Toisesta ketjusta tuli mieleeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lihava

Vieras
että jos on 168 cm pitkä ja on 85 cm vyötärö niin joidenkin mielestä ympärys on iso ja joidenkin mielestä lihava. Niin miten paljon ton pituisella saa olla ettei luokitella lihavaksi tai muuten isoksi. Itse olen 166 cm ja vyötärö on 80.5 cm ja en todellakaan ole lihava vaan normi vartaloinen. Eli miten ihmeessä joku näkee ton lihavana tai isona ympäryksenä?
Vai onko tää tätä nyky vouhotusta että vain anorekstinen on hoikka ja sopiva. Ei jaksa ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja lihava:
että jos on 168 cm pitkä ja on 85 cm vyötärö niin joidenkin mielestä ympärys on iso ja joidenkin mielestä lihava. Niin miten paljon ton pituisella saa olla ettei luokitella lihavaksi tai muuten isoksi. Itse olen 166 cm ja vyötärö on 80.5 cm ja en todellakaan ole lihava vaan normi vartaloinen. Eli miten ihmeessä joku näkee ton lihavana tai isona ympäryksenä?
Vai onko tää tätä nyky vouhotusta että vain anorekstinen on hoikka ja sopiva. Ei jaksa ymmärtää.

Pyydän kirjoitusvirheitä anteeksi.

Vyötärölihavuus on erityien vaarallista. Toisilla kasvaa ahteri, toisilla vyöltärö. Itse olen lihava, mutta vyötärö silti alle tuon 80, persiin ja rinnan ympärys onkin sitten toista metriä...

"Vyötärömitta on monien sairauksien riskin kannalta parempi mittari kuin paino, painoindeksi ja rasvaprosentti. Vyötärömitta kertoo aineenvaihdunnallisesti hankalimman rasvan eli vapaan vatsaontelon rasvan kertymisestä. Suuri vyötärönympärys lisää etenkin sydän- ja verisuonitautien riskiä. Naisten vyötärönympäryksen tulisi suositusten mukaan olla alle 80 cm ja miesten alle 90 cm. Jos naisen mitta ylittää 90 cm ja miehen 100 cm, terveydelliset riskit ovat jo selvästi kasvaneet."
http://hyvaterveys.fi/artikkelit/?a=37

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Vyötärölihavuus on erityien vaarallista. Toisilla kasvaa ahteri, toisilla vyöltärö. Itse olen lihava, mutta vyötärö silti alle tuon 80, persiin ja rinnan ympärys onkin sitten toista metriä...

kuinka pitkä olet?
Ehkä se on ihmisten korvien välissä jos kokee olevansa lihava.
Painoni on 59 kg. Vaatekokoni on 38. Ja en ole lihava enkä pullea. En edes pyöreä.

Mä oon ymmärtänyt, että nykysuositusten mukaan vyötärönympärys naisilla pitäisi olla alle 80 cm ja miehillä 90 cm. Eihän ne ekat sentit nyt senkään jälkeen kuolemaksi ole, mutta kannattaa miettiä, mihin suuntaan vyötärö on menossa. Itsellä on bmi 27,5 ja vyötärö 82 cm eli ihan samoissa suuruusluokissa kulkevat. Painoa pitäisi pudottaa normaalipainoon ja samalla se vyötärökin kapenisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

kuinka pitkä olet?
Ehkä se on ihmisten korvien välissä jos kokee olevansa lihava.
Painoni on 59 kg. Vaatekokoni on 38. Ja en ole lihava enkä pullea. En edes pyöreä.

olen 162 pitkä ja painan yli 75 kiloa, joten aivan varmasti olen lihava, mutta ikinä ei ole vyötärönympärys ylittäny 80.

En pidä itseäni lihavana (163cm/56kg) mutta montaakaan kiloa ei tarvitse lihoa, että tuo 80cm:n raja menisi rikki. Tällä hetkellä vyötärönympärys on kai jotain 75-6cm mutta mulla kertyy kaikki aina vyötärölle.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
En pidä itseäni lihavana (163cm/56kg) mutta montaakaan kiloa ei tarvitse lihoa, että tuo 80cm:n raja menisi rikki. Tällä hetkellä vyötärönympärys on kai jotain 75-6cm mutta mulla kertyy kaikki aina vyötärölle.

Eli sulle lihominen on vakava terveysriski :( .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:

Eli sulle lihominen on vakava terveysriski :( .

Jep. En muista mistä luvuista lähdin laihduttamaan kun lapsi syntyi (n.9kk sitten) mutta vähän yli 10kiloa olen laihduttanut. Ihan vain siksi että tuo luku menisi alle 80cm:n. Tietty vielä vähän vatsalihakset pullottavat kun en ole voinut aloittaa vatsalihasliikkeittä mutta oli se luku yli 80cm jo ennen kuin aloin lasta odottamaan eli jotain oli syytä tehdäkkin.

Toisaalta, kannattaa mennä kehonkoostumusmittaukseen, vai mikä se nyt olikaan, se kertoo paremmin sun painosi ja sen mukaan myös mittasi. Ei se ole niin yksinkertaista, että katsotaan taulukosta pituuteen sopiva paino ja mitat. Luotettavampi on tuo mittaus mikä kertoo totuuden.

Yhteistyössä