[QUOTE="Sokeri";30606841]..vähäsen jos jätän pois leivän ja karamellit ja sokerin suunnilleen kokonaan? Suklaata menee vähintään levy päivässä plus muut makeat eli irtokarkit ja muutama keksi per päivä. Leipää, yleensä vaaleaa syön n. 6 palaa päivässä.
Pituus 162cm ja paino 61.
Mitäs luulette? Tarkoitus EI ole laittaa elämää mullinmallin viiden kilon tähden, mutta auttaisko tuo pikkusen asiaa

[/QUOTE]
Varmasti sokerin jättäminen vaikuttaa positiivisesti kehoosi, terveyteesi. Herkuttelutottumuksesi ovat yhtä kamalat kuin omani.
Itse olen useamman vuoden ajan jo syönyt päivittäin tai ainakin lähes joka päivä herkkuja, lähinnä suklaata ja joskus lisäksi jätskiä ja keksiä. Suklaata menee helposti päivässä se levyllinen ja sitten lisäksi pieniä suklaapatukoita. Niin monet kerrat olen päättänyt että vähennän herkuttelua, mutta silti joka päivä kipaisin töitten jälkeen kauppaan hakeen herkkuja.
Mittani ovat 167cm/58kg, paino on aamupaino. Nuorempana painoin n.52-54kg. Eli kiloja on tullut lisää herkuttelujen vuoksi.
Nyt uudenvuoden lupauksena päätin että tammikuu on herkuton (muutaman vuoden ajan olen pitänyt herkutonta tammikuuta, toisinaan onnistunut ja joskus epäonnistunut). Nyt on jo 24.päivä menossa ja mun ei tee mieli yhtään herkkuja!! Olenkin miettinyt että ehkä jatkan herkutonta kautta vielä tammikuun jälkeen.
Tosin puputan leipää tosi paljon päivässä, rakastan vain tuota oululaisen jälkiuunipaloja. Leipää menee n.8palaa/pvä.
Mutta näiden 24 herkuttoman päivän aikana olen huomannut että vatsa on kuitenkin litteämpi, pömpötys hävinnyt. Ja paino on (äsken mitattuna) 56.6kg, joten ehkä vähän lähtenyt. Ja rasvaprosenttikin pienentynyt.
Vielä pitäis liikuntaa lisätä mukaan. Ainoastaan hyötyliikuntaa tulee päivittäin, mutta jos jotain haluan saavuttaa niin kai se on lisättävä liikuntaa mukaan että saa jotain tuloksiakin.
Pelkään kyllä että repsahdan jos maistan yhdenkin palan suklaata, niin on käynyt joskus aiemmin.
Mutta ehdottomasti jätä sokeri pois

Tsemppiä!