Toinen näkemys ketjuun "mieheni fb jäi auki"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nane"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nane"

Vieras
Oon nyt kahlannut sitä ketjua jonnekkin sivun 20 tienoille, eli ihan kaikkea en ehtinyt lukemaan, mutta tuli tarve kirjoittaa omasta näkökulmasta.

Eli, mä olin parisuhteessa, oltiin seurusteltu jo useampi vuosi. Mulla oli ollut masennusta ja kaikkea, mistä olin selvinnyt. Pääsin töihin, ja siellä sitten tunsin olevani taas normaali, oma itseni. Mieheni oli mustasukkainen, aina ollut, ja koin siitä ahdistusta. Ehkä siksi, tai ehkä vain olen sellainen, aloin viestitelä facebookissa erään työkaverini kanssa. Viestien sisältö oli vihjailevaa, ei siis suoria ehdotuksia, mutta niistä sen käsityksen sai että pettämismielellä ollaan liikenteessä. ja se toinen osapuoli varmaan olikin.

Käytiin työpaikan pikkujouluissa, juteltiin. Vedin överikännit, tämä mies saattoi mut taksilla kotiin. mitään ei tapahtunut.

Joku oli sitten stalkannut facebookista meidän keskustelut, laittanut ne eteenpäin minun kumppanilleni ja tämän toisen kumppanille. Rehellisesti kerroin mistä on kyse, pettämistä ei ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan. Asiasta päästiin kai jo hiukan ylikin, mutta salaa jatkoin tätä facebook-viestittelyä. Ai miksi? No koska se tuntui mukavalta, saada huomiota muualtakin kuin kotoota. Tyhmää, kyllä.

Tokihan tästäkin kiinni jäätiin, samalla tavalla. Olen alkanut miettimään että stalkkeri varmaan oli exäni. No, väliäkös sillä enää on. Exäni ei päässyt asiasta yli, ja jätti minut.

Edelleenkin tekstailen tuon toisen miehen kanssa. Vieläkään suhteemme ei ole ollut fyysinen. Hän on naimisissa, enkä tahdo olla avioliiton rikkoja. Ymmärrän että jotkut kokee että rikon heidän liittonsa tekstiviesteillä, itse koen että mies itse rikkoo liittonsa, tai sen mitä siitä on jäljellä.

Mutta, pointti kai oli se, että ei kaikki facebook-viestit, vihjailevia tai ei, tarkoita automaattisesti sitä että fyysistä pettämistä tai edes halua siihen olisi.

Ja jos se mies ei sillä tavalla edes kiinnosta, niin miksi jatkat sitä viestittelyä? Aika säälittävää mielestäni. Anna toisten aviomiesten olla rauhassa. Jos liitto on onneton, niin se varmasti on onneton ilman sun viestittelyäkin. Ei siihen sua tarvita...

Mun mielestä pettäminen ei tarvitse välttämättä edes fyysisiä tekoja.Jotenkin tuntuu pahemmaltakin tollanen viestittely yms. kuin jos mies/nainen kävisi baari illan jälkeen vieraan sängyssä mutkan ja se ois siinä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Jätä rauhaan aviossa oleva mies ja etsi itsellesi vapaat kohteet. Mitäpä arvelisin vaimon tuumaavan, mikäli hän näkisi viestittelynne? Jo vaimon mahdollisen reaktion pitäisi kolkuttaa omatuntoasi.

Henkinen pettäminen voi olla tuhannesti pahempaa, kuin fyysinen pettäminen.

En tiedä varmaksi, mutta mä luulen, että mun olisi ehkä pienesti helpompi antaa anteeksi, jos mies jossain reissulla menisi sänkyyn jonkun randomin muijan kanssa kännipäissään ja seuraavana aamuna suunnilleen vailla muistikuvaa edes koko naisesta...kuin että hän ihastuisi, kenties jopa rakastuisi ja pitäisi selkäni takana kenties kuukausitolkulla yllä suhdetta, vaikka se platoninen olisikin.

Mutta, pointti kai oli se, että ei kaikki facebook-viestit, vihjailevia tai ei, tarkoita automaattisesti sitä että fyysistä pettämistä tai edes halua siihen olisi.

Juuri näin.

Baarissa suorakaan flirtti ei tarkoita sitä että on valmis hyppäämään sänkyyn kohteen kanssa. Flirttaileva keskustelu keskellä päivää ei tarkoita sitä että on valmis jättämään aviomiehensä toisten miehen vuoksi. Yms yms.

Miehet tämän tajuaa hyvin mutta jostain syytä vierestä katsovilla naisilla on joskus vaikeuksia tätä sisäistää.

Henkinen pettäminen voi olla tuhannesti pahempaa, kuin fyysinen pettäminen.

En tiedä varmaksi, mutta mä luulen, että mun olisi ehkä pienesti helpompi antaa anteeksi, jos mies jossain reissulla menisi sänkyyn jonkun randomin muijan kanssa kännipäissään ja seuraavana aamuna suunnilleen vailla muistikuvaa edes koko naisesta...kuin että hän ihastuisi, kenties jopa rakastuisi ja pitäisi selkäni takana kenties kuukausitolkulla yllä suhdetta, vaikka se platoninen olisikin.

Tämä on sitten taas ihan eri juttu kun flirttaaminen ja tästä olen kanssasi ihan samaa mieltä.

Hassua sinänsä, kun mä itse en koe tämän olevan pettämistä, millään tasolla. Itse suhtaudun tähän enemmänkin kaveruutena, hurttina huumorina kahden samalla tavalla ajattelevan ihmisen välillä. Jos aiempi puolisoni ei olisi ollut niin uskomattoman mustasukkainen, olisin hänelle avoimesti voinut kertoa tekstaavani toisen miehen kanssa.

Muutenkin töissä meidän huumori on sellaista, että moni kotirouva punastuisi. ja koska meillä ei montaa naista töissä ole, niin voitte vain kuvitella millaista silmäniskua työkavereiden puolelta saan kokea päivittäin. Ja periaatteena itselläni on ettei työkavereihin sekaannuta, koskaan.

Juuri näin.

Baarissa suorakaan flirtti ei tarkoita sitä että on valmis hyppäämään sänkyyn kohteen kanssa. Flirttaileva keskustelu keskellä päivää ei tarkoita sitä että on valmis jättämään aviomiehensä toisten miehen vuoksi. Yms yms.

Miehet tämän tajuaa hyvin mutta jostain syytä vierestä katsovilla naisilla on joskus vaikeuksia tätä sisäistää.

Jos naisetkin sisäistäisi tämän asian, moni perheriita ja erimielisyys jäisi väliin....

Koitan elää elämäni siten, että teen muille niin kuin haluaisin itselleni tehtävän. Enkä todellakaan haluaisi puolisoni kirjoittelevan flirttailevia viestejä kuukausitolkulla jollekin toiselle. Ap, miksi teet niin? Mitä saat siitä? Olisiko aika ajatella muitakin entä vain itseäsi?

[QUOTE="Nane";28759854]Jos naisetkin sisäistäisi tämän asian, moni perheriita ja erimielisyys jäisi väliin....[/QUOTE]

Pettäminen voi olla myös henkistä. Ja sellaiseksi kyllä lasken tuollaisen salakirjoittelun, jossa flirttaillaan ja vihjaillaan.

[QUOTE="Nane";28759854]Jos naisetkin sisäistäisi tämän asian, moni perheriita ja erimielisyys jäisi väliin....[/QUOTE]

Niin no, en mä niin törkeästi tee että vaikka baarissa selkeän pariskunnana miehelle alan flirttaamaan. Sehän riidan haastamista. Tarkoitin tuolla esim. sitä että mun kanssa liikkeellä olevat naiset välillä ihmettelevät mun flirttiäni ja joskus luulevat että olisin valmis pettämään miestäni ihan vain sen flirtin perusteella.

[QUOTE="mami";28759872]Koitan elää elämäni siten, että teen muille niin kuin haluaisin itselleni tehtävän. Enkä todellakaan haluaisi puolisoni kirjoittelevan flirttailevia viestejä kuukausitolkulla jollekin toiselle. Ap, miksi teet niin? Mitä saat siitä? Olisiko aika ajatella muitakin entä vain itseäsi?[/QUOTE]

No, mua ei haittais jos mun puoliso flirttailis/tekstailis muiden kanssa, niin kauan kun se olisi ns viatonta, eikä johtaisi mihinkään sen isompaan.

Niin no, en mä niin törkeästi tee että vaikka baarissa selkeän pariskunnana miehelle alan flirttaamaan. Sehän riidan haastamista. Tarkoitin tuolla esim. sitä että mun kanssa liikkeellä olevat naiset välillä ihmettelevät mun flirttiäni ja joskus luulevat että olisin valmis pettämään miestäni ihan vain sen flirtin perusteella.

Tätä mä juuri tarkoitin. En mäkään hakemalla hae niitä tilanteita joissa voisin silmää iskeä, mutta jos sellainen tilanne tulee niin tietenkin flirttaan, sehän vain piristää ihmistä. Mutta tilannetajua tarvitaan myös tässä.

[QUOTE="Nane";28759886]No, mua ei haittais jos mun puoliso flirttailis/tekstailis muiden kanssa, niin kauan kun se olisi ns viatonta, eikä johtaisi mihinkään sen isompaan.[/QUOTE]

Nää on vähän niitä kuuluisia viimeisiä sanoja...

Mutta joo, ei muuta kuin etsimään sitten sellainen mies joka sitä sietää, ja joka sitä itsekin harrastaa, niin olette sitten oiva pari.

Yhteistyössä