Toimeentulotukea opiskeluja varten tarvittaviin vaatteisiin?

"Noh"
No sä pätevä ihminen sitten kerrot mulle mistä mä löydän sopivan käytetyn puvun.
Vai että pitäis vielä sekin työ sun puolesta tehdä. No katsoppas vaikka huutis aluksi, laita sitten vaikka koululles ostoilmoitus, sen jälkeen pistät vaikka niihin sun harjottelupaikkoihin ostoilmoituksen. Ei ihme ettei sopivaa pukua löydy jos perse ei nouse penkistä.
 
No sitä mä olen tässä moneen kertaan yrittänyt kysyä, että kuinka monta harjoittelua ja missä yksiköissä? Onko näistä harjoitteluista tosiaankin jokainen sellainen, että ne tapahtuu jossain pienellä paikkakunnalla, pienessä yksikössä, jossa suojapukua on käytettävä ja jossa ei sun kokoasi ole?
Siis miksi hemmetissä mulla tämä paikkakunta vaihtuus?????????????? Mä teen harjootellut sillä paikkakunnalla missä mä asun. Korkeintaan yksi noista harjootteluusta tulee olemaan sellaanen missä ei tarvita hoitajan vaatteita ja se on kotihoito silloon kyseessä. Muut harjoottelut teen kyllä sellaasis paikoos, että hoitajan vaatteet pitää olla. Ja kyllä ne on eri paikkoja, että pitääkö mun tosiaan vaatia joka vitun paikkaan mulle vaatteet????
 
misse
Meidän kunnassa opiskelijat eivät saa edes elämiseen toimeentulotukea vaan lainaa pitää ottaa.
Pitäisi kyllä oikeusasiamiehelle tehtailla valitus miten eri arvoisessa asemassa opiskelijat ovat Suomessa, kun toisaalla sossut maksavat opiskelijoille toimeentulotukea, vaikka ei pitäisi.
 
------
Kumma jos ei mistään harjoittelupaikasta löydy niin isoja vaatteita että ne sulle mahtuis. Mä oon ollut tosi monessa työpaikassa ja harjoittelupaikassa missä on myös todella isokokoisia hoitajia ollut, ja kaikille on kyllä vaatteet löytynyt! Mistä sä voit edes tietää ettei niissä tulevissa harjoittelupaikoissa ole sun kokoiselles asua?
 
"Noh"
Siis miksi hemmetissä mulla tämä paikkakunta vaihtuus?????????????? Mä teen harjootellut sillä paikkakunnalla missä mä asun. Korkeintaan yksi noista harjootteluusta tulee olemaan sellaanen missä ei tarvita hoitajan vaatteita ja se on kotihoito silloon kyseessä. Muut harjoottelut teen kyllä sellaasis paikoos, että hoitajan vaatteet pitää olla. Ja kyllä ne on eri paikkoja, että pitääkö mun tosiaan vaatia joka vitun paikkaan mulle vaatteet????
Eikun vaadi vittu sossulta ne. Happy?
 
[QUOTE="pipari";22966449]Voitko ihan oikeasti kertoa, mihin ne sinun rahasi menevät?[/QUOTE]

Voitko ihan oikiasti kertoa miksi mun pitääs tuollaanen kertoa? No kerrotaan nyt sen verran, että mulla menee joka kuukausi lainanlyhennykseen 51 euroa. Nyt maksoon likan koulukuvia yli 70 euron edestä ja ihan omasta pussista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22966439]Vuokraan, ruokaan, laskuihin, lapsen kuluihin ?.. Miten voi olla noin vaikea tajuta jotain noin yksinkertaista asiaa.[/QUOTE]

Tuohon päälle tulee vielä opintolaina. Eihän sossusta saa rahaa, jos ei ole opintolainaa nostanut. Opintolaina on yksi osa opintotukea.
 
kyllä sä
Siis miksi hemmetissä mulla tämä paikkakunta vaihtuus?????????????? Mä teen harjootellut sillä paikkakunnalla missä mä asun. Korkeintaan yksi noista harjootteluusta tulee olemaan sellaanen missä ei tarvita hoitajan vaatteita ja se on kotihoito silloon kyseessä. Muut harjoottelut teen kyllä sellaasis paikoos, että hoitajan vaatteet pitää olla. Ja kyllä ne on eri paikkoja, että pitääkö mun tosiaan vaatia joka vitun paikkaan mulle vaatteet????
pärjäät sillä yhdelläkin niin pärjää moni muukin
 
An
Siis miksi hemmetissä mulla tämä paikkakunta vaihtuus?????????????? Mä teen harjootellut sillä paikkakunnalla missä mä asun. Korkeintaan yksi noista harjootteluusta tulee olemaan sellaanen missä ei tarvita hoitajan vaatteita ja se on kotihoito silloon kyseessä. Muut harjoottelut teen kyllä sellaasis paikoos, että hoitajan vaatteet pitää olla. Ja kyllä ne on eri paikkoja, että pitääkö mun tosiaan vaatia joka vitun paikkaan mulle vaatteet????
Kuinka hiton pieniä ne paikat ovat, jossei todellakaan löydy kokoisiasi vaatteita? Etenkään jos et mitään äärikokoa ole.

Itse olen myöskin pieneltä paikkakunnalta ja hoitoalalla, ja tosiaankin joka paikasta löytyy vaatetta kaiken kokoisille.
 
"vieras"
[QUOTE="pipari";22966449]Voitko ihan oikeasti kertoa, mihin ne sinun rahasi menevät?[/QUOTE]

Riittääkö jos ap toimittaa sinulle kuitit kaikista ostoksistaan, tiliotteet jne?
 
Kumma jos ei mistään harjoittelupaikasta löydy niin isoja vaatteita että ne sulle mahtuis. Mä oon ollut tosi monessa työpaikassa ja harjoittelupaikassa missä on myös todella isokokoisia hoitajia ollut, ja kaikille on kyllä vaatteet löytynyt! Mistä sä voit edes tietää ettei niissä tulevissa harjoittelupaikoissa ole sun kokoiselles asua?
No seuraavasta paikasta tiedän, että siellä on todella heikosti isoja kokoja. Palvelukodeissa on todella vähän vaatteita tarjolla sijaasille.
 
[QUOTE="vieras";22966485]Tuohon päälle tulee vielä opintolaina. Eihän sossusta saa rahaa, jos ei ole opintolainaa nostanut. Opintolaina on yksi osa opintotukea.[/QUOTE]

Paitsi jos on menettänyt luottotiedot eikä saa opintolainaa, kuten mun tapauksessa..
 
"mjää"
Scarlett, ootko ny kysyny oisko koululla mahdollisesti lainata? mä ainakin sain koulusta työasun, en töistä. Äläkä ota ittees noista suun soittajista, aina rääkymässä joka asiasta...
 
koulukuvat ois
Voitko ihan oikiasti kertoa miksi mun pitääs tuollaanen kertoa? No kerrotaan nyt sen verran, että mulla menee joka kuukausi lainanlyhennykseen 51 euroa. Nyt maksoon likan koulukuvia yli 70 euron edestä ja ihan omasta pussista.
voinu jäädä ostamatta tai mieluummin ottanut vaan osan, niin ois jääny pukuunkin rahaa ja tätä en kirjoita pahalla :)
 
Siis miksi hemmetissä mulla tämä paikkakunta vaihtuus?????????????? Mä teen harjootellut sillä paikkakunnalla missä mä asun. Korkeintaan yksi noista harjootteluusta tulee olemaan sellaanen missä ei tarvita hoitajan vaatteita ja se on kotihoito silloon kyseessä. Muut harjoottelut teen kyllä sellaasis paikoos, että hoitajan vaatteet pitää olla. Ja kyllä ne on eri paikkoja, että pitääkö mun tosiaan vaatia joka vitun paikkaan mulle vaatteet????
Siis miksi sä hermostut kun ihan normaalisti jostain asiasta kysyy? Puhut pienestä paikkakunnasta, itse asun keskikokoisella paikkakunnalla, mutta täällä ei edes olisi mahdollista suorittaa kaikkia alan harjoitteluita. Naapurikaupunkiin täytyy mennä. Eli jotenkin tuntuu ettei se sinun paikkakuntasi ainakaan kovin pieni ole, jos siellä on mahdollista suorittaa 5 alan harjoittelua.

Ja kyllä, edelleen on mun mielestä työnantajan, ei sosiaalitoimiston velvoite hommata ne vaatteet. Tai sitten täytyy vaan ostaa omat jos on tosiaan sellaista kokoa ettei mikään sovi. Edelleen kyllä ihmettelen, mitä kokoa se sitten ollenkaan onkaan, koska tällä keskikokoisella, naapurin pienellä ja seuraavassa kaupungissa isolla paikkakunnalla hoitajan suojavaatteita on ihan kokoaan XXL saatavissa.
 
.
Siis miksi hemmetissä mulla tämä paikkakunta vaihtuus?????????????? Mä teen harjootellut sillä paikkakunnalla missä mä asun. Korkeintaan yksi noista harjootteluusta tulee olemaan sellaanen missä ei tarvita hoitajan vaatteita ja se on kotihoito silloon kyseessä. Muut harjoottelut teen kyllä sellaasis paikoos, että hoitajan vaatteet pitää olla. Ja kyllä ne on eri paikkoja, että pitääkö mun tosiaan vaatia joka vitun paikkaan mulle vaatteet????

Luulisi että olet näihin harjoittelupaikkoihin yhteydessä ennenkuin varsinainen harjoittelu alkaa ( näin ainakin mun opinnoissa on toimittu ). Samalla kun olet harjoittelupaikkaasi yhteydessä ja esittäydyt tms. kysyt tuleeko vaatteet talon puolesta ja varmistat että sinun kokoasi löytyy, harjoittelu(työ)paikan tapana on hankkia työasut.
 
"vieras"
Voitko ihan oikiasti kertoa miksi mun pitääs tuollaanen kertoa? No kerrotaan nyt sen verran, että mulla menee joka kuukausi lainanlyhennykseen 51 euroa. Nyt maksoon likan koulukuvia yli 70 euron edestä ja ihan omasta pussista.
70 euron edestä?? Meillä ei ollut varaa tosiaankaan tuohon vaan otettiin vaan ryhmäkuva joka oli alle 10 euroa. Siis kuvien hinnalla olisit saanut puvun ja nyt sun pitää kuvien takia vinkua sossusta vaaterahaa. Uskomatonta!
 
"pipari"
Voitko ihan oikiasti kertoa miksi mun pitääs tuollaanen kertoa? No kerrotaan nyt sen verran, että mulla menee joka kuukausi lainanlyhennykseen 51 euroa. Nyt maksoon likan koulukuvia yli 70 euron edestä ja ihan omasta pussista.
No itsehän sinä jaat täällä raha-asiasi. Ihan siitä syystä. Opintolainaa sinun ei ainakaan tarvitse maksaa vielä takaisin, kun olet vielä opiskelija.
 

Yhteistyössä