TODELLA huonot välit lapsen kummitädin kanssa -onko oikein, jos en anna tavata lasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MammaP.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no täähän paisuu ku taikina.

Mutta eikös tämä kummi nimenmaan sanomut, että ei tahdo tavata lasta? Ja 4kk vanha ei halua "tavata" muuta kuin isänsä, äitinsä ja ne tissit. Joten tässä nyt ei ole kenenkään "oikeuksia" loukattu.

Aapeenä jättäisin moisen pikkupimatsun omaan arvoonsa, saattaahan se kasvaa aikuiseksi joskus. Monet kasvaa (mutta valitettavasti eivät kaikki).

Kun luin tuon AP:n ensimmäisen viestin, ajattelin, että kyse on varmaan semmosesta pikkuriidasta ja että tyhmää olla antamatta kummitädin nähdä lastaan...

Mutta kun luin koko viestiketjun ja siitä selvisi mitä kaikkea tuohon yhtälöön liittyykään, taidan olla sittenkin AP:n puolella.

Lapsellisesti on tuo kummitäti käyttäytynyt ja ei mikään anna hänelle OIKEUKSIA lasta kohtaan. Edes veri ei velvoita.

Toivon vaan, ettet riitaannu pahasti miehesi kanssa tämän takia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no täähän paisuu ku taikina.

Mutta eikös tämä kummi nimenmaan sanomut, että ei tahdo tavata lasta? Ja 4kk vanha ei halua "tavata" muuta kuin isänsä, äitinsä ja ne tissit. Joten tässä nyt ei ole kenenkään "oikeuksia" loukattu.

Aapeenä jättäisin moisen pikkupimatsun omaan arvoonsa, saattaahan se kasvaa aikuiseksi joskus. Monet kasvaa (mutta valitettavasti eivät kaikki).

Kiitos :)

Tässä kun muka kummitäti vaatii "oikeuksiaan"... niin mielestäni niitä ei ole. Monesti esim. mummut ja ukit myös vaatii ja kuvittelee että heillä on jotain oikeuksia lapsenlapseensa. Kyllä se niin vaan on että minkä vanhemmat päättää, niin siihen ei ole muilla sanomista.

Niin kauan kuin lapsi on vauva, on äidillä oikeus katsoa mikä on vauvan parhaaksi. Ymmärrän hyvin kantasi, en minäkään antaisi vauvaani ihmiselle kehen en luota ja ketä on minua loukannut. Kellään muulla ei ole oikeuksia lapseen kuin sinulla ja miehelläsi, ja vauvavaiheessa pelkästään sinulla. Niin se vaan on!

Minä puolestani olen riidoissa mieheni veljen ja hänen avovaimonsa kanssa.
Tarina on pitkä. Monta vuotta olen kuunnellut ja antanut asioiden mennä ohi korvan. Kuitannut kaiken heidän lapsellisuudellaan ja kateudella. Nyt kyllästyin jos heillä on minusta vaan huonoa sanottavaa en näe mitään syytä olla heidän kanssa tekemisissä. He eivät ole tervetulleita kotiini. Mieheni saa tavata heitä samoin poikani. Tosin tällä hetkellä edes mieheni ei halua olla heidän kanssa tekemisissä. Mutta jos aika parantaa haavat mitä mieheni veli on onnistunut sähköposteillaan jopa miehelleni aiheuttaa. Hänellä on toki oikeus paikata välinsä veljensä kanssa ja silloin luonnollisesti poikamme voi myös heillä käydä (on vasta 3,5v eli ei yksi vieraile) Muutenkaan emme heitä paljoa näe eli pojalle tässä ei ole kyse mistään menetyksestä. Heidän lapsi puolestaan on kummilapsemme 10kk mutta ei varmaan tiedä edes nimiämme.

Yllättävän moneen asiaan tuntuu huumeet liittyvän. Itsekin uskon että tässä meidän tapauksessa huumeet ovat vaikuttaneet mieheni veljen aivoihin, vaikka hänen avovaimonsa ei ilmeisesti edes tiedä amfetamiini kokeiluista ja pilven poltteluista. Toisaalta hänen aivonsa on muuten keskivertoa heikommassa jamassa. Ajattelin ennen että hän on tyhmä, mutta kiltti. Nyt olen huomannut ettei tyhmyys tarkoita, etteikö ihminen voi olla ilkeä ja pahansuopa.

Usein riitoja perhepiirissä tuntuu muodostuvan. Mielestäni on tärkeintä ettei anna niiden vaikuttaa omaan perheeseen ja puolisoiden väliin. Ap:lle toivoisin ymmärrystä kunnioittaa miehensä mielipidettä vaikka se välillä on vaikeaa. Tiedän että vaikka olen mieheni kanssa sopinut ja puhunut etukäteen sen että voi korjata välinsä veljensä kanssa. Ja aijon tässä pysyä se ei tule olemaan helppoa kun aika koittaa. Tiedän hänen leppyvän paljon ennen minua, koska hän on sen luonteinen. Niin paljon on sanottu/kirjoitettu.

Sekavan vastineen tarkoitus oli lähinnä AP:lle viestiä että tilanteesi vaikkakin hankala ei ole kovinkaan harvinainen. Ja tärkeintä on että pitäkään omasta parisuhteestanne huoli.

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Kaiken kaikkiaan kannattaisin muistaa, että kysen on lapsen isän siskosta, ap:n miehen siskosta. Iso sukulainen kyseessä kuitenkin.

No minä olen kyllä sitä mieltä, ettei tosiaan edes veri velvoita. Ei se sukulaisuuskaan nyt ihan millaista käytöstä vaan mitätöi!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti X:
Niin kauan kuin lapsi on vauva, on äidillä oikeus katsoa mikä on vauvan parhaaksi. Ymmärrän hyvin kantasi, en minäkään antaisi vauvaani ihmiselle kehen en luota ja ketä on minua loukannut. Kellään muulla ei ole oikeuksia lapseen kuin sinulla ja miehelläsi, ja vauvavaiheessa pelkästään sinulla. Niin se vaan on!

No minä myös ajattelen näin, että kun minä hoidan lastani (mies paljon töissä ja harrastuksissa, iltaisinkaan ei jaksa paljon vauvan kanssa touhuta) niin minä myös päätän ketä hän tapaa ja ketä ei. Samoin päätän muistakin vauvaa koskevista asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja MammaP.:
Ja kun riitannuimme, hän ITSE SANOI IRTISANOUTUVANSA KOKO KUMMIUDESTAAN! Siis ei halunnut olla väleissä. "Pitäköön perkeleen pentunsa" -noilla sanoilla.

En minä ainakaan antaisi tavata lastani, jos noin on kerta sanonut. En ainakaan ennen kuin tätsä pyytää anteeksi sanojaan.

eihän sitä oikeaa ratkaisua taida heti löytyä.lapsenne on vielä pieni ja isä ja äiti ovat ne tärkeimmät henkilöt.antakaa ajan vähän kulua ja yrittäkää rauhassa katsoa muodostuuko se aikuisten suhde paremmaksi.kun vauveli kasvaa teette sitten tilanteen mukaan ratkaisuja.teillä on ihana pieni ihminen kasvamassa ,keskittykää iloitsemaan hänestä,antaa kummisuhteen tulla perässä !

Alkuperäinen kirjoittaja Yksinkertaisesti:
Teet väärin

Mikä muuten oli riidan syy?

Tämä kummitäti haukkui minua huonoksi äidiksi.

Kuulemma kasvatamme lapsemme "pumpulissa" (ei nää "tosielämää") ja olen kuulemma hermoromahduksen partaalla, kun en käy koskaan juhlimassa (baarissa ryyppäämässä) ja olen liian varovainen kun en istuta jo 4kk ikäistä vauvaa tai anna hänelle jo kiinteitä.... jne jne...

Ja tommosesta pistit välit poikki :O Kaikkea ne naiset keksii... Olisit antanut takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksinkertaisesti:
Teet väärin

Mikä muuten oli riidan syy?

Tämä kummitäti haukkui minua huonoksi äidiksi.

Kuulemma kasvatamme lapsemme "pumpulissa" (ei nää "tosielämää") ja olen kuulemma hermoromahduksen partaalla, kun en käy koskaan juhlimassa (baarissa ryyppäämässä) ja olen liian varovainen kun en istuta jo 4kk ikäistä vauvaa tai anna hänelle jo kiinteitä.... jne jne...

Ja tommosesta pistit välit poikki :O Kaikkea ne naiset keksii... Olisit antanut takaisin.

Et vissiin lukenut koko viestiketjua..??

Kummitädillä ei mun mielestä ole mitään oikeuksia. JOs vanhemmat eivät halua että täti näkee lasta niin eihän sille mitään voi. Eikä noin pieni lapsi sitä vielä ymmärrä. Tämä riita on varmasti unohdettu kun lapsi täyttää yksi ja pääsee vielä tutustumaan kummitätiinsä elämän aikana.

No huh huh näitä juttuja taas. Meillä on ollut periaatteena, että ketään ei loukata tahallaan ja suutuspäissään sanotut pyydetään anteeksi mahdollisimman pian. En oo tavannu "riidoissa" olevia naisia sitten teini-iän niin sukulaisissa kuin tuttavissakaan. Miten ihmeessä te aikuiset ihmiset onnistutte sotkemaan välinne noin?? Ja esimerkkitapauksessa toinen osapuoli on riippuvainen päihteistä, toinen imetyksestä. Toivottavasti lapsen kasvaessa aikuisetkin ryhdistäytys.

Ja esimerkkitapauksessa toinen osapuoli on riippuvainen päihteistä, toinen imetyksestä. Toivottavasti lapsen kasvaessa aikuisetkin ryhdistäytys.

Siis mitä?? Riippuvainen imetyksestä?? Saat sen kuulostamaan siltä, kuin se olisi huono asia!!

No just joo!

Just kun olin aatellu sopua hieroa ja antaa tälle kummitädillekin "oikeuksia" tavata lasta, niin enköhän taas saa kuulla, että tämä lehmä on puhunut taas paskaa minusta selän takana!

Kuulemma oon pilannu lapseni elämän, kun täysimetän 6kk.

Että silleen....

Alkuperäinen kirjoittaja Imettävä äiti:
Ja esimerkkitapauksessa toinen osapuoli on riippuvainen päihteistä, toinen imetyksestä. Toivottavasti lapsen kasvaessa aikuisetkin ryhdistäytys.

Siis mitä?? Riippuvainen imetyksestä?? Saat sen kuulostamaan siltä, kuin se olisi huono asia!!

No hyvä - niin pitikin. Sillä alaikäisellä on aina oikeus siihen, ettei kukaan täysi-ikäinen ole riippuvainen hänen kehostaan tai ruumiintoiminnoistaan. Eli jos äiti imettää selkeästi siksi, että saa siitä fyysistä mielihyvää, on todella syytä katsoa peiliin. Imettämisen tarve on lähdettävä puhtaasti lapsen tarpeista ja hyvinvoinnista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No just joo!

Just kun olin aatellu sopua hieroa ja antaa tälle kummitädillekin "oikeuksia" tavata lasta, niin enköhän taas saa kuulla, että tämä lehmä on puhunut taas paskaa minusta selän takana!

Että silleen....

Annan sen lehmän olla omassa arvossaan! Unohda koko akka!

Alkuperäinen kirjoittaja Kuule:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No just joo!

Että silleen....

Annan sen lehmän olla omassa arvossaan! Unohda koko akka!

No niin teenkin!

Yhteistyössä