toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
Ootko Lemission vielä yhtenä kappaleena?

Minä olen \|O
Tänään oltiin lapsimesuilla ja vitsi kun rupes loppuajasta supistelemaan
kerkesin jo ajatella että nyt tulee mutta kotona ollaan ihan hyvin voivin ilman suppareita \|O

Perjantaina kävin ä-polin päivystyksessä kun tyttö ei vastannut kutsuihin eikä reagoinut ruokaan ollenkaan,olenkin odottanut milloin liikkeet vähenee mutta kun ne loppu ihan täysin yön aikana. Mutta siis no hätä,käyrässä olin tunnin ja siiten lääkäri ultrasi vielä,kun olin ultrattavana mies sanoi että kun on tämä kromosomihäiriö epäilys he kutsuivat vielä erikoislääkärin ultraamaan ja tarkistamaan tilanteen, no eikö sieltä tullut se sama saamerin hirviö (nainen) joka oli silloin sikiötutkimuskeskuksessa siinä rakenneultrassa ja jonka jälkeen sanoin että siihen kerrokseen en tule muutakuin kahville että naapurin koirakaan ei ansaitse sellaista kohtelua mitä me silloin saatiin \|O
Nyt hän kyllä käyttäytyi hyvin ja oli todella kohtelias ja ajattelevainen,kai siitä sitten oltiin puhuttu kun sanoin että kyllä tuommoinen asia pitää ottaa puheeksi.

Lapsivettä oli vähän ei pahasti ja istukka kalkkeutunut mutta näillä viikoilla onkin jo mutta silti antoi ä-polille viikonpäähän ajan jolloin viikkoja on 40+3,tarkastavat tilanteen uudelleen ja arvioivat käynnistetäänkö vai ei. Koko arvio oli pieni,varsinkin kun vertaa edellisiin lapsiin,senkin takia ulos syömään äitin tissiä jo :D

Nyt nukkumaan vaikka uni ei kyllä tule
Kaikille jaksamisia :hug:


Rv 39+1 Lilo ja Stitch
 
Vieraalle: Hoitaistko lastasi itse vai antaisitko hoitajien hoitaa? Niin usein kun näkee tuolla sairaalamaailmassa äitejä, joilla on uskonto takana päättämässä lapsen kohtalosta. Ja missäs ne vanhemmat sitten onkaan kun lapsi syntyy.. Kotona tekemässä lisää!!
 
Äiteelle:

Älä välitä aiemman vieraan kommenteista, sääli että tähänkin ketjuun on eksynyt joku yksipuolisesti ja perustelematta asiaa kommentoiva ihminen.

Kirjoittelin itsekin jossain vaiheessa muutaman viestin - me päädyimme keskeytykseen kromosomihäiriön ja luultavimmin kuolettavan sydänvian takia, meillekään ei annettu toivoa edes vauvan elävänä syntymisestä.

Tähän ketjuun oli hienoa kirjoitella juuri se takia, ettei täällä tuomittu kenekään ratkaisuja, vaikka ne olisivat poikenneet omista. Vaikea päätöshän perustuu kuitenkin kaikkien kohdalla erilaisiin asioihin ja se on jokaisen oma. Toivottavasti tämä hyvä henki ketjussa säilyy!

Voimia Äitee vaikeaan tilanteeseen. Äitsykälle tsemppiä loppumetreille ja nyyttinsä jo lunastaneille oikein onnellista vauva-arkea!
 
toinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 19:59 Vieras kirjoitti:
Minä synnyttäisin lapsen, antaisin hänelle elämän.
Kerro minulle, miten antaisit lapselle elämän jos hän ei siihen fyysisesti pystyisi syntymänsä jälkeen.

Anteeksi tunkeiluni, mutta ärsyttää tuollainen.

Jaksamisia teille :flower:
 
ÄITEELLE JÄRJETTÖMÄSTI VOIMIA JAKSAA RASKAAN ASIAN KESKELLÄ. OMA SYDÄN , PARAS SYDÄN NÄISSÄKIN ASIOISSA RATKAISUJEN SUHTEEN

juu äitsykkä yhtenä kappaleena toistaiseksi:O
supistellut on eilisestä lähtien, saa nähdä koska tulee lähtö, toivottavasti ei tänään sillä olemme miehen kanssa järjettömässä flunssassa kumpainenkin. (minä lääkekuurilla)
Hippula on jo lähtökuopissaan ja erittäin painava kantaa..
Äitsykkä johan on että piti sattua sama akka uudestaan, murphyn laki.
Välillä mietityttää enemmän ja vähemmän hippulan mahdollinen kehitysvammaisuus mutta miehen kanssa ollaan todella onnellisia että kohta tämä epätietoisuus päättyy ja saamme oman rakkaan hippulan syliin, olkoon hän millainen kun on, yhtä rakas jokatapauksessa.

PERUSTIN TÄMÄN KESKUSTELUN AIKOINAAN JA HALUSIN ETTEI TÄSTÄKIN TULISI YHTÄ TOISTEN IHMISTEN NÄKEMYKSIEN NALJAILUA, MORAALISOPPAA. JOKAISELLA ON OIKEUS OMAAN PÄÄTÖKSEEN JA JOKAINEN VARMASTI TEKEE NIIN KUIN PARHAAKSI VAUVALLENSA NÄKEE, EI MIELESTÄNI IHMISTÄ VOI ARVOSTELLA SEN PERUSTEELLA MITÄ HÄN SYDÄMESSÄÄN TUNTEE, VARSINKAAN JOS ITSE EI OLE JOUTUNUT MINKÄÄNLAISEEN PÄÄTÖKSEN ALLE, ON HELPPO TUOMITA JA ANTAA KÄRKKÄITÄ NÄKEMYKSIÄ KUN PÄÄTÖKSET EIVÄT KOSKE OMAA ITSEÄÄN, TOIVOISIN ETTÄ PYSTYTTÄISIIN PITÄMÄÄN TÄMÄ KESKUSTELU ASIALLISISSA MERKEISSÄ, ON ASIOITA JOIHIN EI OLE "KIRJOJEN OPETTAMAA" RATKAISUA, ON HYVÄ MUISTAA ETTÄ TÄLLAISET IKÄVÄT ASIAT VOIVAT OLLA ITSELLE JOKU PÄIVÄ ARKEA. USKALLANKIN SANOA ETTÄ TÄÄLLÄ ONGELMISTAAN KESKUSTELEVAT IHMISET EIVÄT KOSKAAN VARSINKAAN ENÄÄ SANOISI ETTÄ EI VOI SATTUA MEIDÄN KOHDALLE.
KEEP IT REAL
-KIITOS-


lemission ja hippula 39+2
 
Harmaana
Me käytiin viime viikolla np-ultrassa sty:ssä. Taustalla viime vuonna keskeytetty raskaus rv 16+ perinnöllisen geenivirheen vuoksi, pikkuisella ei ollut elinmahdollisuuksia.

Nyt uusi raskaus ja viime ke oltiin ultrattavana ja istukkanäytteessä. Näytteestä selvitetään geeneistä onks tulokas terve, sairas vai kantaja. Np-ultrassa myös muutama muu löydös jotka nostivat kromosomihäiriön riskiä mm. suurentunut virsarakko.

Odottelu on aivan käsittämättömän hermostuttavaa :headwall: :headwall: Mä en todellakaan tiedä miten pystyisin järjissäni jos tämäkin raskaus päätyisi keskeytykseen... :'( :'(
 
Harmaana: Voin kyllä kuvitella, että mietityttää. Me olemme pikkuhiljaa siinä pisteessä, että ajattelemme toisen vauvan "yrittämistä". Edellinen raskaus siis päättyi keskeytykseen poikkeavuuden vuoksi. Nyt sitä vaan miettii sitä, että jos seuraavallakin on sitten jotain :(

Mutta onneksi olkoon kuitenkin raskaudesta sinulle paljon! Varmasti teidän pikkuisella kaikki hyvin!

Olisi kyllä hyvä jos noita asiattomia kommentteja pystyisi poistamaan

:kieh:


Meillä on huomenna jälkitarkastus ja saadaan siis tietää tarkemmin mikä vauvalla oli jne. Vähän jännittää, mutta eiköhän tässä tapauksessa "pahin ole jo ohi".
 
epätietoinen
Hei, huomasin tämän ketjun ja laitan kysymykseni tänne. Löytyisikö kohtalotovereita?

Olin juuri rakenneultrassa, viikkoja 19. Muuten kaikki ok, mutta pikkuaivojen alla noin 6 mm:n muodostuma. Lääkäri kirjoitti äitiyspoli lähetteeseen dandy-walker cysta?. Siis kysymysmerkillä. Menin kotona nettiin ja sain esim. dandy walkerin syndrooman esiin. Soitin saman tien lekurille ja hän rauhoitteli. Ei ollut asiaa sanonut siksi, etten huolestuisi, oli kuulemma epätavallinen.

Onko muilla kokemuksia cystasta kyseisessä paikassa tai tuosta dandy-walker cystasta?
 
epätietoinen
Hei lemission ja kiitos että huomasit viestini =)

Kävin odotusaika -keskustelun kaikki 52 sivua läpi, mutta aihetta en löytänyt =(

Onko sinulla enemmän tietoa asiasta? siis kystasta takakuopassa tai dandy walkerista? Kokemuksia kaipailen...
 
anteeksi jos sanoin epäselvästi, mutta meinaan siis tällä palstalla pitäs olla jotakin jos en ihan väärin muista. kato nuo edelliset 23 sivua tätä keskustelua.
Myös www.verneri.net ja sieltä tietoa odottajille ---) kysymyksiä ja vastauksia, siellä on myös aiheesta mielestäni.


nimimerkillä annukka löytyy dandy walkerista sivulta 15<br><br>
 
Epätietoiselle paljon voimia ja haleja :hug: :hug:

Täällä oli yksi odottava jonka vauvalla todettiin kyseinen syndrooma mutta jos ultraaja sanoi että ei ole sama juttu kun kyseessä on kysta?
Toivottavasti saat pian enemmän tietoa :hug:
 
epätietoiselle voima :hug: toivottavasti saatte pian selvyyden asiaan ja toivottavasti pienellä kaikki hyvin :heart:

Jahas...se on sitte lemissionin vuoro kohta lähtee :kieh:

en oo paljoo ehtiny kirjoitteleen kun tuntuu, että on kädet aina täynnä :whistle: välillä tuo nuutti ei suostu nukkumaan päivällä kun vartin pätkiä :kieh: niin pojusta tuli tosiaan Nuutti Juhani Arthur ja naimisiinkin tässä ukon kanssa salaa mentiin 30.3 :D
 
TÄÄLLÄ MINÄ VIELÄ \|O
supistelee niin saameristi mutta on tehnyt sitä jo kauan ja
ei säännöllisesti \|O

Onneksi olkoon Katsjuskalle :flower:

Toivottavasti lemission pääsee kohta tosi toimiin :heart:

RV 40+0 Lilo ja Stitch
 
huhti harmaana
Lemission olen yksi noista huhtimasuista ja luin tätä ketjua ja huomasin että sä kirjoittelet täällä.selasin tätä taaksepäin ja huomasin että olit hutimasuihinkin kirjoittanut mahdollisesta vauvan poikkeavuudesta.olen tosi pahoillani sun puolesta.mua nolottaa meidän kaikkien hutimasujen puolesta ettei oltu noteerattu mitenkään sun kirjoitusta kun olit huhtimasuille lapsestasi kertonut.en voi muuta puolustukseksi sanoa kuin että mä en ainakaan ollut sitä kirjoitusta huomannut :ashamed:

iso halaus sulle ja paljon voimia!!!!olet ilmeisesti lähtenyt tai lähdössä synnyttämään :heart: zemppiä sulle sinne koitokseen :heart: :heart:
 
Hui ku saa jännittää täällä teidän puolesta :kieh: ihanaa...kohta teillä kummallaki on nyytit sylissä :heart:

tsemppiä lemission jos lähtö sairaalaan nyt tulee :wave: ja äitsykkä sais kyllä kans jo jakaantua ku yliajalla mennään :whistle: hurjasti suppareita sinne :D
 
EPÄTIETOINEN: Huomasin sun kirjoittaman viestin Dandy Walkerista! Meidän vauvalla todettiin tammikuussa raskausviikolla 20 kyseinen syndrooma. Siitähän käytetään monia erilaisia nimityksiä, Dandy Walker malformaatio, Dandy Walker- kysta jne.

Myös meidän vauvalla oli pikkuaivoissa kysta ja vermis puuttui, mikä on yleistä näissä tapauksissa. Kirjoitin asiasta myös tähän ketjuun.

Tämä on tosiaan tosi harvinainen, käsittääkseni 1-2 tällaista tapausta vuodessa on Suomessa... ja tämähän voi olla myös resessiivisesti perinnöllinen, mutta yleisesti sen aiheuttajaa ei tunneta.

Me päädyimme siis keskeyttämään raskauden..
:'(

Mutta jos haluat mailata minulle niin olisi kiva keskutella!

Säpöni on annukkajee@luukku.com
 
epätietoinen
Hei ANNUKKA!

Kiitos vastauksestasi ja olen pahoillani kokemuksestasi!

Missä teidän vauvallanne tarkalleen ottaen kysta oli ja minkä kokoinen? Meillä se oli pikkuaivojen ALLA ja noin 6 mm. Muuten kaikki rakenteet normaalit. Nyt sain lähetteen äpkl:lle. Miten pian teidät passitettiin jatkotutkimuksiin? Kerroit, että pojalla ei myöskään ollut wermistä, miten tämä todettiin? Ultralla? Meille ei siitä puhuttu mitään. Takasarvi mitattiin ja se oli normaalin levyinen.

Anteeksi utelelu, jätä vastaamatta jos tuntuu pahalta! :hug:
 
Moi,

Meilläkin oli siis kysta siellä pikkuaivojen alla (en muista minkä kokoinen oisiko ollut myös jonkun 5-7 mm) ja heti totesivat sen sillä perusteella Dandy Walkeriksi.. vermiksen puuttuminen todettiin, kun ultrasivat aivoja tarkemmin. Kaikki muu oli meilläkin siis kunnossa..

Toivottavasti teillä nyt menee kaikki paremmin! Oletteko löytäneet mitään tietoa netistä tästä? Milloin sinulla on seuraava ultra?

 

Yhteistyössä