Todella lyhyt luteaalivaihe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neeasofia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neeasofia

Uusi jäsen
21.12.2014
3
0
1
Haluaisin kuulla kokemuksia/kannustusta/vinkkejä/tukea/ ihan mitä vaan.

Tilanne on siis se, että olemme yrittäneet lasta nyt neljä kiertoa. Tiedän, että se on vielä vähän, mutta oloni on silti aika epätoivoinen. Ennen yritystä käytössä oli kondomi, pillerit olen lopettanut 1,5 vuotta sitten. Lapsia ei ennestään ole.
Kiertoni on epäsäännöllinen, viimeisen puolen vuoden aikana 21-30 päivää.

Eka yrityskierto nyt meni siinä uutuudenhuumassa sen enempää miettimättä, kunhan lueskelin yleistä tietoa kierrosta yms.. Kaksi seuraavaa kiertoa aloin ihmetellä kun luteaalivaihe tuntui olevan kovin lyhyt. Olen aina tuntenut ovulaatio-oireita, mutta en ole kiinnittänyt niihin aikoihin huomiota. Nyt neljännessä kierrossa siis käytin ovulaatiotikkuja, ja viiva vahvistui vähitellen, kunnes aamupäivällä kp 21 tuli plussa, kuten oireista päättelinkin. Seuraavana yönä heräsin vatsakipuun, joten todennäköisesti ovulaatio oli silloin. Seuraavana aamuna viiva oli enää hyvin hailakka.

Heti ovulation jälkeen nännit kipeytyivät, kuten useimmiten ennen menkkoja käy. Ajattelin heti, että voi ei, ei vielä! Ja kuinka kävikään 4 vuorokautta oviksen jälkeen, viime yönä, alkoivat menkat. Arvioisin aikaisempien luteaalivaiheiden olleen pari päivää pidempiä, mutta ei yli viikkoa kuitenkaan.

Onko raskaaksitulo siis ihan tuhoon tuomittu yritys? Mitä ihmettä teen, kun tuntuu melko turhalta tikutella jotain ovista kun vaikka kuinka tähtäisi, ei siellä mitään ehdi tapahtua. Olen ehkä liian herkkä, mutta olen itkenyt koko aamupäivän...

Toivottavasti jollain olisi edes lohduttavia sanoja...

Yhteistyössä