Toimeentulotuki-kyssä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hakeva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä sain silloin tytölle pari kolme vuotta sitten pyörän sossun kautta eli mä maksoin vain 50 euroa likan pyörästä mutta me oltiinkin silloin sossun lastensuojelun asiakkaita oltu monta vuotta ihan vaan mun jaksamisen takia mutta nykysin ei olla enää sillai asiakkaita kuin satunnaisesti joskus käyn siellä jonkun asian takia. Eipä tartte enää ilmotella mitään sinnekään tuloja kun ei siellä käydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Laita vain sen tilin tiliote jota pääasiassa käytät. Ei niitten sikojen tarvitse kaikkea tietää. Ja pankkisalaisuus todellakin koskee myös sossupellejä.

No,kyl mä laitan sen s-tilinkin kuitin mukaan.
Rehellisyys maan perii....
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Laita vain sen tilin tiliote jota pääasiassa käytät. Ei niitten sikojen tarvitse kaikkea tietää. Ja pankkisalaisuus todellakin koskee myös sossupellejä.

Tästä nimittelystä voisi nostaa haloon.
Ihmiset tekee siellä sossussa kuitenkin vaan työtänsä, ei se oikeuta teitä nimittelemään.
 
me saadaan nyt toimeentulotukea ja mietin et jos otan äitiysavustuksen rahana,enkä pakkauksena,ni sosku varmaan kattoo sen tuloks... täytyyki soittaa maanantaina ja kysyä.
veronpalautuksethan ne tunnetusti kattoo ylimääräsinä tuloina,mut mätkyt ei oo menoja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:
Mun pitää hakee heinäkuuksi toimeentulotukea ja meinaanpa mainita, että meidän aikuisten pyörät varastettiin lukollisesta varastossa ja lukossa olevat pyörät. Pitäis nimittäin saada ainakin itelle uus pyörä, koska alkaa työt ja kivempi kulkea pyörällä. :) Ja tää siis ihan totta että pyörät varastettu, voin pistää liitteeksi rikosilmoituksen.

Ja oon mä kuullut, että ovat maksaneet lapsille sitä sun tätä ja saaneet myös rahaa lomailuun.

Et sä ihan noin vaan voi sieltä saada pyörääs rahoja...niistä pitää kuule olla tehty rikosilmoitus ja kaikki ens...ja ei ne niitä teille välttämättä maksa
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
me saadaan nyt toimeentulotukea ja mietin et jos otan äitiysavustuksen rahana,enkä pakkauksena,ni sosku varmaan kattoo sen tuloks... täytyyki soittaa maanantaina ja kysyä.
veronpalautuksethan ne tunnetusti kattoo ylimääräsinä tuloina,mut mätkyt ei oo menoja..

kyllä mulle aikanaan oli se äitisavustuskin ja 50markan laina kaverlta oli tuloamutta kun sen maksoin takaisin, ei se ollutkaan enää menoa :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
me saadaan nyt toimeentulotukea ja mietin et jos otan äitiysavustuksen rahana,enkä pakkauksena,ni sosku varmaan kattoo sen tuloks... täytyyki soittaa maanantaina ja kysyä.
veronpalautuksethan ne tunnetusti kattoo ylimääräsinä tuloina,mut mätkyt ei oo menoja..

ei niitten pitäs,mut no ne tekee mitä huvittaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
me saadaan nyt toimeentulotukea ja mietin et jos otan äitiysavustuksen rahana,enkä pakkauksena,ni sosku varmaan kattoo sen tuloks... täytyyki soittaa maanantaina ja kysyä.
veronpalautuksethan ne tunnetusti kattoo ylimääräsinä tuloina,mut mätkyt ei oo menoja..
Ei ne sitä katso tulona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
me saadaan nyt toimeentulotukea ja mietin et jos otan äitiysavustuksen rahana,enkä pakkauksena,ni sosku varmaan kattoo sen tuloks... täytyyki soittaa maanantaina ja kysyä.
veronpalautuksethan ne tunnetusti kattoo ylimääräsinä tuloina,mut mätkyt ei oo menoja..
Ei ne sitä katso tulona.

tää vaihtelee paikkakunnitain.Mulle on katsottu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
me saadaan nyt toimeentulotukea ja mietin et jos otan äitiysavustuksen rahana,enkä pakkauksena,ni sosku varmaan kattoo sen tuloks... täytyyki soittaa maanantaina ja kysyä.
veronpalautuksethan ne tunnetusti kattoo ylimääräsinä tuloina,mut mätkyt ei oo menoja..
Ei ne sitä katso tulona.
Ks. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971412?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=toimeentulotuki

11§.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
me saadaan nyt toimeentulotukea ja mietin et jos otan äitiysavustuksen rahana,enkä pakkauksena,ni sosku varmaan kattoo sen tuloks... täytyyki soittaa maanantaina ja kysyä.
veronpalautuksethan ne tunnetusti kattoo ylimääräsinä tuloina,mut mätkyt ei oo menoja..
Ei ne sitä katso tulona.
Ks. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971412?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=toimeentulotuki

11§.

ihan sama mitä laki sano, Rovaniemellä se ei pidä paikkaans. tästä oli juttua ihan lehdessäkin. Oli joku jäänyt niitä perusjuttuja jotka kulu kaikille, joilakin ihme verukkeilla.esim se että puoli vuotta siten olet saanut esim 3000e, siitä pitäiso lla jäljellä heidän laskujen mukaan. tää mies oli otanut yhteyttä ylemmälletaholle ja oli saanut VUODEN toimeentulotuet korkoineen,koska sossu ei ollut toiminut oikin. joten kyllä nekin siellä lakia kiertävät minkä kerkiävät, ettei tartis maksaa kaikkea henkilölle kuuluvaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
me saadaan nyt toimeentulotukea ja mietin et jos otan äitiysavustuksen rahana,enkä pakkauksena,ni sosku varmaan kattoo sen tuloks... täytyyki soittaa maanantaina ja kysyä.
veronpalautuksethan ne tunnetusti kattoo ylimääräsinä tuloina,mut mätkyt ei oo menoja..
Ei ne sitä katso tulona.
Ks. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971412?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=toimeentulotuki

11§.

ihan sama mitä laki sano, Rovaniemellä se ei pidä paikkaans. tästä oli juttua ihan lehdessäkin. Oli joku jäänyt niitä perusjuttuja jotka kulu kaikille, joilakin ihme verukkeilla.esim se että puoli vuotta siten olet saanut esim 3000e, siitä pitäiso lla jäljellä heidän laskujen mukaan. tää mies oli otanut yhteyttä ylemmälletaholle ja oli saanut VUODEN toimeentulotuet korkoineen,koska sossu ei ollut toiminut oikin. joten kyllä nekin siellä lakia kiertävät minkä kerkiävät, ettei tartis maksaa kaikkea henkilölle kuuluvaa

Kyllä lakia pitää noudattaa. Eli jos ei noudateta, valittamaan päätöksestä. Voi olla että joku virkailija ei ole lakiin perehtynyt.
 
Veronpalautuksista tietty osa huomioidaan tulona, en muista sitä summaa minkä jättävät huomioimatta.
Oon huomannut et riippuu TODELLA paljon virkailijasta miten ne asiakasta kohtelee. Ja sekin et ensin toki opiskelija jokseenkin pakotetaan ottamaan laina ennen kuin voi edes kokeilla sossusta apua, mut sit kun tulee lainojen takaisinmaksun aika, ei edes korkoja huomioida menoina (kun on Kelasta hakenut kaikki korkoavustukset) !!! Että näin... Kun ei niitä korkojakaan loputtomiin voi lainan pääomaan liittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Veronpalautuksista tietty osa huomioidaan tulona, en muista sitä summaa minkä jättävät huomioimatta.
Oon huomannut et riippuu TODELLA paljon virkailijasta miten ne asiakasta kohtelee. Ja sekin et ensin toki opiskelija jokseenkin pakotetaan ottamaan laina ennen kuin voi edes kokeilla sossusta apua, mut sit kun tulee lainojen takaisinmaksun aika, ei edes korkoja huomioida menoina (kun on Kelasta hakenut kaikki korkoavustukset) !!! Että näin... Kun ei niitä korkojakaan loputtomiin voi lainan pääomaan liittää.

mulle tuli aikoinaan myös kuollen äitini veromätkyt maksettavaksi, siskon kanssa puoliksi,koska olimme ainoat omaiset. Edes näitä ei huomioitu toimeentulotuessa kyse ol kitenkin 200 markasta.
ja mulla veromätkyjä ei KOSKAAN ole huomioitu menoina.Mutta tuloina o huomioitu jopa 1-3 e tulot, ota olen saanut tuttavilta vanhoja lastenvaateita myydessä.

omaisuuttaei saa myöskään olla, vain auton ne omulalhyväksynyt,koska se on nii vanha että sen rajhallien arvo on noi 50e, jos sitäkään
 

Yhteistyössä