super-äippä
Kyllä mä annan 5 ja 7 vuotiaiden imeä vielä nännejäni kun haluavat, vaikkei maitoa ole tullut vuosiin.
Entä jos äiti ei erityisemmin enää välitä imettämisestä ja lapsi haluaa jatkaa silti? Silloinhan kyse ei ole vanhemman "miellyttämisestä". Eikös yhtä lailla aikaisempi vieroittuminen voi olla lapsen puolelta äidin miellyttämistä? Miksi juuri pitkän imetyksen kohdalla olisi kyse manipuloinnista?No, lapsella on luontainen halu mielluyttää vanhempiaan. Siksi lapsia on helppoa manipuloida toimimaan omien halujen mukaisesti.
Hyvin on NinaTT sua opettanut, kuulostat ihan häneltaä . Koska tuntuu, että toistat opittuja mielipiteitä, kannattanee tämä keskustelunhaara päättää nyt tähän.Entä jos äiti ei erityisemmin enää välitä imettämisestä ja lapsi haluaa jatkaa silti? Silloinhan kyse ei ole vanhemman "miellyttämisestä". Eikös yhtä lailla aikaisempi vieroittuminen voi olla lapsen puolelta äidin miellyttämistä? Miksi juuri pitkän imetyksen kohdalla olisi kyse manipuloinnista?
Siis mikä ihmeen hyväksikäyttö? Imettämisestä on seksuaalisuus kaukana, jos siihen nyt vihjaat. Pedofilia on toki aina tuomittavaa, mutta eihän tällä ja imettämisellä ole muuta yhteyttä kuin o joidenkin sairaiden ihmisten päässä.Siis oletko tosissasi? Meinaatko, että lapsen hyväksikäyttö on täysin hyväksyttävää, koska vanhempi vain "täyttää jotain tarvettaan" - mikä se sitten mahtaa ollakaan? Huh-huh. Ehkä kannattaisi hieman miettiä, ennen kuin laukoo fiksuja ajatuksiaan.
No enpä edes kuulosta. Se, jos jokin on "opittu mielipide", että pitkä imetys olisi automaattisesti juuri äidin tarpeista lähtevää. Kuvittelisin, että aikainen vieroittaminen on sitä vähintään yhtä usein. Missä se fundamentalismi on? Mulla ei ole edes lasta enkä oikein usko, että tulen imettämään lapsiani 4-vuotiaaksi asti. En mene vannomaan mitään, mutta vaikea kuvitella. Monilla sen sijaan tuntuu olevan fanaattinen asenne siinä, että pitkä imetys olisi jotenkin huono asia.Hyvin on NinaTT sua opettanut, kuulostat ihan häneltaä . Koska tuntuu, että toistat opittuja mielipiteitä, kannattanee tämä keskustelunhaara päättää nyt tähän.
Totean vain, että olipa fundamentalismi minkäsorttista tahansa, se herättää minussa vastustusta. En usko, että sellainen on ihmiselle hyväksi.
Lehdistä asiasta luin. Väitöskirja muistaakseni. En jaksa etsiä, mutta varmasti netin syövereistä löytyy. Muutaman kuukauden takainen juttu.Laitatko lähteen
No enpä edes kuulosta. Se, jos jokin on "opittu mielipide", että pitkä imetys olisi automaattisesti juuri äidin tarpeista lähtevää. Kuvittelisin, että aikainen vieroittaminen on sitä vähintään yhtä usein. Missä se fundamentalismi on? Mulla ei ole edes lasta enkä oikein usko, että tulen imettämään lapsiani 4-vuotiaaksi asti. En mene vannomaan mitään, mutta vaikea kuvitella. Monilla sen sijaan tuntuu olevan fanaattinen asenne siinä, että pitkä imetys olisi jotenkin huono asia.
Joku näemmä oli vähemmän laiska Kiitos.
Siis jessus, yleensä olen pitänyt asiallisen tyylin kaikilla keskustelupalstoilla, mutta tämän kaltainen idiotismi saa veren kiehumaan. Oikeesti, mikä helvetin palikka rieputarallaa on Sulla on niin kuvottava ajattelutapa! Millä tapaa minä vaadin lastani imemään tissiä, jos monta kertaa lopetusta yrittäneenä lopputulos on aina hysteerinen itku ja oksennus? Lapsi on nyt 1 v 4kk ja aion todellakin jatkaa imetystä jopa oman tahtoni vastaisesti, sillä lapsi ei ole itse valmis lopettamaan sitä. Olenko minä siis manipuloinut lapseni haluamaan rintamaitoa?No, lapsella on luontainen halu mielluyttää vanhempiaan. Siksi lapsia on helppoa manipuloida toimimaan omien halujen mukaisesti.
Se on SUN päässäs, tajuatko? SUN päässäs se seksuaalinen sävy. Ja kaikille muillekin, joille lapsi ja rinta tuottaa em tyyppisiä mielikuvia: menkää hoitoon, oikeasti!Musta tolleen toteutettuna tuossa kuvassa on lievästi seksuaalinen sävy. En väitä että imettäminen olisi seksuaalista, mutta toi toteutus... Jos lapsi olis sylissä, vaikutelma olis ihan toinen.