Täydentävän toimeentulotuen hakemisesta kysymys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Täytän tässä toukokuun toimeentulotukihakemusta. Jos haen täydentävää toimeentulotukea pesukoneen ja lasten sänkyjen ostoon, voinko laittaa ne samaan hakemukseen, vai pitääkö tuollaisia varten aina varata aika sosiaalityöntekijältä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin ainakin täällä:
Kyllä ne voi laittaa siihen samaan.
Pesukoneen suhteen taitavat vaatia selvityksen ettei talossa ole yleistä pesutupaa käytettävissä.

Ja yleensä kehottavat ensin tilaamaan osamaksulla esim. Hobbarista, eri asia jos on luottotiedot menneet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin ainakin täällä:
Kyllä ne voi laittaa siihen samaan.
Pesukoneen suhteen taitavat vaatia selvityksen ettei talossa ole yleistä pesutupaa käytettävissä.

Ja yleensä kehottavat ensin tilaamaan osamaksulla esim. Hobbarista, eri asia jos on luottotiedot menneet...

Noihin osamaksujuttuihin kannustaminen on kyllä hyvin kyseenalaista, sillä aika moni sossunkin asiakas on varmasti rahavaikeuksissa osamaksujen kanssa. Minäkin aikoinaan tilailin osamaksuilla ja olin todella tiukilla maksujen kanssa. Nyt olen päässyt niistä eroon enkä enää tilaa mitään osamaksulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin ainakin täällä:
Kyllä ne voi laittaa siihen samaan.
Pesukoneen suhteen taitavat vaatia selvityksen ettei talossa ole yleistä pesutupaa käytettävissä.

Ja yleensä kehottavat ensin tilaamaan osamaksulla esim. Hobbarista, eri asia jos on luottotiedot menneet...

Noihin osamaksujuttuihin kannustaminen on kyllä hyvin kyseenalaista, sillä aika moni sossunkin asiakas on varmasti rahavaikeuksissa osamaksujen kanssa. Minäkin aikoinaan tilailin osamaksuilla ja olin todella tiukilla maksujen kanssa. Nyt olen päässyt niistä eroon enkä enää tilaa mitään osamaksulla.

No olen ihan samaa mieltä, mutta näin asia kuitenkin on. Eli eivät myönnä täydentävää tukea, jos asiakkaalla on mahdollisuus hankkia laite itsekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin ainakin täällä:
Kyllä ne voi laittaa siihen samaan.
Pesukoneen suhteen taitavat vaatia selvityksen ettei talossa ole yleistä pesutupaa käytettävissä.

Ja yleensä kehottavat ensin tilaamaan osamaksulla esim. Hobbarista, eri asia jos on luottotiedot menneet...

Oho.Enpä oo kyllä koskaan kuullut moisesta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin ainakin täällä:
Kyllä ne voi laittaa siihen samaan.
Pesukoneen suhteen taitavat vaatia selvityksen ettei talossa ole yleistä pesutupaa käytettävissä.

Ja yleensä kehottavat ensin tilaamaan osamaksulla esim. Hobbarista, eri asia jos on luottotiedot menneet...

Ei täällä ainakaan kehoiteta osamaksulla ostamaan ja siitä on oikeus kieltäytyä koska pikkuvipit pistää talouden entistä enemmän kuralle.

Samalla kaavakkeella kohdalla lisätietoja ja tarvitaessa eripaperilla jatkaen oon pyytäny tollasta harkinnanvaraista ostoa, kannattaa siis perustella kunnolla. Ja täällä annetaan tollasiin rahaa käytetyn hinnan mukaan. Siis kirppishinnoilla esim. minä sain pesukoneeseen 100? ja sänkyyn+patjaan 50? kirppishintojen mukaan. Ja nämä oli siis ihan siinä hakemuksessa sossu perustellu, että näillä hinnoilla saa kirpputorilta tavarat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin ainakin täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin ainakin täällä:
Kyllä ne voi laittaa siihen samaan.
Pesukoneen suhteen taitavat vaatia selvityksen ettei talossa ole yleistä pesutupaa käytettävissä.

Ja yleensä kehottavat ensin tilaamaan osamaksulla esim. Hobbarista, eri asia jos on luottotiedot menneet...

Oho.Enpä oo kyllä koskaan kuullut moisesta...

No ei kyllä laita tilaamaan osamaksulla mitään
Kolmelta paikkakunnalta oon hakenu kaiken pesukoneista lasten pyöriin ja peteihin ja multa on vaan kysytty summa että paljonko arvioin maksavan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samalla kaavakkeella kohdalla lisätietoja ja tarvitaessa eripaperilla jatkaen oon pyytäny tollasta harkinnanvaraista ostoa, kannattaa siis perustella kunnolla. Ja täällä annetaan tollasiin rahaa käytetyn hinnan mukaan. Siis kirppishinnoilla esim. minä sain pesukoneeseen 100? ja sänkyyn+patjaan 50? kirppishintojen mukaan. Ja nämä oli siis ihan siinä hakemuksessa sossu perustellu, että näillä hinnoilla saa kirpputorilta tavarat.

Täytyykö noista sitten toimittaa kuitit sossuun että on tosiaan ostanut nuo tavarat noilla hinnoilla? Eli saako niihin laittaa itse lisää rahaa?

Lastensängyn nyt saattaisinkin löytää 50 eurolla, mutta patjan ostan kyllä uutena. Pesukoneita en ole hirveästi täällä kirppiksillä nähnyt, mutta täytyy katsella jos Huutiksesta löytyisi jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samalla kaavakkeella kohdalla lisätietoja ja tarvitaessa eripaperilla jatkaen oon pyytäny tollasta harkinnanvaraista ostoa, kannattaa siis perustella kunnolla. Ja täällä annetaan tollasiin rahaa käytetyn hinnan mukaan. Siis kirppishinnoilla esim. minä sain pesukoneeseen 100? ja sänkyyn+patjaan 50? kirppishintojen mukaan. Ja nämä oli siis ihan siinä hakemuksessa sossu perustellu, että näillä hinnoilla saa kirpputorilta tavarat.

Täytyykö noista sitten toimittaa kuitit sossuun että on tosiaan ostanut nuo tavarat noilla hinnoilla? Eli saako niihin laittaa itse lisää rahaa?

Lastensängyn nyt saattaisinkin löytää 50 eurolla, mutta patjan ostan kyllä uutena. Pesukoneita en ole hirveästi täällä kirppiksillä nähnyt, mutta täytyy katsella jos Huutiksesta löytyisi jotain.

Ei tarvinnu ainakaan täälllä olla kuitteja =) vaan hain tota ennakkoon ja sitten kun sain rahat ostin tavarat. Ja toki ne voi ostaa uutena vaikka rahaa saa vaan käytettyyn, jos vaikka löytää kohtuullisen tarjouksen =)
 
Kyllä Vantaalla ainakin täytyy toimittaa kuitit että on tosiaan ostettu sitä mihin raha on annettu.Saa toki itse laittaa lisää rahaa ja ostaa kalliimman.

Eikä täällä ainakaan anneta mitään kirppistaksojen mukaan.
Itse sain aikanaan pesukoneeseen 350? ja jääkaappiin 450?
 

Yhteistyössä