Täytyy kyllä sanoa että en tiedä kun kysyit voiko äidin kromosomeja päästä istukkanäytteeseen. En ole koskaa aikaisemmin kuullut istukkamosaikismista
ja netistä olen yrittänyt löytää jotain mut mittään en löydä.
Jos olisin tiennyt että istukkanäytteeseen liittyy noin paljon epäselvää niin en olisi mennyt. Lapuissa jotka saimme naistenklinikalta ei lukenut mitään näistä komplikaatioista muuta kun keskenmenoriskistä.
Tälläin luki että "joskus harvoin on tulkinta ongelmia jolloin lapsivesi tutkimus on tarpeellinen lisäksi" mut ei muuta. Klinikalla kuitenkin sanoivat että tämä on yleinen mut missään ei sitä mainita...
Meidänkin kromosomitkin tutkittiin jos löydöksiin ois selvitys meiltä mutta meidän kromosomit on terveet.Vaikkakin luonnevikoja voi olla
Sori,mut varsinkin minun puoli suvusta ottaa uutiset vaihtelevasti mut silti syytäen miestäni,kun minulla on 2 tervettä lasta ja tämä on miehelleni ensinmäinen. Aivan älytön vastaanotto
on meillä sentään tuo tutkimus takana tai todisteena.
Äitille en ole edes vielä kertonut,sieltäkin tulee jotain tuommoista ja tiedän että suutun taas pahasti,mut onhan mulla oikeus suuttua jos rakastamaani miestäni haukutaan syyttä. Vaikka olisikin mieheni "vika" en silti vaihtais.
Onhan tämä erillainen odotus noihin muihin verrattuna mut silti yritän parhaani mukaan nauttia tästä ihanasta mahasta kun tämä on vielä ja tätä niin toivottiin.
Mua suututtaa ehkä eniten kommentit kuten en voisi ottaa semmoista lasta tai en jaksaisi jne
Kaikillahan on riski siihen,itselle nämä oli aikaisemmin kaukaisia asioita jos ultra hyvin kaikki hyvin tyyliin tai en ole riskitekijöissä tai jotain tommosta mut nyt tämä raskaus saa uuden näkökulman että vaikka suvussa ei ole ja meissä ei ole ja mitään emme ole tehneet väärin niin näin voi käydä.
Meille ei olla tuputettu abortti juttuja klinikan puolesta,neuvolassa en ole käynyt sanoin sinne et nyt ei tuo verenpaine ole ensinmäisenä ja vei terveyskeskukseen pissan tutkittavaksi. Meillä neuvolassa vielä semmoinen nössö tällä hetkellä, meidän oma "täti" tulee takas vuoden vaihteessa. Miten teidän miehet jaksaa?