Toimeentulotuesta asiaa, apua.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulassa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulassa.

Vieras
Miten toimeentulotukea maksetaan, siis voiko sitá hakea takautuvasti..kun hain sairauspaivarahaa ja nyt vihdoinkin helvetin pitkan ajan jalkeen sain paatoksen joka oli hylatty ja kaikki laskut ja muut menot silti juoksee ja viimeksi olen rahaa saanut tyonantajalta marraskuun lopussa.. en hakenut sossusta mitaan koska en jaksanut ajatella sita paperirubaa, mutta nyt se on pakko kun sain sen hylkyn.

Onko mun mahdollista saada toimeentulo tukea takautuvasti??

Ma en jaksas tallaista paskaa..just saanut itsensa siihen kuntoon, etta pystyy kaymaan toissa taas ja sitten iskee kivi vasten kasvoja,kiitos kelan.

Olisiko jollain kokemusta asiasta... kiitos...

Alkuperäinen kirjoittaja pulassa.:
Miten toimeentulotukea maksetaan, siis voiko sitá hakea takautuvasti..kun hain sairauspaivarahaa ja nyt vihdoinkin helvetin pitkan ajan jalkeen sain paatoksen joka oli hylatty ja kaikki laskut ja muut menot silti juoksee ja viimeksi olen rahaa saanut tyonantajalta marraskuun lopussa.. en hakenut sossusta mitaan koska en jaksanut ajatella sita paperirubaa, mutta nyt se on pakko kun sain sen hylkyn.

Onko mun mahdollista saada toimeentulo tukea takautuvasti??

Ma en jaksas tallaista paskaa..just saanut itsensa siihen kuntoon, etta pystyy kaymaan toissa taas ja sitten iskee kivi vasten kasvoja,kiitos kelan.

Olisiko jollain kokemusta asiasta... kiitos...

Mielestäni ja mun muistini mukaan sitä ei saa takautuvasti, vaan se maksetaan etukäteen.

Saatiin kerran takautuvasti, kun hyvin perusteltiin, ja pyydettiin vaan puolet siitä takautuvasta osasta. Mutta luin just jotain "lakitekstiä" netistä, siinä sanottiin että VOI saada takautuvasti, kun on hyvät perusteet.

kiitos.....olen ollut samasta sairaudesta viimeisen vuoden sisalla sairaana aiemminkin..ja sita ennen saikulla ja kuntoutuksessa..maanis depressiivinen kun olen...maksaneet aksimin vissiin sitten......olen ihan kusessa...

Lain mukaan voi saada kolmelta kuukaudelta kerrallaan, jos on pätevä syy ja laskelmat antaa myöten. Eli, jos nyt haet, niin voit saada myös tammi- ja joulukuilta, kunhan toimitat kaikki tulo- ja perusosaan kuuluvat menotositteet tiliotteineen. Meillä vaaditaan kolmen kuukauden tiliote ihan vakiona muutenkin.

Yhteistyössä