TODELLA huonot välit lapsen kummitädin kanssa -onko oikein, jos en anna tavata lasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MammaP.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä teet todella väärin, lapsi ei ole riitakapula, eikö ole hienoa että kummi haluaa lasta tavata eikä heittäydy lapselliseksi teidän riitanne takia.

No minusta hän nimenomaan heittäytyi lapselliseksi... (luitki viimeisimmän pitkän viestini? )

Mutta nyt sitten yrittää -ilman anteeksi pyyntöjä -olla kuin ei mitään olisikaan ja minun pitäisi kestää kaikki hänen oikkunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja MammaP.:
Ja tosiaan riitaannuttuamme kummitäti snaoi itse, ettei halua olla enää kummi ja "pitäköön perkeleen pentunsa" ja haukkui minutkin ties miksi ja antoi porttikiellon mieheni kotitaloon (oli muuten soitellut heti vanhemmilleen, että minä kiusaan häntä ja minua ei saa päästää sinne kylään -lapsellista!).

No tämä kuulostaa minustakin aika lapselliselta toiminnalta kummitädin puolelta. Vaikka muuten olenkin sitä mieltä, ettei lasta pitäisi sekoittaa aikuisten riitoihin.

sanoisin tossa tilanteessa miehen siskolle, että jos hän haluaa tavata lasta, hänen olis vähän pidettävä pienempää suuta. jos ei käytös muutu, ei tartte kylään tulla. en minä ainakaan seurustele kenekään kanssa, josta en tykkää, oli kummi, kaima tai serkku tai äitikin jopa. aikuinen ihminen saa valita seuransa, veri ei velvoita.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
sanoisin tossa tilanteessa miehen siskolle, että jos hän haluaa tavata lasta, hänen olis vähän pidettävä pienempää suuta. jos ei käytös muutu, ei tartte kylään tulla. en minä ainakaan seurustele kenekään kanssa, josta en tykkää, oli kummi, kaima tai serkku tai äitikin jopa. aikuinen ihminen saa valita seuransa, veri ei velvoita.

Näin on! Ei kaikista tarvitse tykätä eikä silloin heidän seurassaan olla! Tyhmää se on väkisinkin mielistellä ja leikkiä ystävyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Etkö muka??:
kaikesta mahdollisesta mammat näköjään voivatkin vetää herneet nenään

Jos sinun lapsiasi haukuttaisiin perkeleen pennuiksi niin etkö edes vähän loukkaantuisi?

Käsi sydämelle nyt: todennäköisesti siinä on ollut riitatilanne päällä kun tämä kummi on näin sanonut. Tuskin on tarkoittanut lasta todella.

Ja minä loukkaantuisin, mutta en todellakaan tuossa mittakaavassa!

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:

Jotkut mammat ovat todella herkkähipiäisiä... :whistle:

Vähän ymmärrystä hei! Monesti varsinkin esikoisen äidit ottavat helposti itseensä pienistäkin asioista. Varsinkin, jos on mieli matallla synnytyksen jälkeen yms. Vai eikö ole kokemusta?

Ei sun tarvi sitä eukkoa sietää eikä siitä tykätä, mut jos voisit olla edes samassa tilassa niin ois hyvä alku. Jos se tulee katsoon kummilastaan, niin hoitakoon mies kahvitukset ja keskustelut, sinähän voit lähteä vaikka käymään lenkillä tms sillä välin.

mulla oli tuollaiset välit miehen isään, hän haukkui minut itseään myyväksi, hulluksi, uhkasi tappaa ym. mutta koskaan en lasta estänyt menemästä pappaa katsomaan, eikä pappa minua lapsen kuullen haukkunut, eikä kyllä olisi voinutkaan kun en siellä koskaan käynyt, mies käytti lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt kuule:

Jotkut mammat ovat todella herkkähipiäisiä... :whistle:

Vähän ymmärrystä hei! Monesti varsinkin esikoisen äidit ottavat helposti itseensä pienistäkin asioista. Varsinkin, jos on mieli matallla synnytyksen jälkeen yms. Vai eikö ole kokemusta?

Ymmärrän loukkaantumisen, mutta että asia viedään noin pitkälle että estetään lasta kokonaan olemasta isän siskon seurassa, on minusta todellakin liioiteltua. Eikä siinä ajatella sitä isää ollenkaan, on tosi hankalassa kädessä. Eihän AP:n tarvitse kaveerata sen siskon kanssa, mutta antaisi edes sitten sen lapsen mennä isän mukana siskon luona käymään kun on vapaa imetyksestä.

Ja en ole ikinä noin herkästä noin paljon suuttunut. Kannattaa oikeasti antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä se elämä hankalaksi menee jos jokaiseen kahakkaan esim. sukulaisten kanssa takertuu. Ei pidä ottaa asioita niin vakavasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Etkö muka??:

Jos sinun lapsiasi haukuttaisiin perkeleen pennuiksi niin etkö edes vähän loukkaantuisi?

Käsi sydämelle nyt: todennäköisesti siinä on ollut riitatilanne päällä kun tämä kummi on näin sanonut. Tuskin on tarkoittanut lasta todella.

Ja minä loukkaantuisin, mutta en todellakaan tuossa mittakaavassa!

Varmaan ollut riitatilanne päällä, mutta miksi silti sotkea lasta riitaan?

Tulee mieleen, että kerta se miehen sisko on sanonut että "Pitäkööt perkeleen pentunsa" niin mitä hänelle on sitä ennen sanottu? Eikö oikeasti ole ne lahjat kelvanneet, onko niille nyrpistelty? Tai onko uhattu ettei saa kummilasta nähdä? Jotakinhan siinä on täytynyt tapahtua, lapseen viittaavaa, kerta noin on sanonut? Ainakin luulisin.

Tulee mieleen, että kerta se miehen sisko on sanonut että "Pitäkööt perkeleen pentunsa" niin mitä hänelle on sitä ennen sanottu? Eikö oikeasti ole ne lahjat kelvanneet, onko niille nyrpistelty? Tai onko uhattu ettei saa kummilasta nähdä? Jotakinhan siinä on täytynyt tapahtua, lapseen viittaavaa, kerta noin on sanonut? Ainakin luulisin.

Kummitäti sanoi tuon "pitäköön perkeleen pentunsa" ystävälleni (siis tämä yhteinen ystävämme), joka sitten kertoi tämän minulle. Ja monet muutkin asiat olen kuullut tämän ystäväni kautta. Itseasiassa riita alkoi siitä, kun sanoin kummitädille, että voi suoraan sanoa, jos on meistä jotain sanottavaa, ei tarvitse välikäsien kautta.... Ja siitä sitten hermostui ja alkoi ilmiriita. Mistään lapseen viittaavasta ei siis ole ollut kyse ennen noita sanomisia, muuta kuin että minä (ja myös yhteinen ystävämme) sanoin kummitädille, ettei nyt pilata tätä kummitädin ja kummilapsen suhdetta tämän riidan takia. MINÄ SIIS TARJOSIN SELLAISTA VAIHTOEHTOA, ETTÄ SAA NÄHDÄ KUMMILASTAAN, VAIKKEI ME AIKUISET TYKÄTÄKÄÄN TOISISTAMME. Ja siihen ei suostunut...

Ja ei olla todellakaan nyrpistelty lahjoille! Eikä etukäteen vaadittu mitään lahjoja tai muuta.

meillä samanlainen tilanne, olen riidoissa mieheni siskon kanssa ja hän on lapsemme kummi. Hän on sanonut veljelleen, että tämän pitäisi erota minusta ja puuttuu koko ajan tai yrittää puuttua asioihimme enkä hänen mielestään osaa kasvattaa lastamme. Olen kuitenkin neljän lapsen äiti(kolme lasta edellisestä liitosta) ja ammatiltani päivähoitaja, työskentelen pienten lasten ryhmässä päiväkodissa.Taustana tässä mielestäni on, että hän ei hyväksy, että olen eronnut aiemmasta liitostani ja minulla on lapsia entisestä liitosta.
Olen sitä mieltä jos hän ei hyväksy minua, niin en halua hänen olevan lapsenikaan kanssa tekemisissä, onhan lapsellani muita kummeja, jotka ovat hyväksyneet tekemämme asiat ja päätökset.
Ja meillä myös mieheni halusi sisikonsa lapsemme kummiksi.
Maaliskuussa syntyy toinen yhteinen lapsemme, joten mietimme tarkkaan ketä pyydämme kummiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja sirvili:
meillä samanlainen tilanne, olen riidoissa mieheni siskon kanssa ja hän on lapsemme kummi. Hän on sanonut veljelleen, että tämän pitäisi erota minusta ja puuttuu koko ajan tai yrittää puuttua asioihimme enkä hänen mielestään osaa kasvattaa lastamme. Olen kuitenkin neljän lapsen äiti(kolme lasta edellisestä liitosta) ja ammatiltani päivähoitaja, työskentelen pienten lasten ryhmässä päiväkodissa.Taustana tässä mielestäni on, että hän ei hyväksy, että olen eronnut aiemmasta liitostani ja minulla on lapsia entisestä liitosta.
Olen sitä mieltä jos hän ei hyväksy minua, niin en halua hänen olevan lapsenikaan kanssa tekemisissä, onhan lapsellani muita kummeja, jotka ovat hyväksyneet tekemämme asiat ja päätökset.
Ja meillä myös mieheni halusi sisikonsa lapsemme kummiksi.
Maaliskuussa syntyy toinen yhteinen lapsemme, joten mietimme tarkkaan ketä pyydämme kummiksi.

No helpottavaa kuulla, että on muitakin samassa tilanteessa ja samoine ajatuksineen :)

siis tää kummitätihän on piloille lellitty paska.Kaikki antaa hänen hyppiä silmilleen ja siks on sulle niin ärtsy kun oot eka joka tosissaan vaatiikin tilille sanomisistaan.Todennäkösesti on myös TODELLA huono itsetunto ja haukkuu yms. että saisi paremman olon itselleen.
Mua vituttais toi akka ainakin.Enkä varmaan veis lastani sinne,oisin niinkun mitään ei ois tapahtunu.Mua ärsyttää et jotkut ihmiset saa sanoa/tehdä mitä vaan ja muiden pitäis vaan kiltisti antaa anteeks ja unohtaa.

Kauhean vaikea selittää oikeasti tälläisiä tilanteita teille, joilla ei ole kokemusta vastaavanlaisista tilanteista.
Meillä ainakin taustalla paljon, paljon kaikkea mahdollista mieheni suvun puolelta muutenkin. Olenhan heidän ainokaista poikaansa kuusi vuotta vanhempi, eronnut, lapsia aiemmesta liitosta ja kun mieheni suku on iso suku maalla, missä muutenkin tiedetään/puututaan toisten asioihin herkästi, niin sehän onkin siinä...
Olen mielestäni yrittänyt kestää aika lailla paljon kaikkea mahdollista heidän puoleltaan, mutta en halua että minun ja perheeni asioihin puututaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraz:
siis tää kummitätihän on piloille lellitty paska.Kaikki antaa hänen hyppiä silmilleen ja siks on sulle niin ärtsy kun oot eka joka tosissaan vaatiikin tilille sanomisistaan.Todennäkösesti on myös TODELLA huono itsetunto ja haukkuu yms. että saisi paremman olon itselleen.
Mua vituttais toi akka ainakin.Enkä varmaan veis lastani sinne,oisin niinkun mitään ei ois tapahtunu.Mua ärsyttää et jotkut ihmiset saa sanoa/tehdä mitä vaan ja muiden pitäis vaan kiltisti antaa anteeks ja unohtaa.

No joo, nyt kun sanoit, niin tämä mieheni sisko on tosiaan aika hemmoteltu ollut -ja on yhä -perheessään. Nuorimmainen lapsi ja ainoa tyttö -varsinkin isänsä silmäterä. On saanut kaiken minkä haluaa ja vaikka elämässään mokailee ja hurvittelee niin "pappa betalar". Varmaan tuo itsetunto-juttukin on totta (vaikka yrittää esittää "kovaa"), sillä tämä täti on kärsinyt mielenterveysongelmista.

Alkuperäinen kirjoittaja sirvili:
Kauhean vaikea selittää oikeasti tälläisiä tilanteita teille, joilla ei ole kokemusta vastaavanlaisista tilanteista.
Meillä ainakin taustalla paljon, paljon kaikkea mahdollista mieheni suvun puolelta muutenkin. Olenhan heidän ainokaista poikaansa kuusi vuotta vanhempi, eronnut, lapsia aiemmesta liitosta ja kun mieheni suku on iso suku maalla, missä muutenkin tiedetään/puututaan toisten asioihin herkästi, niin sehän onkin siinä...
Olen mielestäni yrittänyt kestää aika lailla paljon kaikkea mahdollista heidän puoleltaan, mutta en halua että minun ja perheeni asioihin puututaan.

No niin meidänkin suhteessa on ollut hankaluuksia miehen sukulaisten kanssa jo ennen kuin lapsi syntyi. Mutta nyt tuntuu kaikki tiivistyvän tähän lapsen ympärille, vaikken niin itse olisi halunnut :(

Yhteistyössä