Toisesta ketjusta napattu keskustelunaloitus: "Ihminen ei ole eläin...!!!"

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Joo niin varmaan! :LOL: :LOL: Muista, että niitten lääkkeitten kanssa ei saa ottaa alkoholia.
No en saa sielt mitään, ellei sitten satu olemaan jotain erikoisen isoa menoa. :/
Nyt kyl aattelin tässä kuussa kokeilla onneani, niin paljon ollu laskuja taas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en tuhlaa aikaani sun sapuskoihin. Mielummin vaikka kaivan nenääni. B)
Sulla on aika iso nenä, älä venytä sitä enempää. Vai oletko kuvissa kamerassa kiinni?
No voi kamala jos et kestä mun nenää. Älä katto mun kuvia jos noin kovaa stressaa. Itte et edes uskalla laittaa kuvaas tänne. Taidat olla susikrapula-ainesta.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No voi kamala jos et kestä mun nenää. Älä katto mun kuvia jos noin kovaa stressaa. Itte et edes uskalla laittaa kuvaas tänne. Taidat olla susikrapula-ainesta.
Sori :LOL:
Ei sun nenässä mitään vikaa ole. Olit vaan yhdessä kuvassa niin liki kameraa että siinä kuvassa se oli erilainen.
Ihan normaali nenä se on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sanoin bb-ketjussa. Että ei ihminen mikään eläin ole, se pystyy hillitsemään halujaan halutessaan. ok. oikea sananparsi olisi ollut, ihminen on sen verran jalostunut eläin, että se pystyy hillitsemään halujaan.. Anteeksi vaan kauhiasti. Ap taas itse kertoi, ettei näe mitään eroa hänen ja takapihan manskin välillä, sitä en oikein jaksa uskoa (tai sitten ap:n kohdalla evoluutio on epäonnistunut täydellisesti).
En sanonut että en näe mitään eroa, sanoin etten ole eri asemassa verrattuna siihen naapurin mansikkiin loppu viimeksi. koska loppujen lopuksi kaikki elollinen tämän pallon kamaralla on ihan samalla arvolla, ei ihminenkään voittamaton ole.

 
o
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Menen tästä nyt tekee sen keiton, verensokeri varmaan alhaalla.. :snotty:
Ai kun olet niin ilkeä :LOL: Kumma kyllä tykkään susta.
Mä en taas tykkää tuollaisesta ihmisestä joka viitsii haukkua muita ja ilkeillä muille päivät pitkät.
Ymmärrän, mä sanoinkin että on ihme että mä tykkään. Kummallista kertakaikkiaan.

 
rider
Luonnontieteilijä ja tutkijana koen ihmisen biologisesti eläimeksi. Mikä on sielu? Onko se vain vaihtelevaa proteiinintuotantoa eli geenien koodaamista vaiko neuronien (hermosolujen) välillä kulkevia sähköisiä/kemiallisia impulsseja? Mikä tekee ihmisestä arvokkaamman biologin näkökulmasta, kun esim. simpanssin ja ihmisen geeneistä 98% on samoja? Simpanssi on muuten ainoa eläinlaji, josta dokumentti jossa eläimet tappavat huivn vuoksi yhden laumastaan. Oli aika rajua katsottavaa.
 
Allu
Kyllä ihminen on muita eläimiä arvokkaampi. Tätä perustelen ihmisarvolla. Ihmislaji saa arvonsa, kun on ainoa laji, joka tietää eron hyvän ja pahan välillä ja on tarpeeksi älykäs pitämään joitain asioita arvossa, kuten rakkautta ja hyvää tv-ohjelmaa. Lisäksi on olemassa uskonnollinen argumentti, mutta ymmärrän että kaikki eivät jaa vakaumustani, joten pysyn tämänpuoleisessa.

Ja hyvästä ja pahasta; ihminen pystyy molempiin, mutta hyvä on selkeästi pahaa painavampi. Ja kyllä vielä maapallokin pelastetaan. :)
 

Yhteistyössä