Hei kaikille ja kiitos että edes te olette jaksaneet antaa minulle (meille) tukenne :wave: :hug: :heart:
Kotiuduin juuri sairaalasta. Eilen menin tarkastukselle kun luulin lapsiveden tihkuvan. Pikatesti värjäytyi heti mustaksi ja minä kirosin mielessäni että "tämäkin vielä prkl" :/
Sit se viiden minuutin testi... lääkäri ja hoitaja sitä tehdessään samalla opiskelivat ja arpoivat että "tehdäänköhän se näin ja nytkö tää laitetaan tänne vai pitäskö tässä välissäkin odottaa se viis minuuttia". Luottamus oli mun puolelta aika vähissä sillä hetkellä
No se testi sit näytti puolestaan negaa. Ottivat verikokeet ja niitä sit lähdin odottelemaan vanhempieni luo pariksi tunniksi. Menin takas sairaalaan kuuntelemaan tuloksia. Tulehdusarvot oli 5 ja hemppa 147 =)
Koska meiltä on pitkä matka sairaalaan, päädyin kuitenkin jäämään tarkkailuun yön yli koska mielestäni sieltä jotain tihkui. Päivystyksessä sit odottelin ilta kymmeneen, (kahdelta päivällä menin sinne) ennen kuin pääsin osastolle.
Siinä kun pitkäkseni aloin alkoi "tiitiäinen" potkimaan todella kovaa ja minä itkin onnesta :heart: Piti kuulkaa ihan kädet ristiin liittää vaikken niin kovin uskovainen olekaan, mutta mitäpä sitä ei oman lapsen eteen tekisi
Pyynnöt oli suuret yläkerran isännälle, mutta ehkä minua kuunneltiin.
Tänään lääkärin tarkastuksessa tulehdusarvot edelleen ok eikä niin pikatesti kuin se viiden minuutinkaan testi näyttänyt että lapsivettä tulisi =)
Pyysin lääkäriä mittaamaan vauvan turvotusta, että onko maanantaista mitään muutosta.
Ja arvatkaa mitä!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!? =) =) =) Turvotus oli vähentynyt huomattavasti!!! =) =) =)
Niskan kohdalla oli paksuin turvotus, tasan 1cm, selän kohdalla 6mm ja siitä oheni peppua kohti. Samoin päässä ohut turvotus.
Eli siis turvotus on vähentynyt puolella ja ylikin :heart:
Tiedän kyllä että turvotus on vieläkin huolestuttavaa mutta tämähän oli meille kuin lottovoitto =)
Lähes juoksin lääkärin luota huoneeseeni soittamaan miehelle. Kädet täristen ja itkua vääntäen sain kerrottua uutiset. Mies itki onnesta myös :heart:
Että meillä näin ollen nyt vähän parempaa.
Sain kuitenkin sairaslomaa. Pitäisi levätä ja olla nostelematta. Onneksi mies jää tiistaina lomalle. Maanantaina tulee mun äiti tänne kotiin avuksi.
Ja kyllähän minä nyt lepään. Minkäänlaista riskiä en ota. Tuntuu että kotityöt ja muut on nyt vaan niin toisarvoisia. Toiset lapset pitää myös huolen että lepään. Heti kun kotiin pääsin, komensivat minut sänkyyn :heart:
Onneksi tietokone on sängyn vieressä niin voin surffailla kanssanne
Oikein ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille :wave:
t.huolesta harmaa + tiitiäinen rv15+6