Milloin plussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on seuraavanlainen tilanne. Tiedän että tätä kautta ei selviä, olenko raskaana vai en, mutta haluaisin kuitenkin neuvoja tinanteeseeni. Minulla on säännöllinen kuukautiskierto - siis tähän asti. Nyt kuukautiseni ovat 4 päivää myöhässä, raskaustestit näyttävät negatiivista, mutta kuukautiset loistavat poissaolollaan.
Raskausoireita on, rinnat ovat arat ja turvoksissa, lämmöt koholla yms. Eli ns. Pms-oireet jääneet päälle. Testeihin ei tule kuitenkaan kontrolliviivan lisäksi mitään muuta. Verikokeisiin minulle ei ole suostuttu antamaan lähetettä. Olen testannut testeillä, joiden herkkyys on 25ml/U.
Minkäänlaisia oireita kuukautisten tulemisesta ei ole, tunnen kiertoni jo kuitenkin aika hyvin. Pms oireet loppuvat noin viikko ennen kuukautisia, maha tulee kipeäksi ja kivut yltyvät kohti vuodon alkua ja jatkuvat siihen asti kun kuukautiset loppuvat. Tällaista kipua oli noin 5 minuutin ajan ennen oletettuja kuukautisia, mutta kivut loppuivat kuin seinään eikä mitään vuotoa ole ilmaantunut vielä tänäkään päivänä. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Minulla on seuraavanlainen tilanne. Tiedän että tätä kautta ei selviä, olenko raskaana vai en, mutta haluaisin kuitenkin neuvoja tinanteeseeni. Minulla on säännöllinen kuukautiskierto - siis tähän asti. Nyt kuukautiseni ovat 4 päivää myöhässä, raskaustestit näyttävät negatiivista, mutta kuukautiset loistavat poissaolollaan.
Raskausoireita on, rinnat ovat arat ja turvoksissa, lämmöt koholla yms. Eli ns. Pms-oireet jääneet päälle. Testeihin ei tule kuitenkaan kontrolliviivan lisäksi mitään muuta. Verikokeisiin minulle ei ole suostuttu antamaan lähetettä. Olen testannut testeillä, joiden herkkyys on 25ml/U.
Minkäänlaisia oireita kuukautisten tulemisesta ei ole, tunnen kiertoni jo kuitenkin aika hyvin. Pms oireet loppuvat noin viikko ennen kuukautisia, maha tulee kipeäksi ja kivut yltyvät kohti vuodon alkua ja jatkuvat siihen asti kun kuukautiset loppuvat. Tällaista kipua oli noin 5 minuutin ajan ennen oletettuja kuukautisia, mutta kivut loppuivat kuin seinään eikä mitään vuotoa ole ilmaantunut vielä tänäkään päivänä. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Mulla kuukautiset nyt 9 päivää myöhässä ja kiertopäivä 37 meneillään. Normaalisti kierto 27-28päivää. Aina suht säännölliset olleet. Nyt kuitenkaan kuukautisia ei kuulu. Viikko ennen kuuuukautisten odotettua aikaa tuli kaksipäivää rusehtavaa vuotoa kevyesti. Tästä alkoi todella kipeät kuukautiskivut jotka kuitenkin odotettuna alkamispäivänä loppui seinään. Sen jälkeen ollut kevyttä nippailua alavatsalla ja navalla.
Luulin myös että olisi tulehdus, mutta nekin oireet hävis. Närästystä oli kahdenviikon ajan mutta sekin jo loppui. Rinnat aavistuksen kipeät. Ja testi kuitenkin nega edelleen. Mitähän mahtaa olla? Voisinko olla silti raskaana? Toivottua olis ☺️

Lisäksi tulin kipeäksikin vielä. Ihan tukossa muutaman päivän.

Oletettuahan on että ovulaatista noin 6-8 päivänä alkio alkaisi kiinnittymään ja tuottamaan hcg alkaisi kasvamaan.
Oletko siis itse tietoinen ovulaatiosi ajankohdasta? (Itselläni aikanaan oli kk kierto 28 ja ovulaatio 21 päivänä), jolloin testi ei vielä näyttäisi plussaa.
On ban myös mahdollista että stressi vain siirtääkin alkamisaikaa.
Itse siis voisin ajatella että 5 päivää oletetun alkamispäivän jälkeen pitäisi näkyä. Poikkeuksiahan tietysti on.

Oletettuahan on että ovulaatista noin 6-8 päivänä alkio alkaisi kiinnittymään ja tuottamaan hcg alkaisi kasvamaan.
Oletko siis itse tietoinen ovulaatiosi ajankohdasta? (Itselläni aikanaan oli kk kierto 28 ja ovulaatio 21 päivänä), jolloin testi ei vielä näyttäisi plussaa.
On ban myös mahdollista että stressi vain siirtääkin alkamisaikaa.
Itse siis voisin ajatella että 5 päivää oletetun alkamispäivän jälkeen pitäisi näkyä. Poikkeuksiahan tietysti on.

Ovupäivä ei tarkalleen tiedossa, mutta oletys on että ollut kp 16. Tänään taas nippailee oikealta puolelta vähän väliä. Testi oli kuitenkin aamulla nega:(

Voin kertoa oman tarinani näin lyhyesti.

Kesäkuussa 2015 mietin että miksi mulla on näin outo olo, sanoin miehelleni että voisinkohan olla raskaana. Hän ei uskonut minua ollenkaan. Kuukautiset olivat melkein 2 viikkoa myöhässä! :D kunnes tein testin ja viivat tulivat samantien näkyviin, olin siis raskaana. Plussasin 19.6.2015 :)

Mulla oli rinnat herkät/arat, huonoa oloa tai semmosta outoa oloa (en osaa selittää) :D muuta ei oikein ollutkaa

Nyt jo vähän kummastuttaa täällä kun ei menkkoja kuulu... Taitaa olla hormoonit ihan sekaisin. Kamalia kiukkukohtauksia ollut ja naama kukkii. Rinnat on koko ajan vähän kipeämmät. ( varmaan jo liiasta "kokeilustakin ärtyneet ) nyt on 11 päivää myöhässä jos lasken keskimääräisen kp27 mukaan.. Viikonpäästä lääkäriin jos ei kuulu menkkoja!

Mulla monesti venyy kierto pcos:än vuoksi (ovuloimattomia kiertoja), joskus ovis voi jäädä muutenkin tulematta, kantsii tosiaan lääkärissä käydä. Pienellä kuurilla startataan uusi kierto.

Hei ihan loistavaa et löysin tän!!

Itsekin aktiivisena lukijana uskaltaudun kysymään neuvoa: mulla kans nyt (vaan) 2 päivää menkat myöhässä, mutta ikinä ennen tätä tän 7kk yrityksen aikana menkat ei oo olleet myöhässä. Ovistuntemukset tuli kalenterin mukaan ajallaan, kun 33pv kierto yleensä mulla ollut. Nyt menossa kp36 eikä menkkoja kuulu/näy! Mulla on aina tullut tasan 14 pv oviksesta menkat, mut nyt ei mitään ja alan huolestua et mikä kroppaa vaivaa kun testit (eilen ip ja tänään aamulla) näyttää puhdasta negaa. Oon testannu tolla apteekin omalla testillä, onko kokemuksia vai kannattaisko testata jollain muulla?

Auttakaa pliis viisaammat tän kanssa, voiko raskaus tulla testiin näkyviin vasta joskus 5+ ? Nyt olisi kalenterin mukaan menossa 4+5...

Niiin ja piti vielä lisätä tähän et arviolta dpo5 tuli hieman verta (kiinnittymisvuotoako?) mitä ei ole KOSKAAN aiempina yrityskiertoina tullut eikä mulla muutenkaan mitään välivuotoja oo koskaan ollut. Siksikin toiveet korkeella, mutta tää negaaminen ahdistaa kyllä paljon. Onko yleistä et plussa tulis vasta myöhemmillä viikoilla?

Mulla kävi niin, että kun kuukautiset oli myöhässä viikon, niin testi näytti negatiivista. Tein testin uudelleen viikon kuluttua siitä, kun kuukautisia ei vain kuulunut. Ja testi olikin positiivinen. Syytä tuolle en tiedä, mutta sanoisin, että odottele rauhassa ja tee testi uudelleen viikon päästä, jos kuukautiset ei oo vieläkään alkaneet.

Kyllä ne kotitestit nykyään on sen verran herkkiä, että kyllä niillä alkanut raskaus pitäisi näkyä ja usein vielä hyvissä ajoin ennen menkkojen alkamista ELLEI kyseessä ole myöhäinen ovis. Vähiten herkät taitaa olla 50ml/U ja jos hCG on 50 niin se on TODELLA alkuraskaudessa jo.

Syitä miksi normaalisti säännöllinen kierto voi venyä on varmaan paljon, mutta usein voi kyseessä olla ovuloimaton kierto yms hormonihäiriöt mitkä on tavallisia kaikille meille silloin tällöin.
Olen itsekin kokenut yhden tällaisen kun luomusti yritettiin. Normaali 28pvä kierto venyi kp35 ja testit negaa. Ei siihen syytä silloin selvinnyt vaikka kuinka harmitti.

Sitten toisaalta taas plussakierroissa on ensimmäiset haamujen esiäidit näkyneet jo monta päivää ennen menkkoja.

Minulla oli kesällä sama tilanne. Normaalisti kierto 28 päivää tarkalleen, mutta eipä kuulunut juhannuksena menkkoja ja testit näyttivät negaa. Emme vielä tuolloin olleet aloittaneet vauvan yrittämistä, mutta ei ollut säännöllisesti kumia käytössä, joten olisin periaatteessa voinut olla raskaana. Jännitin ilmeisesti niin paljon sitä, että kuukautiset myöhässä, että stressin vuoksi ne sitten olivat ihan kunnolla (7pvää, mikä mulle tosi paljon!) myöhässä. Alkoivat kuitenkin sitten yhtäkkiä. No, seuraavasta kierrosta sitten plussasinkin jo, mutta koska edellinen kierto oli venynyt, niin laskettuaika ei ihan täsmännyt. Ulltralla sitten tarkentui. Mutta tosiaan, mulla tuo jännittäminen vaikutti varmasti kuukautisten myöhästymiseen.

Edellinen jatkaa. Lisään vielä, että mulla sitten plussakierrosta näkyi jo tosi aikaisin haalea haamuviiva, olisko ollut rv3. On nykytestit todella herkkiä, ellei sitten hedelmöittyminen ole tapahtunut reippaasti myöhässä.

Kiitos vinkeistä mitä jo tullut, toki mielellään kuulisin lisää kokemuksia! Tähän kohtaan ei ihan hirveesti auta et "kyllä sen pitäisi näkyä jo" kun testit ollut puhtaita negoja ja menkkoja ei kuulu.. tokihan aina on mahis myöhäiseen ovulaatioon, mutta itse mietin tosi vahvasti tota "kiinnittymisvuotoa" eli jos/kun se sitä oli, ei ovis ole voinut ihan hirveän montaa päivää olla ollut myöhässä..

Onko täällä ketään joilla plussa olisi tullut näkyviin vasta viikoilla 5+ tai 6+ ??

Mikä nyt oikein mättää tässä? Eikö ihmiset osaa mennä verikokeeseen? Siinä selviää satavarmasti onko raskaana vai ei. Ei tarvitse enää arpoa.
Pissaan hcg:tä voi joissain tapauksissa erittyä hitaasti. Verikoe on aina täysin varma, ihan alkuraskaudessakin.

Vastaisin tuolle verikokeisiin patistajalle, ettei se hcg veressäkään nouse yhtään sen kummemmin, jos esim myöhäinen ovulaatio tms. On yksilöllistä. Mulla toka raskaus oli verestäkin negatiivinen, eli alle 1 vielä kp42/35. Ja ovulaation bongasin mulle tyypillisesti kp 20. Ekassa raskaudessakin hsg veressä nousi tosi hitaasti ja sen vuoksi epäiltiin kohdun ulkoista raskautta. Mutta molemmista raskauksista terveet pojat vipeltää kotona <3

Yhteistyössä