Tippuiskohan tuo paino..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sokeri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos jätät sokerin ja turhan hiilarihötön pois, sulta lähtee luultavasti muutama kilo jo ihan muutamassa päivässä.
Ilme muuttuu myös kirkkaammaksi, kun pöhöttyneisyys lähtee. Energisemmäksikin tulet.

Suosittelen ehdottomasti nyt jättämään nuo mässäilyt pois!

[QUOTE="hanna";30607372]Voi ei. :( Tuollaisella fysiologian peruslainalaisuuksien kieltämisellä voit olla ihan varma siitä, että et ikinä tule saavuttamaan normaalipainoa. Tuo on ihan yhtä päätöntä kuin väittää, että pystyy ajamaan autolla tuhansia kilometrejä tankkaamatta sitä. Energiaa ei synnyt tyhjästä ja se ei myöskään katoa tyhjään. Piste. (Energiaperiaate – Wikipedia "Energiaa ei voi syntyä eikä kadota.")

P.S. Kertoivatko ne "alan ihmiset" (minkä alan, muuten?) sinulle, mistä sitä energiaa sinun elimistöösi tulee?[/QUOTE]

Ihan olen käynyt usealla lääkärillä ja ravitsemusterapeutilla. Että varmasti enemmän ammattitaitoa heillä ku kaikkitietävällä palstatohtorilla :D

Ja mun paino ei myöskään nouse.

[QUOTE="hmm";30608370]Ihan oikeesti, ootko mitannut sun rasvaprosentin? Jos se on alhainen jo nyt, ei paino laske siksi helposti.[/QUOTE]

Keltä kysyit? Mä nyt ainaki vastaan :D On mitattu joskus ja oli normaalia korkeampi. Eli rasvaa on kyllä kropassa.

[QUOTE="hmm";30608370]Ihan oikeesti, ootko mitannut sun rasvaprosentin? Jos se on alhainen jo nyt, ei paino laske siksi helposti.[/QUOTE]

Mä olen ap, ja jollakin tuollaisella nettilaskurilla mun rasvaprosentti on 39,7.
Haluaako joku diagnosoida?

Mulle on ihan sama mitä sä uskot tai olet uskomatta. Näin se asia vaan on. Alan ihmiset on todenneet etten syö liikaa ja luotan kyllä enemmän niihin ku johonki anonyymiin netissä :D

Olet joko fysiologinen ihme, huijaat itseäsi syödyn ruuan määrässä, kärsit kilpparin vajaatoiminnasta tms. sairaudesta, tai arkiliikuntasi on huippuvähäistä. Eka vaihtoehto on harvinaisin, toinen vaihtoehto on yleisin ;)

Mullakin on näitä tuttuja jotka "eivät syö mitään ja lihovat", mutta oikeasti napsivat pitkin päivää vaikka mitä, kulkevat autolla joka paikkaan, istuvat päivät koneen ääressä ja illat sohvalla. Peruskulutus muodostuu tosi pieneksi ja lihasmassa on olematon -> pienelläkin ruokamäärällä todella lihoo.

[QUOTE="Sokeri";30609697]Mä olen ap, ja jollakin tuollaisella nettilaskurilla mun rasvaprosentti on 39,7.
Haluaako joku diagnosoida?[/QUOTE]

Ei ne nettilaskurit ole sen kummenpia, kuin nettihoroskoopit :D. Ihan huuhaata. Näet tuloksen vain menemällä mittaamaan kuntosalille tai jos omistat tarpeeksi hyvän kotivaa'an, joka näyttää rasvaprosentin/lihasprosentin.

[QUOTE="hmm";30609768]Lisätäkseni sun rasvaprosentti voi olla tuo lähes 40, vain jos painat semmoiset lähemmäs 80-100kg vähintään pituudesta riipuen. Oli lihas mikä tahansa.[/QUOTE]

Ok, mä olen pihalla näistä :).

Mutta mitat on siis
pituus 161cm
paino 61kg
vyötärö 95cm
lantio 100cm

Ja lähes kaikki rasva on mulla miehekkäästi vyötäröllä. (olen siis kuitenkin rouvashenkilö ;) ) Persuksiin tai reisiin ei kerry naisellisesti mittään!

[QUOTE="Jenis";30609737]Olet joko fysiologinen ihme, huijaat itseäsi syödyn ruuan määrässä, kärsit kilpparin vajaatoiminnasta tms. sairaudesta, tai arkiliikuntasi on huippuvähäistä. Eka vaihtoehto on harvinaisin, toinen vaihtoehto on yleisin ;)

Mullakin on näitä tuttuja jotka "eivät syö mitään ja lihovat", mutta oikeasti napsivat pitkin päivää vaikka mitä, kulkevat autolla joka paikkaan, istuvat päivät koneen ääressä ja illat sohvalla. Peruskulutus muodostuu tosi pieneksi ja lihasmassa on olematon -> pienelläkin ruokamäärällä todella lihoo.[/QUOTE]

Miksi mä huijaisin itseäni syödyn ruuan määrässä? Mitä hittoa mä siitä hyötyisin :O Luuletko että kehtaisin mennä lääkäriin asian tiimoilta jos kyse olisi vaan omasta tyhmyydestä ja itsensä huijaamisesta :D

Vajaatoiminta mulla on ollut vuosia ja sen aikana onnistuisin aiemmin laihduttamaan 20 kiloa. Ihan vaan syömällä normaalisti. Nyt syön vähemmän ku silloin ja paino vaan jumittaa.

Liikunta mulla on ollut vähäistä koko ikäni erinäisistä syistä. Silti olin aiemmin alipainoinen vaikka söin mitä halusin.

Ihmiset on erilaisia, sitä on vaan joidenki vaikea käsittää näköjään :D

Miksi mä huijaisin itseäni syödyn ruuan määrässä? Mitä hittoa mä siitä hyötyisin :O Luuletko että kehtaisin mennä lääkäriin asian tiimoilta jos kyse olisi vaan omasta tyhmyydestä ja itsensä huijaamisesta :D

Vajaatoiminta mulla on ollut vuosia ja sen aikana onnistuisin aiemmin laihduttamaan 20 kiloa. Ihan vaan syömällä normaalisti. Nyt syön vähemmän ku silloin ja paino vaan jumittaa.

Liikunta mulla on ollut vähäistä koko ikäni erinäisistä syistä. Silti olin aiemmin alipainoinen vaikka söin mitä halusin.

Yllättävän moni huijaa - sen voisivat mm. ne alan asiantuntijat, joiden pakeille olet käynyt, sinulle kertoa :) Mutta ymmärrät varmaan että ihmiset ovat enimmäkseen samanlaisia tässä suhteessa, ja se selittää mm. sellaiset asiat kuin painonvartijat, jutan superdieetit, vlcd-dieetit, anoreksian, nälkälakon yhteyden kuolemisprosenttiin ja niin edelleen.

Tietysti ovat, mutta luonnonlakeja ei yksikään ihminen silti kumoa. Sinun elimistösi ei tuota energiaa tyhjästä, vaikka kuinka haluaisit niin uskoa. Mutta huomaan keskustelun jatkamisen tästä täysin turhaksi. Saamasi vastaukset lukemalla ymmärrät kyllä syynkin sille, miksi et laihdu.

Mukavaa päivänjatkoa! :)

[QUOTE="hanna";30610064]Tietysti ovat, mutta luonnonlakeja ei yksikään ihminen silti kumoa. Sinun elimistösi ei tuota energiaa tyhjästä, vaikka kuinka haluaisit niin uskoa. Mutta huomaan keskustelun jatkamisen tästä täysin turhaksi. Saamasi vastaukset lukemalla ymmärrät kyllä syynkin sille, miksi et laihdu.

Mukavaa päivänjatkoa! :)[/QUOTE]

Saanen korjata silti idiotismisi. Eri ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta erinäisistä syistä.

[QUOTE="Jenis";30610054]Yllättävän moni huijaa - sen voisivat mm. ne alan asiantuntijat, joiden pakeille olet käynyt, sinulle kertoa :) Mutta ymmärrät varmaan että ihmiset ovat enimmäkseen samanlaisia tässä suhteessa, ja se selittää mm. sellaiset asiat kuin painonvartijat, jutan superdieetit, vlcd-dieetit, anoreksian, nälkälakon yhteyden kuolemisprosenttiin ja niin edelleen.[/QUOTE]

En satavarmasti ole huijannut. Vaan mittasin tosiaan grammalleen kaiken syömäni. Margariinista, salaatinkastikkeesta ja kaikesta lähtien.

Mulla ei vaan ole tarvetta huijata yhtään ketään, varsinkaan itseäni. Mulla on aikoja jolloin syön liikaa, tiedän sen itsekin ja myönnän sen myös ;) Silloinkaan mun paino ei nouse mihinkään joten sallin sen.

[QUOTE="Sokeri";30606841]..vähäsen jos jätän pois leivän ja karamellit ja sokerin suunnilleen kokonaan? Suklaata menee vähintään levy päivässä plus muut makeat eli irtokarkit ja muutama keksi per päivä. Leipää, yleensä vaaleaa syön n. 6 palaa päivässä.

Pituus 162cm ja paino 61.

Mitäs luulette? Tarkoitus EI ole laittaa elämää mullinmallin viiden kilon tähden, mutta auttaisko tuo pikkusen asiaa ;)[/QUOTE]

Varmasti sokerin jättäminen vaikuttaa positiivisesti kehoosi, terveyteesi. Herkuttelutottumuksesi ovat yhtä kamalat kuin omani.

Itse olen useamman vuoden ajan jo syönyt päivittäin tai ainakin lähes joka päivä herkkuja, lähinnä suklaata ja joskus lisäksi jätskiä ja keksiä. Suklaata menee helposti päivässä se levyllinen ja sitten lisäksi pieniä suklaapatukoita. Niin monet kerrat olen päättänyt että vähennän herkuttelua, mutta silti joka päivä kipaisin töitten jälkeen kauppaan hakeen herkkuja.
Mittani ovat 167cm/58kg, paino on aamupaino. Nuorempana painoin n.52-54kg. Eli kiloja on tullut lisää herkuttelujen vuoksi.

Nyt uudenvuoden lupauksena päätin että tammikuu on herkuton (muutaman vuoden ajan olen pitänyt herkutonta tammikuuta, toisinaan onnistunut ja joskus epäonnistunut). Nyt on jo 24.päivä menossa ja mun ei tee mieli yhtään herkkuja!! Olenkin miettinyt että ehkä jatkan herkutonta kautta vielä tammikuun jälkeen.
Tosin puputan leipää tosi paljon päivässä, rakastan vain tuota oululaisen jälkiuunipaloja. Leipää menee n.8palaa/pvä.
Mutta näiden 24 herkuttoman päivän aikana olen huomannut että vatsa on kuitenkin litteämpi, pömpötys hävinnyt. Ja paino on (äsken mitattuna) 56.6kg, joten ehkä vähän lähtenyt. Ja rasvaprosenttikin pienentynyt.

Vielä pitäis liikuntaa lisätä mukaan. Ainoastaan hyötyliikuntaa tulee päivittäin, mutta jos jotain haluan saavuttaa niin kai se on lisättävä liikuntaa mukaan että saa jotain tuloksiakin.
Pelkään kyllä että repsahdan jos maistan yhdenkin palan suklaata, niin on käynyt joskus aiemmin.

Mutta ehdottomasti jätä sokeri pois :) Tsemppiä!