K
katri83
Vieras
Olen elänyt melko vaiheikkaan parivuotisjakson elämässäni. Olen päättänyt pitkän avoliiton, koska ihastuin lähtemättömästi elämäni mieheen. Tämä mies oli varattu (ja olin siis silloin itsekin) ja hänellä on lapsiakin kahdesta liitosta. Meillä oli lyhyt suhde, jonka aikana vietimme muutaman kuuman viikonlopun yhdessä ja viestittelimme ahkerasti. Hän oli jo jättämässä perheensä minun takiani, mutta pyörsi päätöksensä lopulta. Hän jäi suhteestamme kiinni vaimolleen, mutta tämä antoi anteeksi. Ihan tavallinen tarina siis. Mies sanoi tehneensä päätöksensä lasten takia, ei rakkaudesta vaimoonsa. Olimme kumpikin sitä mieltä, että olimme toistemme sielunkumppanit ja enemmänkin, ja että kun emme voi toisiamme saada, joudumme tyytymään toiseksi parhaisiin kumppaneihin. Ajattelen edelleen, että nykyinen mieheni (jonka tapasin tämän elämäni rakkauden menettämisen jälkeen) on minulle toiseksi paras. Tuntuu pahalta omalta kohdaltani, mutta ennen kaikkea puolisoni puolesta. Hän ei tästä piinaavasta ajatuksesta ja kaipuusta tiedä, petturuudesta edellisessä suhteessani kyllä. Hän on silti minua kohtaan hyvä, ystävällinen ja antelias ja olen hänen kanssaan "ihan tyytyväinen". Onko kenelläkään ollut tällaista tilannetta? Miten oppisi olemaan hyvässä parisuhteessa haikailematta menetettyä onnea (joka ei todellisuudessa olisi ollut mitenkään yksinkertainen)?