni oikein hyvä. Muutoin turvotuksen määrään vaikuttavat ainakin rv:t ja sikiön crl, niiden mukaan määritellään normaalin turvotuksen rajat. Alle 2mm nyt ainakin on joka tapauksessa normaali, isommalla sikiöllä jopa 2,5mm.