Liian lyhyt Luteaalivaihe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "TiinaM"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"TiinaM"

Vieras
Olen havainnut ovulaatiotesteillä, että ovulaationi olisi kp 17 paikkeilla ja kiertoni on pituus 26-27 päivää. Ennen kunnon vuodon alkamista on jo edellisenä päivänä aika runsastakin tiputteluvuotoa. Raskaus on ollut haaveissa reilun puolen vuoden ajan, ovulaatiotestit ovat olleet apuna 3 edellisessä kierrossa. Tosin kipujen perusteella voisin päätellä, että ovulaatio on aiemmissakin kierroissa ollut samana ajankohtana.

Olen pohtinut onko luteaalivaihe liian lyhyt kiinnittymisen kannalta? Olemme vähän alle 30- vuotiaita, kummallakaan meistä ei ole aiempia lapsia, eikä tiedossa ole mitään "riskitekiöitä" mitkä hankaloittaisivat raskaaksi tulemista.

Kiitos jos joku osaa vastata. Lääkäriin ei viitsisi mennä turhan takia kun yritystä on kuitenkin takana suht lyhyt aika. Mutta tämä asia vaivaa mieltäni.

Hei "TiinaM"!

Kiitos kysymyksestäsi.
Luteaalivaiheesi saattaa olla hieman lyhyt juuri alkion kiinnittymistä ajatellen. Jos luteaalivaihe on liian lyhyt eli alle 10 päivää, niin kohdun limakalvo ei ehdi kunnolla paksuuntua ja ikäänkuin "rapistuu" liian aikaisin alkion kiinnittymistä ajatellen. Mutta kohdun limakalvon kasvamisvauhtikin on hyvin yksilöllistä, joten asia ei ole niin yksiselitteinen. Teillä on yritystä, niinkuin itse sanoitkin, takana vielä aika lyhyt aika, joten rauhassa voitte odetella vielä, jos tuntuu että jaksaa. Onnea yrityksellenne!

Yhteistyössä