TODELLA voimakkaat sivuoireet YASMIN??

Moi!

Kysyisin kokemuksia kanssasisarilta, jotka ovat käyttäneet kys. ehkäisypilleriä. Olen kohta 30-vuotias, useita pillerimerkkejä kokeillut ja mistään ei ole tullut vastaavanlaisia oireita. Mietin tässä, oisko aiheellista hakeutua lääkäriin tai pitäiskö kuitenkin tehdä raskaustesti (yksi pillerilapsi kotona, 5v), vaikka uskoisin, että on hyvin harvinaista, että pillerit pettävät samalla henkilöllä kahdesti.

Olen nyt syönyt yhden kokonaisen laatan ja toisesta laatasta viikon ja oireet ovat seuraavat:

-tyhjennysvuoto tuli vasta 8 päivää viimeisen pillerin ottamisesta (vuoto tummaa ja niukkaa, kesti 3-4 päivää)
-rinnat ovat kasvaneet PALJON ja ovat todella arat. Nännipihat ovat laajentuneet (mikä on kai täysin normaalia rintojen suuretessa?)
-rinnat ovat ihan älyttömän kipeät, ilman liivejä ei voi olla ja mahallaan maatessa tekee kipeää, nänneihin sattuu myös
-yöunet eivät riitä; olen aivan puhki, pitää nukkua vähintään yhdet päiväunet
-olen aivan jäässä ja meillä kotona on asteita 25 asteen molemmin puolin
-oikealta puolelta alavatsaa vilhoo välillä kovasti, mutta menee hetkessä ohi ja tulee taas takaisin
-alaselkää jomottaa

Jos muillakin on tullut vastaavanlaisia oireita ja ne ovat olleet yhtä voimakkaita, olen rauhallisin mielin ja syön niitä vielä parisen kuukautta siinä toivossa, että oireet helpottavat, mutta jos nämä oireet puuttuvat kys. pillerin syöjiltä, ois varmasti minunkin aika olla yhteydessä sitten tohtoriin.

Mulla on ollut pitkä sairashistoria alavatsan kanssa, enkä tohtis soitella tällasta pilleriasiaa, kun on niin paljon pitänyt muissa asiayhteyksissä tuolla polilla asioida.
 
että käytämme pillereitä vielä sen vuoksi, ettei opiskelun ja työtilanteen vuoksi olisi vielä otollisin aika lapselle, mutta kuitenkin vauvakuumeilen. Tahtoisin silti lapsen harkitusti ja tilanteesta täysin varmoina, vaikka tällä hetkellä pelottaa tehdä testiä, tulee siitä nega tai plussa. Jännä juttu, miten nainen reagoi; ts. vaikka ehkäisy onkin, voi negatiivinen tulos ollakin pettymys. Tuntuu, että koko kroppa niin sekaisin, etten tiedä mikä vaivaa. Toiset sanovat, että jotkin pillerit voivat vaikutta ikävällä tavalla ensimmäiset pari-kolme kuukautta ja siihen minökin olen tässä vedonnut, kunnes mietin, miten epäsäännöllisesti popsin pillereitä (vaikkei päiviä välissä unohtuisikaan) ja yksi lapsi jo kotona yhdestä ehkäisystä. On tää merkillistä! :D
 
mitä kuuluu? miulla yasmin temppuillut myös... olen syönyt niitä jo yli puoli vuootta kun yht äkkiä menkat eivät tulleetkaan... rinnat arat ja suurentuneet sitten tuli vuotija ihan ihme kohdissa (ei siis tauon aikana) ala vatsa kipuja, kovaa vihlaisua, niin kovaa että oikein piti mennä kasin kerroin hetkellisesti ja sitten loppui... sitten taas menkat katosivat kokonaan ja ja tulivat takaisin, kahden viikon tauko ja vuotoa yli viikkko, vaikkei ollutkaan taukoa... niin ja iho oireita ihan kummallista. Tein nega raskaus testejä ja nyt olen menossa tammikuussa laitattamaan kapselin käteen... loppuu tää pillereitten kaa puljaaminen...
 

Yhteistyössä