Toisen arvostaminen parisuhteessa (kyselyä)

Kepsis
[QUOTE="flikka";22487280]Meillä arvostus ja toisen kunnioitus on ihan jokapäiväistä, heijastuu kaikesta mitä teemme. Kumpikaan ei ota mitään itsestäänselvyytenä, huomioimme toisiamme, olemme kiinnostuneita toistemme jutuista, töistä ja harrastuksista jne. Kiitämme, kun vaikka jompikumpi tekee jotain yhteistä, mies esim aina ihastelee ja kiittää kun olen siivonnut koko asunnon kunnolla, vaikka teen sen joka viikko vähintään kerran. Sanomme toisillemme suoraan, kun arvostamme jotain asiaa/tekoa. Muutenkin kehumme toisiamme ja kannustamme erilaisissa asioissa, annamme myös rakentavaa palautetta. Mies arvostaa työtäni ja ihastelee luovuuttani myös sanoin. Miehellä rankka työ ja annan hänen pohtia asioita kauttani, annan tilaisuuden purkaa ja käsitellä juttuja. Pidän huolen, että mies tuntee olonsa mieheksi, ja mies kohtelee mua kuin kuningatarta.
Pari pvää sitten esittelin miehelle pari vaatetta jotka olin hommannut yhteisiä pikkujouluja varten, kysyin ovatko ok. Mies katsoi mua ja sanoi että ei voi uskoa onneaan kuinka hyvännäköisen naisen on saanut.

Takana 14 rakastavaa, intohimoista vuotta.[/QUOTE]

aijai, tiedän miehesi tunteen :) ihana lukea tälläisistä suhteista, saa olon hirmu kivaksi.
 
[QUOTE="flikka";22487280]Meillä arvostus ja toisen kunnioitus on ihan jokapäiväistä, heijastuu kaikesta mitä teemme. Kumpikaan ei ota mitään itsestäänselvyytenä, huomioimme toisiamme, olemme kiinnostuneita toistemme jutuista, töistä ja harrastuksista jne. Kiitämme, kun vaikka jompikumpi tekee jotain yhteistä, mies esim aina ihastelee ja kiittää kun olen siivonnut koko asunnon kunnolla, vaikka teen sen joka viikko vähintään kerran. Sanomme toisillemme suoraan, kun arvostamme jotain asiaa/tekoa. Muutenkin kehumme toisiamme ja kannustamme erilaisissa asioissa, annamme myös rakentavaa palautetta. Mies arvostaa työtäni ja ihastelee luovuuttani myös sanoin. Miehellä rankka työ ja annan hänen pohtia asioita kauttani, annan tilaisuuden purkaa ja käsitellä juttuja. Pidän huolen, että mies tuntee olonsa mieheksi, ja mies kohtelee mua kuin kuningatarta.
Pari pvää sitten esittelin miehelle pari vaatetta jotka olin hommannut yhteisiä pikkujouluja varten, kysyin ovatko ok. Mies katsoi mua ja sanoi että ei voi uskoa onneaan kuinka hyvännäköisen naisen on saanut.

Takana 14 rakastavaa, intohimoista vuotta.[/QUOTE]

Juuri tästä mä puhun. Arjessa näkyvä arvostaminen. Siitä lähtee mun mielestä kaikki. Ja sitä kautta suhtautuminen kaikkeen voi muuttua :D

Mä en koskaan kuule kehua, jos ostan jotain itselle. "no tommosiahan ne sun vaatteet aina on" on yleisin kommentti. En mä tiiä miten mun pitäs pukeutua, että edes JOSKUS kuulisin kehun.
Jos näytän juuri valmistunutta neulomusta, ja kysyn mitä tykkää/onko hieno, kuuluu ehkä yhym tai muuta sellasta. Ruuasta kiittää, mutta eikös se kuulu jo hyviin tapoihin ;)

Mä taas kehun esim. juuri valmistunutta remppaa, miten kivasti mies onnistui siinä mitä teki. Mut kun mä esim. maalasin seinät yks päivä, oli reaktio "okei, eipähän tartte nyt illalla tehdä".

Ehkä pitäs lopettaa tämä vatvominen. Pääsisi helpommalla kun vaan tekis mekaanisesti ja unohtas toivoa mitään :D Mietitäänkö me naiset liikaa...?
 
"vieras"
Jos mä siivoan illalla keittiön ennen nukkumaanmenoa, mies kiittää mua siitä. Samoin mä kiitän häntä, jos hän hoitaa siivoukset ja mä saan katsoa telkkaria. :) Ja joka päivä suukkoja eikä koskaan raivota toisillemme huutamalla asioita, joita katuisi myöhemmin. Riidat sovitaan ja jutellaan asiat halki.
 
"flikka"
aijai, tiedän miehesi tunteen :) ihana lukea tälläisistä suhteista, saa olon hirmu kivaksi.
Kiitos, ollaan itsekin tyytyväisiä. :D

Rakkaus ja arvostus tulee näkyä siinä arjessa. Kaikilla on huonoja päiviä eikä kaikki pienet asiat jaksa aina kiinnostaa koko ajan toista, mutta se yleinen suhtautuminen toiseen on mielestäni se juttu.
Mä olen valtavan kiitollinen miehestäni ja teen paljon hänen ja suhteemme eteen.
 
enymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö;22487370:
Ehkä pitäs lopettaa tämä vatvominen. Pääsisi helpommalla kun vaan tekis mekaanisesti ja unohtas toivoa mitään :D Mietitäänkö me naiset liikaa...?
Tällaista ajatusta minä en taas ymmärrä. Miksi tämä elämä pitäisi mennä mekaanisesti ajattelematta mitään? Siksikö, ettei tajua, miten paskaa on? Koska sori vaan, tuo sun kuvaus (ettet saa kehua jne.) kuulostaa mun korviin aika ikävältä enkä tajua miten kestäisi tuollaista möllötystä. Enkä ole tässä eroa ehdottamassa, vaan ihan asian käsittelyä, ei sitä, että no eipä nyt ajatella koko asiaa, onhan meillä nämä lapset ja se kyllä imuroi ja kyllä panee mua.
 
"luumu"
Suomessa on ihan liian paljon miehiä, jotka suhtautvat naiseensa kuin kämppikseen. Olen kuullut niin monen naisen kertovan tätä samaa tarinaa. Kyllä, elän sitä myös itse. Useimmat tuntemani naiset (myös minä) haluavat tulla kohdelluiksi upeina naisina. Naista täytyy kehua siitä mitä hän on, miltä hän näyttää, miten hän pukeutuu, mitä hän tekee ja saa aikaan jne. Naista tulee myös aika ajoin katsoa ihaillen ja arvostaen. Jos niin tekee, nainen kyllä sietää mieheltä paljon kaikenlaista. Miesten kannattaisi tajuat tämä asia. Miksi mies ei kehu naista, vaikka saa naiseltaan kehuja? On sitten aivan turha muutaman vuoden päästä itkeä jossain lähiökippolassa kaljatuoppiin sitä, kun nainen jätti. Määräänsä enempää ei nainenkaan kestä torjuntaa, läheisyyden puutetta ja sitä, ettei ole kellekään ihana jumalatar, kuuma kissa tms., mitä naiset nyt haluavat kuulla.

Ketjun aloittaja voisi ilmoittaa miehelleen, että vaimoa ei kohdella siten kuin hän nyt tekee. Sitten tiukka lista asioista, joita mieheltä haluat ja selvitys, miksi. Äijän tätyyy ymmärtää, miten elintärkeästä asiasta on kyse. Sitten ilmoitus, että jos tahti ei muutu, nostat kytkintä. Kova kovaa vasten, vässyilemällä ei mies tajua mitään.
Itkuraivari, asiallinen puhe, kirje, kyltti seinälle ja lopuksi askartele vaikka suuri taulu, jossa lukee kaikki nää asiat. Siinä monta eri metodia (shokkimetodit herättävät joskus parhaiten huomion). Kun olet kaikki käyttänyt eikä tahti muutu, todellakin nostat kytkintä, koska sinulla on vain yksi elämä, jota ei parane tuhlata. Jos mies on niin tyhmä ja itsekäs, että luulee voivansa kohdella sinua kuin kämppistä, tukehtukoon luuloonsa yksikseen. Jos hän aidosti rakastaa sinua, luulisi viitsivän vähän vaivautua. Mutta nouse suostasi, nainen! Älä tyydy kynnysmaton osaan. Sinullakin on oikeus kokea, että elät ja että olet arvokas, ihana nainen.
 
welle
Mun mielestä tärkeintä parisuhteessa on että molemmat saavat toteuttaa itseään, oli se mielenkiinnon kohde sitten työ- harrastus tms. tai sekä että elämässä.
Tottakai perhe pitää ottaa huomioon, se on toinen puoli sitä kunnioitusta. Riittävästi vapautta ja omaehtoista vastuuta.
 

Yhteistyössä