No ei nyt ihan nuinkaan. Minä en ymmärrä tuota. Toki en siitä sanokaan, koska kukin saa tehdä miten haluaa. Musta tuo vain ei ole normaalia Se on vain sitä äidin oman tarpeen tyydytystä. Jos kerta tuo on kuin halaus, niin miksi ei halaa sitä lastaan vaan imettää? muutoinkin tuossa iässä lapsi alkaa irtautumaan äidistään, niin kuulostaa vain äidin epätoivoiselta eleeltä tuo imetys taaperolla. (Nyt en tarkoita 1-2-vuotiasta lasta)Juuri meinasin tehdä aloituksen. Itse imetin vuoden ikään lapsiani, mutta en paheksu OLLENKAAN ihmisiä, jotka imettävät taaperoitaan. Jälkikäteen ajateltuna olisin itsekin halunnut jatkaa vielä, mutta yhteiskunnan paineet vaikuttivat. Suomalaislapsia imetetään aivan liian vähän aikaa. Mielestäni paheksujat ovat vain kateellisia ja ahdasmielisiä.
Miten tämä liittyy tuohon ko. kansikuvaan?Mutta onhan se aika kummallista, sairastakin, että äitiydestä tehdään joku hiton kilpasuoritus. Siinä jää usein lapsen paras toteutumatta.
Etkö tosiaan keksi?Miten tämä liittyy tuohon ko. kansikuvaan?
No en. Tuossahan vaan halutaan herättää keskustelua pitkästä imetyksestä. Se on aika paheksuttua ja vieras asia ihmisille, kuten ketjun vastauksistakin näkee.Etkö tosiaan keksi?
Olen kovasti proimetys ja asian aktiivi, mutta tuo on kyllä potaskaa. Ei ole luotettavaa tutkimusta älykkyyden ja rintaruokinnan yhteydestä (koulutetu kun imettävät muutenkin enemmän). Ja korvikelapset kasvavat suuremmiksi nopeammin -ja kärsivät todennäköisemmin ylipainosta tämän vuoksi.Rintaruokitut lapset kehittyvät nopeammin ja älykkäämmiksi.
No en. Tuossahan vaan halutaan herättää keskustelua pitkästä imetyksestä. Se on aika paheksuttua ja vieras asia ihmisille, kuten ketjun vastauksistakin näkee.
Millä tavalla äidin haluista ja tarpeista? Ei lasta pakoteta siihen imetykseen. Lapsihan sitä usein haluaa jatkaa.Lues nyt se kuvan vieressä oleva tekstikin.
Mun mielestäni leikki-ikäisten imetyksessä on nimenomaan kysymys äidin haluista ja tarpeista.
Ihan turha vedota mihinkään kivikautisiin tapoihin, elämä kaikkineen on nyt erilaista kuin silloin.
Millä tavalla äidin haluista ja tarpeista? Ei lasta pakoteta siihen imetykseen. Lapsihan sitä usein haluaa jatkaa.
On totta, ettei taaperoimetyksellä ole todettu olevan pitkäaikaisia vaikutuksia. Mutta imetyksen jatkuessa lapsi kyllä saa teveysetuja.Lues nyt se kuvan vieressä oleva tekstikin.
Mun mielestäni leikki-ikäisten imetyksessä on nimenomaan kysymys äidin haluista ja tarpeista.
Ihan turha vedota mihinkään kivikautisiin tapoihin, elämä kaikkineen on nyt erilaista kuin silloin.
Juu, ja vaikka ei vie ajatusta ihan noin pitkälle - mun mielestä on imetyksen perusluonteen vastaista tehdä sitä kenenkään muun tarpeet lähtökohtana kuin imetettävä lapsi. Moni pitkään imettävä puhuu lapsentahtisuudesta, vaikka joskus tuntuukin siltä, että kyseessä on äidintahtisuus. Ja se ei ole minun mielestäni oikein.Siis oletko tosissasi? Meinaatko, että lapsen hyväksikäyttö on täysin hyväksyttävää, koska vanhempi vain "täyttää jotain tarvettaan" - mikä se sitten mahtaa ollakaan? Huh-huh. Ehkä kannattaisi hieman miettiä, ennen kuin laukoo fiksuja ajatuksiaan.