toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
Paniikissa:eek:dottelu on tuskaa. neminka tosiaan hyvä esimerkki et hyvät tulokset voi tulla. Itsellä veriseulassa oli jotain -arvoista kukaan ei puhunut mitään -mut riski oli 1:90. kaikki kääntyi hyväksi - voimia odotteluun. :hug:
 
taas olen tippunut ketjun tapahtumista enkä muista kuka on saanut hyviä tuloksia :ashamed: jane ainakin, joten onnea vaan ja paksuja päiviä.... :flower:

muut, jotka odottavat tuloksia tai toimenpiteitä: :hug: on se aika syvältä jostain, mutta odotettava on. yrittäkää jaksaa ja muistakaa, että suurin osa on vääriä hälytyksiä! :hug:

nemika: vai tulppakin jo hurahti, mut edelleen kasassa! :D ...kolme kiloa... :p
vai isäntäkin liehittelee, heh. minkähän vuoksi? eikä kelvannut, kuis se silleen.... ;)
täällä elämä tuntuu olevan syvältä joo.... ei oo täälläkään sekstailtu ihan eilen. :LOL:
ekaks kun vuotaa ja pitää varoa kaiken maailman tulehduksia ja nyt sit mietittyttää miten sitä osais ehkäistäkään, kun saanu tähän saakka ilman niitä murheita huseerata. :LOL: :LOL:
lisäks tuntuu, et isäntä keskittyy nyt siihen poikaansa, joka vasta muutti tänne, niin täysillä et kaikki muut on sivusta seuraajia. vitu...taa et tyttö on jatkuvaan pahan teossa, kun yrittää huomiota saada. enkä minäkään joka helvetin paikkaan kerkii. oon kyllä huomauttanu isännälle, et muista et sulla on muitakin lapsia, mut tuntuu aina ensin tää poika tulevan. tyttö pyörii pitkin poikin ja yrittää kysellä ja leikkiä millon mitäkin, mut kaikuu kuuroille korville. kohta alkaa meikän pinna oikeesti katkeemaan; kiristyny jo pitkän aikaa! :kieh: :kieh:
tähän aikaan vuodesta sitä karvaa lähtee hepoista niin paljon kuin jaksaa hangata; siks mä en kehtaa... kyl ne jussiin mennessä itekin lähtee, heh
mökö mitattiin tänään ja painoa tullu viikossa 240 g (tällä hetkellä 2650g). nyt syö pelkästään tissiltä. nukkuu neljän tunnin pätkiä ja kerran päivässä tuntuu näin illalla olevan sellainen valvontajakso, jollon pitää sit seurustella sen kaa. jonkun verran vielä mahaansa kipristelee, mutta ei onneks mitään hirveetä rääkymistä vaan parkaisee välillä kun oikein kiertää.

oon käyny aina kattelemassa pikaiseen mitä tänne kuuluu, mutta en pahemmin kerkeä kirjoitella....
 
Moikka kaikille ketjussa oleville!
Tosi ihanaa kun ketju on jatkanut eloaan!! Olen entinen Äitsykkä ketjun ihan alusta ja meidän epätäydellisen täydellinen typykän syntymästä tuli jutiinsa 1vuosi. Kauheaa ja ihanaa samaan aikaan tuo raskaus oli,vieläkin itkettää kun ajattee kaikkea sen aikaista ja sen jälkeenkin olevaa aikaa. Jaksamista kaikille ja paljon voimia,tiedän mitä tämä odotus ja nämä huonot uutiset on ja mitä ne tekee mielelle varsinkin kun niitä satalee loputtomasti! Tyttöhän ihan terve ei ole mutta ei kuollutkaan kuten sanottiin enkä kadu päätöstä jonka teimme. Viimeksi pari viikkoa sitten tuli neurologilta huonoja uutisia pitävätkö edes paikkaansa kuten ei ole tehnyt mikään muukaan diagnoosi en tiedä mutta me odotamme kesää ja uimista ja loma reissua sanottiin taas vaihteeksi mitä vaan. Taidan odottaa meidän neljättä vauvaa :heart: ja tällä kertaa en lähde mukaan mihinkään seulontaa en minkään sorttiseen,olen jo kerran käynyt sen läpi ja luulen että se riittää tälle elämälle,kun kuitenkin pidämme lapsen niin turhaa se meille on.

Tosi Tosi paljon halauksia ja voimia kaikille jotka ovat tässä kauheassa tilassa kun jokin ehkä on väärin jne. Kuulemisiin :wave:
 
Onneksi olkoon naurukohtaus ja muutkin hyviä uutisia saaneet äitsykät! :flower:
Son sanoin kuvaamattoman raskasta käydä läpi tutkimuksia ja odotella niitä tuloksia! Mutta onneksi suurin osa tosiaan päättyy hyvin. :)

Keväisin terveisin;
carpe diem ja normaalilla kromosomistolla varustettu poitsu rv 24+5 =)
 
pinklady: ihana oli lukea miten sielläkin menee vaikka samaan aikaan ei olla jännitetty tuloksia täällä. ja niin se teidänki tyttö vaan porskuttaa siellä hienosti kuitenkin.
ja jaksat pitää lippua korkealla ite kuitenkin :hug: ja onnea vauva uutisista :heart:

naurukohtaus: sylin täydeltä onnea sinnekin hyvistä uutisista! nyt ei muuta ku masua kasvattamaan!

nemika+jäbä 37+4
 
Kävin tänään perinnöllisyyspoliklinikalla, ja lääkäri pystyi ottamaan istukkanäytteen, vaikka istukka olikin hankalasti takaseinässä ja kohdunsuuta koskien. Mukavaa, kun ei tarvitsekaan odotella lv-tutkimusta! Tulokset ilmoitetaan ensi viikon perjantaina, eli pyöreästi viikon päästä. Huh!

Näytteenotto ei ollut yhtään kivulias, mutta hirvitti kyllä, kun ultrasta näki, miten istukkaa harjattiin. Aika läheltä "reunaa" vielä - toivottavasti ei häirinnyt pikkutyyppiä liikaa. Ja toivottavasti en satu sen 0,5-1% joukkoon, jossa raskaus keskeytyy. Käskettiin ottaa rauhallisesti, teettää siivoukset miehellä (harmi, kun ei ole kotona) ja juoda paljon.

Nenäluu oli näkyvissä, mutta lääkäri kyllä sanoi, että sillä ei ole Suomessa merkitystä, eikä siitä pysty päättelemään mitään. Rotukin vaikuttaa siihen, että nenäluu näkyy tai ei näy. Niskaturvotusta hän ei suostunut mittaamaan, koska on jo kerran mitattu. Muutoin on kuulemma kuin kiertäisi ennustajalta toiselle. Kun oikein tivasti, niin sanoi, että samaa luokkaa kuin viimeksi, ehkä vähemmänkin. Pää-perämitta oli 56 ja kaikki näytti olevan muutoin kunnossa. Nyt mennään siis 11+6.

Seerumiseulan tulokset sain nyt MoM-arvoina, eli Papp-A oli 1,2 ja B-Hcg 0,75 (korjatut arvot). Niiden suuruutta tai pienuutta ei kukaan kommentoinut mitenkään.

Aurinko paistaa ja mukavalta tuntuu!
T: odottaa jo ihan reippain mielin
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottaa:
Kävin tänään perinnöllisyyspoliklinikalla, ja lääkäri pystyi ottamaan istukkanäytteen, vaikka istukka olikin hankalasti takaseinässä ja kohdunsuuta koskien. Mukavaa, kun ei tarvitsekaan odotella lv-tutkimusta! Tulokset ilmoitetaan ensi viikon perjantaina, eli pyöreästi viikon päästä. Huh!


voimia tulosten odotukseen!

jane85 ja rv 18+0
 
odottaa: hyvä kun saivat nyt näytteen otettua. nyt on vielä piinallinen odotus sulla edessä. toivotaan että tulokset tulee nopeasti sinnekin :hug: jaksamisia odotteluun.

täällä iski ihan totaalinen kauhu ja itku kohtaus nyt lähenevää synnytystä kohtaan.
itessään siis synnytys ei pelota kauheasti. mut se et joudun erossa olemaan noista kauhukakaroista, jotka on mulle kaikki kaikessa.
ja tytön takia ukko jää nyt synnytyksestä pois että tytölle olisi helpompi käsitellä äidin poissa olo.
ite halusin näin mut nyt ottaa koville jostain syystä sekin.

nemika+jäbä 37+4


 
Nimimerkkini joutaa romukoppaan, sillä tänään - mieheni syntymäpäivänä - tuli tulokset (siis kahdessa päivässä istukkanäytteenotosta), että Pieni on kromosomeiltaan aivan normaali!!!!!

Meillä oli siis tilanne, että veriseulan tuloksena saatiin riski 1:7, eli mielestäni todella korkea! Np oli normaali, joskin ylärajalla: 2,6 np-ultrassa ja istukkanäytteenottopäivänä 2,9. Muita arvoja en ihan tarkkaan muista, mutta PAPP-A kuitenkin alle 1 (oisko ollut 0,67?) ja HCG-b yli 1 (ehkä 2 ja jotain?). Ikäni on 33.

Vähän jäi arveluttamaan, mistä tällaiset veriarvot sitten voivat johtua, miksi ei ole ns. normaalit, mutta tähän en ole saanut vastausta. Tietääkö muuten kukaan, mikä muu näihin veriarvoihin voi vaikuttaa? Kätilön mukaan ei kyllä tarvita mitään jatkotutkimuksia tms. eli ei kai mitään vakavaa sitten.

Neuvolassa kävin tänään mielenrauhan saamiseksi Pienen sydänääniä kuullostelemassa, ja hienostihan ne kuuluivat, eli ehkä tässä kohta uhkaa huokaista helpotuksesta myös näytteenoton keskenmenoriskin suhteen (vaikka viikko se varoaika taisi olla?)

Tunne nyt luonnollisesti aivan uskomaton, puhelun jälkeen vain itkeskelin onnesta ja kävelin huoneesta toiseen... Tuntuu kuin olisi uuden elämän saanut! Viikonlopulla varmaan kerrotaan tuleville isosiskoille (4 ja 6v), jännää miten tulevat uutiseen suhtautumaan!

Kovasti voimia kaikille tuloksia tällä hetkellä odotteleville - minä olin onnekas, kun tulokset tuli näin nopeasti, sillä yhteensä kärsin odottelua veriseulan tulosten jälkeen vain viikon tähän hetkeen. En tiedä miten olisin kestänyt viikkokaupalla odottelua...

Kiitos kovasti teille kaikille tästä palstasta, tästä on ollut minulle kovasti apua ja tsemppiä tässä vaikeassa tilanteessa!! Toivottavasti voin tällä kertomuksella vuorostani helpottaa edes hieman jonkun muun tuskaa.

Onnellista kevätaikaa kaikille!
 
Paniikissa: onnellista kun kaikki on ohi. Mullakin veressä oli jotain -ja kun kaikki arvot on keskiarvoja eivät kaikki ihmiset vain sovi samoihin lukemiin. -totes lääkäri. ne on viitteellisiä, jollakin voi olla jokin korkeampi kuin toisilla vaikka kaikki silti ihan ok. :hug:

Neminka: Minkä ikäsiä sun lapset olikaan? mitäs jos syynnytät päivällä eikö isäntä silloin voisi tulla mukaan? tai jos sulle tuleekin sellanen olo et tarviit häntä. Mä en menis ainakaan yksin -vaikka ei mies siellä mitään voi tehdä, mutta on vähän niinkuin seuraneitinä :LOL:
ei oli siitä apuakin -laski aina supistusten ajan 1,2,3,4 ja mä kuuntelin numeroita. Voi taivas kohta se on taas edessä :| toisaalta se ei pelota, mut kun ei se ihan herkkuakaan ole. Muuten ok, mut sit kun tilanne ei ole enää omassa hallinnassa niin sit on tuskaa - mut lopputulos on mitä ihanin :heart: mahtaako sulla viellä viikko vaihtua? aikast jännää, tsemppiä odotteluun. :hug:
 
Paljon onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :heart: .

Nemika pääsi kyllä tosi hyville viikoille, eipä olisi joku kuukausi sitten uskonut! Hienoa =) . Ja hyvin se synnytys menee! Minkäs ikäinen tyttö on, siis se, jonka kanssa miehesi jää kotiin? Itse harkitsin vähän samaa, mutta tuli se mies silti synnytykseen mukaan. Alun olin kyllä itsekseni, kun jouduin aikaisin aamulla lähtemään ennen esikon heräämistä, mies jäi kotiin ja tuli sitten esikoisen herättyä vasta. Ja minä sitten synnytinkin virka-ajan puitteissa ;), että sen päivän vain joutui esikko olemaan hoidossa.

Panikissa: Tulipas nopsaan ne hyvät uutiset, mutta hyvä niin!
Tuo alhainen PAPP-A on käsittääkseni liitetty erinäisiin ongelmiin, mutta sullahan se (0,67MoM) ei ole edes niin kovin alhainen. Mulla oli 0,26MoM :| . Korkeasta HCG:llä ei muistaakseni ole sitten mitään merkitystä enää, jos ja kun kromosomit tarkistettu, ei siis liity muihin ongelmiin. Mutta niinpäs meillekin sanottiin, että on yksilöllistä ja on äitejä, jotka jäävät joka raskaudessaan kiinni veriseulassa, koska heillä nämä arvot vaan poikkeavat siitä keskiarvosta vaikkei mitään ole viallakaan...

Pinklady: Mukava lukea, että teilläkin sujuu hyvin. Niin vain monet tarinat päättyvät onnellisesti :heart: . Onnea (mahdollisesta) nelosesta! Enpä taitaisi minäkään mihinkään veriseuloihin mennä, jos vielä raskaana joskus olisin.
 
Moi!
Oon jonkin aikaa seurannut teidän kirjoittelua, mutta nyt tunsin että haluan tulla mukaan. itsellä istukkanäyte ensi viikolla tiedossa... en oo käynyt veriseulassa ollenkaan, mutta joka raskaudessa 25% riski että lapsi tosi vakavasti sairas (tarvii leikkauksia elääkseen yms), mutta voi parantua leikkauksilla täisin normaaliin elämään (kontrolleja ja lääkitystä lukuunottamatta).
pahinta tässä odotuksessa on se että raskaus selvis mulle viikolla 4 ja istukkanäyte on viikolla 12+5. tuskaiset viikot odottaa tutkimusta ja siihen vielä tuloksian odotus. tuloksissa menee vielä kaummin kuin kromosomeissa koska tutkitaan DNA:sta. viimeksi meni 2viikoa tuloksissa, yksi terve lapsi siis on. Kyllä nää on pitkiä aikoja, mutta ei auta alkaa ajatella liikaa, muuten kyllä pää hajoais. ja eihän tässä enää oo kuin vajaa viikko tutkimukseen, että eiköhän se tästä.. itse tutkimuskin pelottaa jonkin verran kun tietää millainen se on. tänän meen käymään neuvolassa ylimääräisessä ultrassa mielenrauhan vuoksi, että helpottais tutkimuksiin lähtöä, kun tietäis miten mahassa voidaan.

onnea kaikille hyvien tuloksien saaneille ja tsemppiä odottajille! :heart:
 
unni ja merika: 4v on toi tyttö. sinänsä siis "iso". mutta viimeisen päälle äidin tyttö ollut aina. ja nyt ei ole tosiaan edes vessaan päästäny yksin eikä kaupalle ku pelkää milloin lähtö tulee. :(
ukko tulee kyllä synnytykseen jos niin haluan mutta luulen että tämä on paras ratkaisu kuitenkin tytölle. isompi poikahan on jo 11v. ja se nyt pärjää miten vain ilman äitiäkin =)
ja onhan mulla tosi rakas kaveri joka on lupautunu synnytykseen mukaan jos niin haluan. olin myös itse sen viimoisessa synnytyksessä henkisenä tukena. ettei tarvi kuitenkaan yksin olla näillä näkymin.
mut tiiä sit miten menee. ja riippuu tietty vuorokauden ajastaki millon jäbä päättää syntyä. jos nyt ollenkaan ulos suostuu.

unni: juu täytyy sanoa et mahtavat viikot tuli mitä ennustettiin. pisin raskaus tuli vaikka lyhimmäksi sanottiin tämän päättyvän. päivät lisääntyy ja ylihuomenna ollaan virallisesti täysiaikaisia sitten. =)
supistelut tosi kovia ku iltapäivästä alkaa niitä työntämään. ja vaavi kiinnittyny kunnolla lähtökuoppaan. mut hyvin toi näkyy sisällä pysyvän silti :LOL:

nemika+jäbä 37+5 B)
 
Odottaa Minulla on iso tunne, että vauvalla kaikki ihan ok. Pääperämitta on sama kuin mulla oli viikolla 12+0 ja mielestäni nuo veriarvot ihan ok, mitä itse olen netistä noita veriarvoja tutkinut. Ota nyt kuitenkin muutama päivä ihan iisisti, kun tuo punktio on tehty.
Jaksamista tulosten odotteluun =)
 
Neminka: Mulla kans tyttö kohta 4v. hän on ihan onnessaan kun vauva tulee ja olen hänelle kertonut, et äidin ja isän pitää sitä lähtee sairaalaan kun vauva haluu tulla ulos :) ja hän pääsee sit hoitoon ja iskä hakee hänet sit heti kun vauva on tullut ulos. neiti ehdotti et täti leikkaa sen veitsel -mut sanoin vain et kait se tulee alakautta. meillä neiti on joutunut käymään verikokeissa ja hän varmisti moneen kertaan että ei kai häntä sit vaan nipistetä. Yritin vakuuttaa et äitii vaan.

Ei ihme et sun tyttös ei päästä sua vessaankaan -sulla on ollut aika rankkaa toi odotus. eikä sitä lapselta voi välttämättä peittää kipuaan/huoltaan, onko tyttö jotenkin peloissaan sun puolesta -pelkää et sulle sattuu jotain vai onko hänellä itsellä ikäviä kokemuksia lääkäristä yms.? odottaako hän muuten innokkaasti vauvaa? Jaksamista sinne, onneks se on vaan hetki kun ootte erossa. onneks olet päässyt noin pitkälle et saat pikkusen kotiin ihan normaalisti. :hug:
 
Ihana kuulla, että muidenkin tytöt on noin 4v.
Meille alkoi nyt hankalat ajat, sillä NKL erikoislääkärin vastaanotolla tänään todettiin että kohdunkaula on alkanut avautua sisältäpäin tunnelimaisesti ja alkuun annettiin 4 vkoa sairaslomaa. Tutkimuksissa lääkäri näki ultralla kivuttomia suppareita, jotka kaiketi ovat tuhoa päässeet tekemään. 1.4. kaikki oli ultrassa hyvin...
Toisaalta viime viikolla kaikki ei tuntunutkaan itsestä hyvältä.

Saas nähdä miten meidän neiti antaa mamman lepäillä seuraavat viikot. Onneksi on tuo päivähoito olemassa! Ja iltaisin on harrastuksia niin, että vaikka mummo kuskaisi niihin (jos isällä työkiireet) niin ei mummokaan rasittuisi liikaa.

Ehkei se ollut liiallista hysteriaa, kun viikko sitten alkoi jo kantaa käsilaukussa hammasharjaa ja tahnaa osastolle joutumisen pelossa. Onneksi sentään saa olla kotona eikä ihan totaalista liikkumiskieltoa ole asetettu.

Mutta onnea hyviä uutisia saaneille ja tsemppiä piinailijoille. Huomenna vaihtuu viikot 2:lla alkaviksi. Jännittää, syntyykö meidän pikkuneiti 2:lla vai 3:lla alkavalla viikolla.
 
merika: odottaa tyttö tosi innolla vauvaa kyllä. ja tosi ymmärtäväinen on ollut vaikka vaikeata aikaa mulle ollut. meillä on vaa aikast erikoinen "riippuvuussuhde" molemmin puolin tytön kanssa. ja tosi vähän ollut erossa musta muutenki. lääkärikammo on tytöllä kova. mut en usko sen vaikuttavan tähän. eroahdistus vaan on aikast sairaanloista sillä yleensä.

Hexa: mullahan lähti 24 viikolla myös aukeamaan kohdunsisäsuu. ja 30 viikolla se hurahti tosissaan enemmän auki ja kohdunkaulaa oli alle 2cm silloin jäljellä. ja sitten olisinki joutunu sairaalaan makaamaan. mihin en suostunu. joten kotona en saanut lupaa kun vessassa käydä. istuminenkin kiellettiin.
ja kovasti ne väitti että ei kauaa pysy ja 34 viikkoakin pidettiin mahdottomana.
ja niin sitä vaan mennään tässä raskaudessa kaikista pisimmälle (taustalla kaksi ennenaikaista synnytystä jo)
mut toi lepo ja se ettei nostele ja rasita ihteään on tosi tärkeätä. mulle olisi käynyt kyllä hullusti ilman tuota lepoa.
jaksamisia ja otahan rauhassa et saat myös viikkoja kasaan.

nemika+jäbä 37+5
 
Merika:
Tänään on 20+0.

Nemika:
Tuo 4v syntyi 25+5 kun saatiin synnytyssalissa makaamalla pari päivää lisäaikaa. Supistuksenestotippa oli silloin koko ajan päällä. Onneksi nyt sentään huomattiin tässä vaiheessa. Toivottavasti lepo auttaisi. Onneksi olet hyvänä esimerkkinä. =)

Mies on viikonlopun poissa ja mummo onneksi lupasi viedä neidin puistoon. Välikausiasu vaan jäi hoitoon joten pitää katsoa mitä saa päälle..
 

Yhteistyössä